Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Og for øyeblikket så kan vi ikke få inn custom-roms på XPERIA X10. Vi kan bare få inn en rootet versjon av den orginale R2BA023 firmwaren til XPERIA X10. Og hvordan du får det til, da kan du bare se her.

 

Ouch! Den tråden har over 2000 postinger nå :p

 

Blir oppskriften i starten av tråden oppdatert, eller kan det være tips&tricks som er viktige å få med seg innimellom de første 2000 innleggene? :)

Det mest viktige du trenger å vite er på de 2-3 første sidene der.

 

Men du kan jo sjekke disse topic'ene da hvis du kommer over noen problemer eller om du vil ha ekstra hjelp med noe.

 

Link & link 2

 

Du kan også spørre meg om du vil hvis du kommer over noen problemer, så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan hvis du skal roote telefonen.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som opplever at telefonen booter uventet og ber om pinkode?

 

Min mister kontakt med sim som blir gjennopptatt og ber om pinkode eller booter og ber om pinkode, noe som er kiipt når man har den i lomma og ikke sjekker den. Dette har vært på begge firmware versjoner og har også skjedd med dama sin X10.

 

Det som kan testes er jo så klart bestille nytt simkort for testen sin skyld.

Det kjedelige er om det er en feil på simkortleser el.l. og må inn på service

Lenke til kommentar

Noen som opplever at telefonen booter uventet og ber om pinkode?

 

Min mister kontakt med sim som blir gjennopptatt og ber om pinkode eller booter og ber om pinkode, noe som er kiipt når man har den i lomma og ikke sjekker den. Dette har vært på begge firmware versjoner og har også skjedd med dama sin X10.

 

Det som kan testes er jo så klart bestille nytt simkort for testen sin skyld.

Det kjedelige er om det er en feil på simkortleser el.l. og må inn på service

Hvis du har en task killer som du bruker, da er den årsaken til akkurat dette. Hadde samme greia jeg også før jeg la programmet 'Telefon' under Ignore listen på task killer'en jeg har.

Lenke til kommentar

Hvis du har en task killer som du bruker, da er den årsaken til akkurat dette. Hadde samme greia jeg også før jeg la programmet 'Telefon' under Ignore listen på task killer'en jeg har.

 

Jeg har, hun har ikke.... Men takk for tipset, skal se etter det.

Hører med til sjeldenheten dog, rundt 1 gang pr uke, så er jo til å leve med, men uansett.

Lenke til kommentar

Noen som opplever at telefonen booter uventet og ber om pinkode?

 

Min mister kontakt med sim som blir gjennopptatt og ber om pinkode eller booter og ber om pinkode, noe som er kiipt når man har den i lomma og ikke sjekker den. Dette har vært på begge firmware versjoner og har også skjedd med dama sin X10.

 

Det som kan testes er jo så klart bestille nytt simkort for testen sin skyld.

Det kjedelige er om det er en feil på simkortleser el.l. og må inn på service

Det har skjedd på min også - selvom det er sjeldent. Det er vel kanskje ett av de 200 programmene jeg har slengt inn som forårsaker det. :p

Lenke til kommentar

Og bedre batterilevetid (slutt på no-sleep problemet), samt mer effektiv timescape med ny bakgrunn ++

http://www.xperiax10.net/2010/06/27/r2ba020-xperia-x10-firmware-rolling-out-our-first-impressions/

 

No-sleep problem? Hva innebar det? Har problemer med at telefonen skrur seg av når batteriet kommer på 30% etter å ha oppdatert til siste firmware!

Det innebar at telefonen ikke gikk skikkelig i sleep-modus når du slo av skjermen, og derfor brukte unødvendig mye batteri. :)

Lenke til kommentar

nei, det går ikke ann å ta mønsteret igjen...

 

Ikke? Jeg testet, nemlig. Første gangen jeg får advarselen om å vente (med nedtelling), så venter jeg, og etter 30 sekunder, så kan jeg forsøke å tegne mønsteret igjen. Mulig at problemet oppstår om jeg fortsetter å bruke feil mønster?

 

Jeg trykka på "glemt mønster" knappen

Lenke til kommentar

Jeg testa den nye Samsungen idag og må si jeg ble skikkelig imponert over hastigheten på den. X10en min føltes ut som den er fra jernalderen. Noen som vet om det er pga Samsungen har Android 2.1 og X10 1.6? Tviler på at Samsungen har noe særlig bedre specs enn X10en?

 

Sammenlignet X10 med Samsungen i går på phonearena.com, og de mest synlige forskjellene er at Galaxy S har ca. 100 mb mer i ROM og egenutvilket ARM-prosessor(Hummingbird) når det kommer til hastighet.

Lenke til kommentar

Har også bestillt Samsung Galexy S så den får jeg lørdag så får jeg se hvem jeg liker best :dribble:

 

Er jo forsåvidt veldig fornøyd med X10, etter oppdatering hadde jeg batteri i 2 dg og 13 timer,den første dagen,etter det knapt en dag. Så..............nå tok jeg den av i mrg kl 7 og nå lader jeg da den slo seg av kl 19.15 veldig rart,ikke brukt mer enn vanlig. Så håper Samsungen lever mer opp til forventingene ang,batteri

Endret av Ann50
Lenke til kommentar

Har også bestillt Samsung Galexy S så den får jeg lørdag så får jeg se hvem jeg liker best :dribble:

 

Er jo forsåvidt veldig fornøyd med X10, etter oppdatering hadde jeg batteri i 2 dg og 13 timer,den første dagen,etter det knapt en dag. Så..............nå tok jeg den av i mrg kl 7 og nå lader jeg da den slo seg av kl 19.15 veldig rart,ikke brukt mer enn vanlig. Så håper Samsungen lever mer opp til forventingene ang,batteri

 

ja det er elendig batteri på x10, og flere av de andre smarttelefonene på markedet. Men om du bruker de lite så varer batteriet lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...