Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan finne ut registreringsnummeret til bilen til en person.


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei

 

Jeg vet man kan finne ut hvem eieren til et registreringsnummer er.

 

Men hvordan finner man ut hva registreringsnummeret til en eier er? Jeg har nemlig navnet på han som krasjet meg, men han nekter å oppgi registreringsnummeret sitt. Resgistreringsnummeret må jeg ha for å gå videre med forsikringsselskapet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Forsikringsselskapet kan ikke leke detektiv fikk jeg beskjed om. Derfor blir det nok først og ringe Biltilsynet, forklare saken min og se om de kan eller har mulighet til å hjelpe meg. Hvis ikke må jeg vel anmelde ham til politiet som du sier. Forferdelig teit å måtte anmelde dette forholdet da politiet har mer enn nok annet de skal gjøre.

 

Men men... Sånn er det med folk som ikke vil gjøre opp for seg.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er jo det eg sier. Gi han et valg. Enten så får du regnr av han og tar det med forsikringsselskapet eller så kan han være vanskelig og da anmelder du saken. Det sistnevnte kan gi et værre resultat for han enn om dere bare tar det med forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har prøvd flere ganger å snakke med ham skjønner du. Av en eller annen grunn så nekter han å samarbeide. Når jeg snakket om politianmeldelse så var svaret tilbake at jeg skulle passe meg for å true ham med slikt.

 

Jeg ringer Statens vegvesen og spør om de kan hjelpe meg først. Hvis ikke blir det politianmeldelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Statens vegvesen var svært behjelpelige og gjorde så godt de kunne, men det ser ut til at bilen ikke var registrert på han som kræsjet i meg. Det var faktisk ikke registrert noen bil på ham i det hele tatt.

 

Da blir neste skritt politianmeldelse for jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar

Peiling på hvor bilen holder hus?

I såfall kan du jo "spionere" litt med night vision goggles og langdistansekikkert,

samt et heftig kamera med telezoooooomobjektiv så burde det gå ;)

 

Om ikke annet, prat med onkel Polizei...

 

 

Edit: [krisemaksimering] Kun en tanke, men hva om han ikke vet

navnet på eieren selv?

Bilen kan kanskje være stjålet, forklarer også hvorfor han ikke liker tanken

på at du kanskje vil gå til politiet..?[krisemaksimering/i]

Endret av Pluggen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det ville de ikke si noe om. De sa også at det er viktig man vet hva slags modell det er snakk om og i hvert fall hvilken farge det er på bilen ellers vil de ikke si deg noe.

Lenke til kommentar
Det ville de ikke si noe om. De sa også at det er viktig man vet hva slags modell det er snakk om og i hvert fall hvilken farge det er på bilen ellers vil de ikke si deg noe.

 

Vet du ikke engang hva slags bil det var? Hvordan vet du navnet på føreren uten å se verken reg nr eller bilen?

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Ser at tråden er gammel. Løste det seg til slutt?

 

Jeg gjetter på at fyren kjører med en bil han har kjøpt og sagt at han skulle levere inn salgsmelding uten å gjøre det og dermed kjører rundt på forsikringen til forrige eier. Det er en grunn til at det er selgers ansvar å levere inn salgsmelding og at man aldri skal overlate den jobben til kjøper. Dersom kjøper ønsker å ta med seg salgsmeldingen fra vognkortet så bør man lage en duplikat melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...