Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

*blabla Skandiabanken bla bla*

#3: DIY-approachen, jeg hater kundebehandlere.

On topic: I dag har kundene mine vært eksemplariske. Vi hadde bare ett fungerende kassepunkt frem til klokka tre i dag, og det resulterte naturlig nok i en del kø. Ingen klaget eller var tydelig oppgitt, de fleste var tvert imot ekstra hyggelige og sa at de forsto at det ikke var greit når utstyr brøt sammen. Det kan ha hatt noe å gjøre med det stadig mer stressede og paniske ansiktsuttrykket mitt da de på ett tidspunkt sto ti stykker i køen. Fikk lyst å klemme dem.

Du får være flink jente og overbevise meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er såra og vonbroten.

 

Also:

 

"Hei, kan jeg få vekslet inn noen euro hos dere?"

"Nei, dessverre, vi har ingen valutatjenester her i det hele tatt."

"Å, så dumt. Jeg har noen amerikanske dollar hjemme da, kan jeg komme og veksle det inn her?"

Are you fucking kidding me osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi kunder kan vell også skrive her? :p

Kom nettopp på en ting nå, som skjedde rundt juletider.

 

Var på Expert på Forus i Stavanger. Skulle ha en PC-skjerm, tastatur og mus. Spør betjeningen hva han anbefaler. Han viser meg frem noen ting, og jeg sier at jeg skal ha dem. Han bærer så varene bort til kassen.

 

Det er en evig lang kø. Folk som stresser, folk som vil komme raskt hjem, etc. Han åpner en ny kasse for meg, og jeg slipper å stå i den evige lange køen. Tusen takk skal du ha! :new_woot:

 

Måtte bare dele dette med dere :p

Endret av stigah
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil bare kommentere at jeg ikke har så mye som humret over en eneste post på de siste 5-6 sidene.

 

Om det ikke skjedde noe som var direkte gøy eller interessant på jobben din idag, er det ingen som tvinger deg til å poste likevel om noen som sa takk.

 

De postene skaper i hvertfall god stemning. I motsetning til din.

 

 

Dårlig stemning ble det også da jeg ble kalt inn på jobb pga sykdom (hadde egentlig ikke tid, skulle bare pakke og flytte hjem), og halvparten av tingene mine allerede var sendt avgårde. Deriblant uniform. Lagde en provisorisk uniform av en gammel jobb-t-skjorte som egentlig strengt tatt har sett sine bedre dager, og en enkel uniformsbukse fra en annen jobb. Ikke noe navneskilt. Det fikk vel duge for noen få timer!

 

Men selvfølgelig... etter et par hundre arbeidstimer i sommer hvor jeg har vært helt alene 90% av tiden, var dét dagen for internkontroll... Jaja. Fikk forklart meg og ingen var sinte, men så utgjort! Hadde jo sendt uniformen hjem sent kvelden før nettopp fordi jeg ikke skulle jobbe mer i sommer.

 

Men NÅ er jeg i hvert fall ferdig :fun: Studentlivet neste!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Skulle ønske det var en lov i Norge som sa at alle må innom et service yrke før de får noen annen jobb, så hadde kanskje visse folk lært seg ett par ting, som for eksempel hvordan de skal oppføre seg mot andre, er så mange tullinger der ute, men er heldigvis mange hyggelige kunder og :)

 

#SorryForDobbelposting, men THIS! :thumbup:

Lenke til kommentar

i 80% av tilfellene jeg er innom Elkjøp/Lefdal/Expert etc. føler jeg at jeg har mer peiling enn de som jobber der på akkurat det jeg skal ha. Nettopp fordi jeg har sjekket priser samt informasjon om produktet og tester etc. før jeg dukker opp.

 

Sist jeg snakket med en selger på elkjøp, så fikk jeg beskjed om at objektivene dem hadde til speilrefleks (Canon) var like gode som L-linsene til Canon. Selv om dem kostet rundt 1000-lappen. javel, sa jeg da, hvordan kan det ha seg?

 

Da begynte han å sammenligne BMW og Skoda, og at en Skoda var like driftsikker etc.

 

Jaja tenkte jeg... for en idiot...

 

Mitt inntrykk er at skal man handler på elektrosjapper, så lønner det seg å lese seg opp litt før man dukker opp der.

 

Eneste sted jeg har vert innom som dem faktisk later til å ha peiling på det dem snakker om er HIFI-klubben. Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men jeg ble faktisk så imponert at jeg kjøpte en Blurayspiller jeg i utgangspunktet ikke hadde planer om å kjøpe der og da :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle ønske det var en lov i Norge som sa at alle må innom et service yrke før de får noen annen jobb, så hadde kanskje visse folk lært seg ett par ting, som for eksempel hvordan de skal oppføre seg mot andre, er så mange tullinger der ute, men er heldigvis mange hyggelige kunder og :)

 

Hint: De hyggelige kundene? Det er vi som skriver i denne tråden og har erfaring fra serviceyrker selv... ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eldre mennesker - enkelte av dem - er virkelig paranoide av seg. Når man sjekker inn på hoteller - spesielt de som er i kjeder - så er det normalt å registrere et kreditkort ved ankomst. Når jeg da spør disse paranoide folkene etter kortet får jeg servert 200 000 historier om alle de gangene andre hoteller har trukket ALT for mye og nektet å gi dem penger igjen. Dette til tross for at det er 100% sikkert at de har sett innsiden av 2 hoteller, kanskje 3.

 

Hadde og en som skulle sjekke ut en gang som fikk presantert totalsummen og var helt enig, helt til han da fikk regningen fremfor seg, da kjente han plutselig ikke til beløpet. Det som var postert fra restaurant var da grangivelig ikke hans, og selv om kviteringen var med hans signatur (identisk med den som sto på signaturfeltet på bank kortet) nektet han å betale for dette. Så var det da å slå dette i retur, noe som innebar at jeg måtte ha kortet han betalte med, men neida, det fikk jeg ikke fordi jeg hadde kludret det til og skulle ikke få ødelegge mer for han og skape flere problemer. Lange forsøk på å overtale han at jeg måtte ha kortet hvis jeg skulle få korrigert regningen hans, men det vil han ikke høre snakk om. Endte opp med at fyren stormet ut og jamret noe om TV2 hjelper deg og hele pakken fordi vi hadde stjålet pengene hans og hele den pakken. Har verken sett mann eller TV2 hjelper deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Skulle ønske det var en lov i Norge som sa at alle må innom et service yrke før de får noen annen jobb, så hadde kanskje visse folk lært seg ett par ting, som for eksempel hvordan de skal oppføre seg mot andre, er så mange tullinger der ute, men er heldigvis mange hyggelige kunder og :)

 

Hint: De hyggelige kundene? Det er vi som skriver i denne tråden og har erfaring fra serviceyrker selv... ;)

Det var det som var poenget med det jeg skrev også... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Eldre mennesker - enkelte av dem - er virkelig paranoide av seg.

 

Åååå, de har jeg og! Siden jeg jobber på kiwi har vi jo trumf, og jeg har i flere tilfeller forklart folk at de kan få registrert trumfen på bankortet, og samme trumfkontoen på flere bankkort også. De fleste blir veldige glad for dette for de glemmer ofte å dra kortet før de betaler! Nevnte dette her om dagen til en ganske så fast kunde av oss! Og neimen om hun kunne det, hun som var en gammel dame kunne da ikke ha med bankkortet ut av huset, noen kunne jo ta det!

Endret av AnnChristin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...