Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående hamburgerdiskusjonen: Hva med "jeg vil ha hamburgerbrød på bunnen, kjøtt, ost, litt krydder og et hamburgerbrød til på toppen. Ingenting mer, ingenting mindre." :)

 

Nå vet jeg ikke hvor utbredt uttrykket er, men da jeg jobba i gatekjøkken hadde vi en knapp for "plain" burger på kassa. Det betød brød-burger-ost-brød, ikke noe mer.

 

Vet som sagt ikke om det funker på den gjengse bensinstasjonarbeider.

 

Men hamburger skal jo ha masse kaninfor, herunder MASSSSSSSSSSSE løk, og ekte agurk, ikke sylte.

Lenke til kommentar

Kunde: Hei! Kunne jeg fått en kabel?

Jeg: Ja, det skal nok gå bra! Hvilken kabel er det snakk om?

K: Bare en vanlig kabel!

J: Ok. Hva skal du bruke kabelen til?

M: Men i * da! Er det så * vanskelig å forstå? Jeg skal HA EN KABEL! Det er du som jobber her, skal jeg liksom kunne alle detaljer og annet dritt? Makan til kundeservice! Kommer aldri inn her igjen! **...

J: :huh:

 

Du skulle bare gitt han en random kabel :p

Lenke til kommentar

Hadde kunde som fylte bensin ute og kom inn for å betale og raget raget RAAAGEEETTTT for at det ikke gikk an å betale ute med kort hos oss. Jo, det går an, sier jeg. NÆH! Det gjorde det ikke. Joda, sier jeg. Prøvde du? Nei, hun hadde ikke prøvd, men det stod en lapp ute på pumpa så HMSK!

 

Jaha, kanskje det er feil på akkurat den pumpen i dag og kollega har hengt ut lapp. Hva stod det på lappen da? Det stod at man ikke kan betale ute med kredittkort, sa hun. Lys går opp. Ååå men den lappen er da ikke skrevet på norsk, er den vel? Nei, bare på engelsk og tysk.

 

Hehe ja. For enkelte engelske og tyske KREDITTkort funker ikke, og da vil vi jo ikke at folk tror de har betalt og kjører åtti mil før vi merker at de er borte. Men flaggene og språket på lappen vi har hengt ut var visst ikke noe hint for denne helnorske damen... Jaja, det er uansett en hyggelig overraskelse når kunder i det hele tatt gidder å lese lapper :fun:

Jeg hadde faktisk også antatt det samme. Når det står at kredittkort ikke fungerer, uavhengig av om det er på norsk, engelsk eller tysk, antar de fleste at det gjelder for alle. For alt jeg vet kan lappen som stod på norsk ha flydd avgårde, det kan ha vært gjort fordi alle nordmenn som fyller bensin forstår norsk og dere ikke gadd å skrive ut enda mer på lappen eller helt andre grunner. Uansett er det en situasjon der jeg godt forstår at kunden hadde blitt forvirret.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Matbutikk og bensinstasjon er jo to helt forskjellige ting. Mange kredittkort kommer med rabattordninger som er spesielt populære på bensinstasjoner fordi de gir 30 øre per liter i rabatt eller hva det nå enn er, så det vil naturlig nok være enda flere kunder som betaler med kredittkort på en bensinstasjon enn det man vil ha på en vanlig matbutikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En handler både matvarer og drivstoff med kredittkort. Trumf Visa til matvarer og NAF MasterCard til drivstoff. Det er kun unntaksvis det ikke fungerer.

 

Og hadde eg kjørt opp mot ei pumpe det står at kredittkort ikke fungerer, uavhengig av språk, så hadde eg og trodd at det gjaldt så godt som alle og ikke kun enkelte. Men eg hadde ikke blitt sur på betjeningen av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bleh, denne tråden har en helt fantastisk evne til å spore av..

 

For noen år tilbake så var jeg Adecco-vikar og tok nærmest alt av jobber som de tilbydde. Fikk nesten aldri vite om oppdrag dagen i forveien og ble vekt tidlig på morgenen av en telefon hvor de spurte om jeg kunne hjelpe en bedrift med å flytte ut av lokalet sitt. Kom meg dit så fort som mulig i tro om at jeg allerede var litt sen og at de andre allerede hadde begynt. Går inn til bedriften og sier at jeg er fra Adecco og de to damene som jobbet der begynte å smile litt for seg selv. Det viste seg at det kun var jeg som var bestilt til det oppdraget og da jeg fikk se hvilken jobb jeg skulle gjøre begynte jeg å flire, for da skjønte jeg hvorfor de to damene smilte da jeg kom inn. Her skulle det nemlig blant annet bæres ut svære bord som sikkert veide 40kg+ per stykk og det var flere av dem. Så sto vi der da, alle tre, og flirte en stund for vi skjønte at dette var helt håpløst :p

 

Det hører med til historien at jeg på den tiden var 183cm høy og veide kanskje rundt 65kg, ingen stor kar med andre ord. Fikk da bært ut alt til slutt på et vis, men måtte gå ned å spørre en av damene om hjelp på de aller verste bordene :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...