Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hadde en litt irriternde i går på ett vis:

 

Kunde hadde pantet, men lappen kom ikke ut pga maskinen hadde hengt seg opp litt slik jeg måtte restarte. Kunden hadde dårlig tid og spurte om hun ikke bare kunne si beløpet til vedkommende i kassen. Jeg sa at det kunne desverre ikke la seg gjøre siden vi trenger den lappen(hun kunne jo da ha sagt ett høyere beløp enn det hun hadde pantet). Hun hadde fortsatt dårlig tid, hun skulle i begravelse og måtte komme seg avgårde. Hun skulle i begravelse i Kristiansand(over 20 mil unna) og hadde ikke tid til å vente 1 min på pantelappen. Endte med hun pent måtte vente det lille minuttet det tok å restarte maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si du skal ha en plaine cheesburger. det funker

Det har dessverre samme suksessrate som å si "KUN ost". Forskjellige steder har forskjellige ord. Som kunde er eg kjent med plain, vanlig, kun ost, naturell osv. Om eg går inn på ei kebabsjappe og sier naturell vil eg nok ikke få det eg forventet, men "kun ost" innebærer så lite slingringsmonn og tolkningsarbeid at det burde være universelt forstått.

 

Noe det utrolig nok ikke er. Men takk for forslaget.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Har nok blitt slik fordi mange kunder har flere forskjellige definisjoner på begrepet. Kan godt være en annen kunde som sier "kun ost", og så blir han sur når han får en burger med kun ost og ikke noe annet. Han mente jo da selvfølgelig ost + alt det vanlige, men ikke noe bacon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk sier at de har dårlig tid i håp om at du skal hoppe over prosedyrer. Vi får de på jobb hele tiden, du må bare gi de et blikk som sier "Du har ikke dårlig tid når noe du regnet med skulle ta tre minutter ender opp med å ta fire minutter."

 

Eller som min far liker å si - "Poor planning on your part does not constitute an emergency on my part."

 

I kveld kom det en kar som måtte være i Asker klokka 0017, for da gikk den siste bussen hans. Da var klokka omtrent 2345. Det nytter ikke å møte opp uten å ha satt seg inn i busstidene, og bli sur og grinete fordi vi ikke kan få ham fra Oslo S til Asker på en halvtime.

 

I kveld var også den første gangen jeg opplevde at vi måtte tilkalle vekterne på grunn av en vanskelig kunde, ei dame som tydeligvis trodde at hun kunne si hva hun ville til oss bare fordi vi jobbet der.

 

Et tips til alle som er berørt av togbruddet i sommer: selv om du er frustrert, ikke tillatt deg å bli ufin med kundeveilederne, konduktørene eller noen andre i NSB. Det er ikke vi som har stengt tunnelene. Istedenfor å kjefte, er det bedre å prøve å forklare situasjonen på en høvelig måte dersom du mener at vi har gjort en feil. Noen ganger er vi også tilbøyelige til å finne på kreative løsninger hvis kunden er hyggelig, og vi har tid.

Lenke til kommentar

Klassisk folk det der. En kompis av meg jobber i butikk opplevde noe lignende. De driver å bygger ut butikken, og i mellomtiden har de revet kundetoalettene fordi de tross alt skal bygge ut den veien. De som driver med byggingen har dessverre ikke satt opp midlertidige toaletter, men det er tross alt bare 40 meters gange til nærmeste kjøpesenter.

 

Uansett, fyren sitter i kassa som vanlig, og bort kommer ei eldre dame fra Oslo. Hun rett og slett skjeller han ut fordi det ikke er kundetoalett og fordi det ikke ser ut. "Må da skjønne at man ikke kan drive med sånt arbeid midt på sommeren når folk skal feriere, makan!"

 

Et annet eksempel er Statoil stasjonen her jeg bor, dårlig parkering og vond inn og utkjøring. Stadig kommer det sinte kunder inn for å kjefte på nettopp dette til kundebehandlerne mens de står der og nærmest forventer at de skal løpe ut med spade og hakke for å lage bedre parkering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor vanskelig er det å forklare hvordan man vil ha burgeren? Man skal vente i 10-20 min på burgeren uansett, tid har man.

 

Jeg vet hvordan jeg vil ha burgeren. Og da blir det "Hei, jeg skulle gjerne hatt en 333g cheeseburgermeny uten salat, dressing og sylteagurk. Intet grønnfór, egentlig."

 

Det hjelper ikke å klage på at personen bak kassa ikke forstår når du ikke evner å forklare.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å forklare hvordan man vil ha burgeren? Man skal vente i 10-20 min på burgeren uansett, tid har man.

Eg regner ikke med at du siktet til meg? :)

 

Hamburger med KUN ost mener eg er veldig spesifikt. Om ikke vedkommende som skal lage den forstår det så er det deres problem, ikke mitt.

 

Det som forundrer meg er at alle dere som KUN skal ha ost på burgeren ikke lager den selv. Trenger jo bare en stekepanne, gastromat/grillkrydder, ost, brød og burgerkaken :p

Uavhengig av hva eg skal ha, om eg går og bestiller noe så er det en grunn til det. Hvor går grensen for når det ikke forundrer deg at eg bestiller i stede for å lage selv? Ost + dressing? Ost, dressing og sylteagurk?

Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å forklare hvordan man vil ha burgeren? Man skal vente i 10-20 min på burgeren uansett, tid har man.

Eg regner ikke med at du siktet til meg? :)

 

Hamburger med KUN ost mener eg er veldig spesifikt. Om ikke vedkommende som skal lage den forstår det så er det deres problem, ikke mitt.

 

Nå er det jo en gang sånn at mange ser på hamburgeren som en helhet, ikke som bare et kjøttstykke. Derfor kan du jo risikere å få et hamburgerbrød med smeltet ost i midten. Ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Jeg har sommerjobb på et skipsverft i portvakta. Dette inkluderer blant annet å ta telefoner (sentralbord). Nå for to minutter siden fikk jeg en telefon, hvor personen på andre siden av røret sa: "Hei... Jeg tok noen blodprøver forrige uke..." før jeg avbrøt han med at han mest sannsynligvis hadde ringt feil da vi er et skipsverft og har nok lite å gjøre med blodprøver. :p

Da ringte noen feil i dag også. Nå for litt siden var det en som ringte som ville snakke med politiet. Høflig sa jeg at vi er et skipsverft, og hun har mest sannsynligvis ringt feil. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det som forundrer meg er at alle dere som KUN skal ha ost på burgeren ikke lager den selv. Trenger jo bare en stekepanne, gastromat/grillkrydder, ost, brød og burgerkaken :p

Uavhengig av hva eg skal ha, om eg går og bestiller noe så er det en grunn til det. Hvor går grensen for når det ikke forundrer deg at eg bestiller i stede for å lage selv? Ost + dressing? Ost, dressing og sylteagurk?

Det er jo helt klart at grensen går ved sylteagurk, for ingen med respekt for sitt eget kjøkken har sylteagurk i hjemmet!

 

Men når sant skal sies så skrev jeg det bare for å se om noen reagerte og i såfall hvordan de gjorde det.

 

Og som kjent er, så smaker andres mat alltid bedre enn ens egen, dermed er det ikke rart at folk kjøper mat ute istedet for å lage selv:p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker sylteagurk på burger jeg :blush:

Jeg òg. Ikke er jeg flau over å innrømme det heller. :new_woot:

 

Forrige uke hadde vi to stykker fra to forskjellige legekontor som ringte oss. De hadde visst problemer med noe medisinsk utstyr og la ut i det vide og brede før noen her fikk ett eneste ord inn for å si i fra om at vi er en IT-avdeling og kan fint lite om det medisinske utstyret de hadde problemer med. :fun:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...