Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Nei liksom, @kunden som klager på hvor dyrt det er. Da tenker jeg gjerne i mitt stille sinn at KUNDEN er voksen og sikkert tjener mye mer enn meg (og jeg synes ikke det er så dyrt med hverken mat eller bensin med tanke på hvor mange timer jeg må jobbe i forhold til hvor mye jeg får). Mente ikke DU Hanske men DU kunde :p Jeg skriver visst lit abstrakt, sorrii.

 

Lol. Jeg må lese nøyere... Men først skal jeg sove noen timer. Dvs, sitte oppe tre timer til, og sove litt.

 

 

Du Zarac fra Oslo S. Hvorfor er ikke Rimien der døgnåpen? Åpningstider fra 05-24 var litt rart...

 

Jeg vet ikke. Jeg er ansatt i NSB, og ikke særlig høyt oppe i systemet, hvis de har noe å gjøre med åpningstidene til Rimi. Men jeg vil tro det er mindre lønnsomt mellom 24 og 5 enn ellers på døgnet. Vi har jo nattogene, men det er fortsatt mye mer folk der på dagen.

 

Jojo, det er klart. Men jeg tror folk hadde satt pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen raringer, ofte turister, kommer opptil 4 timer før bussen deres skal gå og lurer på om den er her ennå. Jeg svarer nei, og de lurer på når den går. Avgangstiden står på billetten deres.

 

En annen gang kom en mann på vegne av en annen person. Denne personen skulle få drosje (var muligens rullestolbruker) og sendebudet lurte på om drosjen var klar. Dette var omtrent to timer før den skulle dra. Hvilken drosje står klar to timer før et oppdrag?

 

Og så var det ei dame for et par dager siden. Hun skulle ta en buss til Lillestrøm og var på spor 19 nesten en time før avgangstid. Hele tiden maste hun og spurte om når bussen kom og om den hadde kommet ennå. Jeg sa hele tiden at jeg ikke visste hvor bussen var akkurat da eller når den kom. Jeg visste bare avgangstid. Men hun fortsatte å mase. Da jeg for eksempel sa til andre kunder at bussen til Skøyen sto på andre siden av veien, så utbrøt hun "bussen til Skøyen interesserer ikke meg!" Makan til slitsomt menneske.

 

I rushtiden går bussene til Skøyen hvert 3. minutt. Da kan ikke bussene vente på folk som er på vei opp i slusene, for da vil de jo aldri komme seg avgårde. Når én buss skal kjøre, drar jeg sperrebåndet foran køen. Da tar det mindre enn ett minutt før den neste bussen står klar på plassen sin, og jeg åpner sperrebåndet igjen. Ei dame kom rett etter at en buss hadde kjørt, og jeg sa som alltid "vent et øyeblikk, så kommer neste buss". Hun smilte og sa OK. Så kom ei annen gretten dame på samme alder og begynte med én gang å rive og slite i sperrebåndet. "Vent et øyeblikk," sa jeg. "HVA? Skal jeg bare stå her, skal jeg ikke få sitte på benken?!" Få sekunder senere kom bussen, og jeg åpnet sperrebåndet.

 

Jeg HATER kunder som er i kampmodus med én gang de ser meg og bare vil være vanskelige. Jeg misliker også de kundene som ikke respekterer sperrebåndet. Funksjonen til slusene er jo å hindre at alle reisende samler seg i én stor klynge og er i veien for oss, og at vi effektivt skal kunne få riktige mennesker over på riktige busser. Men hvis ikke jeg står bredbent foran sperrebåndet og holder på det, vil folk begynne å åpne det selv eller gå under det. Så står de bare i veien for oss og kjefter eller maser om bussen sin. VI ÅPNER JO SLUSENE NÅR BUSSEN HAR KOMMET.

 

Jeg skal si at over 90% av alle mennesker er greie å ha med å gjøre. Men til gjengjeld er det bare 10% - 20% som gidder å smile eller takke for hjelpen. Resten gir oss kundeveiledere et vassent blikk og gidder ofte ikke å hilse en gang.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

I'm like... tja, jeg har vel omtrent minstelønn og må jobbe i rundt seks timer for å betale en full tank. Som varer i en måned. Du er voksen og tjener trolig dobbelt så mye som meg. Vi i Norge har det ganske godt egentlig.

Først og fremst kjører du enten svært lite eller har en svært drivstoffgjerrig bil.

Lenke til kommentar

Skal jeg fortelle deg noe? Jeg gjør det allikevel. Sammenlignet med inntekt, har Norge Europas nest billigste bensin.

 

Det går dog på kun bensin. Korrigert for alle bilutgifter ligger vi på topp. Såvidt jeg vet er det nesten ingen andre land som har omreg. avgift og så høy førstegangsregistreringsavgift som Norge har. Så for enkelte tettsteder som har få bensinstasjoner skjønner jeg godt at folk er irriterte over å betale en del mer enn i nabobygden.

Lenke til kommentar

I'm like... tja, jeg har vel omtrent minstelønn og må jobbe i rundt seks timer for å betale en full tank. Som varer i en måned. Du er voksen og tjener trolig dobbelt så mye som meg. Vi i Norge har det ganske godt egentlig.

Først og fremst kjører du enten svært lite eller har en svært drivstoffgjerrig bil.

 

Tja, var vel sekstiliters tank, men ja, jeg kjørte lite. Tok meg 10min til skolen, 15min til ene jobben og 5min til andre jobben. Har sine fordeler å bo i en liten by, ulempen er at busstilbudet er elendig, så alle kjører bil. Eller: alle kjører bil, så busstilbudet er elendig. Whatev.

 

Ha! Nattevakt var kjempekoselig. Av alle fylleranglerne som var innom var det bare ett par som var masete og slitsomme, resten var overstadig blide og hyggelige. Men så mange rare spørsmål vi får. Én var helt desperat etter oppvaskmaskintabletter, MÅTTE HA DET, prise jesus og gud skaper da jeg fant én enslig boks gjemt bakerst på en hylle. En annen hang ut vinduet på en taxi og ropte til meg som stod i luken: "Ikke for å være frekk, men har du blomster i hagen?" Totally wtf, men det viste seg faktisk at han bare hadde lyst til å kjøpe blomster, for det så så stilig ut å komme hjem med blomster midt på natta... Kan ikke si jeg syntes det var en særlig potensielt fornærmende request, men :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, men det er slettes ingen stor butikk. Mener du det har du gått glipp av noe. At ikke vi kan ha en døgnåpen Rimi på et så stor innfartsåre som Oslo S er skammelig.

Neida, det er ikke en stor butikk ifht. Ica Maxi, men det er en stor butikk ifht. Deli de Luca. Og det er faktisk ikke sikkert Rimi tjener på å ha det døgnåpent, uansett om du hadde kommet innom og kjøpt brød og melk hver natt eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: Og hvorfor eksisterer dette Brustad-bu-køddet? Tenk når en regjering som faktisk skjønner noe, fjerner 100 kvm-loven. Da er det mange butikker som kommer til å slite med å få det til å gå rundt.

Det ble opphevet for noen år siden, men nesten ingen butikkeiere brydde seg. Folk kjøper ikke mer av livsnødvendige varer bare fordi de kan, så inntektene bør ikke påvirkes så lenge alle holder stengt samtidig. Nesten ingen gidder å jobbe på søndager, heller ikke butikkansatte. :)

Lenke til kommentar

Skal jeg fortelle deg noe? Jeg gjør det allikevel. Sammenlignet med inntekt, har Norge Europas nest billigste bensin.

 

Det går dog på kun bensin. Korrigert for alle bilutgifter ligger vi på topp. Såvidt jeg vet er det nesten ingen andre land som har omreg. avgift og så høy førstegangsregistreringsavgift som Norge har. Så for enkelte tettsteder som har få bensinstasjoner skjønner jeg godt at folk er irriterte over å betale en del mer enn i nabobygden.

 

Det finnes flere land med dyrere biler enn Norge, blant annet Finland. Men det landet med dyrest biler i hele Europa, er Danmark. Leste et sted at en BMW til 520 000 i Norge, koster 850 000 i Danmark.

 

Joda, men det er slettes ingen stor butikk. Mener du det har du gått glipp av noe. At ikke vi kan ha en døgnåpen Rimi på et så stor innfartsåre som Oslo S er skammelig.

Neida, det er ikke en stor butikk ifht. Ica Maxi, men det er en stor butikk ifht. Deli de Luca. Og det er faktisk ikke sikkert Rimi tjener på å ha det døgnåpent, uansett om du hadde kommet innom og kjøpt brød og melk hver natt eller ikke.

 

Deli de Luca er slettes ingen butikk. Det er en "storkiosk" på godt/teit norsk.

 

EDIT: Og hvorfor eksisterer dette Brustad-bu-køddet? Tenk når en regjering som faktisk skjønner noe, fjerner 100 kvm-loven. Da er det mange butikker som kommer til å slite med å få det til å gå rundt.

Det ble opphevet for noen år siden, men nesten ingen butikkeiere brydde seg. Folk kjøper ikke mer av livsnødvendige varer bare fordi de kan, så inntektene bør ikke påvirkes så lenge alle holder stengt samtidig. Nesten ingen gidder å jobbe på søndager, heller ikke butikkansatte. :)

 

Det der tror jeg ikke noe som helst på. En vanlig butikk har ikke l ov til å holde søndagsåpent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deli de Luca er slettes ingen butikk. Det er en "storkiosk" på godt/teit norsk.

Dette er jeg da fullt klar over, såvidt jeg har fått med meg snakker vi om størrelse og jeg omtalte aldri noe annet enn Rimi som butikk.

 

Det der tror jeg ikke noe som helst på. En vanlig butikk har ikke l ov til å holde søndagsåpent.

Rimi på Oslo S er ikke åpen på søndager.

Lenke til kommentar

Vel, i Kristiansand har store kiwibutikker åpent på søndager, samt noen jokerbutikker. Og dette er større butikker enn "storkiosker". :)

Det stemmer, Kiwi her i Oslo har også åpent på søndag. Mao det er korrekt at den regelen er opphevet.

Men gir meg, før moderatorens vrede åpenbarer seg :whistle:

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tullball. Det er greit å avslutte diskusjonen, men ikkje med feil konklusjon.

 

Åpningstidslova er oppheva, så det er ingen reguleringar av opningstider på kvardagar. Opningstider på sundagar og andre heilagdagar er framleis regulert av Helligdagsfredloven § 5.

 

"Kiwi i Oslo" har ikkje sundagsope. 5 av 57 Kiwi-butikkar i Oslo fylke har sundagsope, fordi dei vil og oppfyller krava i nevnte lov.

 

Kjelder er ein fin ting.

Endret av enixitan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...