Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg hadde faktisk også antatt det samme. Når det står at kredittkort ikke fungerer, uavhengig av om det er på norsk, engelsk eller tysk, antar de fleste at det gjelder for alle. For alt jeg vet kan lappen som stod på norsk ha flydd avgårde, det kan ha vært gjort fordi alle nordmenn som fyller bensin forstår norsk og dere ikke gadd å skrive ut enda mer på lappen eller helt andre grunner. Uansett er det en situasjon der jeg godt forstår at kunden hadde blitt forvirret.

 

Jada, du har veldig rett, lappen vår er ikke utvetydig. Jeg reagerte bare på at hun kom inn i total rage, type hamre hender i disken og gjøre en rimelig bra versjon av FFFFUUUUU-face. Men ser at det ikke kommer tydelig fram i innlegget mitt.

 

Men hun får som sagt uansett stjerne i boka for å faktisk lese opphengt lapp! :)

Endret av Charlotte Q
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som har vært på Oslo S i det siste, har kanskje sett sluser på spor 19, der folk står i kø og venter på busser. Over disse køene henger det monitorer der det står hvilke togretninger som gjelder for hver kø. Folk flest driter i disse skjermene og går inn i en vilkårlig kø, eller går rundt dem, hvis ingen av kundeveilederne stopper dem, spør hvor de skal hen og forteller hvilken sluse de skal inn i, gjerne tre-fem ganger. Men når vi bestemmer oss for å sende folk i en annen sluse fordi det blir mange folk for forskjellige togretninger i én sluse, da får folk øynene opp og leser det som står på skjermen. Selv om vi har gjort det veldig klart hvor de skal gå, og har sagt det tre-fem ganger, skal folk komme tilbake for å spørre om vi er sikre, eller for å krangle og beskylde oss for å ta feil.

 

Jeg gleder meg til jeg er ferdig med utdannelsen min og ikke trenger å jobbe med kundebehandling mer.

Lenke til kommentar

Herregud, så dyr som bensinen er for tida kostet bensinen for den ekstra kjøreturen sikkert nesten like mye som mellomlegget... 40 kr fra eller til er da next to nothing når det er snakk om bil. Outlanderen til mamma og pappa koster visst flere tusen å bytte lyspære på - men det er jo xenon og en helt annen sak.

 

Huff, nattevakt snart, og nå er det jo jazzfestival. Tror det blir konsumert like mye alkohol her i byen i løpet av denne uken, som i hele resten av året til sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du Zarac fra Oslo S. Hvorfor er ikke Rimien der døgnåpen? Åpningstider fra 05-24 var litt rart...

 

Kanskje butikken må ta annen forestående arbeid? Vasking, rydding og slikt. Og mindre kunder mellom da

 

Butikken er ikke større enn en vanlig Deli de Luca - de er døgnåpne. Dessuten er det veldig praktisk å ha mulighet til å handle etter midnatt. Det er tross alt ganske mange som kommer inn med flytoget mellom midnatt og 05:00, og da er det greit å kunne kjøpe et brød, noe jus etc. Det er det dårlig at Skandinavias tredje største togstasjon ikke kan tilby.

 

Når det er sagt, liker jeg Oslo S bedre enn mange andre stasjoner jeg har vært på i utlandet.

 

Herregud, så dyr som bensinen er for tida kostet bensinen for den ekstra kjøreturen sikkert nesten like mye som mellomlegget... 40 kr fra eller til er da next to nothing når det er snakk om bil. Outlanderen til mamma og pappa koster visst flere tusen å bytte lyspære på - men det er jo xenon og en helt annen sak.

 

Huff, nattevakt snart, og nå er det jo jazzfestival. Tror det blir konsumert like mye alkohol her i byen i løpet av denne uken, som i hele resten av året til sammen.

 

Skal jeg fortelle deg noe? Jeg gjør det allikevel. Sammenlignet med inntekt, har Norge Europas nest billigste bensin.

Lenke til kommentar

Butikken er ikke større enn en vanlig Deli de Luca - de er døgnåpne. Dessuten er det veldig praktisk å ha mulighet til å handle etter midnatt. Det er tross alt ganske mange som kommer inn med flytoget mellom midnatt og 05:00, og da er det greit å kunne kjøpe et brød, noe jus etc. Det er det dårlig at Skandinavias tredje største togstasjon ikke kan tilby.

Butikken er faktisk veldig mye større enn en vanlig Deli de Luca. Den er over 100 kvm, og går derfor ikke som en Brustad-bu.

 

Skal du handle mellom midnatt og klokken fem, så får du vel gå på Deli eller en bensinstasjon. Jeg syns det er et godt bidrag at de i det hele tatt har den lange åpningstiden de har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Butikken er ikke større enn en vanlig Deli de Luca - de er døgnåpne. Dessuten er det veldig praktisk å ha mulighet til å handle etter midnatt. Det er tross alt ganske mange som kommer inn med flytoget mellom midnatt og 05:00, og da er det greit å kunne kjøpe et brød, noe jus etc. Det er det dårlig at Skandinavias tredje største togstasjon ikke kan tilby.

Butikken er faktisk veldig mye større enn en vanlig Deli de Luca. Den er over 100 kvm, og går derfor ikke som en Brustad-bu.

 

Skal du handle mellom midnatt og klokken fem, så får du vel gå på Deli eller en bensinstasjon. Jeg syns det er et godt bidrag at de i det hele tatt har den lange åpningstiden de har.

 

Joda, men det er slettes ingen stor butikk. Mener du det har du gått glipp av noe. At ikke vi kan ha en døgnåpen Rimi på et så stor innfartsåre som Oslo S er skammelig.

 

EDIT: Og hvorfor eksisterer dette Brustad-bu-køddet? Tenk når en regjering som faktisk skjønner noe, fjerner 100 kvm-loven. Da er det mange butikker som kommer til å slite med å få det til å gå rundt.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Skal jeg fortelle deg noe? Jeg gjør det allikevel. Sammenlignet med inntekt, har Norge Europas nest billigste bensin.

 

Ja ikke sant, samme med mat. Jeg var flinkere til å poengtere det før - blir litt hjernevasket av å jobbe på a) Ica og b) Bensinstasjon. "Ta va no fole dyrt"-mantraet sniker seg inn i hjernen.

 

I'm like... tja, jeg har vel omtrent minstelønn og må jobbe i rundt seks timer for å betale en full tank. Som varer i en måned. Du er voksen og tjener trolig dobbelt så mye som meg. Vi i Norge har det ganske godt egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal jeg fortelle deg noe? Jeg gjør det allikevel. Sammenlignet med inntekt, har Norge Europas nest billigste bensin.

 

Ja ikke sant, samme med mat. Jeg var flinkere til å poengtere det før - blir litt hjernevasket av å jobbe på a) Ica og b) Bensinstasjon. "Ta va no fole dyrt"-mantraet sniker seg inn i hjernen.

 

I'm like... tja, jeg har vel omtrent minstelønn og må jobbe i rundt seks timer for å betale en full tank. Som varer i en måned. Du er voksen og tjener trolig dobbelt så mye som meg. Vi i Norge har det ganske godt egentlig.

 

Jeg er ikke voksen, nei :D Men for å dra inn noen fakta... Korrigert for prisnivå, ville en som lever under fattigdomsgrensa i Norge, ligge i øvre middelklassesjiktet i Estland. Det sier litt om hvor godt vi har det her i landet.

Lenke til kommentar

Nei liksom, @kunden som klager på hvor dyrt det er. Da tenker jeg gjerne i mitt stille sinn at KUNDEN er voksen og sikkert tjener mye mer enn meg (og jeg synes ikke det er så dyrt med hverken mat eller bensin med tanke på hvor mange timer jeg må jobbe i forhold til hvor mye jeg får). Mente ikke DU Hanske men DU kunde :p Jeg skriver visst lit abstrakt, sorrii.

Lenke til kommentar

Ny kar i kassa på jobb for tida, så er jo endel man er usikker på. Dette er altså Coop Prix, og vi har sommertilbud på Farris Bris til 6,90 for medlemmer.

 

Det ringer i ringeklokka og jeg kommer til kassene, der et kvinnemenneske er igang med å raljere.

- 7 ganger 7, hva er det!?!

- Ehh, jeg ekke så god i hoderegning jeg.

- DET MÅ DU VÆRE! 7 ganger 7 er 49!!

 

På dette tidspunktet spør jeg hva problemet er.

 

- Kassa di regner feil!

- Kassa.... regner IKKE feil.

- JO! For dere averterer Farris Bris til 7 kroner! (på dette tidspunktet åpner hun posen sin og viser meg to av flaskene hun har kjøpt)

- Jeg har en veldig enkel løsning på dette problemet. Det DER *peke* er Farris Bris, det DER *peke* er vanlig Farris.

 

Fantastisk følelse å gå seirende ut av sånt. Når hu har nerver til å stå og kjefte ned folk i kassa og skylde på alle andre, når hun åpenbart ikke leser de utallige plakatene med bilder vi har hengende rundt. <3

 

Idag var det en dame som er innom fra tid til annen som gikk i sin egen verden, og presterte å bare vandre ut av butikken med handlekurven i hånda og bare gå. Jeg løp etter når vi ble oppmerksom, og hun hadde faktisk glemt å betale. Verste er at jeg tror henne. Hun er et psykiatrisk tilfelle, og er generelt ganske svimete hver gang hun er innom. Men det var da voldsomt og...

 

Kunder LESER ikke plakater.Der har du mye av kjerneproblemet med denne typen diskusjoner.

Skal man klage,så bør man være brennsikker på at man har oppfattet tilbud og plakater riktig.99% av kundene jeg har møtt,gjør ikke det

Lenke til kommentar

Du Zarac fra Oslo S. Hvorfor er ikke Rimien der døgnåpen? Åpningstider fra 05-24 var litt rart...

 

Jeg vet ikke. Jeg er ansatt i NSB, og ikke særlig høyt oppe i systemet, hvis de har noe å gjøre med åpningstidene til Rimi. Men jeg vil tro det er mindre lønnsomt mellom 24 og 5 enn ellers på døgnet. Vi har jo nattogene, men det er fortsatt mye mer folk der på dagen.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...