Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det trodde jeg ikke eksisterte i Norge. I utlandet har jeg derimot opplevd flere overraskede ansikter når jeg snur kortet og viser dem bilde av meg.

Selvfølgelig eksisterer det. Det er få rene Visa(kreditt)-kort som har bildeside, såvidt jeg har fått med meg. Og det er også relativt mange forskjellige Visa(debet)-kort som ikke har det. Ikke sett noen Elecron-kort som ikke har hatt det, riktignok. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det trodde jeg ikke eksisterte i Norge. I utlandet har jeg derimot opplevd flere overraskede ansikter når jeg snur kortet og viser dem bilde av meg.

Selvfølgelig eksisterer det. Det er få rene Visa(kreditt)-kort som har bildeside, såvidt jeg har fått med meg. Og det er også relativt mange forskjellige Visa(debet)-kort som ikke har det. Ikke sett noen Elecron-kort som ikke har hatt det, riktignok. :)

Har sett det også noen få ganger, men siden "alle" har Electron fra de store bankene (som alle tilbyr id), får man det som standard hvis man ikke vil ha uten ser det ut til.

Men vi må ikke la tråden spore for mye av. :)

Lenke til kommentar

Hadde en litt morsom hendelse i butikken i dag. Jeg skulle kjøpe litt øl og et par bokser snus til helgen, noe jeg alltid gjør på en butikk et stykke unna der jeg bor. Siden jeg var i området, ordnet jeg det idag.

 

Det er aldri noe problem, de har alltid solgt, uten å be om leg.

 

I dag var det en annen ansatt i kassa, som spurte om jeg hadde legitimasjon. Jeg svarte "nei, den har jeg glemt", og svarte at jeg var 18, på spørsmål om hvor gammel jeg er. Jeg er ikke 18, men jeg ser slik ut.

 

Det morsomme, derimot, var at jeg fikk kjøpe, og jeg betalte det hele med kort! Hun sa ingenting da jeg satte Visa-kortet i maskinen.

 

Smilte godt på vei ut døra :D

Det er ikke så awesome egentlig. Hun gadd sikkert ikke bry seg. Men hvorfor kjøper du øl på en tirsdag når du skal drikke i helgen?

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Hadde en litt morsom hendelse i butikken i dag. Jeg skulle kjøpe litt øl og et par bokser snus til helgen, noe jeg alltid gjør på en butikk et stykke unna der jeg bor. Siden jeg var i området, ordnet jeg det idag.

 

Det er aldri noe problem, de har alltid solgt, uten å be om leg.

 

I dag var det en annen ansatt i kassa, som spurte om jeg hadde legitimasjon. Jeg svarte "nei, den har jeg glemt", og svarte at jeg var 18, på spørsmål om hvor gammel jeg er. Jeg er ikke 18, men jeg ser slik ut.

 

Det morsomme, derimot, var at jeg fikk kjøpe, og jeg betalte det hele med kort! Hun sa ingenting da jeg satte Visa-kortet i maskinen.

 

Smilte godt på vei ut døra :D

Det er ikke så awesome egentlig. Hun gadd sikkert ikke bry seg. Men hvorfor kjøper du øl på en tirsdag når du skal drikke i helgen?

 

Som sagt, butikken ligger et stykke unna der jeg bor, og igår var jeg i området.

Lenke til kommentar

Litt småkul opplevelse i går på jobb:

 

Ei jeg kjenner kommer i kassen min, hun skal betale med ett slikt elektronisk gavekort hun hadde fått på sin jobb(vi jobber på forskjellige butikker, men samme konsern). Det viste seg da at vedkommende som hadde gitt henne dette, ikke hadde gjort det på riktig måte slik at det var 0 kr i stedet for 250 på kortet. Jeg tok da bare frem mitt kort og betalte for henne, og så kunne hun komme innom når det passet med pengene til meg. Kunden bak henne, en litt eldre dame fikk med seg dette og kommenterte: "Å ja, er det slik det fungerer her ja, godt å vite." Hun sa det med ett smil da ;) måtte le litt da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Edit:

Jeg jobber på RIMI, og jeg HATER folk som ikke bruker "neste kunde"-pinnen som skiller mellom to kunders varer. Nei - det er ikke alltid jeg vet AKKURAT hvilken vare som er din, ditt kølletryne.

Det ligger minst tre sånne pinner der, det er ikke vanskelig å slenge på en foran varene dine. Jesus.

Er en del butikker hvor de kun har en fuckings pinne, også bruker idioten foran deg pinnen til å separere en cola eller tyggegummi fra det kunden foran seg har mens du selv står der og venter på å legge alt på båndet. DET er irriterende. Ser ikke hel problemet ditt, det er jo bare å spørre. Vanligvis er det godt med plass mellom varene fra forskjellige kunder.

Lenke til kommentar

Er en del butikker hvor de kun har en fuckings pinne, også bruker idioten foran deg pinnen til å separere en cola eller tyggegummi fra det kunden foran seg har mens du selv står der og venter på å legge alt på båndet. DET er irriterende. Ser ikke hel problemet ditt, det er jo bare å spørre. Vanligvis er det godt med plass mellom varene fra forskjellige kunder.

Den skjønner jeg. Jeg har tre pinner liggende, og da er det irriterende at ingen bruker de. Og nei - jeg gidder ikke spørre hver og en kunde om "Er det din vare?"

Lenke til kommentar

Fikk opp en feilkode på Canal Digital PVR i dag. Fikk ikke gjort noe.. Sjekket manualen etter betydningen av koden.. Ingenting... Googlet koden.. Ingen ting...

 

Så da ringte jeg Canal Digital for å spørre.

 

Kundebehandler 1:

 

(Verste kebabnorsken EVER)

Veit ikke hva det er ass... Gidder liksom ikke å sjekke sånt ass..

 

jeg: det er vel egentlig jobben din å vite om slikt?

 

Kundebehandler 1:

 

Gidder ikke engasjere meg på fritia ass, nå skal jeg ha lunch ass.

 

Så la han på...

 

 

Jeg var mildt sagt noe overasket men også litt forbanna inni meg... Så har sendt mail til CD for å spørre om feilen, samt en liten klage.. Jeg trodde gode norskkunnskaper var grunnleggende for å få denne type jobb?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...