Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og før noen i det hele tatt TENKER tanken på å starte den samme posediskusjonen vi har hatt 15-20 ganger i denne tråden (betale for poser vs. ikke):

 

Alle de innleggene vil bli sporløst borte ;)

 

Sier det bare fordi ordet "pose" ser ut til å trigge den diskusjonen hver eneste gang.

 

JEG SYNTES DET ER BEST MED GRATIS POSE!!!!! ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHHHH!!!!

 

:roll:

 

 

Men til noe som skjedde i dag. Jeg kjøpte 1stk freias deilige Påskeegg (nom nom), og ga dama i kassa en 200 lapp. Hu dytta den inn i sånn auto vekslingsmaskin. Og null kroner kom ut. Spurte etter vekslepengene mine, så sa hu at jeg hadde fått dem. Hu var fast bestemt på at vekslemaskinen aldri gjorde feil eller ble ødelagt, for dagens teknologi var så bra. Kom en med litt peiling og trykka på en sånn knapp, så datt pengene ut. Men herregud, hva er galt med små-feite-kjerringer som sitter på ræva bak et kassapparat (mener ikke å ta alle under samme kamm her, men alle jeg har møtt er sure og frekke) ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

red: Var @ Sir-Andy.

Han ble vel mer oppgitt av at kassemannen sukker oppgitt, når det kassemannens egen feil at pose ikke er med. Man sukker jo som regel oppgitt når det ern noen andre som har gjort feil, og man blir oppgitt av dem.

 

Jeg har en mistanke om at man forstyrrer rutinene deres om man spør etter pose på eget initiativ - de kommer rett og slett helt ut av det fordi man forstyrrer rutinen deres.

 

Hva er det som er forbudt å diskutere med poser igjen? Pris? Reklame? Hvem som skal spørre? Alt? :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Faen skjedd akkurat nå då?

 

Kom ein fyr inn her, gjekk på do, kom ut, fyllte ein kopp kaffe og deretter såg han rart på meg og gjekk rett ut uten å betale...

Bare sto der med eit uttrykk i ansiktet som sa noko som "eeeeeeeeehh!? hmm!? erhm?"

 

Sikkert en av "jeg har koppen i den andre bilen"-kundene. Ikke uvanlig med et bredt spekter av uttrykk, de er uansett vant til å ikke bli stoppet. Det er desto morsommere om man faktisk stopper dem. For egen del er det mest snakk om prinsipp, og at jeg finner det fantastisk komisk å bry kunder som ikke er vant med at personalet gidder å ta tak i dem. Er som regel greit når folk spør, men har oppplevd å stå i over fem minutter for å forklare at fyren ikke automatisk kan drikke kaffe fordi han betalte for kopp og lokk i fjorfjor. Fyren var maler, og kunne ikke annet enn polsk. Til slutt forstod vedkommende mitt forsøk på tegnspråk, og ga opp sin dyrebare kaffe. Det var som balsam for sjelen, for å si det mildt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var på butikken nå rett før stengetid, skulle ikke ha så mye. Foran meg stod det en litt eldre dame som tydeligvis ikke behøver å handle noe før neste år, skal man dømme utifra toppen på handlevogna.

 

Summen endte på 2494,50 ,- eller noe sånt, og hun skulle jo selvfølgelig betale 94,50,- i smått.

 

Hun la en og en mynt på rullebåndet mens hun telte høyt "eeeeen, tooooo, treeeee, fiiiiire" mens fyren i kassa hintet til at hun kunne bare legge det oppi kasseapparatet så ville den ta seg av tellinga. Men neeeida, sånt nytt tull fungerer ikke.

 

Da hun kom til 45 eller noe sånt så kom hun tydeligvis ut av tellinga og måtte selvfølgelig begynne på nytt igjen.

 

Jeg skal ærlig innrømme at det var hakket før jeg brukte pariserloffen jeg hadde i kurven min og ba henne bli med utenfor for å oppleve vinterens vakreste eventyr. Tullekjerring.

 

Husker dette, jeg satt i kassen :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva?

Hva?

Aiki: hvor stor er forskjellen på disse koppene egentlig? Jeg fylte med fjoråerts kopp et år uten å tenke over det, før jeg fant årets kopp fortsatt i esken sin da jeg skulle flytte... Er noen år siden nå da, men det var neimen ikke rare forskjellene på dem. Kjøpte også termos et år, da måtte jeg faktisk ut å hente den en gang, i stedet for å hente kaffe med fjorårets kopp (skulle bare ha en kopp, gadd ikke fylle på termose, og ble spurt høflig om jeg hadde årets kopp.) Synes heller dere burde innføre oblat-ordning, må da være mye greiere og bedre for miljøet? og lettere å holde styr på for kundene? :p

Lenke til kommentar

Hva?

Hva?

 

Æææ, du to an ikkje.

 

I did. Phunny..

 

 

Alltid like morro med folk som kommer 22.40-ish og er så godt som alene i butikken: "Neh, GU ko hæærlig! Stille og fredlig i butikken så sent på kvelden :wee:" De går nesten nynnende bort til kassen :p

 

Edit: noen av de går faktisk nynnende bort til kassen. Noen nynner fakisk hver gang "de kommer på besøk".

Endret av 2ball(s)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aiki: hvor stor er forskjellen på disse koppene egentlig? Jeg fylte med fjoråerts kopp et år uten å tenke over det, før jeg fant årets kopp fortsatt i esken sin da jeg skulle flytte... Er noen år siden nå da, men det var neimen ikke rare forskjellene på dem. Kjøpte også termos et år, da måtte jeg faktisk ut å hente den en gang, i stedet for å hente kaffe med fjorårets kopp (skulle bare ha en kopp, gadd ikke fylle på termose, og ble spurt høflig om jeg hadde årets kopp.) Synes heller dere burde innføre oblat-ordning, må da være mye greiere og bedre for miljøet? og lettere å holde styr på for kundene? :p

 

F.o.m. 2009 blir (heldigvis) kun lokket byttet ut, så det blir vel i praksis for oblat å regne (det finnes vel drygt ti forskjellige varianter av koppen nå). I tillegg er ikke koppholder inkludert i pakken. 2009-lokket er helt sort, 2010-lokket er grått med sort åpningsmekanisme, 2011-lokket er sort med grå åpningsmekanisme. Stasjonen jeg jobber på har ikke mye fokus på å ta kaffesnyltere, men det har vel mest med at automaten står seks meter unna nærmeste kasse, og det som regel er nok å gjøre.

 

(Sjansen er altså stor for at man ikke blir sett, men uten en god forklaring legger man opp til en ganske så flau situasjon.)

Endret av Aiki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror personen som stod bak kassen da jeg måtte ut og hente årets termos hadde håpet jeg skulle bli flau over å stjele kaffe. :p Nå bor jeg i vestlandshovedstaden og har ikke bil lenger. Synd det ikke er noen statoilstasjoner i nærheten, SiB lager ikke akkurat god kaffe.

Lenke til kommentar

Og før noen i det hele tatt TENKER tanken på å starte den samme posediskusjonen vi har hatt 15-20 ganger i denne tråden (betale for poser vs. ikke):

 

Alle de innleggene vil bli sporløst borte ;)

 

Sier det bare fordi ordet "pose" ser ut til å trigge den diskusjonen hver eneste gang.

 

 

 

Jeg har forresten startet en tråd rundt dette emnet, den kan du finne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1307989

Lenke til kommentar

Hvorfor har ingen mekket en løsning som gjør at om fødselsdatoen på VISA/bankkortet viser at du ikke er 18 så får du automatisk ikke kjøpt tobakk/øl?

Burde jo være mulig å få lagt inn på chippen, det hadde vel vært nice? :)

 

Jeg er 100% enig og nå skal jeg bli skammelig rik på denne idèen. Jeg skal velte meg selv i luksus. Takk for at du delte denne på et offentlig forum.

 

:tease:

 

Denne informasjonen ligger allerede lagret på kortet. Det eneste som mangler er den tekniske løsningen på kassesystemet.

 

Når jeg var i Tyskland i høst kunne en kjøpe sigaretter på automater, men kun hvis en satte inn VISAkort med chip - hvor eieren var over 18, selvfølgelig. :p

Lenke til kommentar

Der tar du feil. Ingen låner kortet til foreldrene sine om de skal late som de er over 18. Om en på 17 kommer med leg som viser han er 43 er det jo bittelitt mer mistenkelig enn om han har leg der han er 19...

 

Edit: Svarte egentlig på et tidligere innlegg.

Endret av Nistelrooy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...