Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Sjekka dere hva som var igjen på stativene etterpå? Det der hørtes ut som et typisk tyv-triks, lure betjeninga ut på lageret, og fylle sine falske skjørt og fora væsker med klær mens du er ute og leter etter størrelsen.

 

Sannsynligvis fikk de med seg mye mere enn en ny bukse den dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tru meg, det var eg nøye med å sjekke ;) Det var uansett berre 4 bukser att på ordinærstativet, så det gjekk raskt å telja. Samstundes som me var overbefolka på jobb den dagen, så ja dei var under oppsikt.

 

Me kan dei aller fleste tjuvtriksa i boka for å seia det sånn ;) Me var særs hardt råka tidlegare, men den siste tida har det vorte mykje mindre :grin:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Jeg leser att mange her inne mener att de ikke gjør jobben sin om kunden ikke kjøper det de var på jakt etter.

 

Jeg bruker eksempelet over her hvor damen ville ha en tlf med MASSE megapiksler.

 

Selger gjør så vidt jeg kan forstå sitt beste for att kunden skal forstå forskjellen på en mobil og ett ordenlig kamera. Hvordan kan dette være dårlig kundeservice?

 

Du behandler kunden med en smule irritasjon, dog gjør du det fremdeles for hennes skyld. Selvom jeg er overbevist om att kvinnen gikk i en annen butikk og la ut om deg og hvor dum du var, kjøpte ho den tlf med alle de pikslene.

 

Jeg mener att du gjorde jobben din, du løy ikke for kunden og du slapp att kunden kom tilbake sint dagen derpå for og klage over att bildene var elendige!

 

ting må sees i perspektiv.

Lenke til kommentar

Jeg mista et tv salg her om dagen fordi familien som kom inn skulle ha seg ny tv fordi den gamle ikke hadde scart tilkobling. Scarten trengte de fordi de hadde en canal digital kabeltv boks, og nå trengte de en ny tv med scart for å kunne se på tv etter at det analoge bakkenettet blir slukket.

 

De spurte etter en stund om det fantes en overgang slik at de kan slippe scarten, det gjør det jo, men de skulle ha ny tv likevell, det trengtes.

 

Også fortalte de om at de hadde kjøpt digital dekoder for å kunne se på kabeltv etter at det analoge bakkenettet er slukket. Jeg fortalte dem jo selvfølgelig at bakkenettet ikke gjaldt kabeltv, men kun antenne. Ho fyrte seg veldig opp, ikke mot meg, men at de hadde trudd at de måtte ha dekoder på kabeltv.

 

De var fornøyde, og de skulle komme tilbake senere på høsten for å kjøpe tv siden det ikke hastet så mye nå alikevell

Lenke til kommentar
Sjekka dere hva som var igjen på stativene etterpå? Det der hørtes ut som et typisk tyv-triks, lure betjeninga ut på lageret, og fylle sine falske skjørt og fora væsker med klær mens du er ute og leter etter størrelsen.

 

Sannsynligvis fikk de med seg mye mere enn en ny bukse den dagen.

 

 

Det skal stå skrevet på innsiden av øyelokka til folk som jobber i butikk alene at man ikke skal bli lurt på den måten. Det er en veldig populær måte å stjele på, å jeg er sikker på at alle butikkeiere som driver butikker der en person er alene på jobb (feks om kvelden) er veldig klar over det.

 

Dessuten har de fleste butikker som selger klær tyverisikring som gjør den manøveren der et hakk vanskeligere å gjennomføre.

Lenke til kommentar

Jeg jobbet som julehjelp på clas ohlson en vinter.

Det var ofte litt eldre damer som kom innom med en klokkeradio eller noe som ikke "fungerte". Jeg så litt på den og det var som regel ikke noe galt med den. Spør om de har lest bruksanvisningen. Og de svarer: "Min mann er ingeniør. Han vet hvordan dette fungerer og den er ødelagt." :roll:

 

Forklarte da fint til de hvordan det skulle gjøres. Hvis jeg bare var blid og tålmodig så endte det nesten alltid med at de gikk derifra fornøyde med samme tingen som de mente var ødelagt.

 

Fikk også ganske ofte spørsmålet: "Hvor finner jeg en adapter" :p

Lenke til kommentar

Var på MC igår igjen. bestillte Is siden det var så fint vær, mens jeg stod i kø, lot han en uteligger få låne lighter til røyken sin :) Det er bra service, men jeg synes han kunne tatt bestillingen vår kjapt, da to av oss allerede hadde fått bestillingen sin, og det var bare meg igjen.

Lenke til kommentar

En dag på jobben kom 90 år gamle Olga inn (veldig hyggelig dame). Hun spurte meg om hun kunne se på noen lommeur, og jeg låste opp disken og trakk fram alt vi hadde av lommeur. Hun finner et fint ur som minner henne om den dagen hun traff mannen min. Siden det er en relativt liten butikk med få kunder, så jatter jeg med i håp om at hun skal ta med seg en klokke.

 

Etter vel 10 min. så spør jeg om hun har funnet seg et lommeur hun liker, men da svarer Olga "Å nei, jeg har lommeur jeg" og trekker frem sitt gamle, slitte ur. Deretter tusler gamle Olga ut, og drar med seg rullatoren som står parkert utenfor for å rekke kveldsbingoen.

Endret av Snusmumrikk1
Lenke til kommentar

I litt over 2 år kjørte jeg lastebil og leverte møbler hjemme hos folk for en stor møbelkjede. Vi tok lite betalt for leveringen, og eventuell montering var gratis så lenge den var avtalt på forhånd. Mange ganger i uken, ofte daglig, møtte vi på kunder som løy og sa at de hadde blitt lovet montering, og kjeftet og smalt for å få viljen sin. Dette pga de trodde at de sparte store penger, vet at mange av konkurrentene tok betalt per monterte møbel på den tiden.. Var utrolig mange typer som gikk igjen i den jobben, som friske unge folk som satt i sofaen uten å si et ord mens to stykker prøvde å løfte 100 kg skap opp en for liten trappeoppgang, mens den smellfeite moren deres sto og kommanderte og trodde det var plass.. Eller hun gamla som hadde enda mindre trappeoppgang, og hadde blitt bedt om å måle at det var plass til skapet vi skulle levere.. Hun målte kun høyden, og ja, hadde det vært et sugerør på 2 meter hadde vi fått greiene inn, men vi som leverer møbler må dessverre tenke i 3 dimensjoner. Skapet ble stående nede.. Og så har vi noen som heldigvis var litt sjeldnere:

 

Et par hadde kjøpt seg et rekkehus, og jeg og kollegaen min leverte en sofa. På vei inn gikk han baklengs inn i veggen ved stuedørsåpningen så det smalt, "heldigvis knuste ikke de ørten tusen glassene i døren" tenkte jeg. Vi satt fra oss varene og kjørte videre. Fikk telefon om en rabiat kunde hvor vi hadde mistet en sofa og ødelagt gulvet, vi husket ikke hvor det kunne være og spurte hvilken dag det var snakk om. "Nå nettopp" var svaret. Kjørte ned igjen, og fant typen og kjerringen sittende med armene i kryss og nabokjerringen var invitert inn og. De hadde funnet et hull i linoleumsgulvet i gangen etter at vi mistet sofaen, og krevde nytt gulv. Men vi hadde ikke mistet sofaen, vi gikk i veggen. Nabokjerringen var vitne, hun var ikke så pågående som gubben så det var tydelig at hun var overtalt til å fortelle "historien sin". Det var masse puss på gulvet, sa gubben, men han hadde vasket det vekk. Selve hullet var ikke en gang forenlig med at ene benet på sofaen hadde laget det, for det lente på skrå i motsatt retning av det det kunne. Fyren begynte å true meg med juling for jeg motsa han, angrer fortsatt 3 år etterpå på at jeg ikke bare gikk da, men jeg prøvde fortsatt å forklare fyren at det han sa var fysisk umulig. Gamlekara på jobben var også innom der, og de hadde ledd av han (trolig ikke opp i fjeset) for forklaringen hans ga ikke mening. Ingen erstatning :) Men som sagt angrer jeg fortsatt på at jeg var så overbærende med en sånn idiot.

 

Idiot nr 2 var en dame i 40-årene, typisk litt sliten partyjente men ikke fullstendig narkoman av utseende. Vi bar opp en modulsofa med en puff, og damen sa lystig "jeg springer på kjøkkenet og finner en kniv/saks, og begynner å pakke opp :) ". "Flotte greier, ingenting er som litt hjelp" tenkte jeg, og hentet neste del av sofaen. Da vi kom opp igjen satt kjerringen der og strirøykte og sa "jeg har ingen kniver på kjøkkenet likevel, men se her! Puffen har en lang flerre i skinnet!". På tvers over hele puffen var det kuttet et stort hull, og hun sa noe som "dette må ha vært sånn fra før, jeg har jo ingen kniver. Emballasjen er hel over der hullet er, jeg bare rev den opp med hendene". Så jeg snudde emballasjen med puffen inni, og på andre siden var det et nøyaktig likt hull (lengde og vinkel) som det i puffen. Så hun hadde vært korttenkt, kuttet skikkelig dypt i plastikken og dermed herpet puffen, og snudd den i emballasjen for å late som om den var levert sånn fra fabrikk og i løpet av to minutter hadde hun gått fra å ha kniver på kjøkkenet til å ikke eie en eneste kniv! Haha, ingen erstatning ;)

 

Nå leverer jeg av og til matvarer til storhusholdningskunder (les: kiosker, hotell, restauranter og fastfood osv). Der fins det mange dumme folk, jo nærmere Bergen sentrum, jo verre tydeligvis. Det verste jeg har vært med på er burgersjappene med 3-4 ungjenter bak kassen som ikke har noe å gjøre på og tror at det er min jobb å sette varene på plass i deres kjøleskap..

 

Min første jobb var forresten på bensinstasjon, der var det mange skruer. Vi hadde en campingplass rett bak stasjonen, om vinteren tok vi ansvaret for campingen pga liten pågang. Da var det en klan som bodde på campingplassen og utførte svartarbeid i området, og så reiste hjem igjen etter en måned eller to. De skulle svindle til seg alt, fra vaskepoletter til å bytte leiefilmen med 18 års aldersgrense nøyaktig filmens lengde + 10 minutter etter at de hadde leid den, "pga 5-åringen min ble så redd" og så sto junior der med dådyrøyne. Ingen ny film ;)

 

Merker jeg er glad for at jeg tar en utdannelse når jeg skriver dette her, hehe, og at jeg er glad i å buste de som prøver å utnytte meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jobber i matvare butikk.

 

tar det med et smil, men du har den kunden som kommer innom hver uke og alltid må ha hjelp til å finne opp mot flere ting :wee:

 

ellers er det kunden som ikke finner panteautomaten(den står rett innenfor døren og er det første du ser når du entrer butikken)

 

kunden som er sint på butikkmedarbeider fordi vi ikke har 4-pack med cola, når jeg allerede har forklart at pakke maskinen på colafabrikken er ødelagt :roll:

 

kunden som klager over at vi ikke har noe ignenn av det mest populære brødet, 5 min før stengetid.

 

etc. etc.

 

blir aldri sinna, men heller litt opgitt :p

Lenke til kommentar
Åh jeg elsker de (få, heldigvis) kundene som setter hele den loada handlekurven sin på båndet og forventer at jeg skal ta ut varene av kurven og scanne dem mens de står å glor. :love:

Haha, kunne aldri tenkt meg å gjort noe sånt, at folk ikke eier skamvett.

 

Hva sier du egentlig til sånne? Eller sitter du bare og glor like dumt tilbake på vedkommende?

Lenke til kommentar
Åh jeg elsker de (få, heldigvis) kundene som setter hele den loada handlekurven sin på båndet og forventer at jeg skal ta ut varene av kurven og scanne dem mens de står å glor. :love:

Haha, kunne aldri tenkt meg å gjort noe sånt, at folk ikke eier skamvett.

 

Hva sier du egentlig til sånne? Eller sitter du bare og glor like dumt tilbake på vedkommende?

Sier ingenting egentlig, tar det bare ut av kurva og holder kjeft helt til de har gått. Veit hva jeg har lyst til å si, men er nok litt bedre å bare holde kjeft og telle til 10 inni seg eller noe. Heldigvis er det relativt sjeldent det kommer sånne, med tanke på hvor mange kunder jeg faktisk er borti på jobb altså.

 

Det beste hadde vel egentlig bare vært å ikke gjort en dritt og sitti å glodd tilbake med undrende blikk. :p

Lenke til kommentar

Huff, trokke jeg hadde taklet det like greit :p

 

Har så mange historier selv, vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

 

En av de aller verste hylte og skrek og spurte om jeg ikke visste hvem mannen hennes var *navn* som var hotelleier et lite stykke bortenfor?!?!

 

Og fordi han var det krevde hun at jeg skulle gi henne en ny lader til pc, som de selv hadde ødelagt.

 

Da jeg ikke gidder og krangle om småpenger(lader er ikke store kostnaden), så fant jeg tilslutt fram en ny en bare for å bli ferdig med hele greia(var mye før dette jeg ikke skal skrive her).

 

Så når jeg skal slå ut laderen må jeg sette ting på navn etc, så jeg ber om navn på gubben, og det får jeg. Men når jeg ber om adresse/postnummer etc. sier hun bare:

 

"dette trenger du ikke, ALLEEE veeeet hvem xx er. Bare skriv hotelleieren på stedet." Med den verste nasale stemmen du kan tenke deg, og nesa høøøyt i sky.

 

Believe me, toppen av isberget. Er så mye mer, kunne skrevet bok.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

En god kompis er butikksjef i en liten matvarebutikk i Oslo. Ligger på vestkanten, så det er nok av "gamle frognerfruer" som handler der. Kompisen har sin måte å drive butikk på, og legger vekt på at kundeoppførsel er en del av trivselsmiljøet for hans ansatte.

 

Jeg har sett han gjøre dette selv, så for meg er ikke dette andrehåndsopplysninger.

 

At kunden setter kurven på båndet er var vanlig også i hans butikk fram til han ga beskjed til alle ansatte om å ikke røre kurven. Han kalte det et HMS - tiltak ettersom medarbeideren blir sliten i skuldrene av å løfte fra bak kassa.

 

De kundene som var de siste til å lære dette ble jo snurt, men hadde ingen annen butikk i nærheten. Så de måtte jo handle der. "Noe" sure på betjeningen, men dog. Når han fikk en av disse i kassa, nektet han begynne på varene før han fikk et "hei". Om han så måtte stå å si "hei" 5 -6 ganger før han fikk svar fikk det så være. Han nektet plent å betjene kunden.

 

Det tok noen måneder, men nå virker butikken som nærkjøp på sørlandet. Alle sier hei til hverande og kundene vet like godt som betjeningen hva som skal til for et godt miljø.

 

"Det er mulig jeg mister noen kunder på stilen min, men de vil jeg egentlig ikke ha her uansett"

 

Nå skal det nevnes at om kundene som spør på en skikkelig måte, kan han hinke til Drammen for å hente varen de vil ha. Så service kan han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
En god kompis er butikksjef i en liten matvarebutikk i Oslo. Ligger på vestkanten, så det er nok av "gamle frognerfruer" som handler der. Kompisen har sin måte å drive butikk på, og legger vekt på at kundeoppførsel er en del av trivselsmiljøet for hans ansatte.

 

Jeg har sett han gjøre dette selv, så for meg er ikke dette andrehåndsopplysninger.

 

At kunden setter kurven på båndet er var vanlig også i hans butikk fram til han ga beskjed til alle ansatte om å ikke røre kurven. Han kalte det et HMS - tiltak ettersom medarbeideren blir sliten i skuldrene av å løfte fra bak kassa.

 

De kundene som var de siste til å lære dette ble jo snurt, men hadde ingen annen butikk i nærheten. Så de måtte jo handle der. "Noe" sure på betjeningen, men dog. Når han fikk en av disse i kassa, nektet han begynne på varene før han fikk et "hei". Om han så måtte stå å si "hei" 5 -6 ganger før han fikk svar fikk det så være. Han nektet plent å betjene kunden.

 

Det tok noen måneder, men nå virker butikken som nærkjøp på sørlandet. Alle sier hei til hverande og kundene vet like godt som betjeningen hva som skal til for et godt miljø.

 

"Det er mulig jeg mister noen kunder på stilen min, men de vil jeg egentlig ikke ha her uansett"

 

Nå skal det nevnes at om kundene som spør på en skikkelig måte, kan han hinke til Drammen for å hente varen de vil ha. Så service kan han.

 

Er jo sånn det skal være. Vi har 5(!) butikker her på skedsmokorset innenfor en 500m radius, og den eneste butikken jeg vil bli sett offentlig i, og den eneste jeg har trivdes å jobbe i, er Rema 1000 nettopp pga godt miljø mellom kunde og ansatt. Selvfølgelig har du jo noen skrullinger også der, men alt i alt er det en mye hyggeligere butikk å være i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...