Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker mange som klagde over at tobakken var for tørr. De skulle da ha ny. Vel, de fikk det ikke hos meg i hvert fall.

 

Beste var fyllikkene som på død og liv skulle åpne hver jævla tobakspakke for å kjenne om tobakken var tørr eller ei... Siste dag så hvorfor ikke, gi oss retur på ALL tobakk :D

Ja, jeg hadde mange slike jeg og. De skulle åpne alle pakkene og kjente på de. Alle var visst for tørr. De får jo kreft uansett :roll:

Lenke til kommentar

Tilføyd i førstepost:

 

Ser det er mange som kommenterer det som blir skrevet med en negativ tone. Kommentarer som "Hvis dere er så misfornøyde så skjønner jeg ikke hvorfor dere jobber der", "skift jobb", "slutt og klag" osv vil jeg ikke ha i denne tråden. Disse innleggene vil bli rapportert fra nå av fordi de går imot trådens hensikt. Denne tråden er under tema humor, noe som betyr at vi skal fortelle om komiske hendelser, gjerne irriterende kunder vi opplever på jobb. Det er mange kunder som ikke har peiling på hva de snakker om, og disse historiene deles her! Hold dere til tema! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg jobba i Telenor Mobil KS ble jeg like paff hver gang noen ringte og hadde "mista pengene på ringkontant kortet sitt".

Det var i 99% av tilfellene folk som ikke hadde brukt telefonen på 1,5 år (den har ligget på hytta), og som ikke visste at kortene bare varer i 13 mnd.

Det er jo i og for seg greit nok at de ikke visste det. Men så prøvde de å skylde på MEG at DE ikke hadde giddet å lese bruksanvisningen eller se på kontrakten de selv hadde underskrevet, der dette står svart på hvitt. Det var helt klart MIN feil.

 

*facepalm*

 

Hadde også noen som brukte 5 minutter på å kjefte på hvor dyrt det var å sitte og vente på svar. Istedet for å bruke de 5 minuttene på å beskrive hvorfor de faktisk ringte. Folk er dumme.

 

Nå har jeg heldigvis en jobb der jeg slipper å være i nærheten av kunder.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Når jeg jobba i Telenor Mobil KS ble jeg like paff hver gang noen ringte og hadde "mista pengene på ringkontant kortet sitt".

Det var i 99% av tilfellene folk som ikke hadde brukt telefonen på 1,5 år (den har ligget på hytta), og som ikke visste at kortene bare varer i 13 mnd.

Det er jo i og for seg greit nok at de ikke visste det. Men så prøvde de å skylde på MEG at DE ikke hadde giddet å lese bruksanvisningen eller se på kontrakten de selv hadde underskrevet, der dette står svart på hvitt. Det var helt klart MIN feil.

 

*facepalm*

 

Hadde også noen som brukte 5 minutter på å kjefte på hvor dyrt det var å sitte og vente på svar. Istedet for å bruke de 5 minuttene på å beskrive hvorfor de faktisk ringte. Folk er dumme.

 

Nå har jeg heldigvis en jobb der jeg slipper å være i nærheten av kunder.

Det VAR noe tull med kontantkorta til Stjelenor før...

 

Jeg og mange venner ble tappa for panger uten at vi hadde gjort noe om helst. De nekta selvfølgelig da vi ringte... *facepalm*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jobbet i en spillbutikk. Vi hadde en kar som kom på besøk til butikken hver dag, han hadde altid mye og fortelle og likte og lyve om sine oppnåelser i diverse spill. Han kunne seriøst være i butikken i 2-3 timer, han kjøpte aldri noe og ble ekstra snakkesalig når vi hadde handlende kunder i butikken.

 

Men de kundene jeg misliker mest er de som alltid vet bedre en deg, enda det er tydelig at de ikke har peiling. Også har vi kundene som står et stykke bak i en lengere kø mens man er alene på jobb, og klager på at de aldri blir betjent. Får så lyst å si rett ut til dem at de må da skjønne og forstå at det er umulig for meg å betjene 5 personer samtidig.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Hverdagen min tidligere gikk stort sett ut på å snakke med butikkansatte. Når de selv er kundene er de langt fra noe bedre. "Serviceansvarlige" som ljuger så det renner av dem om hva som er feil på PCer eller hvem kunden er. Når de blir tatt på fersken så er det "nei, den var ikke knust, det var bare striper på skjermen". Eller "jeg aner ikke hvordan det kan ha skjedd at det firmanavnet på kvitteringen har blitt borte siden forrige gang vi sendte den inn".

 

Etter å ha forklart samme ting til samme person minst 20 ganger begynner man å lure på hva som egentlig er kravet for å få jobb i enkelte butikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Tilføyd i førstepost:

 

Ser det er mange som kommenterer det som blir skrevet med en negativ tone. Kommentarer som "Hvis dere er så misfornøyde så skjønner jeg ikke hvorfor dere jobber der", "skift jobb", "slutt og klag" osv vil jeg ikke ha i denne tråden. Disse innleggene vil bli rapportert fra nå av fordi de går imot trådens hensikt. Denne tråden er under tema humor, noe som betyr at vi skal fortelle om komiske hendelser, gjerne irriterende kunder vi opplever på jobb. Det er mange kunder som ikke har peiling på hva de snakker om, og disse historiene deles her! Hold dere til tema! :)

Ehh, hallo?

Forum > Off topic > Humor > Kunder på jobben din!

 

Jaja, nå ble det iallefall humor her :!:

Lenke til kommentar

For noen år siden jobbet jeg deltid i Telehuset. Kom ei dame innom og ville ha en mobiltelefon med mest mulig megapiksler. Hun orket ikke å gå rundt med kameraet lenger og mobilkameraene var like gode nå. Damen var i 40 - årene og pent kledd. Helt vanlig dame, ingenting oppsiktsvekkende med henne.

 

Jeg bemerket at det ikke er megapikslene som bestemmer bildekvalitet, at det kun har noe å si for selve bildestørrelsen. Optikken og signalbehandlingen i et mobilkamera er fortsatt milevis unna et dedikert kamera.

 

Vanligvis hadde jeg latt det bli med den kommentaren og latt kunden gjøre hva h*n vil, men denne damen ble nesten sinna for at jeg kommenterte utsagnet hennes. Det var ikke måte på hvor feil jeg hadde og at dette kunne hun bedre enn meg. Jeg ble nesten litt satt ut av hvor sterkt hun reagerte.

 

Tilfeldigvis hadde jeg med meg et speilrefleks den dagen, så jeg foreslo en sammenligning. Jeg skulle skru ned oppløsningen på kameraet til ca 2 megapiksler, og hun skulle bruke en sony - ericsson telefon med 8 megapiksler. Så skulle vi ta bilde av en bil på utsiden for å sammenligne. En "strålende idé" kalt hun det.

 

Jeg angret på dette senere.

 

Når vi sammenlignet bildene på pc'en snurpet hun sammen leppene og ble nesten kritt hvit i ansiktet. Først anklaget hun meg (høyt og klart) for å bytte om på bildene. Deretter hevdet hun at mobiltelefonene vi fikk inn var i ustand. For så å si at hun egentlig ikke så noe forskjell på bildene.

 

Hun gikk uten å kjøpe mobiltelefon. Ingen kjempejobb av meg som selger, men vet du; av og til må man tenke litt lenger enn salg. At enkelte får seg en leksjon i ydmykhet kan være vel så viktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elektrikeren igjen.

 

Har hatt kunder som ringer midt på natten og mangler strøm. Vel ber de om å se i sikringskapet. Ja alle sikringene er oppe. Er jordfeil bryten oppe. jada!!! Med mer og mer sint stemme.

Kan du se lys hos naboen? Ja svarte han enda mer sint.

 

Vel jeg får vel kjøre ut da. Siden det var en grei kunde. (Så lenge de ikke var midt på natten uten strøm!!!)

 

Vel etter 20 min kjøre tur kl 2 om natten oppdager jeg en bkk bil. (Strømlevrandøren i hordaland). Vel de holdt på med arbeid i skapet sitt rett nedenfor huset sitt og de hadde gitt varsel om det med beskjed på døren. Og postkassen!!!

 

Vel tenkte jeg og gikk bort til kunden som stod utenfor og så mot der jeg snakket meg gutta. Om jeg ikke fikset det problemet innen 30 min så skulle sjefen min få høre det.

VEEEEEEEEL BKK kommer nok til å ville sloss med meg om jeg roter med jobben deres. Og om du ser på lappen bak deg så har du fått varsel og om du har sett i postkassen så ligger det sikkert en lapp der også. Og neida de hadde ikke fått noe post. Og hva ser jeg liggende på bordet rett innenfor døren. jo bkk lappen som konen nettopp hadde funnet frem igjen, men ikke turde å vise mann'en sin.

 

Hva faen trengte han støm til midt på natten for da. Nei det skulle jeg dritte i. Vel det var ikke midt problem og jeg sa jeg kommer til å skrive tid på denne turen. Da klikket det enda mer for han. Og jeg måtte nesten små jogge ned veien mens kjærringen roet han ned.

 

Fikk en melding tidlig neste morgen. Det var en VM fotballkamp i korea eller noe slikt han skulle følge med på. :nei:

Lenke til kommentar
Hun gikk uten å kjøpe mobiltelefon. Ingen kjempejobb av meg som selger, men vet du; av og til må man tenke litt lenger enn salg. At enkelte får seg en leksjon i ydmykhet kan være vel så viktig.

 

HELT ENIG ! Man skal selvfølgelig gjøre en god jobb når man jobber med mennesker. Men det kommer ikke på tale at jeg tar i mot masse drit og kjeft uten grunn. Hadde lett fortalt AKKURAT det jeg mente til den fyren. Snakker av erfaring. Hvis man jatter med blir det "ok" for kunden. Møter man hardt mot hardt, og deretter ordner opp på en ryddig måte er ingenting bedre enn det. Snakker av erfaring. Jeg har aldri fått noen klager, tvert imot :)

Lenke til kommentar

Fy faen så genialt.

 

Greit å være elektriker? Sånn generelt?

 

Skal ta fagbrev i et eller annet, og det er ett alternaltiv.

 

Uansett, jeg får vel slenge på litt mer. Jeg jobbet en gang hos Norstat, et firma som samler inn statistikker og folkets meninger. Jeg var telefonintervjuer, som de kaller det. Jeg ringte opp folk og spurte om de ville svare på noen korte spørsmål. Vi hadde en undersøkelse om narkotika. Det hadde seg slik at jeg måtte på liv og død spørre hvert eneste spørsmål i undersøkelsen, uansett hvor dumme de var. Ringte opp en eldre dame en gang, og spurte om hun hadde barn. Joda, hun hadde barnebarn og hele pakken. Neste spørsmål var om det var brukere av narkotiske stoffer i huset. Nei, nei, nei. Fysj!

 

Dette er "helt anonymt" forresten.

 

Neste spørsmål. Har du/de prøvd narkotiske stoffer? Hva for et spørsmål er det? Sa hun. Jeg gjentok at dette var helt anonymt. Javel da. Nei, det har jeg ikke. Men jeg har prøvd hasj en gang, det har seg slik at- Jeg måtte avbrøte henne.

 

Neste spørsmål. Har du noen barn som bruker narkotiske stoffer? HVA?! Nu skal Hilde få høre! Den jenten altså! Adjø! Og hun la på.

 

Jeg lo hardt. :D

Endret av MaCh
Lenke til kommentar

Mye artig her..

 

Har selv noen historier fra der jeg jobber, er selger i en vvs butikk og der får vi mye rare spørsmål.

Kan ta 2 kjappe historier her.

 

Han ene var en litt eldre kar, jurist, meget hyggelig men en litt sær sans for humor.

Han skulle ha fullt baderom, både servant, toalett og batteri, så når vi kommer fram til servantbatteriene, spør han litt hva er det og det osv.

Når han kommer fram til der vi har et merke som heter: HansGrohe spør han litt rundt dette firmaet osv, når jeg forteller at de produseres i tyskland, bryter han ut: HANZZZ GROOHE, JAH DAS IS WUNDERBAR, AHH HELGA JAH.. Butikken er på rundt 800-900 kvm og man kunne høre han i hele butikken.. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte men det var hysterisk morsomt å høre han skrike ut dette på tysk hvertfall.

Etter dette roet han seg helt ned og bestemte seg for det ene batteriet.

 

En annen kar som var innom skulle kjøpe en utstillings modell, et dusjkabinett. Jeg sier til han at han kan bare ta seg en kaffekopp eller gå rundt å titte mens jeg demonterer kabinettet. Neida, det var visst ikke nødvendig, han tok hele greia på taket han, "kjører volvo 940, så dette går bra" var svaret hans.

Spurte hvor langt han skulle "ikke så langt" var svaret men når han var godt i gang med å binde det fast spurte jeg: hvor skal du egentlig? "bare andre siden av oslo, null problem detta" Kan si det sånn at dette er noen kilometer han skal kjøre.

Hørte ikke noe i ettertid så regner med det gikk bra men fy f, det så ikke bra ut der han putra av gårde med dette kabinettet.

Lenke til kommentar
Når han kommer fram til der vi har et merke som heter: HansGrohe spør han litt rundt dette firmaet osv, når jeg forteller at de produseres i tyskland, bryter han ut: HANZZZ GROOHE, JAH DAS IS WUNDERBAR, AHH HELGA JAH.. Butikken er på rundt 800-900 kvm og man kunne høre han i hele butikken.. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte men det var hysterisk morsomt å høre han skrike ut dette på tysk hvertfall.

 

Genialt! :D Er frokostblanding utover hele skjermen min nå. :p

Lenke til kommentar

Hadde eit par "koselege" erfaringar med ein stoooor familie nyleg...

 

Oppleving 1

Jobbar for tida i sportsbutikk, og me hadde nyleg hatt stort sal på joggebukser. Diverre hadde me berre ei bukse att i storleiken "3xl", noko som var alt for stor for jenta på 10(?) år. Joggebuksa hang på eit eige stativ med ein stor plakat over der det stod "Tilbod" på. I tillegg stod det ein tilbodslapp på stativet slik at tilbodslappen skulle vera tydeleg! (tilbodslappen var ein liten raud prislapp som er lett og ta av og klistre på andre lekamar)

 

3 meter borte stod det eit stativ til, med eit skilt hengande over: "Ordinær vare". Her hang ei joggebukse frå same merke, berre ein vesentleg dyrare modell. Sjølvsagt måtte faren i familien spørja om denne og var på tilbod :wallbash: Høffleg svara eg "nei, det er den ikkje", noko han eigentleg tok med ganske bra fatning. Deretter spurde han om eg hadde storleiken "xs" i denne boksa, noko eg ikkje hadde framme. Serviceminded som eg er, skulle eg ta ein liten tur bak på lageret for å sjå om me hadde det der. Då eg kom tilbake, sjølvsagt utan rett storleik, hadde familien tatt tilbodsprislappen frå stativ 1 og hengd den på "Ordinær vare"-stativet. Faren prøvde på nytt med "149 kroner nå?", sjølv om eg nettopp hadde sagt den var ordinær vare :wallbash: Då eg venleg sa at den lappen ikkje høyrde til der, og om han prøvde å lure meg svara han berre "Jeg ikke prøve å lure deg". Etter dette drog han familien med seg og gjekk, ganske sur fordi det ikkje blei ny bukse på familien. Kan ein verkeleg forvente at butikken har fullt lager etter at kampanjen har vara i over ei veke :hmm:

 

Oppleving 2

Sidan butikken eg jobbar i ikkje er verdas største, og sykkelreparatøren vår har ferie, noko som utruleg nok er vanleg midt på ferien går ikkje alle sykkelreparasjonar like fort. Dagen før hendinga over hadde faren vore inne med ein sykkel som var "lettare" øydelagd. Sykkelen, som var billigaste modell hadde mellom anna:

  • Øydelagd kjede
  • Avkutta bremse og gir vaier
  • 30 % av eikene var knekte
  • Styret var knekt ut av posisjon
  • Dempegaffel som var øydelagd

Då han spurde koss det gjekk med reparasjonen svara eg: "at me ikkje hadde byrja med reparasjonen, berre sett litt på den". Sidan me berre hadde sett på sykkelen, og starta bestilling av nye deler vart han rasande. Han kunne ikkje forstå korleis me ikkje var blitt ferdig med reparasjonen. Me hadde jo hatt nesten 24 timar på oss. Han skjelte meg ut etter alle kunstens reglar, krov ny og dyrare sykkel sidan dette berre var noko billig skrammel. Eg stod berre og høyrde på han i fem minutt, medan alle andre kundane i butikken såg rart på oss.

 

Midt i fellesferien, og under eit døgn. Kva forventar han eigentleg? Eg tok dette berre med eit smil, sidan eg veit han aldri kjem til å godta prisen for reparasjonen då den truleg vil kome på mellom 3 og 4 gonger verdien til sykkelen. Sykkelen var og så pass gammal at det ikkje var snakk om garanti. Det ville uansett ikkje vore ei garantisak sidan slike skadar umogleg kan opptre samstundes tilfeldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...