Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har en historie til....

 

Dette var da en mann som for andre gang visst hadde fått taket til partyteltet sitt til å revne, vi opplyser alltid om at taket må taes av når det blåser mye og hvis du er borte over lengre tid (kraftige partytelt som jeg personlig har ute hele sommern)

 

Han ringte inn og forlanget et nytt tak, for det holdt jo ikke mål, det bare revnet.

Etter mye om og men så kjeftet han og smellte over at det ikke tålte noe vind. (dagen etter i avisen så sto det en artikkel om at det hadde vært kraftig vind i går hvor greiner hadde knekt og kommet i veibanen :glare: )

 

Så kom forklaringen på hvordan han hadde klart det også, for vi skjønnte ikke hvorfor ikke bare partyteltet fløy av gårde. Nei, han hadde skrudd det fast i verandaen, så hadde han bardunert den fast, i tillegg hadde han også bundet beina fast i rekkverket for at ikke dette teltet skulle fly av gårde...

 

Rart det der at det er taket som gir etter og revner når det blåser så mye at du må sikere det fast som om det er en orkan :ermm:

 

Endte med at daglig leder i butikken bare sa at han ikke gadd å krangle mer med han og at han kunne kjøpe nytt tak, eller bare beholde det som var revnet, helt opp til han selv... og så la han på :grin:

Endret av multisync
Lenke til kommentar
(Dette er også eierene sin feil, da problemet hadde forsvunnet om man måtte forskuddsbetale drivstoffet).

 

når man må forskudds betale og ikke bruker kort er det umulig å få full tank.

Putter man på 500 og fyller for 490 for det ble fult må man inn i butikken å få igjen 10 kr. det funker ikke i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kunder som sier "Jeg skal ha en pakke Marlboro". Tror ikke de egentlig tenker over det, men det er da vanlig høfflighet å heller si: "Kan jeg få en pakke Marlboro?". Slik irriterer meg litt, spesielt hvis toneleiet også er uhøflig.

Liker ikke tanken med "Kan du være så snill å la meg handle i butikken din".

På butikken så spør jeg ikke om noen kan være så vennlig å selge meg en pose, jeg sier selvfølgelig ".... også vil jeg ha en pose". Jeg vil jo ha den posen, og ved å stille slike spørsmål til en latsabb så har jeg jo faktisk åpnet for at personen kan si "nei, det orker jeg ikke å selge deg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Liker ikke tanken med "Kan du være så snill å la meg handle i butikken din".

På butikken så spør jeg ikke om noen kan være så vennlig å selge meg en pose, jeg sier selvfølgelig ".... også vil jeg ha en pose". Jeg vil jo ha den posen, og ved å stille slike spørsmål til en latsabb så har jeg jo faktisk åpnet for at personen kan si "nei, det orker jeg ikke å selge deg".

 

Kanskje jeg er gammeldags, men jeg mener det har noe med alminnelig høffelighet å gjøre. Samme gjelder han bak kassa. Hater når de ikke sier takk når jeg gir dem pengene.

Lenke til kommentar

Akkurat der er jeg litt uenig med thermos. Jeg spør ikke om å få lov til å kjøpe noe, jeg sier hva jeg skal kjøpe på en vennlig måte. Det oppfattes ikke av de fleste som en kommando eller et krav.

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om mine kunder spør meg "kan jeg få" eller "jeg skal ha".

 

Men derimot er det vanlig høflighet at kunden sier takk når han/hun mottar varen, og at den ansatte sier takk når han/hun får pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg skal kjøpe noe, pleier jeg som oftest å spørre. 'Får jeg en Lucky?' 'Ja, snusen'.

 

Fra det jeg hører av andre, er jeg litt mer krevende på fylla, men samtidig vennlig: 'Sleng bort en sånn kebab'. 'Ingen mais'. 'Jada, ekstra sterk, kjør på!' 'Her har du en ekstra tier!' 'Jo, ha-*burp*-de'.

Lenke til kommentar

Ikke selvopplevd, men en kompis.

 

Han satt i kassa på kiwi(?), iallefall hadde en av våre nye landsmenn kommet litt stressa før stengetid og ropt til kompisen min "hvor er helvete???" kompisen min hadde bare sett rart på han og trodd han hadde tulla, men mannen ga seg ikke, "hvor er helvete??? jeg trenger helvete!!!!" Skjedde flere ganger at kompisen min ikke forstod noe, mens mannen repeterte seg selv.

 

Hva han mente? Hel hvete :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ikke selvopplevd, men en kompis.

 

Han satt i kassa på kiwi(?), iallefall hadde en av våre nye landsmenn kommet litt stressa før stengetid og ropt til kompisen min "hvor er helvete???" kompisen min hadde bare sett rart på han og trodd han hadde tulla, men mannen ga seg ikke, "hvor er helvete??? jeg trenger helvete!!!!" Skjedde flere ganger at kompisen min ikke forstod noe, mens mannen repeterte seg selv.

 

Hva han mente? Hel hvete :)

 

Haha, kongle :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke alltid like lett å forstå de som ikke snakker bra norsk... eller engelsk.

 

En japaner kom inn på jobben en gang, og henvendte seg til en kollega.

 

"Ishashaba"

:blink:

 

Dette gjentok seg 4-5 ganger, og japaneren ble tydelig mer og mer stressa, helt til en annen kollega forsiktig ymtet frempå med:

 

"Rechargeable?"

"Yes yes, ishashaba"

 

Noen uker senere kom en annen japaner inn. Gestikulerte og pekte og sto på. Den samme kollegaen spurte forsiktig "Ishashaba?"

 

Japanerenble helt i hundre, smilte bred og "Yes, Ishashaba, ishashaba". Skulle visst ha "rechargeable" han også. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mangel på språkkunskaper er nok pinlig for en del kunder.

 

Har stadig vekk kunder innom som jeg rett og slett ikke kan fatte hva de sier. Ikke sjans engang... Ala denne: "Kæmla bætli?". Mest sannsynlig mente han kamera batteri, men det fant jeg ikke ut før etterpå. (Vi selger uansett ikke batteirer til kamera).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som alltid har plaget meg, det er når kunder kakker myntene ned i diskflaten mens de venter på å bestille. Er utrolig irriterende å høre på samt det er stressende fordi det gir inntrykket at man er utålmodig og har dårlig tid. Men når jeg er opptatt med en annen bestilling så må man vente. Mange unger som gjør dette spesielt.

 

Snur meg bare og gir det blikket. Om ikke det hjelper så ber jeg dem rett å slett slutte.

Lenke til kommentar
Mangel på språkkunskaper er nok pinlig for en del kunder.

 

Har stadig vekk kunder innom som jeg rett og slett ikke kan fatte hva de sier. Ikke sjans engang... Ala denne: "Kæmla bætli?". Mest sannsynlig mente han kamera batteri, men det fant jeg ikke ut før etterpå. (Vi selger uansett ikke batteirer til kamera).

 

Knegg! :rofl:

 

Eneste språkissuet jeg har er at folk begynner å etterligne dialekta mi. Greit, jeg er trønder i Bergen men likkavæl. Irriterende :p

Lenke til kommentar
En ting som alltid har plaget meg, det er når kunder kakker myntene ned i diskflaten mens de venter på å bestille. Er utrolig irriterende å høre på samt det er stressende fordi det gir inntrykket at man er utålmodig og har dårlig tid. Men når jeg er opptatt med en annen bestilling så må man vente. Mange unger som gjør dette spesielt.

 

Snur meg bare og gir det blikket. Om ikke det hjelper så ber jeg dem rett å slett slutte.

 

Beklager så mye, jeg skal slutte med dette snarest. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, jeg får bare for meg en rytme jeg kakker etter uten at jeg har dårlig tid eller tenker på at jeg kanskje er en av mange som irriterer ham bak kassa.

Lenke til kommentar
Så lenge han betalte ser jeg ikke problemet.

Virker dog som du er litt needy... Verden er ikke et stort happyplace, og mange kunder har ikke tid/er for stresset til å ta en samtale med butikkpersonalet.

 

Har dog ikke jobbet i butikk (er i servicebransjen, så har taklet en del kunder selv de siste årene), men tror ikke jeg hadde hatt noe stort problem med at en kunde ikke sa "Hei", "Kan jeg være så snill å få en pose av deg?" og "Ha det!", så lenge han betalte.

 

Var dette ment til meg? Da håper jeg du bare leser dårlig, du kan jo se over en gang til. Han betalte ikke, han hadde det så travelt og kommuniserte så dårlig at jeg måtte løpe nesten helt ut av senteret for å hente han tilbake og be han om å betale. Jeg er heller ikke særlig "needy", der har du tatt meg feil - det er dog veldig viktig å ha minstekrav av kommunikasjon med kunden.

 

Men i dag hadde jeg litt av en fyr. Kommer bort til kassen, slenger avisen på rullebåndet slik at den sklir av, og jeg må plukke opp igjen. Han spør ikke etter pose å ha på bringebærene, han krever det. Så trekker han kortet gjennom kortterminalen, som jeg ikke har startet enda(jeg var da ikke ferdig med å slå gjennom varene), taster inn koden sin og går. Jeg har ikke jobbet så alt for lenge, og det var ganske rart å gi tilsnakk til en kunde for første gang, men dette var rett og slett dårlig behandling av oss som er vennlige dag inn og dag ut, uansett hva som foregår i privatlivet. Jeg måtte stenge kassen som hadde kø så langt øynene kunne rekke, og løpe etter han ned rulletrappen og nesten ut av senteret.

 

Så lenge han endte opp med å betale til slutt, så ser du ikke problemet? Det er da helt bakvent å si noe slikt.

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar
Men i dag hadde jeg litt av en fyr. Kommer bort til kassen, slenger avisen på rullebåndet slik at den sklir av, og jeg må plukke opp igjen. Han spør ikke etter pose å ha på bringebærene, han krever det. Så trekker han kortet gjennom kortterminalen, som jeg ikke har startet enda(jeg var da ikke ferdig med å slå gjennom varene), taster inn koden sin og går. Jeg har ikke jobbet så alt for lenge, og det var ganske rart å gi tilsnakk til en kunde for første gang, men dette var rett og slett dårlig behandling av oss som er vennlige dag inn og dag ut, uansett hva som foregår i privatlivet. Jeg måtte stenge kassen som hadde kø så langt øynene kunne rekke, og løpe etter han ned rulletrappen og nesten ut av senteret.

 

Han hadde ikke betalt :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...