Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

Har du noen form for taskiller på?den må "bypasse" alarmklokken..

 

Ja, det har jeg, faktisk. Har vært inne og sett litt på innstillingene til det programmet nå, og det finnes en "Ignore List". Når jeg trykker meg inn dit får jeg imidlertid ikke lagt til noe mer enn det som ligger der fra før ("Home", "Mail" og "Taskiller"). Jeg vil anta at problemet løser seg dersom jeg hadde fått lagt til alarmklokken?

Jeg bruker Advanced Task Killer Free og der er det bare å holde lenge på programmet som jeg vil ignore og trykker deretter på Select/Unselect, gå inn på settings (trykk på meny-knappen) etterpå og se om den ligger under Ingnore list.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig mottatt min Magic. Og den er virkelig magisk! Rotet meg bort på feil buss, måtte gå av i ingenmannsland (har nettopp flyttet hit, totalt ukjent), brukte Google maps (og GPS) til å finne veien jeg skulle. Kom en halvtime for seint, men hadde sikkert blitt timesvis uten Magic'en.

 

Men lurer på en ting: Hvordan får dere HTC Sync til å funke i Windows 7? Får en feilmelding om driveren, og programmet finner ikke telefonen (Windows finner minnekortet og slikt).

Lenke til kommentar

Nei, alarmen fungerer tydeligvis ikke allikevel, til tross for at den ligger i ignore list i Advanced Task Killer. Det er akkurat som tidligere, med at den først skrur seg på når skjermen aktiveres ved at jeg enten trykker på meny-knappen eller det kommer innkommende meldinger/samtaler. Jeg skal prøve å slette Task Killer-programmet og se om det da vil virke. Utrolig irriterende!

 

Edit: sletting av programmet funket ikke. En restart derimot, har foreløpig gjort susen. Men jeg tør definitivt ikke å stole på alarmfunksjonen før den har virket som normalt en god stund. Har for øvrig også sendt en mail til HTC sin kundesupport.

Endret av frgmnt
Lenke til kommentar
Nei, alarmen fungerer tydeligvis ikke allikevel, til tross for at den ligger i ignore list i Advanced Task Killer. Det er akkurat som tidligere, med at den først skrur seg på når skjermen aktiveres ved at jeg enten trykker på meny-knappen eller det kommer innkommende meldinger/samtaler. Jeg skal prøve å slette Task Killer-programmet og se om det da vil virke. Utrolig irriterende!

 

Edit: sletting av programmet funket ikke. En restart derimot, har foreløpig gjort susen. Men jeg tør definitivt ikke å stole på alarmfunksjonen før den har virket som normalt en god stund. Har for øvrig også sendt en mail til HTC sin kundesupport.

Har akkurat samme problem som deg og har prøvd alt, skal forsøke å reinstallere softwaren, kommer med en oppdatering om det har fungert.

Lenke til kommentar

Lurte på en ting angående rooting av telefonen og det med å legge inn et nytt ROM. Er da ute etter Sense på min Magic. Jeg har lest og lest og føler jeg har rimelig kontroll på hvordan jeg skal gjøre dette, men problemet er at det ligger et HAV av forskjellige ROMS (på XDA-developers). Har dere noen tips på stabile ROMS ? Regner med at de av dere som har gjort dette har en del erfaringer på de forskjellige rom'ene.

 

Har heller ikke klart for meg det med å oppdatere RADIO og SPL..Men man trenger vel strengt talt ikke å gjøre det heller.

 

Samtidig leste jeg en post der man fortalte at Rogers (?) ville komme med en offisiell release med Sense til 1.5 for magic i løpet av kort tid. Er det verdt å vente på ?

 

Takker for alle svar. Er veldig fersk på Android :-)

Lenke til kommentar

jeg skippet google-account greiene. Nå prøver jeg å skrive en melding. Det funker jo søren meg ikke bra. Hvor slår jeg av den "t9" ordlisten eller hva det heter. Jeg kan kun velge mellom engelsk eller dansk tastatur? Hvor får jeg norsk ?

 

edit:haha, fant ut av det. ble bare litt stresset

Endret av bubble-
Lenke til kommentar
Hvis jeg skipper google-account greiene nå, kan jeg gjøre det etterpå?

Ja. Går du inn på Settings-Data Synchronization når du ikke har synket mot Google, så kommer dialogen opp igjen.

 

Hva er egentlig poenget?

Hvis du bruker Gmail, kan du knytte kontaktene dine opp de du har lagret der. Hvis du da finner på at du skal bytte telefon en gang senere, kan du bare synke telefonen på nytt, og du slipper å skrive inn kontaktene dine om igjen. I tillegg kan du synke mot e-postkontoen din, slik at du får varsel hver gang du får ny e-post.

 

Hvor slår jeg av den "t9" ordlisten eller hva det heter.

Gå inn på Settings-Locale & Text.

 

Jeg kan kun velge mellom engelsk eller dansk tastatur? Hvor får jeg norsk ?

Last ned "Scandinavian Keyboard" fra Market, og følg bruksanvisningen for å aktivere.

Lenke til kommentar
Lurte på en ting angående rooting av telefonen og det med å legge inn et nytt ROM. Er da ute etter Sense på min Magic. Jeg har lest og lest og føler jeg har rimelig kontroll på hvordan jeg skal gjøre dette, men problemet er at det ligger et HAV av forskjellige ROMS (på XDA-developers). Har dere noen tips på stabile ROMS ? Regner med at de av dere som har gjort dette har en del erfaringer på de forskjellige rom'ene.

 

Velkommen i gjengen, zamuel! :-D

 

Wiki artikkel på XDA om hvordan du flasher Magicen:

http://wiki.xda-developers.com/index.php?p...apphire_Hacking

 

Du trenger ikke følge alle skrittene i den artikkelen, men anbefaler deg å lese gjennom hele (2 deler!).

 

I korte drag må du:

 

1. Laste ned SDKen og sette den opp

2. Fastboote i telefonen med en recovery ROM

3. Ta backup av den eksisterende ROMen (gjøres ved hjelp av recovery-ROMen)

4. Flashe telefonen med den nye ROMen fra sdkortet.

(om du legger den inn før eller mens du er i fastboot spiller ingen rolle, du kan få tilgang til USB-overføring i recovery)

5. Reboote

 

Linker til anbefalte recovery ROM, SDK osv finnes i wikiartikkelen. Gull verdt!

 

 

Forslag til ROM med HTC Sense:

MyHero 2.0.5

(flashet min egen Magic med denne for 2 timer siden, uten problem!)

 

 

Har heller ikke klart for meg det med å oppdatere RADIO og SPL..Men man trenger vel strengt talt ikke å gjøre det heller.

 

Samtidig leste jeg en post der man fortalte at Rogers (?) ville komme med en offisiell release med Sense til 1.5 for magic i løpet av kort tid. Er det verdt å vente på ?

 

Dersom du kjøpte telefonen i Norge skal det ikke være bohov for det. Men i wiki-artikkelen står det hvordan du kan finne ut hvilken SPL du har hvertfall.

 

Sense til Magic ble lovet i november ifjor, nå som den er iferd med å fases ut tviler jeg på at det blir noen release.

 

Men MyHero har aldri skuffet meg, så ser ingen grunn til å vente heller. :-)

Endret av Venesis
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har et problem, som virker å komme av synkronisering med google calendar.

Av og til slår telefonen seg helt vrang, og gir kontinuerlig en feilmelding om at system process has encountered a problem, og så må jeg "force close".

Det ser ut til å virke midlertidig å slå av telefonen, men problemet dukker opp igjen etter noen timer.

 

Jeg har nå skrudd synkroniseringen helt av, og har ikke opplevd problemet etter dette, men skulle gjerne få synkronisert kalender o.l. uten at telefonen kræsjer hver gang...

 

Andre som har opplevd dette, evt har noen løsninger?

Lenke til kommentar
Av og til slår telefonen seg helt vrang, og gir kontinuerlig en feilmelding om at system process has encountered a problem, og så må jeg "force close".

Er det stock ROM du bruker, eller har du lagt inn en tredjeparts ROM? Hvis sistnevnte, så kan du prøve å oppdatere til siste versjon? Jeg bruker CyanogenMod selv, og har opplevd at noen utgivelser er ganske ustabile, men det har alltid løst seg ved å oppgradere til en versjon som er mer stabil. Lønner seg å lese changeloggene fra de ulike versjonsnumrene, så får du fort oversikt over hvilke som er stabile og hvilke som er ustabile.

Lenke til kommentar
Men er det noen som har klart å roote telefonen etter ROM-oppdateringen som kom 28.10.2009?

Hadde root før den tid, etter oppdateringen gikk det bare i ball hele opplegget.

Fikk omsider lagt inn en Sense ROM men savner sårt root'en..

Jeg får ikke lagt inn ROM-oppdateringer siden jeg har Windows 7. Når boot loaderen starter, vil Windows installere en driver for den og krever omstart av PCen. Noen som har fått det til i Windows 7?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...