Gå til innhold

Windows 7 uten IE i Europa


Anbefalte innlegg

Grunnen til at EU "blander seg inn", er at måten MS bundler IE på er konkurransevridende og bryter dermed med gjeldende konkurranselovgivning.

 

Hvis noen stikker en kniv i ryggen på deg, skal du da klage på politiet fordi de "blander seg inn" i dine saker?

 

Forresten skremmende å se hvor historieløse folk på dette forumet er. Les litt om f.eks. The browser wars før dere hopper på med "Stakkars stakkars Microsoft"-utbruddene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo Microsoft som har utviklet operativsystemet,og Explorer. Så da er det bare rett og rimelig at de får lov og selge den med sitt eget operativsystem.

 

Kunne vært greit å hatt muligheten til å fullstendig avinstalere Explorer`n

Noe jeg mener å ha lest ett sted skal være mulig i Windows-7.

Men vet ikke om dette stemmer med virkligheten.

Er det ikke Nettleser med i for eksempel Linux?

Selv bruker jeg både Firefox og Explorer. Explorer brukes på de sidene som ikke er leselige med Firefox. (i forbindelse med jobb) Må si Explorer 8,0 er ett skritt i riktig retning Når det gjelder respons og hurtighet.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar
Dette var virkelig trist å lese :( Jeg får vel bare slipstreame EI8 i min W7 DVD når den tid kommer..

 

Syns Opera og Firefox har ødelagt nok for Microsoft allerede, og vi får bare håpe at EI8 klarer å ta igjen de tapte markedsandelene.

 

Hehe, beste jeg har lest i dag :)

Lenke til kommentar
Skal bli spennende å se hvilke valg av nettlesere Microsoft kommer til å tilby ved første oppstart.

 

MS kommer ikke til å tilby noen nettlser som helst ved første oppstart, det er jo akkurat det som er poenget. Det er opp til PC-leverandørene hvilke nettlesere (om noen) de vil installere på forhånd, eller opp til deg å skaffe deg en å installere om du bare kjøper OS-et.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er dette et OK kompromiss fra Microsoft sin side. Egentlig så er kravet om å fjerne IE i utgangspunktet latterlig, men jeg håper det i hvert fall kan roe seg nå når Microsoft faktisk er villig til å samarbeide.

 

Hvorfor er et krav om å fjerne IE latterlig?

 

Ellers er neppe dette et forsøk på kompromiss fra Microsoft sin side, men et forsøk på å opprettholde sin dominans.

 

hvorfor i ALLE DAGER kan ikke Microsoft få lov til å legge med IE for å få Windows til å bli ett helt produkt?

 

ser for meg at BMW må slutte å selge med BMW felger fordi andre tredjeparts felgprodusenter sier at de har "monopol".

 

dette blir bare for dumt, IE fungerer supert til 99% av brukere.

 

Dette er forklart opp og ned i flere andre tråder. Og at IE fungerer har ingen ting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Da har du ikke skjønt Tetzchners uttalelser. Han vil ha et rettferdig marked for alle leverandørene. Din påstand om egosentrisitet er ren FUD.

 

Så er det da som alltid en fordel å ikke hoppe til andre konklusjoner enn det er grunnlag for. Det vi diskuterer her er at nettlesere /ikke/ skal leveres med Windows 7, ikke om Opera har hatt rett i sine ønsker om et rettferdig marked. Som du vet utmerket godt har jeg flere ganger (også i denne tråden) vært tilhenger av de konkurransereglene vi har både i Norge og EU. Mitt svar var en reaksjon på Opera som reagerer negativt på at Windows 7 leveres uten nettlesere. De får altså ikke mulighet til å være gratispassasjer og reaksjonen deres viser at de først og fremst er opptatt av seg selv (som MS er det).

Lenke til kommentar

Folk står vel fritt frem til å lage pakkebrønn som fungerer i W7, også få HP, Dell m.m. til å legge inn dette med pcer de leverer.

 

Også litt gøy at opera ikke er fornøyde med at IE fjernes, men som kjeklulf sier så fint, de hadde vel helst håpt på en gratis billett.

Lenke til kommentar
Også litt gøy at opera ikke er fornøyde med at IE fjernes, men som kjeklulf sier så fint, de hadde vel helst håpt på en gratis billett.

Hadde jeg vært aksjonær i Opera så ville jeg også ønsket det, men siden jeg ikke er det så ser jeg ikke helt poenget for min del. Hva blir det neste? Ubuntu må lanseres uten Firefox?

Lenke til kommentar

Problemet med dette er alle hordene av folk som ikke har fulgt med på dette antitrust-greiene for mange år siden, og rett og slett ikke finner nettleser til PC'n sin de har kjøpt ferdig installert. "Hvor i faen er internett?" vil bli et uendelig ofte stilt spørsmål til kundeservice over hele europa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det beste hadde vært hvis Microsoft hadde laget Win7 med en enda mer custom installer slik at vi kan velge hvilke komponenter vi skal ha eller ikke. Folk kan da velge å ikke legge inn IE8...verre er det ikke.

 

Hvis dere er sinte på EU i dag, så bare vent 10-15 år til når vi har en verdensregjering som dikterer til alle land og folk. En virkelig global politistat.

Lenke til kommentar
Problemet med dette er alle hordene av folk som ikke har fulgt med på dette antitrust-greiene for mange år siden, og rett og slett ikke finner nettleser til PC'n sin de har kjøpt ferdig installert. "Hvor i faen er internett?" vil bli et uendelig ofte stilt spørsmål til kundeservice over hele europa.
Det er vel rundt 20 år siden at røyking om bord på passasjerfly ble forbudt, likevel opplyser kabinpersonale om at røyking er forbudt ombord den dag i dag...
Lenke til kommentar
Det beste hadde vært hvis Microsoft hadde laget Win7 med en enda mer custom installer slik at vi kan velge hvilke komponenter vi skal ha eller ikke. Folk kan da velge å ikke legge inn IE8...verre er det ikke.

 

Det er vel ikke så vanskelig å lage sin egen installasjon hvor en kan velge hva slags software som skal legges til, så også for nettlesere. Kanskje HP/DELL osv. begynner å legge inn alternative nettlesere. Blir kanskje litt mer legitimt nå? Har jo ikke vært noen begrensning som er meg bekjent på dette før annet enn at du ikke kunne velge bort IE.

 

Selv bruker jeg FF i 99% av tiden, men det hadde vært kjedelig om jeg ikke hadde IE i den ene siste prosenten til sider som ikke funker med FF.

Lenke til kommentar

Jeg håper hele IE 8 må lastes ned til Windows 7 E, slik at en slipper å besøke Windows Update med en gang etterpå installeringen er ferdig. Dessuten ville det gjort at folk fikk en oppdatert IE 8, eller IE 9 om den skulle komme i Windows 7's levetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...