Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden


Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

  1. 1. Velg blant alternativene under

    • PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41


Anbefalte innlegg

Fanken. Jeg er Petersborough i første Januar-transfer vinduet nå. Spiller på legend nivå. Kjemper om 2.plassen, Newcastle er suverene på topp. Er vanskelig med en liten stall, med slitne spillere. Men så til saken.

 

Jeg kan ikke selge flere spillere nå denne sesongen, sier styret. De er bekymrede for lagkjemien... To uker igjen av vinduet nå. Etter jeg spilte forrige kamp, tror du pokker ikke at det står på transferlisten som loader etter kamp, at min klart beste sentrale forsvarspiller er solgt til Newcastle for 1,2mill pund. Jeg tenkte med en gang: "dette kan ikke være rett". Men det var det. Det ille er at jeg ikke får rutte med pengene! Ikke bare det, men jeg ser at min gode høyreback også er solgt! Ikke et øre av dette får jeg!

 

Syns det er bra og realistisk at større klubber robber gode spillere fra ditt lag, uten at du kan gjøre noe. Det gjør spillet mer realistisk. Men med en tynnslitt tropp, med de to klart beste forsvarsspillerne solgt, så er det tungt. Jeg skulle i det minste fått pengene å rutte med! For meg virker det som at de har forsvunnet ut av løse luften.

 

Hehe, du er sikker på at det ikke er Tottenham du spiller med? Hvis det hadde vært tilfelle ville spillet vært pinlig ekte spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, spilte med Bayern, mot en som var Udinese (Di Natale spiller der), så leder han 2-0, jeg scorer, og presser på veldig, er ikke langt unna scoring, så er det 10min igjen, og han stopper opp. Han sentrer bare ballen i sin halvdel, og når keeper har ballen, så bare holder han den maks, til det blir utspark automatisk, utroooolig irriterende. Så det jeg gjorde da, var at når det var det 90. og jeg hadde ballen hos keeper, sentra jeg den bare frem og tilbake mellom mine forsvarsspillere og keeper, i 3-4min (RL min), sånn at kampen ikke ble avblåst:P Han fikk 3 røde, og jeg endte opp med å få 3 poeng for den kampen :D haha.

 

 

 

Frispark, ikke annet å si enn øv i arenaen. Det er ikke så vanskelig. Om du bruker LB/L1, så bruk det på de nære frisparkene, til å skru rundt muren. Det enkelste er faktisk dupp, mens du holder inn B/Firkant, hold opp på den venstre sticken, og fyll den "skuddbaren" til ca 2-3 streker, avhenger av hvor langt unna du er. Sikt altså "på" muren.

 

 

 

Kun meg og en til som har joina ligaen så langt, og det er masse folk her som spiller. Ingen som vil joine? Hvorfor?

 

Link til ligaen her på Diskusjon.no

Lenke til kommentar

Da kommer det ut en patch snarlig.

 

Jeg leste også på forumene i til ea i går, som nevnt. Der var det snakk om at en pressemelding om forandringene skulle bli sluppet innen senest fredag. Mens patchen trolig kom ut neste uke. Når jeg leser på linken ovenfor, er ihvertfall bugen om at spillerne dine blir solgt, borte. De må gjerne ha det slik at de store klubbene kan snappe opp spillere fra deg, men da skal du få penger for det, som du kan bruke på nye spillere. Selv om det er frustrerende, så burde de store klubbene av og til snappe spillere ifra deg spesielt om du er lengre ned i divisjonen. Det hadde vært klut og realistisk. Men sikkert mye klaging fra folk. Problemet på manager mode nå, er at det er de nye spillerne du har kjøpt, som forsvinner. Det er en bug, det skal ikke være slik.

 

Men at et storlag legger inn et bud på en av dine spillere, som styret ikke lar deg svare nei på, det hadde vært bra og realistisk. På linken ovenfor, så ser det faktisk ut som at patchen kan komme denne uken. Det hadde vært topp!

 

Om EA bare kan fikse de enorme bugsene (på spesielt manager mode) og utføre noen tweaks og balanseringer her og der, så er Fifa 10 et meget bra spill!

Lenke til kommentar
Synes både grafikken og bevegelsene er bedre i Fifa 10. Se for eksempel
.

Lyssetingen og fargene er blitt bedre synes jeg. Og bruken av DOF gjør det litt stilig, men kan være litt mye iblant.

Bevegelsene er klart bedre på Fifa. Så realismen er best på Fifa. Men grafikken er best på PES. Jeg sier ikke at jeg liker den best på PES, men den er bedre. Jeg tror og venter at grafikken får en fin overhaling til neste år på Fifa. I år er det gameplayet som har hovedrollen. Annet enn de idiotiske bugsene, som er helt elendig at de ikke har sett før de utga spillet, så er Fifa 10 et veldig bra spill. Skulle gjerne hatt mer "wow følelse" på grafikken, men annet enn det er Fifa 10 veldig bra.

 

Jeg tror faktisk ikke EA har betatesta Fifa. Om de har, så hadde jo aldri bugsene kommet igjennom. Igjen, les på forumene til EA, det finnes enormt med klaging på siden. Jeg syns også klagingen er helt rett, ufattelig at de kan tillate seg å slippe et spill med så store bugs de har. Karriere-modusen er ikke spillbar slik den er nå. Den patchen jeg skrev i forrige post at de skal gi ut, er bare en bug-fikser. Ingenting med gameplayet skal endres. Gameplayet er bra det. Men om de hadde gjort jobben til å begynne med, så hadde patchene heller vært fokusert på å balansere keeperen litt mer og småting her og der for å gjøre spillet enda bedre balansert.

 

De som er ansvarlige for testingen og kvalitetskontrollen av FIFA før det gis ut, burde vært sparket! De har gjort svært mange forbannet, og det helt unødvendig. Et spill skal i utgangspunktet være nærmest bug-fritt, når det gies ut. Plattformen er tross alt den samme som Fifa 09, så det er ingen unnskyldninger for elendig arbeid. Regelrett slurv.

Lenke til kommentar
*edited*

 

Vet du om de har tenkt å gjøre noe med at man spiller 90% av kampene i manager mode i regn? Er jo aldri sol eller noe.

Nei, det vet jeg ikke. Men de skulle som sagt slippe en melding i løpet av denne dagen eller i morgen, hvor de redegjør for hva de skal fikse.

 

Bugsene osv i manager mode og hva faen driter eg i, sålenge de fikser online delen med folk som blir kastet ut både fra serverene OG PSN.

Godt du kan vise omtanke for andre, og ikke bare bry deg om deg selv. Dette er forøvrig noe de har sagt de skal fikse. Det er visst kun et problem med PS3. Det relaterer seg til PSN. Så vi får se hva de klarer. Men de sa de skulle klare det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Har vært level 13 i en evighet nå. Går i minus når jeg taper, går i minus når jeg spiller uavgjort etter 90min, og taper i 3/4 av tilfellene når jeg vinner. Latterlig spill. Hater fifa10. har smått begynt med 09 igjen.

Lenke til kommentar
*edited*

 

Vet du om de har tenkt å gjøre noe med at man spiller 90% av kampene i manager mode i regn? Er jo aldri sol eller noe.

Nei, det vet jeg ikke. Men de skulle som sagt slippe en melding i løpet av denne dagen eller i morgen, hvor de redegjør for hva de skal fikse.

 

Bugsene osv i manager mode og hva faen driter eg i, sålenge de fikser online delen med folk som blir kastet ut både fra serverene OG PSN.

Godt du kan vise omtanke for andre, og ikke bare bry deg om deg selv. Dette er forøvrig noe de har sagt de skal fikse. Det er visst kun et problem med PS3. Det relaterer seg til PSN. Så vi får se hva de klarer. Men de sa de skulle klare det.

 

Har ikke sett andre bry seg om meg så... Og eg VET de har sagt de skal fikse det, men du vet hva det betyr, det kan ta måneder...kanskje de har fikset det til Fifa 11?

Lenke til kommentar

Er det noen som har en god forklaring på hvordan man virkelig plasserer skudd i fifa 10? Jeg synes det var mye enklere å plassere i fifa09, da kunne man trekke stikka helt opp eller ned også kom da skuddet gjerne nærmest mulig stolpen - slik er det IKKE i den nye utgaven. Føler det nesten blir tilfeldig noen ganger - ekstremt irriterende. Noe jeg fikk lide for da jeg tapte med 3 mål mot en person jeg hadde over 10 sjanser mer enn. Latterlig!

 

Takker for all hjelp guys :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har en god forklaring på hvordan man virkelig plasserer skudd i fifa 10? Jeg synes det var mye enklere å plassere i fifa09, da kunne man trekke stikka helt opp eller ned også kom da skuddet gjerne nærmest mulig stolpen - slik er det IKKE i den nye utgaven. Føler det nesten blir tilfeldig noen ganger - ekstremt irriterende. Noe jeg fikk lide for da jeg tapte med 3 mål mot en person jeg hadde over 10 sjanser mer enn. Latterlig!

 

Takker for all hjelp guys :)

 

Tren, tren og tren på avslutninger. Litt som i virkeligheten egentlig. Bomma som faen før og har blitt en del bedre på det, men det krevde mye skuddtrening (øv i practice mode), før jeg traff nettmaskene oftere. Virker litt som skuddaspektet i spillet er mer følsomt enn hva tilfellet var i 09. Noe jeg synes er positivt. Skal ikke sette'n i krysset hver gang ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Nå begynner jeg å få dreisen på det. Vinner alle kampene i manager mode på middels vanskelighetsgrad. Ikke med mange mål da, men. Så lenge man bygger opp spillet godt er det lett å avslutte synes jeg :)

 

Har forøvrig blitt dritlei av svenske kommentatorer. De er så utrolig ensformig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...