Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden


Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

  1. 1. Velg blant alternativene under

    • PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41


Anbefalte innlegg

Altså at man ikke ser redninger hvor keeperen ikke klarer å touche ballen godt nok ved slengredninger osv. slik at den allikevel går i mål. Jeg har ikke spilt helt nok til å kommentere det helt ut dog, men jeg sitter med en følelse av at keeperen gjør tabber på feil plass.

Enig i mye av det du sier, men akkurat det der skjer veldig ofte hos meg. Mest på straffespark ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får si det mest positive da. Det mer intelligente og gjennomførte gameplayen sier seg selv - mye bedre enn på 09. Det andre som er veldig bra, er nok både skudd og forsvarsspill. Noe som irriterer oss noe jævlig i begynnelsen. Vi slipper inn mål som siler. Vi skyter også mange baller rett utenfor målet, på 100% sjanser.

 

Men jeg ser det positive i dette. Det handler om skills og erfaring. Presisjon har aldri vært så viktig! Jeg var svært god i forsvar etter mye trening på 08 og 09. Men i begge tilfeller hadde jeg vel en defensiv midtbanespiller. På 08 var jeg nærmest uslåelig med Italia, det var gøy å se at motstanderne ikke kom til sjanser. På 09 var jeg på det beste svært god med Bayern og Aston Villa (men Villa var dårlige i forsvar). Nøkkelen på 09 var å spille 4-3-3. Dessverre for de som liker fin angrepsfotball. På 08 var for min del det enda mer viktig å spille defensiv dritt-fotball. Jeg var svært god på langskudd i 08 med Perrotta (av en eller annen grunn). Så elsket jeg å komme på høyresiden og lobbe keeper med Iaquinta. Dette var min storhetstid.

 

Det gjelder å mekke seg en taktikk man blir i vant med og mestrer. Så må vi få terpet ordentlig på forsvar, samt å vite når vi burde lobbe, skyte vanlig eller presisjons-skudd. Holde ballen i laget er også en kunst i Fifa 10. Aldri før er trening og terping så viktig som nå! Hvem vet, kanskje man stopper Barca lett med god trening.

 

Om en måned eller to til, så kan det godt hende vi alle lovpriser Fifa 10! Men som nyere spiller, så kan det være frustrerende. Selv om du har spilt 08 og 09! Jeg er ihvertfall glad at ballen ikke føles som en ballong, slik den gjorde i 09! Slappe skudd var jo nærmest umulig, man blåste ballen over målet fra 5 meter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Etter minimalt med trening var jo skudd (alt for) lett i 09, fra 45* vinkel scorte jeg 9/10 ganger med Ronaldo. Men han var jo übermensch. Det med 4-3-3 er veldig sant, omtrent det eneste som funket.

Lenke til kommentar
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10861659

 

Dette er det sykeste målet jeg har sett kanskje. En venn av meg scorte det :p

Det var sykt pent å det, det er egentlig 2 finter jeg vil lære meg skikkelig, Helspark, å Fake/vanlig Rabona, har klart rabona 1 gang, har ingen anelse hvordan jeg fikk det til, men vet det er en ganske så lang prosedyre for å få den til.

ellers er det frispark, som ALLTID blir reddet av keeper, går over eller i stanga

Lenke til kommentar
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/10861659

 

Dette er det sykeste målet jeg har sett kanskje. En venn av meg scorte det :p

Det var sykt pent å det, det er egentlig 2 finter jeg vil lære meg skikkelig, Helspark, å Fake/vanlig Rabona, har klart rabona 1 gang, har ingen anelse hvordan jeg fikk det til, men vet det er en ganske så lang prosedyre for å få den til.

ellers er det frispark, som ALLTID blir reddet av keeper, går over eller i stanga

genialt mål, det er ikke så vanskelig å skore på frispark på ps3 hvertfall

Lenke til kommentar
Dette er det sykeste målet jeg har sett kanskje. En venn av meg scorte det :p

Det var sykt pent å det, det er egentlig 2 finter jeg vil lære meg skikkelig, Helspark, å Fake/vanlig Rabona, har klart rabona 1 gang, har ingen anelse hvordan jeg fikk det til, men vet det er en ganske så lang prosedyre for å få den til.

 

For å ta fake rabona: Du må løpe, slipp opp alt fort for og så holde inne finteknappen (L2), bakover (nedover i Arena-view) med venstre spak og så ta skuddfinte/fakeskudd

 

Vanlig rabona skjer visst kun tilfeldig når man bruker skilla spillere

Lenke til kommentar
Dette er det sykeste målet jeg har sett kanskje. En venn av meg scorte det :p

Det var sykt pent å det, det er egentlig 2 finter jeg vil lære meg skikkelig, Helspark, å Fake/vanlig Rabona, har klart rabona 1 gang, har ingen anelse hvordan jeg fikk det til, men vet det er en ganske så lang prosedyre for å få den til.

 

For å ta fake rabona: Du må løpe, slipp opp alt fort for og så holde inne finteknappen (L2), bakover (nedover i Arena-view) med venstre spak og så ta skuddfinte/fakeskudd

 

Vanlig rabona skjer visst kun tilfeldig når man bruker skilla spillere

Da gjør jeg et nytt forsøk, jeg spiller på xbox360, men vet hvilke knapper du mener.

Lenke til kommentar
Flere enn meg som syntes det er blitt litt overdrevet vanskelig å score på keeperen? Ja, det er mye lettere å runde keeperen, men de redder jo alt som ikke er markkrypere alene rett mot mål.

Skrur den rundt når jeg finesser alene med keeper. Hender jeg bommer, forholdet mellom bom og mål er ca. det samme som i 09. Forskjellen for meg er langskudd. De går mye skjeldnere inn enn før, og muligheten for å få total skivebom og sende den milevis over og utenfor er større.

 

Frispark, derimot, der er jeg rimelig dreven :wee:http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/11443788

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Herlig å runde keeper med en skuddfinte eller knock-on. Men føler fortsatt at keeper har litt for gode reflekser.

 

Fant enda en bug i manager moden min. Spilte tippeliga der en av spillerne mine taklet ganske hardt. Fikk rødt kort og det var greit nok det. Men nå har jeg spilt 5 kamper (6 inkl. cup) og han har fortsatt karantene. Skjønner ikke helt hvorfor. Og jeg finner ikke noe måte å finne ut hvor lenge han ikke får spille.

 

Dumt å ha en spiller ute, særlig nå, mot slutten av ligaen. Mitt lag, RBK, og Molde ligger likt med 57 poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...