Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden


Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

  1. 1. Velg blant alternativene under

    • PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg synes det er lett, men det er mest med å få timingen inn i fingrene, noen får det, andre ikke.

 

Hvorfor får jeg 17 minuspoeng når det er 2-2 mellom Villa(meg) og City, også vinner jeg 3-2 etter ekstraomg, uten gule kort eller lignende? Bøgsystem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hælspark er ikke så vanskelig. Om pasningen kommer imot spilleren forfra og du sentrer til en spiller bak deg på one touch så blir det hælspark. Ellers har du de mer avanserte hælsparkene som de spillerne med god teknikk og dribleferdighet kan finne på å gjøre. Merker at Berbatov gjør disse ofte, men blandet hell.

Lenke til kommentar
Fant forresten ut her igår at hvis man holder inne LB deretter B på frispark, skyter spillern hardt å med en bitteliten dupp, men ellers klarer jeg fortsatt ikke putte på frispark i kamp, hverken med å skru (x) eller vanlig. om det ikke er noen som har en meget enkel Guide på dette, forblir jeg frustrert.

 

Ellers får jeg ikke til fake/vanlig Rabona, hel spark kommer mer å mer, men det er ren flaks

Enkelt og greit: Hold inne RB mens du skyter, da får du innoverskru. Rett utenfor 16-meteren trenger du ikke ta særlig mye i, bare tren slik at du vet ca hvor mye som trengs for å få ballen til å gå akkurat over muren. Da blir det mål hver gang!

Lenke til kommentar

Ah. Forbanna nå. Etter 8-9 kamper på rad med seier klarte jeg sånn nogenlunde å få mer respekt fra styret. Men etter en uavgjortkamp mister jeg godt over halvparten av respekten. Og nå sender de meg meldinger etter hver kamp om at de forventer mer, selv om jeg vinner. Jeg sliter med at Molde har en sinnsyk winning streak mens de har en kamp mer spilt etter hver runde. Dermed står jeg fast på andre plass.

 

Nå har jeg cupfinale og serieavslutning to dager etter hverandre. Veldig realistisk.

Lenke til kommentar
Fant forresten ut her igår at hvis man holder inne LB deretter B på frispark, skyter spillern hardt å med en bitteliten dupp, men ellers klarer jeg fortsatt ikke putte på frispark i kamp, hverken med å skru (x) eller vanlig. om det ikke er noen som har en meget enkel Guide på dette, forblir jeg frustrert.

 

Ellers får jeg ikke til fake/vanlig Rabona, hel spark kommer mer å mer, men det er ren flaks

Enkelt og greit: Hold inne RB mens du skyter, da får du innoverskru. Rett utenfor 16-meteren trenger du ikke ta særlig mye i, bare tren slik at du vet ca hvor mye som trengs for å få ballen til å gå akkurat over muren. Da blir det mål hver gang!

det er nettopp dette jeg har prøvd på hele tida uten suksess

Lenke til kommentar

Fanken. Jeg er Petersborough i første Januar-transfer vinduet nå. Spiller på legend nivå. Kjemper om 2.plassen, Newcastle er suverene på topp. Er vanskelig med en liten stall, med slitne spillere. Men så til saken.

 

Jeg kan ikke selge flere spillere nå denne sesongen, sier styret. De er bekymrede for lagkjemien... To uker igjen av vinduet nå. Etter jeg spilte forrige kamp, tror du pokker ikke at det står på transferlisten som loader etter kamp, at min klart beste sentrale forsvarspiller er solgt til Newcastle for 1,2mill pund. Jeg tenkte med en gang: "dette kan ikke være rett". Men det var det. Det ille er at jeg ikke får rutte med pengene! Ikke bare det, men jeg ser at min gode høyreback også er solgt! Ikke et øre av dette får jeg!

 

Syns det er bra og realistisk at større klubber robber gode spillere fra ditt lag, uten at du kan gjøre noe. Det gjør spillet mer realistisk. Men med en tynnslitt tropp, med de to klart beste forsvarsspillerne solgt, så er det tungt. Jeg skulle i det minste fått pengene å rutte med! For meg virker det som at de har forsvunnet ut av løse luften.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke beskjed om at de var solgt gjennom "mail" på spillet. Etter å ha lett, så finner jeg at begge er solgt på "overgangsrapport" i menyen. Høyrebacken som var ung og lovende, ble solgt for lummerusk. Ble solgt for det samme, eller mindre enn jeg ga for ham i sommer. Han ble solgt til Yeovil, som er en liga under meg. Lol. Altså helt uten at noen spurte meg. Det blir for drøyt.

Lenke til kommentar

Her har en skrevet om alle bugsene i karriere-modus. Ikke småtteri!For min del var det punkt.6 som skjedde. Det at keeperen også får mange assister, er heller ikke kødd. Det er alt for mye bugs, EA må ordne opp med en patch fort nå. Håper inderlig de jobber på spreng.

 

Jeg ser at man i England aldri spiller i sol på dagtid. Det er ikke tull engang! Jeg spiller nesten alltid på natta. Det regner også nesten hver kamp.

 

EA må nesten få stryk for alle bugsene som er på manager mode! Helt sykt. Dette skulle være satsingsområde også.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Er ikke mer å si enn "gå online".

Det er dette som er problemet, jeg kan ikke gå online! Jeg sitter i en studenthybel, her er det ikke åpent for nett-spilling. Har sendt søknad om portåpning, men blir neppe noe. Fikk avslag på Fifa 09 i fjor. Så jeg sitter igjen med svært lite her! Det er gøy å spille karriere-modus, men det er klart at det ikke går. Må nok bli noe turneringer og kanskje karriere-modus med Man Utd. eller et annet lag som jeg ikke kjøper noen spillere med.

 

Noe bugs blir det alltid, men makan til amatørmessig jobb av EA kan man ikke finne. Dette er enorme feil, som man lett skal finne.

Lenke til kommentar

Jepp. Ble ferdig med første sesong i tippeligaen nå. Vant cupen og kom på andre plass i ligaen. Ryktet mitt økte ikke i det hele tatt. Om jeg hadde hatt noe rykte, tror jeg faktisk det hadde sunket. De eneste jobbtilbudene jeg fikk var for Exeter og et eller annet irsk lag. Jarstein endte opp med å bli årets spiller, med sine 15 assists. Håper den patchen ordner opp i disse lattelige buggene.

Lenke til kommentar

Jeg var innom fifa forumet på Electronic Arts' sine sider. Det er en god del klager der over bugsene. Det er godt at folk snakker opp, dette er for dårlig! Fordi det er regelrett slurv. Det minner meg om FM 2009, som også var helt håpløs til å begynne med. Det tok sin tid før det ble patchet ok. Det er merkelig, for slikt burde så absolutt ikke skje.

 

Jeg kom så over

videoen av PES 2010. (Husk å se den i HD). PES er nå bedre på grafikk enn FIFA. Fifa 10 er jo identisk som forrige år på grafikk. Men selv om PES hadde litt "wow" faktor til å begynne med, så gikk det over. Spillet ser ikke helt rett ut. Jeg syns alt fra spillernes måter å løpe på, til hvor galt spillerne berører ballen og hverandre, blir litt vel "japse". Mange skudd og pasninger, så er ikke spilleren i ballen engang. På den ene målfeiringen i videoen, så ser man hvordan lagkameratenes hender "liksom" skal ligge på skuldrene til scoreren - men de henger i løse luften. Med andre ord, fysikken er dårlig. Fifa 10 er bra på fysikken. Alt ser fint ut når spillere sentrer, behandler og skyter ballen.

 

Altså ser ikke PES ut som om det hadde vært et bedre kjøp. Men jeg kan garantere at Japanerne ikke kommer til å slippe ut spillet med slike ENORME bugs som EA har. Det er en skam. Slikt skal ikke skje. Men bare de kan få ut en patch nå straks for å fikse de store bugsene, så er jeg fornøyd. Men det er skuffende å føle at vi forbrukerne er "test-panelet" til EA. Det er vi ikke! Vi forventer et ferdig og testet spill når vi kjøper det! Om bare PES kan få på plass lisensene de mangler (for meg er det viktig å spille med ordentlige lag), få på plass en ordentlig online-del (noe som de visstnok har jobbet mye med i år) og gi gameplayet/fysikken en god overhaling/finpuss, så kan det bli litt av et oppgjør til neste år! PES imponerer stort med å slå Fifa på grafikken i år, noe som er et stort varsku til EA.

 

Til slutt må jeg si at jeg i tillegg til en ordentlig testing av spillet før det slippes og en overhaling av grafikken til Fifa 11, så mener jeg at det kan gjøres mye i forhold til lyd og opplevelsen rundt dette! Man skulle gitt på med ordentlige pipekonserter, store jubler ved mål, sjanser... Til nå har dette vært for tamt i fotball-spill. For ikke å snakke om, så er det kjedelig med de gjentatte kommentarene fra kommentatorene. Med skikkelig lyd og stemning, så kunne det vært en fryd å skape store sjanser. Supporter-sanger for enkelte av spillerne hadde også gjort susen. Det hadde virkelig skapt en deilig spill-opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...