Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden


Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

  1. 1. Velg blant alternativene under

    • PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange prosent progress har folk her på sin virtual pro? Jeg har ikke spilt noe særlig med min og er på 25%, men det er et par av de "oppdragene" som irriterer meg litt.

 

Når det står "score a goal with a curled free kick in the arena", holder det ikke å velge å trene på frispark, curle det og score? Jeg får i alle fall ikke godkjent på den.

 

Jeg har også hælsparket til et medspiller utallige ganger i kamp med proen min, men det blir heller ikke registrert. Noen som vet grunnen?

Endret av dannybatov
Lenke til kommentar
flere som ikke kan starte Liveseason? feilmeldingen er at tjenesten ikke er tilgjengelig for oyeblikket?

Det er fordi det ikke er tilgjengelig enda. :D Det vil komme på plass i neste uke, etter release av spillet i US.

 

Altså hva som skal skje neste uke:

Mandag - Innen dagen er omme, skal det offentliggjøres hva som er i den kommende patchen. (Men altså, patchen handler nærmest utelukkende om å fikse bugs, ingenting med gameplayet skal endres. Så jeg tror ikke keeperen skal fikses opp i, men det spekuleres mye i akkurat dette. Mange klager mye over keeperen, at han rusher ut, å keeper er vel strengt tatt ikke gameplay sånn sett. Så kan komme endringer. MEN, vær klar over dette! I manualen og i selve spillet, står det at man kan rushe ut med keeper ved å holde trekant (på PS3), som vi alle vet. MEN, det står også at man må dobbelt-tappe trekant om man vil at keeperen skal holde seg i målet. Jeg startet en tråd om dette på fifa forumene. Det er slettes ikke sikkert at keeperen er en stor bug da han rusher ut. Jeg plages lite av dette, men andre plages mye. Det er klart at keeperen av og til reagerer helt dustete, dette må ordnes opp i, men utrushingen er kanskje slettes ikke en bug! Fifa 10 er ikke som fifa 09! Det gjelder å lese ordentlig på ting! Jeg skulle tro at dersom man ikke holder inne trekant for å få han til å rushe ut, eller dobbelt-trykker på den, så gir du keeperen din en egen frihet! I motsetning til på 09, så må du alltid holde et øye/ tenke på keeperen. Husk å dobbelt-tapp trekant når det passer seg, så han ikke får lov til å rushe ut, hvis du ønsker dette.)

 

Onsdag - Spillet slippes i USA, Liveseason slippes ut her, eller dagen etter. Det er mest logisk å tro at patchen kommer ut på denne onsdagen. Altså på USA release.

 

Torsdag - Trolig kommer liveseason denne dagen. Men patchen kan også komme ut denne dagen.

 

*EA har sagt ifra at patchen er ferdig, og at den er sendt til Sony og Microsoft for at de skal gjøre et eller annet. Tror det har med online og stabilitet å gjøre. Alle patcher skal vel først sjekkes ut av MS og Sony før de godkjennes og slippes ut.

jeg kunne startet liveseason her om dagen. kom faktisk helt til betalingssiden for liveseason. hvordan vet jeg at det er kommet en patch og vil den gjelde offlinespilling?

Lenke til kommentar
Spiller du på Amateur?

 

World class.

 

Ser også at det er noe som heter å skaffe laget sitt 10 frispark. Der har jeg 0/10 i progress selv om jeg har blitt felt og fått frispark minst 50 ganger.

 

På frisparkene på PS3, man bruker ikke noe annet enn left sticken til å skape skru? Altså for at det skal registreres som et "curved free kick".

Endret av dannybatov
Lenke til kommentar
World class.

Hmm... har aldri hatt problemer med at accomplishments ikke registreres, bortsett fra den med å score 150 mål. Jeg er vel oppi 170 nå og har fortsatt ikke fått den. Mulig det er et minimum antall kamper som må spilles først.

 

For den med frispark må du score på frisparket selv også. Skal ikke være lett, vettu.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
hvordan vet jeg at det er kommet en patch og vil den gjelde offlinespilling?

Jepp, patchen påvirker alt. Førs og fremst er det nok manager mode de vil fikse. Men også en del andre bugs. Akkurat hva, får vi ikke vite om før på mandag.

 

Hvis ikke jeg tar helt feil, så er det slik at når du skrur på spillmaskinen og går inn på spillet, så får du en beskjed om at det er kommet ut en ny patch og om du vil installere den osv. Så du trenger ikke tenke på det. Slik er det på PS3, og er helt sikkert akkurat det samme på Xbox. For å si det slik, du har allerede installert en patch til Fifa. Den kom dagen spillet ble sluppet. Smertefritt og veldig bra på konsoller, men du må jo selvsagt være koblet til internett.

Lenke til kommentar
Ah, my bad da. Dere som spiller for utvikle Pro'en deres, kjører dere lange kamper med Semi-Pro eller spiller dere med vanlig vanskelighetsgrad?

Har blitt litt lange kamper på semi-pro for meg. Men ikke før en her på tråden nevnte det, veldig rart jeg ikke tenkte på det før.

 

Hvis jeg skal komme med et tips for deg, altså om du ønsker å spille med og mot andre over nettet med pro'en din, så er det slettes ikke dumt å velge en annen posisjon enn spiss å fokusere på. Jeg så en avstemning på hvilken posisjon folk bruker sin pro i, å da var venstreback helt på jumbo-plass. Var vel så og si ingen som var det. Fokuserer du på venstre back, høyre back eller midtstopper - så vil du spesielt få klippekort i de fleste online lagene man har. "Alle" vil være spiss, men kun noen ender opp som det.

 

Så hvis man vil bli noe større over nettet, så velger man bra som forsvarer! Problemet med å være ving eller back, er at fart er viktig. Akselerasjon og tempo får man for det meste gjennom å spille mange kamper, eller bli mange "man of the match".

 

Så du må se selv hvilken posisjon du ønsker å fokusere på, så kan du avgjøre om du vil spille lange eller korte kamper!

Lenke til kommentar

Husker at på Fifa 09 så kunne man gå på nettet og stemme på formen til folk etter kampene i virkeligheten, noen som vet om det er sånn til Fifa 10? Har søkt på nettet, men har ikke funnet noe. Eller har de sånne eksperter som selv bestemmer formen til absolutt alle i England, Mexico, Tyskland osv.

Lenke til kommentar
Husker at på Fifa 09 så kunne man gå på nettet og stemme på formen til folk etter kampene i virkeligheten, noen som vet om det er sånn til Fifa 10? Har søkt på nettet, men har ikke funnet noe. Eller har de sånne eksperter som selv bestemmer formen til absolutt alle i England, Mexico, Tyskland osv.

 

Det var da eksperter som bestemte formen på Liveseason 1.0 også. Denne "avstemningen" finnes fortsatt på eafootballworld, men den har altså ingen innvirkning på formen til spillere ingame.

Lenke til kommentar
Jeg sliter voldsomt med å heade. Selv med spillere som åpenbart skal være kanongode på hodet, så blir det så og si aldri mål av det. Holder dere inne noen knapper når dere header? Dobbeltapper? Det er skuddknappen dere bruker?

 

Sliter med det samme, men da gjelder det som oftest på midtbanen etter utspark..

 

Ender med at de ikke header eller at de header den bakover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...