Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden


Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

  1. 1. Velg blant alternativene under

    • PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41


Anbefalte innlegg

Hei.

Sikkert e dumt spørsmål som har blitt spurt før. men er det noe muligheter for å skyte lavere? altså at man ikke skyter så inni helvetes høyt ved å bare trykke 1sek på den knappen.. ballen går jo 10talls meeter over målet.

Det blir individuelt for spillerne, men som andre sier, så er 1 sec "lenge". For det meste må du tappe. Skyting er svært vanskelig å mestre på Fifa. Men du finner fort en eller to spillere som passer deg godt. På Fifa 08 og 09 passet av en grunn Benzema perfekt for meg når det gjelder skudd. Det er vel strengt tatt det samme på Fifa 10 også. Benzema er nok favoritten i år også ja.

 

På Fifa 09 så var det å skyte lavt svært vanskelig. Eller gikk det an overhode? Ballen var som en ballong. Jeg er veldig fornøyd med skytingen på Fifa 10, mye nettopp på grunn av muligheten til å trille ballen forbi keeper. Da min pro var helt fersk og dårlig, så skjøt jeg mange baller imellom bena på keeperen. Hvis jeg skal være litt kritisk mot skytingen, uten at det plager meg eller noe, så er det nok at enkelte spillere kan skyte ballen vel hardt. Spillere med god skudd-styrke kan jo brenne hull i nettet. Ronaldo for eksempel. Men også mange andre. Kanskje EA skulle stilt litt ned på skytestyrken? Blir kanskje litt vel for mye kraft i skuddene enkelte ganger.

 

Men dette er pirk, pirk, pirk fra min side. Jeg er også usikker på om skuddene faktisk kan bli litt vel harde, eller om dette bare er bra. Er vanskelig. Selv min pro kan skyte veldig hardt. Trengs ikke noe særlig til løp heller. Men jeg liker skytingen i Fifa 10 veldig bra. Man har også en fin dose tilfeldigheter, noe som gjør det mer realistisk. Det skal litt til for å få drømmetreff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS

Ang. det med skuddkraft, med f.eks Zlatan lønner det seg aldri å plassere, uansett. Han skyter utagbart for keeper til vanlig, men keeper tar de ofte når han skal "plassere". Dessuten går plasseringsskuddene ofte rett utenfor, eller midt i mål.

Lenke til kommentar

Og med Torres (som jeg spiller mye med og har fått det til med) så er det motsatt. Prøv å hold inn RB + B og plasser og ikke smash med clean B. Er nok varierende fra spiller til spiller, noe som er positivt, siden det blir varaiasjon i spillet. Pluss Torres plasserer ofte ballen nede i hjørnet irl og hamrer sjelden ballen i nettet. Så da blir det jo realistisk også.

 

 

:)

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar
Ang. det med skuddkraft, med f.eks Zlatan lønner det seg aldri å plassere, uansett. Han skyter utagbart for keeper til vanlig, men keeper tar de ofte når han skal "plassere". Dessuten går plasseringsskuddene ofte rett utenfor, eller midt i mål.

 

Uenig, når jeg spiller med Zlatan plasserer jeg ofte og det fungerer bra.

Lenke til kommentar
I managerdelen i fifa10 så er det nesten umulig å signere nye spillere synes jeg.

Er det sånn for dere også? Jeg er forresten Grimsby i coca-cola league 2:D

Neida, alt er mulig...du må bare smøre på med masse i lønn :p Det jeg pleier :p

Gjør det da:P Men det hjelper ikke.. Hva er "prosenten" på hvor interessert spillere er i klubben din når du gir et bud?

Lenke til kommentar
I managerdelen i fifa10 så er det nesten umulig å signere nye spillere synes jeg.

Er det sånn for dere også? Jeg er forresten Grimsby i coca-cola league 2:D

Neida, alt er mulig...du må bare smøre på med masse i lønn :p Det jeg pleier :p

Gjør det da:P Men det hjelper ikke.. Hva er "prosenten" på hvor interessert spillere er i klubben din når du gir et bud?

85% cirka :p

Lenke til kommentar
I managerdelen i fifa10 så er det nesten umulig å signere nye spillere synes jeg.

Er det sånn for dere også? Jeg er forresten Grimsby i coca-cola league 2:D

Neida, alt er mulig...du må bare smøre på med masse i lønn :p Det jeg pleier :p

Gjør det da:P Men det hjelper ikke.. Hva er "prosenten" på hvor interessert spillere er i klubben din når du gir et bud?

85% cirka :p

Oja... MIn er ca 30%:S

Lenke til kommentar
I managerdelen i fifa10 så er det nesten umulig å signere nye spillere synes jeg.

Er det sånn for dere også? Jeg er forresten Grimsby i coca-cola league 2:D

Neida, alt er mulig...du må bare smøre på med masse i lønn :p Det jeg pleier :p

Gjør det da:P Men det hjelper ikke.. Hva er "prosenten" på hvor interessert spillere er i klubben din når du gir et bud?

85% cirka :p

Oja... MIn er ca 30%:S

Da er det å spe på med masse lønn :p Det som hjelper ;)

 

Er en grunn til at mitt Enga lag ser slik ut nå:

Perkins

Nouri-Kah-Reginiussen-Bornstein

Leigh-Plessis-Hæstad-Zajic

Haneboe-Moa

 

:p

Lenke til kommentar
Noen her som vet hvordan man tar heelspark og sentringer? på ps3?

Helspark gjøres automatisk mer hyppig når det dreier seg om bedre spillere. Jeg tror statsen som teller mest her, er bevegelighet. Hvis ikke jeg husker feil? Går du på din virtual pro, og skjekker hans stats i menyen, så står det hva de forskjellige tingene hjelper for. Bevegelighet får spilleren din mer til å gjøre det spektakulære: helspark, saksespark... De skulle kanskje heller kalt statsen for "finesse" eller "playmaking"? Bevegelighet høres ut som det har noe med kondis, løp osv. å gjøre. Med andre ord, det høres ut som at det er en samlebetegnelse på balanse, dribling, kreativitet og spilleforståelse.

 

Det er jo litt spesielt for Fifa, for man har jo ikke en egen stat for teknikk. Den knytter seg kanskje mest til dribling, men det er strengt tatt to forskjellige ting! Dribling går på en mot en osv. Teknikk handler mer om touch og kontroll over ballen. Men så har du også en stat for reaksjon på spillet, så teknikk synes fordelt over flere. Men selve ballbehandlingen handler vel om dribling? Eller? Hvor sikker en spiller er med ballene i bena, hva er egentlig mest viktig?

Lenke til kommentar
flere som ikke kan starte Liveseason? feilmeldingen er at tjenesten ikke er tilgjengelig for oyeblikket?

Det er fordi det ikke er tilgjengelig enda. :D Det vil komme på plass i neste uke, etter release av spillet i US.

 

Altså hva som skal skje neste uke:

Mandag - Innen dagen er omme, skal det offentliggjøres hva som er i den kommende patchen. (Men altså, patchen handler nærmest utelukkende om å fikse bugs, ingenting med gameplayet skal endres. Så jeg tror ikke keeperen skal fikses opp i, men det spekuleres mye i akkurat dette. Mange klager mye over keeperen, at han rusher ut, å keeper er vel strengt tatt ikke gameplay sånn sett. Så kan komme endringer. MEN, vær klar over dette! I manualen og i selve spillet, står det at man kan rushe ut med keeper ved å holde trekant (på PS3), som vi alle vet. MEN, det står også at man må dobbelt-tappe trekant om man vil at keeperen skal holde seg i målet. Jeg startet en tråd om dette på fifa forumene. Det er slettes ikke sikkert at keeperen er en stor bug da han rusher ut. Jeg plages lite av dette, men andre plages mye. Det er klart at keeperen av og til reagerer helt dustete, dette må ordnes opp i, men utrushingen er kanskje slettes ikke en bug! Fifa 10 er ikke som fifa 09! Det gjelder å lese ordentlig på ting! Jeg skulle tro at dersom man ikke holder inne trekant for å få han til å rushe ut, eller dobbelt-trykker på den, så gir du keeperen din en egen frihet! I motsetning til på 09, så må du alltid holde et øye/ tenke på keeperen. Husk å dobbelt-tapp trekant når det passer seg, så han ikke får lov til å rushe ut, hvis du ønsker dette.)

 

Onsdag - Spillet slippes i USA, Liveseason slippes ut her, eller dagen etter. Det er mest logisk å tro at patchen kommer ut på denne onsdagen. Altså på USA release.

 

Torsdag - Trolig kommer liveseason denne dagen. Men patchen kan også komme ut denne dagen.

 

*EA har sagt ifra at patchen er ferdig, og at den er sendt til Sony og Microsoft for at de skal gjøre et eller annet. Tror det har med online og stabilitet å gjøre. Alle patcher skal vel først sjekkes ut av MS og Sony før de godkjennes og slippes ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...