Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De eneste partiene som _ikke_ har vært i regjering de siste 10 årene er FRP og Rødt.

 

Jeg formulerte meg dårlig, beklager det. Politikrisen startet for mye mer enn 20 år siden. Det at feks Tveita-miljøet hadde èn spaner, tiltross for det var mange hundre ran utført fra det miljøet på nittitallet gir gode indikasjoner på at politiet har vært underbemannet i mer enn 10 år

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Alle på stortinget må eie sin egen bil, og kjøre denne til jobb. Det er ikke lovt il å benytte seg av buss, tog, t-bane-trikk, sykkel eller sine egne bein.

Flere benytter kollektivtransport, men det er også mange som benytter egen bil, også blant sosialistene. Men disse benytter ikke altså elbil, som de så varmt snakket om i valgkampen. Jeg synes det er viktig å påpeke dette, for det viser inkonsistens mellom liv og lære hos sosialistene.

Lenke til kommentar
Her kommer nok en kilevink til sosialistisk side: Det er to representanter på Stortinget som bruker elbil, og de to kommer fra Høyre og FrP. INGEN andre bruker elbil fast på Stortinget. Men i valgkampen snakket særlig sosialistene varmt om elbiler. Er vi vitne til nok en sosialistisk løgn?

Og takk for det, å produsere batterier er ganske lite miljøvennlig. Håper det ikke er noen hybrider i Stortingsgarasjen, det er miljøskadelige biler, det.

 

Nei, gi meg en god diesel.

Lenke til kommentar
Her kommer nok en kilevink til sosialistisk side: Det er to representanter på Stortinget som bruker elbil, og de to kommer fra Høyre og FrP. INGEN andre bruker elbil fast på Stortinget. Men i valgkampen snakket særlig sosialistene varmt om elbiler. Er vi vitne til nok en sosialistisk løgn?

Og takk for det, å produsere batterier er ganske lite miljøvennlig. Håper det ikke er noen hybrider i Stortingsgarasjen, det er miljøskadelige biler, det.

 

Nei, gi meg en god diesel.

Elbil på norsk strøm er mer miljøvennlig enn en dieselbil, og i byen er elbilen langt mer vennlig mot lokalmiljøet enn en dieselbil. Forøvrig så synes jeg de fleste stortingspolitikerne burde gått, syklet eller tatt kollektivtransport til jobben.

Lenke til kommentar
Og takk for det, å produsere batterier er ganske lite miljøvennlig. Håper det ikke er noen hybrider i Stortingsgarasjen, det er miljøskadelige biler, det.

 

Nei, gi meg en god diesel.

Jada, elbil-batterier er ikke akkurat miljøvennlige i produksjon og destruering. Men da er det veldig rart at sosialistene så varmt snakker om elbiler, særlig i valgkamper. Eller at Toyota Prius er avgiftsvinneren i de nye bilavgiftene som gjelder neste år. Forøvrig kan jeg også nevne at det ikke er noen forskjell i CO2-utslipp på modellene E-200 CDI (136 hk), E-220 CDI (170 hk) og E-250 CDI (204 hk) fra Mercedes-Benz. Faktisk bruker 204 hk modellen mindre drivstoff enn 136 hk utgaven når bilen er tungt lastet, noe som gjør at 204 hk utgaven gir minst belastning på miljøet jevnt over av de nevnte modellene. Likevel er det STORE prisforskjeller mellom disse modellene, grunnet hk-avgiften. Vekten på disse bilene er tilnærmet det samme.

 

De har også snakket varmt om biodrivstoff, men velger likevel å innføre tunge avgifter på biodrivstoff fra nyttår også.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Og jeg står fortsatt på at det er særdeles lite miljøvennlig å produsere batteriene.

Sier ikke noe på det. Tungmetaller, som finnes i dagens batterier kan vel ikke kalles miljøvennlig hvis det kommer ut i naturen. Det neste er vel at sosialistene begynner å kritisere de borgerlige partiene for at de bruker elbiler.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Og jeg står fortsatt på at det er særdeles lite miljøvennlig å produsere batteriene.

Sier ikke noe på det. Tungmetaller, som finnes i dagens batterier kan vel ikke kalles miljøvennlig hvis det kommer ut i naturen. Det neste er vel at sosialistene begynner å kritisere de borgerlige partiene for at de bruker elbiler.

Ja, det blir nok det neste. :roll:

Lenke til kommentar
Å lade en elbil tar uhorvelig lang tid..

 

Og jeg står fortsatt på at det er særdeles lite miljøvennlig å produsere batteriene.

Det er ikke miljøvennlig å produsere en dieselbil og diesel heller. Gjennom livsløpet så er en elbil garantert mer miljøvennlig enn en dieselbil.

 

Og ja, det tar lang tid å lade elbiler, men det jobbes med løsninger på dette. Det er vel to løsninger man jobber med, hurtigladning og at man rett og slett bytter batteriet på bensinstasjonen. Dette sammen med at levetiden økes gjør elbilen etter hvert til et naturlig valg for alle som ikke er avhengig av eksos og motorbrøl.

Lenke til kommentar

Sist gang jeg sjekket er ikke Li+ et tungmetall. Og framtidens (innen 50-60 år) batterier vil sannsynligvis være biotiske, det vil si levende, skummelt nok, og da inneholder de relativt få tungmetaller og enda færre miljøskadelige stoffer. Klart, elektriske biler vil være avleggs dersom man klarer å få alger til å effektivt lage bio-brennstoff av søppel, slik som de planlegger.

Lenke til kommentar

Gidder ikke å starte ny tråd eller vekke en fra de døde så tar det her, siden sosialistbashing har gått i sport i denne tråden;

 

Tjente 325 mrd. på 90 dager

Oljefondet noterer seg for rekordavkastning i 3. kvartal.

http://www.hegnar.no/bors/article399163.ece

 

 

Jeg mener, var ikke det noen for en stund siden som ropte og bar seg over at sosialistene hadde kastet vekk en masse penger under finanskrisen?

Lenke til kommentar
FrP sitt kastrerings forslag får meg til og spy, snart foreslår de vell dødsstraff og. Nei de er nok ikke min favoritt mye lenger om de skal lage krig her i verden.

Jeg synes det er helt på sin plass. Polen har allerede innført kjemisk kastrering av pedofile, Russland kommer antakelig til å gjøre det samme. Storbrittania har innført frivillig kjemisk kastrering av pedofile. Jeg synes vi skal forhindre at pedofile forgriper seg på barn. Hva er viktigst? Å ivareta offeret eller gjerningsmannen? De som blir ofre for pedofile sliter med dette i hele livet. Straffene for overgrep mot barn er et hån mot ofrene. Kjemisk kastrering er et fint tiltak for å forhindre at pedofile begår nye overgrep. I denne gruppen er gjentakelsesfaren overhengende. Bra at FrP går foran i slike saker.

 

Edit: sosialdemokratene i Danmark (et land hvor det faktisk finnes sosialdemokrater) går inn for kjemisk kastrering av pedofile.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gidder ikke å starte ny tråd eller vekke en fra de døde så tar det her, siden sosialistbashing har gått i sport i denne tråden;

 

Tjente 325 mrd. på 90 dager

Oljefondet noterer seg for rekordavkastning i 3. kvartal.

http://www.hegnar.no/bors/article399163.ece

 

 

Jeg mener, var ikke det noen for en stund siden som ropte og bar seg over at sosialistene hadde kastet vekk en masse penger under finanskrisen?

Oljefondet bedrev endel aktiv forvaltning i gode tider, eller ren Las Vegas-gambling om man vil, derfor ble tapene større enn forventet tapsnivå på aksjene da finanskrisen slo inn for fullt. Dessuten, aksjeandelen ble økt fra 40% til 60%, noe som gir høyere risiko. Men selvfølgelig, alle profesjonelle forvaltere vet at det er smart å handle aksjer i nedgangstider når man har penger.

Lenke til kommentar
FrP sitt kastrerings forslag får meg til og spy, snart foreslår de vell dødsstraff og. Nei de er nok ikke min favoritt mye lenger om de skal lage krig her i verden.

Jeg synes det er helt på sin plass. Polen har allerede innført kjemisk kastrering av pedofile, Russland kommer antakelig til å gjøre det samme. Storbrittania har innført frivillig kjemisk kastrering av pedofile. Jeg synes vi skal forhindre at pedofile forgriper seg på barn. Hva er viktigst? Å ivareta offeret eller gjerningsmannen? De som blir ofre for pedofile sliter med dette i hele livet. Straffene for overgrep mot barn er et hån mot ofrene. Kjemisk kastrering er et fint tiltak for å forhindre at pedofile begår nye overgrep. I denne gruppen er gjentakelsesfaren overhengende. Bra at FrP går foran i slike saker.

Ja, den er enorm. Hele 2.4% for de tre første årene for førstegangsforbrytere. http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/pub/pdf/rsorp94.pdf

 

Med den tankegangen du har, burde vi vel drepe alle som utfører en kriminel handling. Offeret først ikke sant.

 

Vi må huske på at

1. Alle gjør noen feil av og til, og de fortjener en ny sjanse uten å miste sjansen til å elske voksne senere.

2. Noen er uskyldige

3. Noen mishandler barn av ikke-seksuelle grunner, og det vil ikke hjelpe

4. Det er like ille for mange pedofile å bli kastrert som for alle andre. Det er fordi noen skjuler homofili, noen liker både voksne og barn og noen gjorde det på grunn av mangel på kjærlighet fra kona, etc.

 

Kjemisk kastrering kan være et frivilig valg (som i Danmark) og en mulighet for gjengangere, men for førstegangforbrytere er rett og slett inhumant.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Ja, den er enorm. Hele 2.4% for de tre første årene for førstegangsforbrytere. http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/pub/pdf/rsorp94.pdf

 

Med den tankegangen du har, burde vi vel drepe alle som utfører en kriminel handling. Offeret først ikke sant.

 

Vi må huske på at

1. Alle gjør noen feil av og til, og de fortjener en ny sjanse uten å miste sjansen til å elske voksne senere.

2. Noen er uskyldige

Så du tar mer hensyn til pedofile enn til ofre... jaha. Vel, pedofili er noe av det mest motbydelige jeg vet om, det er grove angrep på de svakeste i samfunnet, nemlig barna. Det har vært flere saker der pedofile har blitt sluppet fri fra varetekt hvor de har rukket å forgrepe seg på barn. Men sosialistene har alltid stått på forbryternes side. Det er noe av grunnen til at straffene for overgrep mot barn er så lave her i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...