Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Faren min hater min mørkhudede "date", hva skal jeg gjøre?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør ikke lyve til faren din og gå ut med muslimen bak ryggen hans. Blir det oppdaget kan faren din ha vanskeligere for å stole på deg ved senere/andre anledninger.

 

Si det til faren din som det er. Prøv å forklar han at ikke alle muslimer/mørkhudede er like og krev litt frie tøyler men at du også skal være litt obs på de rådene han gir (han føler seg sikkert tryggere da).

Da har du i det minste ikke løyet og datet muslimen bak din fars rygg. Faren din vil også kunne tilgi og stole på deg ved andre anledninger.

Lenke til kommentar
Og dere som sier at muslimer (som bor her) har et helt annet kvinnesyn, kan dere presisere litt mer om hva dere mener?

Mener dere at dersom kjærsten min er utro, kommer jeg til å skytte hun?

Mener dere at vi ikke klarer å forsørge kvinner? Mener dere at vi banker dem dersom middagen ikke står klar på bordet?

mener dere at vi ikke er gode nok elskere?

mener dere at vi vil ha f!tte når som helst vi måtte ønske, og det er best for jenta at beina hennes er i været bare vi sier ifra?

Ser vi på jenter som horer?

Mener dere at vi dreper dem på stedet dersom kvinner hilser andre gutter?

 

Grunn til at jeg spør er jo frodi jeg vet ikke helt hva dere mener med "andre holdninger/annet kvinnesyn.

 

 

Ja, det kan jeg godt gjøre. Nå kan ikke snakke for alle, men kan ihvertfall komme med mine egne erfaringer.

Jeg har vokst opp i Oslo, så innvandrere er ikke akkurat ukjent for meg. Det inntrykket jeg har er at mange muslimer ser på norske damer som horer.

Altså, "deres" damer må skjule seg i hijaber og greier. Fordi de ikke skal vise hud og friste andre menn. Det er såvidt meg bekjent et helt annet kvinnesyn enn hva jeg er vant til. Veldig mange muslimske damer kan jo ikke norsk, aldri vært i arbeidslivet etc etc. Mannen skal jobbe og forsørge familien, kona skal passe på hjemmet,barna og lage mat. Dette er jo stikk i strid med det likeverdige kvinnesynet jeg er vant med.

 

Jeg aner da ikke om du kunne skutt dama di om hun var utro? Men om du hadde gjort det så håper jeg du får et rent helvete i buret.

Deres evne til å forsørge er nok tilstede. Veldig mange av dere har jo en jobb og jobber mye. Og dere banker dama fordi hun ikke har mat på bordet skjer sikkert det, men hvor utbredt det er aner jeg ingenting om. Er ikke så mange som snakker høyt om sånt.

 

Deres egenskaper i senga kan jeg ikke uttale meg om da jeg aldri har prøvd en av "dere". Nå er jo jeg mann og heterofil. Så om jeg i så fall skulle forsøkt meg på en av deres jenter så hadde jeg vel blitt rimelig upopulær ?

Hørt noen rykter om at det fort blir baluba av sånt.

 

Jeg har i mange tilfeller måttet steppe inn for å "redde" venninner fra innpåslitne utlendinger på byen. Du kan vel si at de tar seg litt mer til rette enn hva nordmenn pleier å gjøre. Tafser og klår. Mitt inntrykk er at mange muslimer har et syn som sier at jenter kun er objekter. Mulig jeg tar totalt feil, men jeg tror ikke jeg er alene om denne oppfatningen.

 

 

Hele greia her er at du selv bør se forskjellen på den gjennomsnittslige norske dama og den gjennomsnittslige muslimske dama. ;)

 

Ja da, sikkert noen som ser på norske damer som horer, men han gutten som TS dater, ser jeg ikke noe grunn til at han ser på henne som en hore, for man dater ikke akkurat en hore. Btw "mange" representerer ikke alle. De som ser på norske damer som horer, klarer du å se på tryne hans/hennes, uten å kjenne personen.

 

Jeg har ikke vokst opp i Oslo, men har flyttet for ikke så lenge siden, der ser du jo hvor mange som går med hijab og hvor mange som ikke gjør det. Nei da, det er ikke noe farlig å prøve deg på en muslim jente, bare du ikke går etter en som er gift/har hijab. Du får nok en blåveis dersom du prøver deg på en gift norsk kvinne og.

 

Nei da, det er langt fra alle som banker dama si pga at det ikke er noe middag på bordet. Det er er sikkert noe som gjør det. Det er heller ikke alle som ikke lar kone si gå ut, jobbe , trene eller besøke venner.

 

Poenget er at dersom han gutten dater TS, bør han heller ikke ha noe problem med hun, han har nok det samme kvinnesyn som vi flest her til lands har.

Om han vil pule henne et par måneder og deretter stikke av, så ser jeg ikke noe problem med. Det er en god del folk her til lands som gjør akkurat det samme.

 

 

Jeg har i mange tilfeller måttet steppe inn for å "redde" venninner fra innpåslitne utlendinger på byen. Du kan vel si at de tar seg litt mer til rette enn hva nordmenn pleier å gjøre. Tafser og klår. Mitt inntrykk er at mange muslimer har et syn som sier at jenter kun er objekter. Mulig jeg tar totalt feil, men jeg tror ikke jeg er alene om denne oppfatningen.

 

Om noe muslimer tar seg litt mer til rette mot jente sin vilje så kreds for deg som stepper inn og beskytter dem, men om du derimot misforstår og virker som cock block så hadde jeg nok bedt deg å om fjerne deg.

Det er sikkert noen muslimer som ser på jenter som objekter, men det er ikke så mange som du tror.

 

Jeg skjønner ikke helt hva slags muslimer dere har møtt? btw alder spiller visst en stor rolle, da gamle er vokst opp i sitt eget (u)kultur, og det er ikke lett å "tilpasse" seg til et nytt et. men det er ikke en unnskylding, det skulle ikke vært så vanskelig.

 

 

anyway, mitt råd til TS. Gi gutten en sjanse, prøv å få faren din til å skjønne det.

Lenke til kommentar

Svaret på dette er meget enkelt: Lytt til faren din.

 

Vi vet at muslimske jenter blir drept av familien fordi de forelsker seg i noen som ikke er muslimer. Det tolereres overhodet ikke. Så hvorfor skal norske foreldre akseptere en muslim som kun er interessert i å komme i buksa på en "norsk hore" (som de kaller norske kvinner).

 

Hvorfor skal vi alltid akseptere alt mulig fra den siden, samt bli kalt rasehatere om vi ikke gjør det?

 

Mitt råd er at du holder deg til den "egen flokk", og at du dropper han. Da unngår du i det minste å skjemme deg helt ut.

Lenke til kommentar
Så hvorfor skal norske foreldre akseptere en muslim som kun er interessert i å komme i buksa på en "norsk hore" (som de kaller norske kvinner).

 

Hvordan vet du at denne gutten bare er interessert i komme i bukse på en "norsk hore"?

Det bruker vel å være gjengs fra den kanten. Det er jo muslimer sev som sier det er standard å skaffe seg norske jenter å "øve seg på", før de selv blir gift med ei fra hjemlandet.

Lenke til kommentar
Svaret på dette er meget enkelt: Lytt til faren din.

 

Vi vet at muslimske jenter blir drept av familien fordi de forelsker seg i noen som ikke er muslimer. Det tolereres overhodet ikke. Så hvorfor skal norske foreldre akseptere en muslim som kun er interessert i å komme i buksa på en "norsk hore" (som de kaller norske kvinner).

 

Hvorfor skal vi alltid akseptere alt mulig fra den siden, samt bli kalt rasehatere om vi ikke gjør det?

 

Mitt råd er at du holder deg til den "egen flokk", og at du dropper han. Da unngår du i det minste å skjemme deg helt ut.

Her kommer mr. fordomsfri stormende :p

Med runer eller helleristninger som avatar ser du ut som en alkoholiker på polet (eller som et barn i godtebutikken for å bruke noe litt mindre støtende) i det du kommer med feilinfo og drar alle under en kam.

 

Tenker du er en metal-fan jeg. Hvis jeg får rett nå kan du like greit legge deg paddeflat og kysse mine ben. Jeg kjenner deg bedre enn du gjør det, makan til klisjeér skal man lete lenge etter. - ALtså "Vi vet at" folk som liker helleristninger ofte er metallere og nasjonalister, og en liten dæsj rasister. Men hei, ikke alle er sånn, men best å være på den sikre siden som du sier, jeg har tross alt brukt din måte å representere saken her.

 

Og på topic: Gjør som du ønsker.

Hvis du leser igjennom denne tråden ser du jo at alle som ikke er kristne egentlig vil bortføre deg og låse deg ned i garasjen hvorpå de sjenker deg for å lettere kunne voldta deg om og om igjen før de kroner verket med å skyte deg for å beholde æren.

 

ELLER ikke.

 

De fleste muslimer er virkelig ikke så ille som det der. Dog du har alltid noen som ER ille, det er ikke til å komme rundt. Lukter du lunta om noe ille så trekker du deg ut, er de superkonservative bør du tross alt være forsiktig, hvis ikke så ender mr. Helleristningersomavatar her med å ha rett.

Lenke til kommentar
Så hvorfor skal norske foreldre akseptere en muslim som kun er interessert i å komme i buksa på en "norsk hore" (som de kaller norske kvinner).

 

Hvordan vet du at denne gutten bare er interessert i komme i bukse på en "norsk hore"?

I dette tilfellet er nok spørsmålet motsatt; "Hvordan vet at denne gutten IKKE bare er interessert i å komme i buksa på en "norsk hore"?"

 

Det finnes jævlig mange etnisk norske drittsekker også. Men de er det jo ingen som legger merke til.

Hvem er det som ikke legger merke til det? Det er ingen hemmelighet at det er mange etnisk norske drittsekker også, men de ser ikke på alle norske jenter som horer.

 

Selvfølgelig generalisert.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
Du nevnte at du hadde hørt div. ting om han - hva da?

 

Han hadde visst hengt i litt feil miljøer. Vært med i noen slåsskamper og noen greier. Men det betyr jo ikke at han er slem, hvem som helst kan havne i feil miljø.

 

Nettopp. Veldig mange voksne, hyggelige, velfungerende og pålitelige folk har sine (små og store) skamfulle hemmeligheter fra ungdomsåra. Mange vokser seg ut av sånt, og noen blir hengende igjen i myra.

 

Så et lite råd: Se på hva han gjør i tillegg til hva han sier. Hør på hva slags ambisjoner han har i livet. Hva hans verdier er. Og se så godt du kan om han etterlever dem.

Lenke til kommentar

hold deg til fyren hvis han er ålreit. er han en bra mann og du velger å være med han så blir faren din nødt til å gi han en sjanse en eller annen gang.

 

kommer an på hvordan fyren er selvfølgelig.

utifra det jeg har sett så er svartinger av wannebegangster typen som sjarmerer jentene i senk med sin bad boy stil som regel bare er trøbbel. er han dum og simpel, vanker rundt i hip-hop klær og snakker dårlig norsk så hadde hvertfall jeg bedt deg droppe fyren, hvis jeg var faren selvsagt.

 

(ja, det var fordomsfult)

Lenke til kommentar
Er man fordomsfull om man ikke respekterer islam?

fordommer blir automatisk sett på som noe som er über negativt. vel, alle har fordommer ang. et eller annet. du har sikkert fordommer mot mordere og dømte voldtektsforbrytere. sunne fordommer vil jeg si. du får vite at en person er dømt voldtektsforbryter og utifra det begynner du å anta en del negative ting angående personen, ting som har større sjanse for å stemme overens med en dømt voldtektsforbryter enn med en hvilken som helst annen mann i gata. du beregner sånn ca hva du kan forvente av en slik person, og du gjør sikkert lurt i å være litt på vakt.

 

jeg har fordommer mot innvandrere av typen som ser litt gangster ut og går med hip-hop klær etc.

min erfaring med slike folk tilsier at en del av dem er litt småkriminelle og liker å stelle istand bråk. så når jeg møter en slik person så vil jeg automatisk være litt på vakt fordi jeg tidligere har observert at mennesker som har den stereotypiske hip-hop gangster stilen ofte har visse kvaliteter jeg ikke liker. dette vil jeg kalle en sunn fordom.

 

slik jeg ser det så er en fordom negativ når den påvirker handlingene dine i altfor stor grad. når man automatisk behandler en hver utlending man møter som en lovbryter, så er fordommen blitt negativ. når jeg møter mennesker som er av en gruppe jeg har fordommer mot, så er jeg alltid litt på vakt, MEN jeg behandler dem med respekt og gir ikke uttrykk for mine fordommer på noen som helst måte. alle får en sjanse til å vise sitt sanne ansikt.

 

det er hvertfall slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Klart, fordommer er ikke noe utvetydig negativt, tvert imot, fordommer er essensielle for at man i det hele tatt skal kunne foreta valg, da man sjelden eller aldri har all relevant informasjon. Problemet oppstår primært når man, konfrontert med sterke indisier på at man tar feil, velger å beholde fordommen.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar
Her kommer mr. fordomsfri stormende :p

Med runer eller helleristninger som avatar ser du ut som en alkoholiker på polet (eller som et barn i godtebutikken for å bruke noe litt mindre støtende) i det du kommer med feilinfo og drar alle under en kam.

 

Tenker du er en metal-fan jeg. Hvis jeg får rett nå kan du like greit legge deg paddeflat og kysse mine ben. Jeg kjenner deg bedre enn du gjør det, makan til klisjeér skal man lete lenge etter. - ALtså "Vi vet at" folk som liker helleristninger ofte er metallere og nasjonalister, og en liten dæsj rasister. Men hei, ikke alle er sånn, men best å være på den sikre siden som du sier, jeg har tross alt brukt din måte å representere saken her.

Heisann!

 

Glemte av denne tråden, så det er årsaken til at jeg ikke tidligere har svart deg.

 

Svar: Nei, der tok du grundig feil! Ha ha! Jeg er IKKE metal-fan. Hører stort sett på annen musikk, og veldig lite metal. Det lille jeg hører på kan ikke gjøre meg til noen "metal-fan".

 

Og så er det ikke en helleristning du ser som avatar. Det er en innrissning på en bautastein. Og hva er galt med det egentlig? Det er ikke kun fordi det er riner på den at den er der.

 

Og jeg drar ikke alle under én kam. Hvor har du det fra?

 

Og på topic: Gjør som du ønsker.

Hvis du leser igjennom denne tråden ser du jo at alle som ikke er kristne egentlig vil bortføre deg og låse deg ned i garasjen hvorpå de sjenker deg for å lettere kunne voldta deg om og om igjen før de kroner verket med å skyte deg for å beholde æren.

Vil bare si at jeg selv ikke er kristen, og det er sikkert noen kristne rundt omkring som missliker det jeg holder på med.

 

 

De fleste muslimer er virkelig ikke så ille som det der. Dog du har alltid noen som ER ille, det er ikke til å komme rundt. Lukter du lunta om noe ille så trekker du deg ut, er de superkonservative bør du tross alt være forsiktig, hvis ikke så ender mr. Helleristningersomavatar her med å ha rett.

Vel, jeg rakker jo ikke ned på alle muslimer, gjør jeg? Det jeg vil unngå er at islam blir noen maktfaktor her til lands. Enkelt og greit. Muslimene har sine opprinnelsesland der de kan boltre seg fritt uten vår innblanding. Og vi burde kunne gjøre det samme her.

 

Jeg sa bare min mening, og "vet" selvsagt ikke at han muslimen oppfører seg på en spesiell måte. Men utsagn fra mange muslimer selv, kombinert med andre kilder, fra eks-kjærester osv., gjør at jeg selv stiller meg meget skeptisk. Jeg er imot denne utvanningen vi serr overalt, og det gjør meg IKKE til en generaliserende rasist. Enkelt og greit.

 

Men for all del, hun skal bare gjøre hva hun vil for alt det jeg bryr meg. Grunnen til at jeg svarte her var jo fordi hun spurte om råd. Og jeg står ved mitt råd.

Endret av GisleLarsen
Lenke til kommentar
Så hvorfor skal norske foreldre akseptere en muslim som kun er interessert i å komme i buksa på en "norsk hore" (som de kaller norske kvinner).

 

Hvordan vet du at denne gutten bare er interessert i komme i bukse på en "norsk hore"?

Det bruker vel å være gjengs fra den kanten. Det er jo muslimer sev som sier det er standard å skaffe seg norske jenter å "øve seg på", før de selv blir gift med ei fra hjemlandet.

 

Ja, det stemmer. Det er kanskje ikke alle som vet dette, men inne i hodet til muslimer så ligger det en trådløs-super-router istedenfor en hjerne. Denne er koblet opp mot en gigantisk hjerne som ligger begravd under ørknen i Saudi-Arabia. På grunn av dette så tenker alle muslimer helt likt. Hvis en muslim fiser, fiser alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...