Gå til innhold

Battlefield 1943 - Fakta, Videoer og Diskusjon


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Ser ut til å funke hvis du joiner folk i friendslisten din.

 

Jeg har forsøkt å joine en venn i et game med 7 spillere. 7 av 24 plasser.

Funker bare ikke.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

9/24

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

14/24

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

Game appears to be unavialable.

 

Kort fortalt: Andre slipper inn hos kameraten min, bare ikke jeg -- og jeg kjører DMZ på 360-en.

Har enda ikke fått spille med noen på vennelisten :(

Noe som er irriterende når de fleste løper rundt som hodeløse kyllinger, og et party på 3 kan vinne et game alene.

Privatmatcher funker ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som problemene er spredt. Bare å prøve to-tre ganger, fungerer alltid etter et par forsøk. (For meg i alle fall?)

 

Positivt overraska over spillet. Balansen mellom fly/tank/infantri virker velbalansert, ingenting er uslåelig mot en annen, slik som i de tidligere spillene hvor kjøretøy alltid har vært OP.

 

Morsomt å hamstre inn kills i det her!

 

Skuffende dog at det ikke er noe unlocksystem. Det gir en annen lyst til å spille, og å spille bra gir noe annet enn bare æren...

 

#43 millioner kills er liksom ikke motiverende nok for meg. Jeg vil ha nye våpen og gadgets, og hvertfall ettersom utvalget fra før er sparsomt!

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å spille en del mer når 43,000,000 kills Konkurransen starter.. Håper at X360 vinner.. ;D Coral Sea mapen ser utrolig rå ut! :D

 

Men er det bare den konsollen som vinner som får Coral Sea mapen? Og sånn at den som taper får aldri mapen? Håper hvertfall ikke det, tror heller at dem legger ut mapen for de som tapte en stund senere.. :p

 

Tror faktisk at X360 kommer til å vinne! Siden når den kills telleren på hjemme siden dems ble testet.. og alle killsa ble telt opp.. så hadde X360 Greid over 600,000 kills på 1-2 dager :D Men man er aldri sikker. ^^

Lenke til kommentar

Spilt prikkelitt nå, virker som jeg kan bruke mange timer på dette fremover. Et meget godt kjøp :D Minner veldig om Bad Company men i kosligere setting.

 

Vet noen om det går an å fly i 1. personmodus uten at hele flyet viser? :c Er så ekstremt uoversiktlig å fly når 3/4 av skjermen er dekket av flyet. 3. personkameraet gav jeg opp etter kort tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hei folkens.

 

Jeg vil bare oppdatere dere på noen forskjellige ting og tang.

 

Xbox 360 sin versjon av Battlefield 1943 hadde en del problemer som dere merket.

Først ble det package-loss på alle de europeiske serverne, noe som førte til utrolig mye lagg og veldig mange kjipe situasjoner. Deretter utover dagen så ble serverene stapp fulle og man måtte vente for å få spille til noen andre forlot en server. Av og til hadde man flaks og av og til hadde man uflaks, kunne ta fra 30 sekunder til 30 minutter til flere timer å finne seg en server.

 

Men nå melder de som styrer med spillet via Twitter at de skal ha doblet serverkapasiteten til i morgen. Jeg husker ikke klokkeslettet, men dette kan dere finne på twitter.

Uansett, de mener at spillet solgte utrolig mye mere enn man noen gang kunne forvente, noe jeg synes høres ut som ei bøtte med drit ettersom alle visste dette spillet skulle bli bra. De har skrevet på twitter at de allerede slo rekorder etter den første dagen, hva det innebærer kan bare spekuleres på frem til vi får vite mere.

 

Uansett, de åpner flere servere til xbox360-folk og så utvidet de serverkapasiteten til playstation 3 før release, ettersom de var redde for å få fulle servere der også.

 

Dice dreit seg godt, men de prøver hvertfall alt de kan for å få fikset det, og de er effektive og flinke og jeg elsker spillet.

Har selv spilt allerede 12 timer ingame og er en skikkelig røver til å fly ;)

 

 

Håper alle kan forstå disse probleme og godta at det er slikt som kan skje.

Det ser også ut til at 360-versjonen og ps3-versjonen er identiske, jeg har ikke sett

noen syke sammenligninger med ramaskrik.

 

Håper alle koser seg i spillet.

Hvis noen vil spille, kan de legge meg til.

Gamertag står i signaturen.

Lenke til kommentar
Hei folkens.

 

Jeg vil bare oppdatere dere på noen forskjellige ting og tang.

 

Xbox 360 sin versjon av Battlefield 1943 hadde en del problemer som dere merket.

Først ble det package-loss på alle de europeiske serverne, noe som førte til utrolig mye lagg og veldig mange kjipe situasjoner. Deretter utover dagen så ble serverene stapp fulle og man måtte vente for å få spille til noen andre forlot en server. Av og til hadde man flaks og av og til hadde man uflaks, kunne ta fra 30 sekunder til 30 minutter til flere timer å finne seg en server.

Jeg tror aldri på at det var så fulle servere, men heller at de serverene som var ikke fylte opp serverene med nok spillere.

De få gangene man kom inn første kvelden var det 5-6 spillere på serverene, men ingenting er en bedre unnskyldning enn at vi solgte så mye. Jeg kjøper den ikke helt i hvertfall.

Men nå melder de som styrer med spillet via Twitter at de skal ha doblet serverkapasiteten til i morgen. Jeg husker ikke klokkeslettet, men dette kan dere finne på twitter.

Uansett, de mener at spillet solgte utrolig mye mere enn man noen gang kunne forvente, noe jeg synes høres ut som ei bøtte med drit ettersom alle visste dette spillet skulle bli bra. De har skrevet på twitter at de allerede slo rekorder etter den første dagen, hva det innebærer kan bare spekuleres på frem til vi får vite mere.

De har meldt at de skal doble kapasiteten hver dag nå, og IT Avisen med fler skrev om at dette skjedde i går morges.

Hvor mange dager skal de doble kapasiteten uten at vi merker bedring er en gåte for meg.

Dice dreit seg godt, men de prøver hvertfall alt de kan for å få fikset det, og de er effektive og flinke og jeg elsker spillet.

Har selv spilt allerede 12 timer ingame og er en skikkelig røver til å fly ;)

Serverproblemene har vel lite eller ingenting med DICE å gjøre da dette er EA sitt ansvarsområde.

DICE skal ha kritikk for å ha ment det er en god ide å kreve 16 spillere for å starte en private match, men det er EA som skal sørge for serverene og er de som har driti seg ut.

Håper alle kan forstå disse probleme og godta at det er slikt som kan skje.

Når man lager rene online spill og krever penger for de, så nei da er det ikke fullt så forståelig,

Ingen annen bransje tillater kundene gang på gang å få beskjed om å vente å se om det blir bedre om noen dager, selv om pengene for lengst er borte vekk.

Dette er en måte selskapene tydeligvis tror er akseptabelt, og jo flere som sier at slike ting kan jo skje, og dette må vi regne med, jo senere vil det bli mer seriøsitet fra selskapene og levere en vare som faktisk fungerer.

BF 1943 på XBOX har hittil nærmest vært ubrukelig, og man har hittil betalt for å sitte å trykke på en grønn knapp.

Jeg godtar det ikke i hvertfall, men har jo ingen annet valg enn å vente.

Håper alle koser seg i spillet.

Hvis noen vil spille, kan de legge meg til.

Gamertag står i signaturen.

De gangene man er inne koser man seg ja, men har hittil kun fått spilt 3 hele matcher siden spillet kom, resten er som sagt gått med til å søke i menyene etter server :nei:

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

langkaas, sjekk ut oppskriften her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14036574

 

Evnt sjekk denne: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14036574

 

I tillegg er serverne kanskje nede nå? "We are running maintenance to help improve matchmaking, joining friends, & other technical issues. Servers will be back soon." står på https://twitter.com/OfficialBF1943

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hei igjen :)

 

(et slags svar til archongamer)

 

DICE hadde jo ikke trudd at et spill som battlefield 1943 ville slå an, så det er også de som skulle sørget for at EA satte opp flere servere.

Det er også en stor mengde bugs og diverse ting som irriterer folk her på denne siden:

 

http://forums.electronicarts.co.uk/battlef...und-thread.html

 

De fleste er jo takket være lagg og problemer med serverne.

Og det er faktisk sant at serverne ble så fulle at folk ikke kunne joine, om du fortsatt ikke trur meg, sjekk twitteren dems :)

 

Good News, the game is incredibly successful beyond even my expectations. We have reached server capacity, but the bad news about this now some people can't join unless someone leaves. But don't worry, we are adding more servers ASAP to Xbox and in preparation PS3 that should start going up ASAP with priority on Xbox 360.

KILDE

 

Det virker ikke som om du noen gang har spilt andre ornlinespill, for dette er faktisk ganske "vanlig" og har skjedd med større spill som "world of warcraft" hvor serverne ikke funket hele den første uka og de slet som bare pokker.

 

Det at du aldri har fått spilt, er vel mere et tegn på uflaks og dårlig pågangsmot, iogmed at jeg har spilt i snart 15 timer. Det er bare å prøve og prøve og prøve å trykke på quick match, så finner du en :) Det kan ta tid, men det er verdt det, spillet er gull verdt.

Dessuten skal det komme flere og flere servere. Det er jo første gang de slipper et spill på denne måten, så det er sikkert vanskelig å beregne hvor mange som skal kjøpe det. Kreves jo harddisk og xbox live gold og slikt for å kunne spille. Feilberegning vil jeg tru.

 

Jaja, jeg får logge inn i spillet igjen, see you on the battlefield!

 

http://twitter.com/OfficialBF1943

 

Her kan dere lese at de tok ned serverne i dag for å fikse på saker og ting.

Men de skal være oppe nå. De har jobbet 24/7 siden spillet kom, og svarer på forumet sitt som noen helter. Jeg synes de er helt topp :)

Lenke til kommentar

Pågangsmotet mitt har kostet meg rundt 5 timer i menyene siden spillet kom.

Jeg har samlet 16 stykker for å prøve private match, jeg har faktisk virkelig prøvd :)

 

De får bare love hva de vil, men på xbox har det ikke hjulpet frem til i går sen kveld i hvertfall.

Skal nok kaste bort noen timer i kveld også, men da håper jeg virkelig det er i orden.

 

Funker det å spille med venner nå også Lindquist?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

archongamer:

Har hatt problemer med spillet selv og finner det uakseptabelt. Spesielt når Microsoft svarer:

 

Vi er mer enn villige til å besvare spørsmål og gi råd på alle Xbox og Xbox 360-spill som er utgitt av Microsoft. Vi er ikke i stand til å svare på forespørselen om Battlefield 1943 da den ble utgitt av et selskap annet enn Microsoft. Kontakt kundestøtte for utgiveren av det spillet for mer informasjon.

 

Vennlig hilsen

Daniel

Xbox Service og Support Team

 

Microsoft avskriver seg alt ansvar for produktet, selv om de er salgskanal. EA & Dice er ikke dem du har betalt penger til her, derfor blir det en smørje.

 

Uansett i går kveld kom jeg inn på en server og spilte flere timer. Det virker som om når du først har kommet inn så har du en slot til deg. Derfor er det ekstra provoserende når man selger 100.000 spill skal man til enhver tid ha 100.000 slots til spillere.

 

På den andre siden er Dice noe av det bedre til å gi feedback om hva som skjer. Det Lindquist henviser til er feedback fra Dice. Virker som dem ble tatt på senga, men da har marketing ikke gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Pågangsmotet mitt har kostet meg rundt 5 timer i menyene siden spillet kom.

Jeg har samlet 16 stykker for å prøve private match, jeg har faktisk virkelig prøvd :)

 

De får bare love hva de vil, men på xbox har det ikke hjulpet frem til i går sen kveld i hvertfall.

Skal nok kaste bort noen timer i kveld også, men da håper jeg virkelig det er i orden.

 

Funker det å spille med venner nå også Lindquist?

 

Jeg bruke nøyaktig 3 minutter på å starte xboxen, logge på og så sitte inni et fly på Iwo Jima. Nå er ikke klokka så sent, så flere jobber sikkert.. Men uansett, det har aldri vært et problem for meg. Det er bare å prøve å trykke "quick match," min kom etter 1,5 minutt.

Lenke til kommentar
x360 fails xD

 

Med ps3 har det vært strøkent gjenomført hele veien, har ikke venta en eneeste gang eller sekund på og komme inn på en map for og møte full laggfri map :)

 

Er så koos med ps3 gitt :p

 

Er det verdt og kjøpe fullversion? :/

Får ikke bestemt meg... Så ut som så lite stuff men har jo ikke noe annet og spille så..

 

Hadde heller aldri noe problem med trialen på xbox 360....

Er jo pga trialen at EA sliter... Trial tar alle slotene, og de som har betalt sitter og sliter med å komme inn. Så ikke forvent noen underverk når du kjøper hele spillet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...