Gå til innhold

Hvilket billig 40%+ brennevin anbefaler du?


JFM

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ikke så mye erfaring med sprit, så jeg aner egentlig ikke hva jeg skal kjøpe. Hva anbefaler dere? Må være billig og være 40% eller mere.

 

Og ja, jeg er bare 18. Så jeg kan ikke kjøpe mere enn 22% selv.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hva du mener som billig brennevin, men Captain Morgan black label er veldig god, Skyy vodka er også å anbefale. Vist du kan tåle 35% så er Jägermeister også veldig å anbelfale. :)

 

Gode blandetips kan være:

 

Romen blandes med Cola

 

Vodkaen med hva du vil

 

Jägermeistern drikkes bart, men blir også mer spennende vist du kaster den i et glass med Redbull.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

billig vodka som man får ned er f.eks. amundsen og koskenkorva

 

vodka blander du ut med energy drinker og juicer. Rom eller Whisky er jo også veldig godt med cola.

 

Gin er vel mer for de med spesielle smaksløker, er ikke så mange som liker det som første "sprit-type".

Lenke til kommentar

Du bør absolutt kjøpe vikingfjord, absolutt eller smirnoff(eller tilsvarende). Whiskey er for viderekomne, og jeg - som har hatt litt fartstid med whiskey - liker det enda ikke. Det er godt å kose seg med, men ikke noe å bli full på. Whiskey med cola smaker piss.

 

Det jeg pleier å gjøre er å kjøpe en billig 20% brennevin kalt tik tak(eller noe slikt). Den koster 100 kroner for halvliteren, og smaker helt greit om du blander med appelsinjuice, brus, energidrikk e.l. Ellers så har jeg nå lagd meg tyrker på Vikingfjord, og det smaker helt konge.

 

 

 

Vet du ikke spurte om 20%, men link til billigfylla:

http://aperitif.no/index.db2?id=122531

Endret av KVTL
Oppfordring til ulovlig alkohol slettet
Lenke til kommentar

Whiskey er for det første dyrt og blander du den 50/50 med cola fortjener du eit spark i ansiktet.

 

Kan ikkje si eg er nokon stor rom-person sjøl, men er jo mange som liker rom/cola som fylledrikk.

 

Støtter vodka som det beste alternativet, billig og lett å blande.

Hvis du vil ha litt ekstra kos på vorsj har du jo allskens likører og snaps o.l. Jäger, Salmiakk, Bailey's osv.

Lenke til kommentar

whisky er ikke mye dyrt, finnes flere som koster like mye som smirnoff f.eks. Og blande whisky og cola er vel akkurat det samme som å blande vodka og f.eks. appelsin juice. Det er en drink som har vært lenge, lev med det.

 

Jeg anbefaler at du kjøper en liten flaske av rum, cola og whisky for å prøve hva du liker best.

 

f.eks: The Famous Grouse 5cl 40kr, Vikingfjord 5 cl 50kr, Bacardi 8 Años 5cl 50kr

 

Det blir jo veldig dyrt med tanke på at du kan kjøpe 35cl vodka/whisky/rom til 140-160kr. Men slik får du prøvd de forskjellige sprit typene uten å risikere at du må gi bort / selge billige til en kamerat den sprit typen du ikke liker.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Meiner ikkje at du nødvendigvis må drikke whiskey bar, tvert imot, mye av smaken i whiskey oppdager du bare dersom du blander den med noe annet, vann/is, sitron eller cola f.eks. Poenget er at du bare tilsetter litt for å frembringe nye smaker, ikke at du blander 50/50 for å få billig fyll.

I ein tv-serie eller film for ei stund sidan vare det nokon som drakk Red Label blanda 50/50 med cola, derav populariteten, men det smaker dritt imo.

 

Ang. Mørk rom så anbefaler Jeg Captain Morgan på det sterkeste. Man tro man drikker ren karamell.

 

Hmm, kjenner mange som har anbefalt den, får vel prøve meg på romen igjen da :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Ang. Mørk rom så anbefaler Jeg Captain Morgan på det sterkeste. Man tro man drikker ren karamell.

 

Captain Morgan Black Label ELLER Captain Morgan Spiced Gold ?

 

Edit: Jeg så cpt nevnte black label lenger opp, går ut ifra det var den det var snakk om da.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...