Gå til innhold

LG KM900 ARENA førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Høyesterett konkluderte at mobiltelefoners levetid er 3-4 år. Bransjen var hyggelig og forholder seg til 4 år.

 

Uansett, la oss ikke ta den diskusjonen her. :) Vi har egne forum både for forbrukerrett og forhandlere.

 

edit: Jeg svarer ikke mer angående dette i denne tråden. Jeg har skrevet klart og tydelig hva som er lovmessig praksis og hvorfor. edit2: Sendt en PM så jeg kan få lært deg det riktige :)

Endret av genser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyesterett konkluderte at mobiltelefoners levetid er 3-4 år. Bransjen var hyggelig og forholder seg til 4 år.

 

Uansett, la oss ikke ta den diskusjonen her. :) Vi har egne forum både for forbrukerrett og forhandlere.

 

Diskusjonen skulle vært i annen tråd,enig der.Men siden du fremsatte påstanden her synes jeg det var greit å påpeke at den var feil,slik at ikke de som leser tråden går rundt og tror at reklamasjonsfristen på mobil i landet er 4 år.

Lenke til kommentar
Jeg installerte bare den pc suite. etter å fått installert og oppdatert den så kommer det etterhvert et ikon nede i høyre hjørne hvor det står at det er en oppdatering ledig. Så er det bare å følge det som står. Oppdateringen er 220mb eller no og tar litt tid og krever at du har omtrent fullt batteri. Mobilen min er raskere og mer flytende på menyer og ting du blar i.

 

Nå har jeg gjort dette gjentatte ganger. Følger etter punkt og prikke men etter jeg har koblet til uten batteri,tar den ut igjen og skrur telefonen på og velger pc suite på tlf skjer det ingenting annet enn at pc suite starter opp...regner med når det står next i boksen under punktene som skal foretas at det skal skje noe der men ingenting...er i ferd me å gi opp....

 

Softwareversjonen jeg har nå er V10b...

 

Edit: Fant løsningen. Var fordi jeg kjører Windows 7

Endret av iGH
Lenke til kommentar
Jeg installerte bare den pc suite. etter å fått installert og oppdatert den så kommer det etterhvert et ikon nede i høyre hjørne hvor det står at det er en oppdatering ledig. Så er det bare å følge det som står. Oppdateringen er 220mb eller no og tar litt tid og krever at du har omtrent fullt batteri. Mobilen min er raskere og mer flytende på menyer og ting du blar i.

 

Nå har jeg gjort dette gjentatte ganger. Følger etter punkt og prikke men etter jeg har koblet til uten batteri,tar den ut igjen og skrur telefonen på og velger pc suite på tlf skjer det ingenting annet enn at pc suite starter opp...regner med når det står next i boksen under punktene som skal foretas at det skal skje noe der men ingenting...er i ferd me å gi opp....

 

Softwareversjonen jeg har nå er V10b...

 

Edit: Fant løsningen. Var fordi jeg kjører Windows 7

 

Hei, er S/W-versjonen din nå V10b? Eller var det den forrige du hadde før oppdateringen?

Lenke til kommentar
Jeg installerte bare den pc suite. etter å fått installert og oppdatert den så kommer det etterhvert et ikon nede i høyre hjørne hvor det står at det er en oppdatering ledig. Så er det bare å følge det som står. Oppdateringen er 220mb eller no og tar litt tid og krever at du har omtrent fullt batteri. Mobilen min er raskere og mer flytende på menyer og ting du blar i.

 

Nå har jeg gjort dette gjentatte ganger. Følger etter punkt og prikke men etter jeg har koblet til uten batteri,tar den ut igjen og skrur telefonen på og velger pc suite på tlf skjer det ingenting annet enn at pc suite starter opp...regner med når det står next i boksen under punktene som skal foretas at det skal skje noe der men ingenting...er i ferd me å gi opp....

 

Softwareversjonen jeg har nå er V10b...

 

Edit: Fant løsningen. Var fordi jeg kjører Windows 7

 

Hei, er S/W-versjonen din nå V10b? Eller var det den forrige du hadde før oppdateringen?

 

S/W-versjonen er nå V10m......Tlf er mye raskere til og med når den snus til landskapsmodus. Men er oppriktig litt skuffet over at telefonbok-problemet ikke er ordnet...iallefall ikke på min tlf :nei:

Lenke til kommentar
er det mulig og redigere og opprette f.eks. word dokument eller open office dokument på telefonen og er 3 tommers skjerm litt lite/trangt å f.eks. skrive på med qwerty tastaturet?

 

Nå har jeg ikke prøvd å opprette noe word eller open office dokumenter men det jeg iallefall kan si at det tok et par dager å bli vant til qwerty tastaturet men nå går meldinger fort og uten tastefeil som aldri før...kunne selvsagt vært større men funker rimelig greit etter mitt syn

Lenke til kommentar

Takker, så den nyeste S/W-versjonen er V10m altså. Da får jeg prøve å oppdatere den på en måte, da jeg tror jeg gjør noe feil, siden programmet hevder at min er den nyeste (V10b).

 

Det er jedelig at telefonbokproblemet ikke er løst enda ja, skikkelig frustrerende å ikke se hvem som sender melding.

Lenke til kommentar
Takker, så den nyeste S/W-versjonen er V10m altså. Da får jeg prøve å oppdatere den på en måte, da jeg tror jeg gjør noe feil, siden programmet hevder at min er den nyeste (V10b).

 

Det er jedelig at telefonbokproblemet ikke er løst enda ja, skikkelig frustrerende å ikke se hvem som sender melding.

 

som sagt tidligere...lagre kontaktene med +47 foran numrene på simkortet(eller USIM som det heter på tlf) og alle kontaktene på tlf uten +47 foran så vises det hvem det er fra både når en mottar mld og samtale. Kontaktene vil da vises dobbelt men det er bare til å velge vis fra håndsett i tlf bok.

Lenke til kommentar
Hvordan aktiverer jeg MMS på min Arena? NetCom har ikke Arena som alternativ.

 

Nvm, testet med Renoir-oppsett, det funket.

 

Husk å sett gjenfinningsmodus på mms innstillingene til automatisk både i hjemmenettverk og i utland.Eller kan det være du bare får beskjed om at du har mottatt en mms og så må du velge hent istedenfor at den bare kommer inn på tlf

Lenke til kommentar

Done, takker.

 

Men har et annet spørsmål. Er det ikke mulig å sette album som favoritter i "Multimedia screen", istedet for kun sanger? Er jo litt teit å kun ha max 15 sanger å bla gjennom. Hvis dere skjønner hvilken skjerm jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Takker, så den nyeste S/W-versjonen er V10m altså. Da får jeg prøve å oppdatere den på en måte, da jeg tror jeg gjør noe feil, siden programmet hevder at min er den nyeste (V10b).

 

Det er jedelig at telefonbokproblemet ikke er løst enda ja, skikkelig frustrerende å ikke se hvem som sender melding.

 

som sagt tidligere...lagre kontaktene med +47 foran numrene på simkortet(eller USIM som det heter på tlf) og alle kontaktene på tlf uten +47 foran så vises det hvem det er fra både når en mottar mld og samtale. Kontaktene vil da vises dobbelt men det er bare til å velge vis fra håndsett i tlf bok.

 

Takk for klargjøringen! Skal bli flott å få det til på en måte :)

Lenke til kommentar
Er 16 GB minnekort maks på LG arena, eller kan du ha større??

Den er klargjort for 32Gb når det kommer.

 

 

Takker, så den nyeste S/W-versjonen er V10m altså. Da får jeg prøve å oppdatere den på en måte, da jeg tror jeg gjør noe feil, siden programmet hevder at min er den nyeste (V10b).

 

Det er jedelig at telefonbokproblemet ikke er løst enda ja, skikkelig frustrerende å ikke se hvem som sender melding.

Hmm...min sa også v10b etter fullført oppdatering. Kanskje det er en oppdatering til? Får teste senere.

Telefonbokproblemet ble heller ikke løst på min, men jeg har løst det ved at ved mottak av melding og +47 nummeret vises så har jeg bare valgt å lagre nummer og oppdatere eksisterende kontakt. Er gjort på 10 sek.

 

ETA: Er det også slik at programmene nå bruker mindre batteriressurs? Jeg synes jeg må lade mer sjelden enn før selv med mye bruk av musikkspilleren. Før oppgradering måtte jeg fort lade annenhver dag. Nå er det ca 3-4 dager siden den var til lading sist.

Endret av Monnil
Lenke til kommentar

På min står det at den har versjon V10b, og jeg vil gjerne ha den nyeste (V10m?). Så jeg gjorde følgende for å oppgradere:

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

I went here http://uk.lgmobile.com/web/web.produ...SoftwareRF.laf

 

1). If you are computer savvy then install the correct USB drivers for your phone. I used the CD that came with the phone as it installed the correct usb drivers and pc suite for me.

 

2). When you connect you phone to the pc make sure you select Pc Suite as your connection type and not mass storage. Once connected shut down pc suite completely (if installed), including the greyed out icon by your clock. Right click and select EXIT. But leave you phone connected to the pc.

 

3). Then at the bottom of the web page click Phone Software Update and a pop window will appear explaining what you need to do and how to set up the phone. Unlike SE updates all you need to do is remove the SD card. You leave the phone switched on.

 

4). Then at the end of the pop you download a tiny file which is the LG Mobile support tool. From there you run this select customer support / start upgrading. As per the picture in the pop up.

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

Men når den starter å upgrade, kommer det opp at jeg allerede har nysete versjon. Men det står fortsatt at jeg har V10b.

 

Noen forslag?

 

 

EDIT: Prøvde nettopp denne guiden (http://www.lg-phones.org/lg-arena-flash.html). Funket heller ikke, får en error jeg ikke kommer meg forbi.

Endret av Haxy
Lenke til kommentar
På min står det at den har versjon V10b, og jeg vil gjerne ha den nyeste (V10m?). Så jeg gjorde følgende for å oppgradere:

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

I went here http://uk.lgmobile.com/web/web.produ...SoftwareRF.laf

 

1). If you are computer savvy then install the correct USB drivers for your phone. I used the CD that came with the phone as it installed the correct usb drivers and pc suite for me.

 

2). When you connect you phone to the pc make sure you select Pc Suite as your connection type and not mass storage. Once connected shut down pc suite completely (if installed), including the greyed out icon by your clock. Right click and select EXIT. But leave you phone connected to the pc.

 

3). Then at the bottom of the web page click Phone Software Update and a pop window will appear explaining what you need to do and how to set up the phone. Unlike SE updates all you need to do is remove the SD card. You leave the phone switched on.

 

4). Then at the end of the pop you download a tiny file which is the LG Mobile support tool. From there you run this select customer support / start upgrading. As per the picture in the pop up.

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

Men når den starter å upgrade, kommer det opp at jeg allerede har nysete versjon. Men det står fortsatt at jeg har V10b.

 

Noen forslag?

 

 

EDIT: Prøvde nettopp denne guiden (http://www.lg-phones.org/lg-arena-flash.html). Funket heller ikke, får en error jeg ikke kommer meg forbi.

Min sier det samme. Har v10b etter oppgradering og prøvde ny oppgradering i dag og fikk beskjed om at jeg har siste versjon.

 

Kan kanskje være at noen bestilte telefonen fra utlandet før den kom til Norge. Kan være forskjeller i SW-versjoner der.

Lenke til kommentar

Jeg har også versjon v10B, og får beskjed om at dette er nyeste versjon. +47 problemene er fortsatt på denne versjonen. Er dette den versjonen som LG påstod skulle fikse dette? Hvor har de som har V10M versjonen funnet denne? Er det Fryktelig tungvint å få oppgradert. Har også hatt et par ganger der telefonen har låst seg og en restart.

Nettleseren er grusom, har etter mye trykking omsider fått til Opera mini, er noe bedre. Ellers så synes jeg telefonen virker grei. Touch fungerer veldig fint. Musikkspilleren er god og kamera er også ganske så bra synes jeg. Går enda med et håp om at jeg skal slippe å redigere alle nummerene til kontaktene mine med +47 og uten +47....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...