Gå til innhold

LG KM900 ARENA førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om et bra konverterings program hvor man kan konvertere til 800x480 som funker på Arena?

Høyeste oppløsningen Arena'en kan vise er 720x480.

Men prøv XMedia Recorde. Den har en egen innstilling for Arena'en. Med litt triksing på innstillingene så får du veldig bra video på tlf. Programmet er på tysk. Men språket kan endres til engelsk etter man har innstallert. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om et bra konverterings program hvor man kan konvertere til 800x480 som funker på Arena?

Høyeste oppløsningen Arena'en kan vise er 720x480.

Men prøv XMedia Recorde. Den har en egen innstilling for Arena'en. Med litt triksing på innstillingene så får du veldig bra video på tlf. Programmet er på tysk. Men språket kan endres til engelsk etter man har innstallert. :)

 

Takk, funka fett =D

Lenke til kommentar
Nå har amobil testa arena. Og 3? WTF?

 

Jeg synes den testen var rett og slett ræv! KM900 er ikke så dårlig som amobil skal ha det til, og hvertfall ikke så treg!!!!!

 

Må si meg enig i det. Jeg hadde den original HTC Touch en tid tilbake....DET VAR EN TREG TELEFON! Jeg for min del har ingenting imot at det tar et halvt sekund å laste bilder på hurtigkontakter. Men virker nesten som om noen har fått noen mandagsutgaver, min er hvertfall meget rask. Eneste jeg har merket tar tid er når jeg åpner galleriet med bilder på 1280x800... Og jeg synes amobil er urettferdig i kritikken av telefonboken (utenom dette med +47 og ikke +47 foran som forresten er en helt latterlig tabbe). Det jeg sikter til er at det bare er til å trykke på knappen for oppringing og "skrive" navnet til personen du skal ringe eller sende mld akkurat som på nyere Sony-Ericsson telefoner. Skriver navn på samme måte som med ordbok og navnet dukker opp å da er det bare til å trykke på navnet for så å trykke taleanrop eller på "blokka" oppe til venstre å velge send mld. Dere skjønner hva jeg mener håper jeg :p dette er for min del mye lettere enn å bla igjennom hvem som helst kontaktliste....

Endret av iGH
Lenke til kommentar
Nå har jeg solgt min ( ikke fordi den er dårlig ) men jeg mener å huske at det står 16 millioner på esken

ok..finner bare mer og mer sider der det står 256,men...

 

Etter den tiden du har hatt med den,vil du si at du har hatt noe problemer med den?

Ser på engelske nettsider at flere har hatt problemer med at skjermen rett og slett fryser,og andre har opplevd at den bare har slått seg av.Eller at den resetter seg..

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen problemer overhodet. Testen til Amobil er bare latterlig. Jeg bytter telefoner ca. 1 til 3 ganger pr. mnd. Har hatt og teste ca. 300 telefoner siden 2001. Arena er en av de beste jeg har hatt. Den er kjapp og er bra på alt utenom epost. De som sier at skjermen "bare" er på 3 tommer så er det fordi telefoner er en av de minste touchscreen telefonene på markedet. Jeg skal ha en Arena til etterhvert men skal teste samsing omnia hd først. Til alle som tviler så er den kanonbra! For å bevise hvor idioti testen er så har Amobil gitt LG KP500 terningkast 5. Det er bittelillebror til Arena. Uten noen avanserte funksjoner.

 

Les heller test hos www.gsmarena.com

Lenke til kommentar
Jeg hadde ingen problemer overhodet. Testen til Amobil er bare latterlig. Jeg bytter telefoner ca. 1 til 3 ganger pr. mnd. Har hatt og teste ca. 300 telefoner siden 2001. Arena er en av de beste jeg har hatt. Den er kjapp og er bra på alt utenom epost. De som sier at skjermen "bare" er på 3 tommer så er det fordi telefoner er en av de minste touchscreen telefonene på markedet. Jeg skal ha en Arena til etterhvert men skal teste samsing omnia hd først. Til alle som tviler så er den kanonbra! For å bevise hvor idioti testen er så har Amobil gitt LG KP500 terningkast 5. Det er bittelillebror til Arena. Uten noen avanserte funksjoner.

 

Les heller test hos www.gsmarena.com

 

 

Er totalt enig med deg! Har alltid stolt på amobil sine tester men etter denne har jeg mine tvil....

Lenke til kommentar

Så, jeg har ikke hatt min arena i mer enn 2dagen nå og er så langt rimelig fornøyd:)

MEN, jeg har et lite problem med internett/wi-fi..jeg er tilkoblet det trådløse nettverket her i huset og har tastet inn alle innstillingene og sånt..ingeting er tilsynelatende galt der, men når jeg prøver å gå innpå nettleseren med wi-fi (samme vilken nettside) kommer det bare opp melding "finner ikke den forespurte verten".. Noen andre som har samme problem?eller har noen råd?

Lenke til kommentar
Så, jeg har ikke hatt min arena i mer enn 2dagen nå og er så langt rimelig fornøyd:)

MEN, jeg har et lite problem med internett/wi-fi..jeg er tilkoblet det trådløse nettverket her i huset og har tastet inn alle innstillingene og sånt..ingeting er tilsynelatende galt der, men når jeg prøver å gå innpå nettleseren med wi-fi (samme vilken nettside) kommer det bare opp melding "finner ikke den forespurte verten".. Noen andre som har samme problem?eller har noen råd?

 

Prøv å resette ruteren din ;)

Lenke til kommentar
Så, jeg har ikke hatt min arena i mer enn 2dagen nå og er så langt rimelig fornøyd:)

MEN, jeg har et lite problem med internett/wi-fi..jeg er tilkoblet det trådløse nettverket her i huset og har tastet inn alle innstillingene og sånt..ingeting er tilsynelatende galt der, men når jeg prøver å gå innpå nettleseren med wi-fi (samme vilken nettside) kommer det bare opp melding "finner ikke den forespurte verten".. Noen andre som har samme problem?eller har noen råd?

 

Prøv å resette ruteren din ;)

 

 

Funket ikke det:( har virkelig ingen aning på hvordan jeg kan få fikset dette..surt!

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt denne fra pixmania.com? Hvordan er det med momsen/toll på varer derifra, for pixmania sender jo fra Frankrike. Står jo ikke annet på siden enn 120 kr i frakt.

 

Jeg bestilte fra Pixmania. Er veldig fornøyd, bestilte før forrige helg og fikk den tirsdag :) Tror kanskje det skal komme et fortollingsgebyr på ca. 200 kr, men har ikke kommet enda hvertfall. Momsen er inkludert i prisen :p

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt denne fra pixmania.com? Hvordan er det med momsen/toll på varer derifra, for pixmania sender jo fra Frankrike. Står jo ikke annet på siden enn 120 kr i frakt.

 

Jeg bestilte fra Pixmania. Er veldig fornøyd, bestilte før forrige helg og fikk den tirsdag :) Tror kanskje det skal komme et fortollingsgebyr på ca. 200 kr, men har ikke kommet enda hvertfall. Momsen er inkludert i prisen :p

 

Hvilken farge fikk du da?

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt denne fra pixmania.com? Hvordan er det med momsen/toll på varer derifra, for pixmania sender jo fra Frankrike. Står jo ikke annet på siden enn 120 kr i frakt.

 

Jeg bestilte fra Pixmania. Er veldig fornøyd, bestilte før forrige helg og fikk den tirsdag :) Tror kanskje det skal komme et fortollingsgebyr på ca. 200 kr, men har ikke kommet enda hvertfall. Momsen er inkludert i prisen :p

 

Hvilken farge fikk du da?

 

Bestilte sølv :)

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt denne fra pixmania.com? Hvordan er det med momsen/toll på varer derifra, for pixmania sender jo fra Frankrike. Står jo ikke annet på siden enn 120 kr i frakt.

 

Jeg bestilte fra Pixmania. Er veldig fornøyd, bestilte før forrige helg og fikk den tirsdag :) Tror kanskje det skal komme et fortollingsgebyr på ca. 200 kr, men har ikke kommet enda hvertfall. Momsen er inkludert i prisen :p

 

Hvilken farge fikk du da?

 

Bestilte sølv :)

 

Jeg bestilte også herfra og fikk sølv. Den jeg synes er penest heldigvis :p

Men uansett er pixmania et selskap med sentral-lager i frankrike, men som har etablert nettbutikker i mange land. Dette vil si at når du kjøper et produkt fra deres norske nettbutikk blir det som å kjøpe fra en norsk nettbutikk og du betaler m.v.a. i det du kjøper varen. Studerer logistikk og ifølge mine lærebøker er det slik at frankrike tjener som hovedkvarter for administrasjon og hovedlager, mens nettbutikkene følger landene de ligger i. Eneste du trenger å tenke på er hvilken transport du skal benytte...jeg brukte UPS og fikk min tlf på døra 28 timer etter at bestillingen var lagt inn og betalt.

Velsigne 3.parts aktører som gjør distribusjon enklere for både leverandør og kunde :new_woot:

Endret av iGH
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min svarte Arena i noen dager og er MEGET SKUFFET :cry:

 

Mulig jeg hadde store forventninger etter å ha lest og sett alle tester av Arena på nettet og i blader. Det er rett og slett for mange irriterende bugs/småfeil og måten Arenas innstillinger fungerer (eller rettere sagt ikke fungerer). For mitt tilfelle har følgende vært til irritasjon siste dager:

  • Arena oppfatter 99999999 (samtale) og +4799999999 (melding) som to forskjellige nummer. Måtte derfor legge inn begge nr på hver eneste kontakt. En stor engangsjobb, men gikk greit å gjøre via PC'en.
  • Synkronisering fungerer ikke. Siden mobilen har støtte for både Exchange og SyncML trodde jeg at synkronisering mot Google Kalender og Epost ikke skulle være noe problem. Men dette fungerer overhodet ikke. Man kan gå veien om Outlook på PC'en, men det bruker jeg ikke. Min 3 år gamle SE W810i synket jeg mot Google via goosync.com.
  • Noe av det viktigste for meg er bruk av kalender med alarm på avtaler. Arena nekter konsekvent å lagre avtaler av ukjent grunn. Etter å ha satt opp en avtale med Emne, Plassering og Start/Stopp dato og tid får jeg opp "Ugyldig data" når jeg prøver å lagre avtalen. Trykker jeg på "Ny avtale" for så å lagre med en gang, går det greit. Så endrer jeg på en og en ting av gangen. Tror kanskje jeg har funnet løsningen og det er å ikke bruke T9-ordlisten!
  • Arena veksler ikke automatisk mellom 3G og Wi-Fi. Dette må endres via innstillinger for tilkobling hver gang. Det innebygde YouTube-programmet kan ikke brukes over Wi-Fi i det hele tatt!
  • SMS innboksen kan ikke settes til standard å vise som samtale (som er en veldig kjekk funksjon :thumbup: )
  • I håp om å få rettet opp i noe av dette prøvde jeg å oppdatere software på telefonen. Finner ikke telefonen sier oppdateringsprogrammet. Fulgt instrukser til punkt å prikke fra lgmobile.com. Er datanerd og kommende dataingeniør så skorter ikke på kunnskapene om data :p
  • Har ikke prøvd musikk-delen, da jeg rett og slett er lei meg for bomkjøpet. I medfølgende info står det at angrerett ikke kan benyttes etter at tlf er tatt i bruk. Kjøpe den via djuice.no. Så da blri det nok finn.no :hmm:
  • Har også hatt en ufrivillig omstart og "frysing" (måtte ta ut batteriet).

Nå overskygges denne posten selvfølgelig av min skuffelse, men syns at mobilen er lekker både av utseende og enkel bruk. Å snurre karusell med favorittkontaktene eller skrive melding har gått greit. Forholdsvis kjapp, selv om "Laster-skjermen" kommer oftere enn ønskelig.

 

Ray

Endret av Raggi (RayRay)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...