Gå til innhold

LG KM900 ARENA førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Hiiiiii!!!

Fikk hentemelding fra Expert tidligere i dag, og hentet gullet etter jobb. Nå er skjønnheten andektig tatt ut av esken og lagt til lading. Når det gjelder lading så står det at man ved første gangs lading skal ignorere "batteriet fullt" og fortsette ladingen over natten, minimum 14 timer.

 

For spørsmål om batteri:

 

Lagring

 

Den beste temperaturen å oppbevare Li-ion-batterier i, er ved ca. 15 °C. Batteriet forringes saktest hvis det er ca. 40 % fullt under lagringen. Ved lengre tids lagring bør man derfor lade batteriene litt av og til, for å holde batteriene oppe på ca. 40 %, da de ellers sakte vil lades ut.

 

Myter

 

1. Det finnes mange myter angående batterier og hvordan de må håndteres. Myten som sier at du må lade opp mobiltelefonen (de med Li-Ionbatterier) i 12-24 timer, første gangen du bruker den er ikke nødvendig. Li-ioncellene i batteriet vil ikke ta imot mer ladning når de er fulladet siden den interne motstanden som har oppstått vil motvirke ladestrømmen.

 

2. Den andre myten går ut på at man må lade ut batteriet fullstendig før man påbegynner oppladning på grunn av «minneeffekten» i batteriets kjemi. Dette gjelder ikke li-ion batterier.

 

3. Den tredje myten sier at hvis du lader opp telefonen (eller andre gjenstander som bruker Li-Ionbatterier) litt og litt, ville batteriet bli fortere dårligere. Men man må passe på å ikke holde batteriet ved full ladning til enhver tid. Li-ion batterier trenger også en omstillingssyklus der de lades ut en gang iblant. Dette for å hindre at det dannes kobber i batteriets kjemi. Dessuten er li-ionbatterier følsomme for varme.

 

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Lithium-ionbatteri

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått et par henvendelser av andre som har arena som har det samme problemet som jeg hadde i starten...nemlig at hvis kontakter ikke står med navn når du mottar en samtale hvis du har +47 foran nummeret og at navn på kontakten ikke står ved mottak av mld hvis du ikke har +47 foran nummeret. Jeg løste det enkelt og greit med å lagre alle kontaktene på sim-kortet med +47 foran og lagre alle samme kontaktene på tlf uten +47 foran. vet ikke hva som gjør dette men ved å gjøre det på den måten funker det. etterpå velger du bare vis fra "håndsett" så vises id både når du mottar mld og mottar en samtale. Jeg har en mistanke om at detta kan ha noe å gjøre med at tlf er bestilt fra utlandet. Hvis noen har noen formeninger om hva grunnen kan være hadde jeg satt pris på om noen kunne belyse grunnen:p

 

2 ting til....

 

1. Får fortsatt ikke til å surfe på wifi, begynner å laste men etter evigheter står det "vert ikke funnet" eller "kan ikke koble til". Har prøvd meg fram og tilbake men finner ikke ut av hva som kan være grunnen til dette..om jeg må legge inn tilkobling med proxy? osv....veldig frustrert etterhvert!!! :mad:

 

2. Er det noen som vett når første oppdatering kommer? mulig den fikser mange av disse problemene?...ikke vett jeg:P

 

Ellers er jeg strålende fornøyd me tlf :new_woot:

Har samme problemet med kontaktene jeg og. Skjønner heller ikke hva det kommer av. :S Men skal bruke løsningen din. :)

 

Det med wifi. Har du prøvd på forskjellige routere eller bare en? Kan det vere routeren og ikke tlf det står på? Min kommer lett på de fleste routere, men har prob med noen.

 

Der er ikke kommet et knyst fra LG om oppdatering. De jobber nok hardt med å rette mange ting. Så den dukker vel opp plutselig. :p

 

Oppdaget i går en litt snodig sak. Sjekket firmware versjonen på tlf'en. Den sa V10i. Men da jeg sjekket med oppdateringsprogrammet, så sa den V10a...!!! Noen som har det samme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-LHRLUiN

Nå kom mobilen på døren! :!:

 

 

Men er på skolen å fikk nettopp vite at jeg skal opp i norsk eksamen på fredagen, så blir pugging i 48 timer nå!!!

 

Onde, ONDE verden :(

Lenke til kommentar
Oppdaget i går en litt snodig sak. Sjekket firmware versjonen på tlf'en. Den sa V10i. Men da jeg sjekket med oppdateringsprogrammet, så sa den V10a...!!! Noen som har det samme?

 

Jeg har samme snodige saken hvor det står V10i. Nå vet ikke jeg hvor man finner oppdateringsprogrammet eller hva som er nyest versjon. Hvor finner jeg oppdateringsprogrammet forresten? :p

Lenke til kommentar
Oppdaget i går en litt snodig sak. Sjekket firmware versjonen på tlf'en. Den sa V10i. Men da jeg sjekket med oppdateringsprogrammet, så sa den V10a...!!! Noen som har det samme?

 

Jeg har samme snodige saken hvor det står V10i. Nå vet ikke jeg hvor man finner oppdateringsprogrammet eller hva som er nyest versjon. Hvor finner jeg oppdateringsprogrammet forresten? :p

Her finner du oppdateringsprogrammet. Fant ut på et engelsk forum nå at det som står i oppdateringsprogrammet er hva tlf hadde før. Det er historikken. Så nå skjønner jeg litt mer. hehe..

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål angående et ikon på skjermen, helt øverst har jeg en "R" inni en firkant. hva betyr det? er det kommet noen software oppdateringer allerede?

Hvis går lowtech i et par sekunder og åpner brukermanualen, så ser du på ca side 22 (i den engelske i hvertfall) at denne R'en står for Roaming. ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er muligheten for programmer som MSN ol. på denne mobilen? Eller finnes ikke dette pr dags dato?

 

Og finnes det timer/nedtellingsfunksjon slik som finnes i SE-telefoner osv?

Prøvde meg litt msn på den no. Funker helt fint. Har i tillegg installert opera mini, som funker bra den og. :)

Ja, der er timer på den. Kalles hurtigalarm og ligger under alarmer.

Hvor fikk du tak i MSN-programmet? Er dette et eget Java-program, eller bruker du webmessenger fra et nettsted?

 

Fikk min svarte Arena i går, og den er digg! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-LHRLUiN

Kan man bruke telefonen imens den lader første gangen? (den 14-timers laddningen?)

Endret av Slettet-LHRLUiN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-LHRLUiN

Jeg har prøvd FM-senderen, den fungerer greit på kort avstand, men er umulig å bruke på 5 m avstand. Lyden er kanskje litt lav, så foretrekker å bruke CD/MP3:) Prøvde på stueradion:)

Lenke til kommentar
Hvor fikk du tak i MSN-programmet? Er dette et eget Java-program, eller bruker du webmessenger fra et nettsted?

 

Fikk min svarte Arena i går, og den er digg! :D

Prøvde ebuddy. Husker ikke hvor jeg fant den, men bare å google sikkert. ;) Og ja, det e et java program. Prøvde og webmessenger. Begge deler funker bra.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd FM-senderen, den fungerer greit på kort avstand, men er umulig å bruke på 5 m avstand. Lyden er kanskje litt lav, så foretrekker å bruke CD/MP3:) Prøvde på stueradion:)

Lyden og rekkevidden blir bedre hvis man har hodesettet koblet til. Men lyden minner mistenkelig om mono og bassen forsvinner når spilleren skifter fra første sangen til neste. Så virker som der e litt bugs i den. Får bare vente i ulidelig spenning til der forhåpentligvis kommer firmware oppdatering. :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått testet telefonen litt og er stort sett strålende fornøyd. :yes:

 

Men jeg har et problem med overføring av musikk til telefonen. For det første krasjer MusicSync-programmet HELE tiden. Jeg kan overføre via Windows Media Player og det går for så vidt greit, men oppdager at album/sanger lastet ned fra iTunes (uten kopisperre) ikke havner i mapper med artistnavn etc. Alle iTunes sanger/album havner i en mappe "ukjent" og heller ikke sortert under der.

 

Noen andre med samme problem?

Lenke til kommentar

Er det noen som får problemer når man hører på radio? Min blir helt svart etter en stund mens man hører på radio...skjermen skrur seg ikke på av touch, skjer ingenting når jeg trykker inn av/på-knappen(heller ikke når den holdes inne lenge), ingenting funker...mens radioen fortsatt spiller! Så den er jo fortsatt på... Så da blir eneste løsning å ta ut batteriet... :(

 

Noen som har vært borte i dette? Og kanskje har funnet årsaken til det?

Endret av alkofil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-LHRLUiN

Jeg har erfart noe av de samme problemet som deg alkofil, men har ikke brukt radioen. Det har skjedd to ganger på 24 timer til meg nå, en gang da jeg hørte musikk, og en gang jeg bare surfet igjennom OSet. :(

 

Liker det ikke :( Håper virkelig feilen ligger på software nivå, slik at den kan fikses med en FW update:)

 

Har noen prøvd å oppdatere telefonen forresten?

 

EDIT: Vil bare legge til en løsning for problemene med filmavspilling i god kvalitet. Et program, som blir kalt xmedia recode, har en egen profil for å konvertere til Arena. Denne profilen gir oppløsningen 720x480. Det er mulig å konvertere til 800x480 også, men da vil ikke mobilen kunne spille den av... Kvaliteten var veldig god synes jeg:)

Endret av Slettet-LHRLUiN
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min sorte Arena i snart to dager. Og jeg vil si at det er en stor forskjell med multimedia mobil med touch fra å hatt 3 SE med samma menyene siste åra. Må nok endel tilvenning til.

 

Er ganske fornøyd. Utrolig stilig design, fine menyer, ting går fort. Har ikke fått prøvd den så mye enda, men det er visse ulemper da.

 

Blant annet så hører jeg på radio på jobben. Etter 8 timer med radio og noen mld så er mobilen omtrent tom for strøm. Mobilen holder da ikke en dag med strøm.

Andre problemet er det med kontaktene. Er de ikke lagret med +47 så kommer bare nr opp. Det går jo ann å løse, men på en ganske tungvint måte synes jeg.

 

Synes også det kunne fulgt med mere programmer og spill. Men det er jo smak og behag. Sett at man kan registere seg på LG og få poeng å laste ned ting derifra.

 

Terningskast akkurat nå er 4. Håper den slår til senere så det blir en sterk 5'er istedet.

 

Vet forresten om det går ann å få bakgrunnsbilde på side med snarveiene? Nå er det jo bare grønt blått og rødbrunt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...