Gå til innhold

LG KM900 ARENA førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått mitt eksemplar av LGs nyeste flaggskip, LG ARENA.

 

Denne har siden den ble avdekket virket som en telefon som ville dekke mine behov. Det jeg var mest spent på var S-class systemet og hvordan den var i forhold til iPhone. Mine erfaringer med touchtelefoner har vært alle fra HTC, Iphone, Nokia 5800 og tidligere touchtelefoner fra LG.

 

Etter tre dager med ARENA så er dette mine erfaringer så langt;

 

 

Mål/Spesifikasjoner

 

Form: Klassisk / Candybar

Størrelse: 105.9 x 55.3 x 12 mm

Vekt: 105g

Farge: Sølv

 

Skjerm: TFT - 16,7 millioner farger - 480x800 oppløsning

Minne: 7,5 GB samt mulighet for minnekort

Kamera: 5,0 MP

Nettverk: 850/900/1800/1900/2100 (GSM, EDGE, UMTS)

Platform: S-Class

 

 

 

Innhold i esken

 

Telefonen leveres med lader, USB kabel, stereo handsfree, programvare samt brukerveiledning og brosjyrer om telefonens viktigste funksjoner.

 

Design og byggekvalitet

 

Jeg var skeptisk til å begynne med. Telefonen veier nemlig bare 105 gram og føltes derfor litt plastikk. Etter en nærmere titt så er bakdekselet faktisk ikke plast med lett metall. Fronten er preget av en ramme i krom. Telefonen har ingen knirkelyder og virker veldig solid bygget. Den kunne godt ha vært noen gram tyngere, det ville forsterket kvalitetsfølelsen.

 

Display

 

Skjermen er en av trekkplaterene for min del. 480 x 800 er det samme som f. eks HTC HD men på ARENA er dette fordelt på 3 tommer. Den er helt RÅ! OLED skjermen på Samsung Omnia HD blir nok kongen men til nå så er dette den beste skjermen jeg har sett. Jeg har tittet på samme filmer på både iPhone og ARENA og skjermen er selvfølgelig mye skarpere men fargene og også klarere og har mer dybde. ( Se bilder )

 

Ytelse

 

S-Class er ett utrolig spennende operativsystem. Det minner veldig om iPhone og det fungerer! Den er veldig kjapp og støtter multitouch som iPhone. iPhone er fremdeles kjappere og mer brukervennlig men ARENA er like bak. Jeg hadde ikke forventet at responsen var så bra som den er. Det er ett hav av muligheter med widgets og innstillinger. Jeg finner ut nye ting hver dag og jeg blir bare mer og mer fornøyd. Jeg kommer tilbake med mer angående dette...

 

 

Arena støtter det meste. Edge, HSDPA, 7.2 Mbps, bluetooth 2.0 og A2DP. I tillegg har den 5.0 MP kamera fra Schneider-Kreuznach, Video med oppløsning på 720 x 480 ( 30 fps ) samt QVGA ( 120 fps ). kameraet har LED flash og autofokus samt geotagging. ( Se bilde nederst ). FM radio er på plass samt FM TRANSMITTER! I tillegg har ARENA aGPS, DivX spiller, MP3 spiller, 3,5 mm jackplug samt TV out formå nevne noe. Jeg vil oppdatere testen når jeg har fått litt mer tid.

 

 

 

 

 

Konklusjon

 

ARENA er ikke en smartphone men allikevel så føles den veldig komplett. Tatt i betrakning av størrelse, skjerm og spesifikasjoner så er det ganske utrolig hva LG har fått til. Jeg hadde store forventninger og de ble innfridd. Kamerat og videokameraet er helt i toppen. MP3 spilleren og radioen leverer lyd i toppklasse. S-Class fungerer utmerket og virker svært gjennomtenkt. Skjermen er en av de beste man kan få idag og som multimediatelefon så er dette en innertier.

 

 

Pros +

 

Skjerm

Kjapp og responsiv

Basisfunksjoner fungerer ypperlig

Gode synkroniseringsmuligheter

mye minne samt minnekortmuligheter

 

Cons -

 

Dårlig skjerm i sollys

Litt for lett. Virker litt plastikk

GPS kun via Google Maps

 

Terningkast 5 av 6

 

 

BILDER

 

Første ett bilde tatt med kameraet ( hunden )

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1100724

 

 

Andre bilder:

post-38742-1240485437_thumb.jpg

post-38742-1240485517_thumb.jpg

post-38742-1240485571_thumb.jpg

post-38742-1240485622_thumb.jpg

post-38742-1240485668_thumb.jpg

post-38742-1240485704_thumb.jpg

post-38742-1240485785_thumb.jpg

post-38742-1240485800_thumb.jpg

post-38742-1240485850_thumb.jpg

post-38742-1240485871_thumb.jpg

post-38742-1240485881_thumb.jpg

post-38742-1240485897_thumb.jpg

post-38742-1240485914_thumb.jpg

post-38742-1240485942_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konklusjon

 

ARENA er ikke en smartphone men allikevel så føles den veldig komplett.

Hvis du holder inne samme knappen du bruker for å få fram kuben en liten stund kommer det fram en multitaskings meny...er ikke detta da en smartphone?

Endret av iGH
Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte alt det positive Mobilguiden666 sier om Arena'en. Fikk denne mobilen på tirsdag og er utrolig fornøyd.

 

Men er litt uenig m Mobilguiden666 på et par punkter:

 

- tyngden er etter min smak veldig bra. Hadde den vært tyngre så hadde den vært for tung. Lettere og den hadde hatt en billig preg.

 

- GPS'en er bare via google (enn så lenge), men den er presis og god når man er utendørs. I blokken der jeg bor fant den ikke posisjonen min. Men dette er pga mye mur.

 

Har også noen andre kommentarer utover det Mobilguiden666 skrev:

 

- På snarvei siden av tlf kunne det gjerne vært plass til ett par snarveier til. Det er plass til 9.

 

- Skulle vært smileyer i meldinger.

 

- Lettere tilgang til å skifte nettleseren mellom 3G og wi-fi. Må nå i hovedmenyen og inn på tilkoblingsinnstillinger.

 

- Ørepluggene som følger med er noen av de beste jeg har opplevd å få med en mobil. Og er vel ca tusen ganger bedre enn de som kommer med Iphone!

 

Men generelt VELDIG fornøyd med tlf. Har bare en ting å si: Løp og kjøp!!!

For dere som ikke kan vente til den kommer i norske butikker, så kan den kjøpes til en veldig bra pris fra engelske nettsteder. Den er da åpen, så kan brukes m alle sim-kort. Men der er engelsk lader med. Men den kan lades via usb kabelen. Eller så får man en omformer på Clas Ohlson til 60 kr.

Endret av DjIcet
Lenke til kommentar
Må vell ha meg en sånn snart :) lekker er den hvertfall og det er godt å vite at S-class fungerer bra og at skjermen er god. Lyden er vell som vanlig i god LG kvalitet.

Tror forresten vi har samme sofa...

 

 

 

Hvis den er fra Bohus så har vi samme. Crap sofa by the way. " nupper sofaen eller? ". Selger: "nei, nei. Ingen problem. ". Vi er på andre sofaen etter 1 år....

Lenke til kommentar

Hei

 

Har lest litt rundt om på forum og det virker som mange sliter veldig med video playback på telefonen stemmer dette? (http://labs.divx.com/node/8111) og en nevnte at den ikke støtter å kjøre video i oppløsning høyere en 320x240? (gsmarena forum) virker jo som tull men.

 

Ellers virker det jo som en kanon mobil, men vil bruke den mye til titting når eg er ute å reiser. Så det er ganske avgjørende :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Har lest litt rundt om på forum og det virker som mange sliter veldig med video playback på telefonen stemmer dette? (http://labs.divx.com/node/8111) og en nevnte at den ikke støtter å kjøre video i oppløsning høyere en 320x240? (gsmarena forum) virker jo som tull men.

 

Ellers virker det jo som en kanon mobil, men vil bruke den mye til titting når eg er ute å reiser. Så det er ganske avgjørende :)

 

 

 

Dette er tull!

 

Jeg har lagt inn over 10 filmer. Disse er konvert til iPhone men fungerer også til Arena.

Det virker kjempebra og jeg ar ikke hatt trøbbel. Foruten at skjermen til iPhone er større så er kvaliteten på Arena mye bedre med de samme filene. Konverterer man til 480 x 800 så blir det enda bedre.

 

Altså, bare tull!

post-38742-1240522934_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg kan bekrefte alt det positive Mobilguiden666 sier om Arena'en. Fikk denne mobilen på tirsdag og er utrolig fornøyd.

 

Men er litt uenig m Mobilguiden666 på et par punkter:

 

- tyngden er etter min smak veldig bra. Hadde den vært tyngre så hadde den vært for tung. Lettere og den hadde hatt en billig preg.

 

- GPS'en er bare via google (enn så lenge), men den er presis og god når man er utendørs. I blokken der jeg bor fant den ikke posisjonen min. Men dette er pga mye mur.

 

Har også noen andre kommentarer utover det Mobilguiden666 skrev:

 

- På snarvei siden av tlf kunne det gjerne vært plass til ett par snarveier til. Det er plass til 9.

 

- Skulle vært smileyer i meldinger.

 

- Lettere tilgang til å skifte nettleseren mellom 3G og wi-fi. Må nå i hovedmenyen og inn på tilkoblingsinnstillinger.

 

- Ørepluggene som følger med er noen av de beste jeg har opplevd å få med en mobil. Og er vel ca tusen ganger bedre enn de som kommer med Iphone!

 

Men generelt VELDIG fornøyd med tlf. Har bare en ting å si: Løp og kjøp!!!

For dere som ikke kan vente til den kommer i norske butikker, så kan den kjøpes til en veldig bra pris fra engelske nettsteder. Den er da åpen, så kan brukes m alle sim-kort. Men der er engelsk lader med. Men den kan lades via usb kabelen. Eller så får man en omformer på Clas Ohlson til 60 kr.

 

Hvilket nettsted kjøpte du den fra og hva kosta den? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...