Gå til innhold

LG KM900 ARENA førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellig med agps og gps? Les at mange telefoner f.eks Nokia N82 har både agps og gps. Lg Arena har bare agps. Kan noe forklare meg hva er det? :yes:

En mobil som har støtte for A-GPS har automatisk støtte for GPS. "A"'en er bare en ekstra funksjon som hjelper til å få såkalt "fix" fortere. Kort sagt, med A-GPS laster mobilen ned info om hvor GPS-satelittene er, så den finner frem til dem fortere. Både N82 og Arena har dette.

 

Husk at hvis GPS er viktig for deg har Arena bare Google Maps inkludert. Denne støtter ikke navigering og kart må streames under bruk, ikke lagres på forhånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Software oppdatering til Arena er nå tilgjengelig.

 

Etter oppdatering virker telefonen mye raskere i menyer og nettleser. I tillegg ser det ut til at album cover kan vises. Problemene med kontaktene og +47 osv skal visstnok være fikset, men siden jeg har lagret begge deler så har jeg ikke fått testet dette enda. Men jeg mener LG var klar over dette som et av de større "problemene" som skulle oppdateres.

Lenke til kommentar
Har den flere valgmuligheter ang widgetsene, f.eks viser værwidgeten været? :hmm:

 

Unnskyld at jeg spør, men hva annet enn været skulle værwidgeten vist?

Tja, hva annet enn bensin skulle bensinstasjoner solgt? :tease:

Tror kanskje de mente hvor mye "vær" den viser; temperatur, time for time, flere dager etc. og ikke bare en sol eller sky.

Lenke til kommentar
Software oppdatering til Arena er nå tilgjengelig.

 

Etter oppdatering virker telefonen mye raskere i menyer og nettleser. I tillegg ser det ut til at album cover kan vises. Problemene med kontaktene og +47 osv skal visstnok være fikset, men siden jeg har lagret begge deler så har jeg ikke fått testet dette enda. Men jeg mener LG var klar over dette som et av de større "problemene" som skulle oppdateres.

 

Hvordan oppgraderer man? Har prøvd med LG updating tool, men får bare at modellen ikke støttes.....

Lenke til kommentar

Jeg installerte bare den pc suite. etter å fått installert og oppdatert den så kommer det etterhvert et ikon nede i høyre hjørne hvor det står at det er en oppdatering ledig. Så er det bare å følge det som står. Oppdateringen er 220mb eller no og tar litt tid og krever at du har omtrent fullt batteri. Mobilen min er raskere og mer flytende på menyer og ting du blar i.

Lenke til kommentar

Samme her. Fikk meldinga nede i høyre hjørne på pc og fulgte forklaringen til punkt.

Tlf, er raskere og +47 problemet er løst. Fikk dog et nytt problem med Exchange, men er i kontakt med LG.

Hmm, hvorfor selger alle sin Arena? Er jo en inmari fin tlf, selv med noen begrensninger, litt bugs osv, men hvilken telefon har ikke ett eller annet man savner hehe.

 

iPhone er jo i særklasse når det gjelder brukervennlighet og applikasjon-tilgang, men Arena er jo ikke noe iPhone. Har begge og bruker begge. Ligger side ved side hehe.

 

Noen som har støtt på Exchangeproblemet etter oppdatering? Altså om man hadde satt opp Exchange før oppgradering, så er kontoen vekk etter oppdatering og hvis du prøver å legge til ny konto, får man beskjed om at den allerede eksisterer. Strange!..

Lenke til kommentar
Er det muligheter for bilderedigering på Arena?

 

det lurer eg og på...

Det er relativt gode bilderedigeringsmuligheter på telefonen. Du kan beskjære, rotere osv, alle de vanlige tingene man vanligvis kan gjøre i et enkelt bilderedigeringsprogram. Man kan også forandre kontrast, lysforhold, fargetemperatur og skrive inn tekst og tegne for frihånd...

 

Noe mer spesifikke bilderedigeringsmuligheter dere lurte på? Jeg ble i mitt tilfelle ganske overraska over hvor gode muligheter det var for redigering på telefonen... :)

Lenke til kommentar
Er det muligheter for bilderedigering på Arena?

 

det lurer eg og på...

Det er relativt gode bilderedigeringsmuligheter på telefonen. Du kan beskjære, rotere osv, alle de vanlige tingene man vanligvis kan gjøre i et enkelt bilderedigeringsprogram. Man kan også forandre kontrast, lysforhold, fargetemperatur og skrive inn tekst og tegne for frihånd...

 

Noe mer spesifikke bilderedigeringsmuligheter dere lurte på? Jeg ble i mitt tilfelle ganske overraska over hvor gode muligheter det var for redigering på telefonen... :)

 

bare lurte sånn i forhold til SE sitt photo dj program...

Lenke til kommentar

Har utrolig lyst og kjøpe ein LG arena (som blir min første touch telefon)derfor har jeg eit par spørsmal:

 

1 er dette ein telefon som dere tror kan holde et par år uten og havne på reparasjon etter ein måne? God kvalitet på telefonen?

 

2 hvordan ble telefonen etter oppdateringene uten om litt kjappere, noe forskjell på e-post begrensningene? (har egentlig ikke bruk for e-post i toppklassen, men greit med en som fungerer litt :p)

 

3 fungerer berøringsskjermen bra, eller tror dere den kommer til og klikke? Er det herdede glasse ripefritt?

 

4 noen som er fornøyd/ misfornøyd med telefonen, erfaringer?

 

5 er det noe poeng og kjøpe silikon beskyttelse til og ha rundt telefonen? tenkte at den da kunne holde litt lenger om jeg kjøpte meg en LG...

 

6 er det noen morsome programmer og spill som kan lastest ned til telfonen? selv om det bare blir java

 

7 er kameraet og videoen bra? god kcvalitet på bilder, bra fargegjenngivelse

 

8 hvordan fungerer konvertering av film og slikt, er det god kvalitet?

 

9 er det vanskelig og oppdatere? lest at en del folk sliter med det

 

10 er det lurt og kjøpe på www.elkjop.no ? det var billigest der

 

Takker for svar!!

Endret av JGNotla
Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt denne og strålende fornøyd sålangt! Men ettersom dette er min første LG og touch så har jeg et par spørsmål..

 

Jeg får ikke koblet meg opp på nett med noe annet en WiFi, noe som er veldig irriterende når jeg ikke er i nærheten av nett, hvordan får jeg fikset dette? Den vil altså kun koble seg opp via WiFi og ikke 3g nettet..

 

På "hjemmeskjerm" har jeg 3 ikoner, ny melding, alarm og musikk. Er det mulig å legge til flere her?

 

Og til sist, er det mulig å innstalere Opera Mobile elns? Nettleseren var fryktelig irriterende og treg..

 

Takker for svar!

Endret av ASDW
Lenke til kommentar
Nettopp kjøpt denne og strålende fornøyd sålangt! Men ettersom dette er min første LG og touch så har jeg et par spørsmål..

 

Jeg får ikke koblet meg opp på nett med noe annet en WiFi, noe som er veldig irriterende når jeg ikke er i nærheten av nett, hvordan får jeg fikset dette? Den vil altså kun koble seg opp via WiFi og ikke 3g nettet..

 

På "hjemmeskjerm" har jeg 3 ikoner, ny melding, alarm og musikk. Er det mulig å legge til flere her?

 

Og til sist, er det mulig å innstalere Opera Mobile elns? Nettleseren var fryktelig irriterende og treg..

 

Takker for svar!

 

jeg vet at folk har installert opera mini på den... nettleseren skla visstnok bli raskere etter oppdatering (http://no.lgmobile.com/web/web.product.manualSoftwareRF.laf) men det med 3G greiene kan være problemer med operatøren, jeg er ikke akkurat noen ekspert på det, men det er det jeg tror.

Lenke til kommentar
spørsmål

Skal vi see..

 

1: Byggekvaliteten er veldig god. Uansett har alle telefoner solgt i Norge en forventet levetid på 3-4 år ved normal bruk, som gir deg 4 års reklamasjonsrett.

3: Berøringen er responsiv og god. Skjermen er av den "ripefri" typen, men du bør selvfølgelig ikke ha nøkler i samme lomme.

4: Jeg mener det finnes andre bedre alternativer enn Arena og har skrevet noen (negative) tanker her.

5: Mobilen er primært av metall og solid glass, så jeg hadde ikke kjøpt noe beskyttelse til den. Men selvfølgelig holder den seg pen lenger med beskyttelse.

10: Billigst, pluss at du har muligheten til å levere den på service hos den nærmeste Elkjøp-forhandleren.

 

Håper det var til noe hjelp :)

Lenke til kommentar
spørsmål

Skal vi see..

 

1: Byggekvaliteten er veldig god. Uansett har alle telefoner solgt i Norge en forventet levetid på 3-4 år ved normal bruk, som gir deg 4 års reklamasjonsrett.

3: Berøringen er responsiv og god. Skjermen er av den "ripefri" typen, men du bør selvfølgelig ikke ha nøkler i samme lomme.

4: Jeg mener det finnes andre bedre alternativer enn Arena og har skrevet noen (negative) tanker her.

5: Mobilen er primært av metall og solid glass, så jeg hadde ikke kjøpt noe beskyttelse til den. Men selvfølgelig holder den seg pen lenger med beskyttelse.

10: Billigst, pluss at du har muligheten til å levere den på service hos den nærmeste Elkjøp-forhandleren.

 

Håper det var til noe hjelp :)

 

 

 

5 år på reklamasjonen om jeg ikke tar feil?

Lenke til kommentar

Etter 4 år har du ingenting å reklamere på, da det ikke er en mangel at et produkt slutter å fungere etter sin forventede levetid.

 

Så, ja. Du har 5 års reklamasjonsrett, men i praksis 4 år. Uansett har vi vel verdens beste forbrukerrettigheter når det kommer til mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Etter 4 år har du ingenting å reklamere på, da det ikke er en mangel at et produkt slutter å fungere etter sin forventede levetid.

 

Så, ja. Du har 5 års reklamasjonsrett, men i praksis 4 år. Uansett har vi vel verdens beste forbrukerrettigheter når det kommer til mobiltelefoner.

 

5 års reklamasjonsfrist,både i teori og praksis, i henhold til forbrukerkjøpsloven § 27,også bekreftet i dom i Høyesterett.Selv om både produsenter og forhandlere gjerne vil gi inntrykk av noe annet.

Endret av larspkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...