Gå til innhold

LG KM900 ARENA førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Er veldig i tvil om jeg skal kjøpe LG MK900 Arena...

 

Derfor noen spørsmål til dere som har testet den en stund:

 

1. Hvilken nettleser er installert? (Er det noe hjemmesnekra greier LG-folka har mekka eller en velkjent og trygg nettleser?)

 

2. Kan man enkelt koble seg til WPA2-beskyttet WLAN?

 

3. Går websurfing via WLAN raskt?

 

4. Fungerer streaming av HD Youtube-videoer via WLAN?

 

5. Hvis man holder mobilen i landskapsmodus og legger seg på rygg i senga så mobilen må peke litt nedover, beholder den landskapsmodus (eller blir den forvirret og går tilbake til stående modus eller hopper fram og tilbake)?

 

6. Kan man installere Opera Mini og fungerer denne bra med touch?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det Amobil skriver angående treghet er i mine øyne bare tøv. Jeg har hatt eller testet ALLE touchtelefoner som er kommet ut i Norge og foruten iPhone så er Arena en av de kjappeste. Iallefall den jeg har...
Nei, amobil overdriver veldig synes eg. Det tar ca et halvt sek å laste det meste. Kanskje to sek å laste galleriet. Bildene i galleriet lastes og kjappere enn de sier. Hvis man har video i galleriet og spesielt hvis det er en film på 1-2 timer, så kan det ta nokken sekunder å laste den. Men ellers tar det ikkje lenger tid enn man forventer seg. Det er tross alt en mobil og ikkje en stasjonær pc. ;P

Så vidt eg husker, så er amobil de eneste som har nevnt dette. Har lest MYE av MANGE, og aldri sett nokken som skriver det samme som amobil. Men kanskje de har vært uheldig m tlf de fikk. Eller så hadde de kanskje veldig høye forventninger..?? :p

Flott å høre! :) Har en reservemobil nå som bruker nøyaktig 8 sekunder på å åpne minnekort-mappa, så jeg er ikke vant til ekstreme hastigheter akkurat. :p

 

Da er det bare å vente til den kommer til Norge, så blir det nok en Arena på meg, ja. :)

Lenke til kommentar
Nå er visst Arena kommet i Norge. Både mpx.no og pckiosken.no skriver på nettsidene sine at de har henholdsvis 11 og 5 svarte Arena'er på lager. :D Så då e det vel bare å taste og kjøpe..? :p

Dette har ikke vært lett for oss som MÅ kjøpe fra norske og seriøse steder fordi vi er paranoide. :innocent:

Jeg bestilte først på mpx.no forrige helg, men ettersom datoen flyttet seg lengre og lengre unna avbestilte jeg og ventet. Torsdag stod det en på lager hos expert.no, så jeg bestilte den (fikk beskjed nå om at den er pakket fra lager og på vei til butikk for avhenting). Senest i dag morges stod det fortsatt 18. mai som levering på mpx.no for den svarte Arenaen. Dette skifter nesten fra time til time. På expert.no nå står det "ikke på lager". Lurer nesten på om jeg traff på den ene de tilfeldigvis hadde. :!:

Lenke til kommentar
Nå er visst Arena kommet i Norge. Både mpx.no og pckiosken.no skriver på nettsidene sine at de har henholdsvis 11 og 5 svarte Arena'er på lager. :D Så då e det vel bare å taste og kjøpe..? :p

Dette har ikke vært lett for oss som MÅ kjøpe fra norske og seriøse steder fordi vi er paranoide. :innocent:

Jeg bestilte først på mpx.no forrige helg, men ettersom datoen flyttet seg lengre og lengre unna avbestilte jeg og ventet. Torsdag stod det en på lager hos expert.no, så jeg bestilte den (fikk beskjed nå om at den er pakket fra lager og på vei til butikk for avhenting). Senest i dag morges stod det fortsatt 18. mai som levering på mpx.no for den svarte Arenaen. Dette skifter nesten fra time til time. På expert.no nå står det "ikke på lager". Lurer nesten på om jeg traff på den ene de tilfeldigvis hadde. :!:

Det virker som at de forskjellige bare får inn noen få x om gangen, så de forsvinner nok fort. Nå er det på mpx.no gått ned til 9 stk. Så er vel ikke lenge til de er utsolgt igjen. Har du fått noe dato på når du får tlf då? Eg stoler ikkje alltid på at nettbutikker sier at varer er sendt, ref når jeg bestilte min Arena, som jeg har skrevet om her før. Dette var riktig nok fra en utenlandsk side.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-LHRLUiN

Må innrømme at det har vært litt kluss med nettbutikkene i Norge nå (med tanke på Arena) :p

Fredagen (1.mai) så jeg at Amentio hadde plutselig fått 5 stk Arena (black) på lager. Bestillte selvfølgelig med engang, siden det var helligdag og helg skjedde det jo ikke noe før mandagen.

 

Da skiftet varestatusen til behandlet. Men senere på dagen la jeg merke til at LGn hadde blitt fjernet fra produktsidene. Dermed ringte jeg til Amentio og spurte om hva som hadde skjedd. Jo, de hadde ikke fått den på lager, det var en feil. :thumbdown:

 

Jaha, tenkte jeg... Får vel avbestille da og bestille hos Multicom istedet. For å være på den sikre siden ringte jeg Multicom og ba dem om å dobbelsjekke om de hadde den på lager. Jo, det hadde de. ;)

 

Sendte så mail til Amentio for å avbestille orderen min. 5 min senere fikk jeg mail tilbake om at dette ikke kunne gjøres fordi varen var SENDT fra distrubitør... :hmm:

 

Dermed logget jeg meg på kontoen og fikk bekreftet at ordrestatusen var endret til SENDT!

Ringte så på nytt til Amentio og det var en ny fyr som svarte. Nei, varen var jo sendt den. De hadde hatt den på lager hele tiden og sa at han andre ikke hadde sjekket lagerstatusen skikkelig.

 

På produktsidene til Amentio viser fortsatt at LG (sølv) og den nye annonsen av LG (svart) ikke er på lager, så jeg er spent på hva jeg får i posten. :ermm:

 

Posten sier at den er innlevert på postkontoret i Stokke nå. :yes:

Noen som vet hvor lang tid det tar? Bor i Rissa, like utenfor Trondheim, på andre siden av Trondheimsfjorden.):p

Endret av Slettet-LHRLUiN
Lenke til kommentar
Nå er visst Arena kommet i Norge. Både mpx.no og pckiosken.no skriver på nettsidene sine at de har henholdsvis 11 og 5 svarte Arena'er på lager. :D Så då e det vel bare å taste og kjøpe..? :p

Dette har ikke vært lett for oss som MÅ kjøpe fra norske og seriøse steder fordi vi er paranoide. :innocent:

Jeg bestilte først på mpx.no forrige helg, men ettersom datoen flyttet seg lengre og lengre unna avbestilte jeg og ventet. Torsdag stod det en på lager hos expert.no, så jeg bestilte den (fikk beskjed nå om at den er pakket fra lager og på vei til butikk for avhenting). Senest i dag morges stod det fortsatt 18. mai som levering på mpx.no for den svarte Arenaen. Dette skifter nesten fra time til time. På expert.no nå står det "ikke på lager". Lurer nesten på om jeg traff på den ene de tilfeldigvis hadde. :!:

Det virker som at de forskjellige bare får inn noen få x om gangen, så de forsvinner nok fort. Nå er det på mpx.no gått ned til 9 stk. Så er vel ikke lenge til de er utsolgt igjen. Har du fått noe dato på når du får tlf då? Eg stoler ikkje alltid på at nettbutikker sier at varer er sendt, ref når jeg bestilte min Arena, som jeg har skrevet om her før. Dette var riktig nok fra en utenlandsk side.. :p

Tja, på expert.no og på ordrebekreftelse står det leveringstid 2-5 dager. Siden status ble endret i dag til "Ordre fullstendig sendt fra lager" vil jeg tro at det da tar 2-5 dager, kanskje? Uansett, i løpet av denne uken bør den være her. Og nå er jeg fryktelig utålmodig da dette er 3. gang jeg bestiller den. :)

 

 

BaFFe: Leveringstid kommer an på hva slags pakke den er sendt som. Går den som Servicepakke så kan det ta ca. 2-3 dager dersom du er utenfor storbyen. Er du heldig får du hentelapp i morgen. :)

Lenke til kommentar
Er veldig i tvil om jeg skal kjøpe LG MK900 Arena...

 

Derfor noen spørsmål til dere som har testet den en stund:

 

1. Hvilken nettleser er installert? (Er det noe hjemmesnekra greier LG-folka har mekka eller en velkjent og trygg nettleser?)

 

2. Kan man enkelt koble seg til WPA2-beskyttet WLAN?

 

3. Går websurfing via WLAN raskt?

 

4. Fungerer streaming av HD Youtube-videoer via WLAN?

 

5. Hvis man holder mobilen i landskapsmodus og legger seg på rygg i senga så mobilen må peke litt nedover, beholder den landskapsmodus (eller blir den forvirret og går tilbake til stående modus eller hopper fram og tilbake)?

 

6. Kan man installere Opera Mini og fungerer denne bra med touch?

1. Det er en LG sjøl har laget, men den funker bra. :) Man kan bruke multitouch zooming i den (Iphone zooming).

 

2. Har desverre ikkje prøvd det ennå.

 

3. Surfingen går bra den. Ikkje like kjapt som på pc, men farten er bra.

 

4. Har ikkje prøvd dette sjøl, men etter ryktene så fungerer ikkje youtube over WLAN i det hele tatt (altså den allerede innstallerte youtube applikasjonen). Men håper dette blir fikset ved første firmware oppdatering.

 

5. Det blir i landscape mode. :)

 

6. Ja, og funker fint. Men foretrekker LG sin, spes fordi man då får fullskjerm og multitouch. :)

Lenke til kommentar
Det lurer jeg også på. Noen tester snakker en del om det mens andre ikke nevner det i det hele tatt. Og hva med batteritiden, er den så dårlig som f. eks cnet.co.uk sier den er?

Batteritiden er ikkje den beste. For meg som ikkje ringer så veldig mye, men skriver en del meld og surfer litt på nettet og ellers trykker den del på tlf, så holder batt i to dager. Men då har eg ikkje ennå ladet den så lenge som det står at men skal gjøre den første gangen (14 timer). Ladet den i ti i natt, så får se om batt tiden er bedre no. Men andre snakker om at hvis de ringer en del, må lade den hver dag. Men der er og en som sa at han ikkje hadde ladet den på en uke. Men han kan jo ikkje ha brukt tlf i det hele tatt får å få det til.. :p

 

Står det virkelig at man skal lade telefonen 14 timer i manualen? Eller kommer dette bare av gammel vane? For denne praksisen ble brukt til eldre batterityper som omtrent ikke blir brukt lenger... Vanlig praksis nå til dags, er at man bare skal lade batteri fullt første gangen. Eller stemmer ikke dette med Arena?

Lenke til kommentar

Flott lesertest! :yes: Tusen takk! Dette blir sikkert min neste mobil :thumbup:

 

Jeg har en viktig spm om ARENA har qwerty tastatur på sms? Hvordan er fornøyd/ikke fornøyd deres med sms skriving i ARENA iforhold til Iphone? Hva er best, og hva er forskjellig mellom de 2? :p Jeg har en svigerbrorn som har en Iphone, og han var ikke noe særlig fornøyd med den fordi Iphone har ikke qwerty. Synes den er litt vanskelig å skrive sms med. Jeg håper virkelig ARENA er mye bedre.

 

Det er veldig positivt med Arena at den har videotelefoni og mms og mulig for å videresend sms, og det gjøre ikke de på Iphone.

Lenke til kommentar

Hiiiiii!!!

Fikk hentemelding fra Expert tidligere i dag, og hentet gullet etter jobb. Nå er skjønnheten andektig tatt ut av esken og lagt til lading. Når det gjelder lading så står det at man ved første gangs lading skal ignorere "batteriet fullt" og fortsette ladingen over natten, minimum 14 timer.

 

Turbogutt: Fra hva jeg har sett så har Arena begge deler. Både qwerty (i landskapsmodus) og talltastatur (stående modus).

Lenke til kommentar

Har fått et par henvendelser av andre som har arena som har det samme problemet som jeg hadde i starten...nemlig at hvis kontakter ikke står med navn når du mottar en samtale hvis du har +47 foran nummeret og at navn på kontakten ikke står ved mottak av mld hvis du ikke har +47 foran nummeret. Jeg løste det enkelt og greit med å lagre alle kontaktene på sim-kortet med +47 foran og lagre alle samme kontaktene på tlf uten +47 foran. vet ikke hva som gjør dette men ved å gjøre det på den måten funker det. etterpå velger du bare vis fra "håndsett" så vises id både når du mottar mld og mottar en samtale. Jeg har en mistanke om at detta kan ha noe å gjøre med at tlf er bestilt fra utlandet. Hvis noen har noen formeninger om hva grunnen kan være hadde jeg satt pris på om noen kunne belyse grunnen:p

 

2 ting til....

 

1. Får fortsatt ikke til å surfe på wifi, begynner å laste men etter evigheter står det "vert ikke funnet" eller "kan ikke koble til". Har prøvd meg fram og tilbake men finner ikke ut av hva som kan være grunnen til dette..om jeg må legge inn tilkobling med proxy? osv....veldig frustrert etterhvert!!! :mad:

 

2. Er det noen som vett når første oppdatering kommer? mulig den fikser mange av disse problemene?...ikke vett jeg:P

 

Ellers er jeg strålende fornøyd me tlf :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...