Gå til innhold

Takk til dere pirater :)


Anbefalte innlegg

Hadde kjøpt flere spill til pc hvis det var flere tilgjengelige som digital download. Hva med å gjøre slik som Fraps, når du kjøper fraps kan du laste det ned fra kontoen din online og programmet blir "stemplet" med ditt navn. Når du starter fraps ser du hvem som har kjøpt det, da vil nok færre av de som kjøper spill gi det videre gratis.

 

ALT, untatt blizzard sine spill, ligger ute på ulike digitale tjenester. Steam er vel der du finner det meste. Det er faktisk helt nødvendig for spillprodusenter idag å gi ut spill digitalt, det utgjør i mange tilfeller 50% av det totale salget.

 

Det forslaget ditt kan jo du ta videre til spillprodusenter/utgivere? Sende en mail. Easy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

appropå ta vare på spillene mine:

...kan ju ikke ta backup pga drm, og att 10 år gamle plater blir slitt etter daglig bruk er vel naturligt, men det er i orden nå, lastet det ner uten drm og allt ,bare velstand her :p I samme slengen fikk man ju litt forskellig snacks for tørrt og svie, psykiske plager etter att pc´n kræsja, snart i plus/minus null i regnskapet, skulle bare mangle :tease:

Når jeg er litt seriøs, nevnte vel looking glass tidligere her, westwood og shiny tok vel kvelden og,eller blev oppkjøpt av ea (som er samme sak i praksis),og de laget litt unike spill,har dem kjøpt og betalt heldigvis, er ikke så greit å få tak på sacrifice eller emperor: battle for dune vare seg på den ene eller andre måten idag.

Kunne i teorien tenkt meg noe fra ea av nyere dato men styrer unna dem gitt.

Laster i utgangspunktet ikke ned noe særlig med spill, mitt problem er nok mer principiellt, skall så kallede pirater tas ska det ske etter att en domstol behandlet saken,og det er politiet som ska gjøre jobben, ikke noen private intresser,drm er noe møl og utgivere av de spillene jeg kjøpt de siste åren har ikke den kjipe sorten av drm så "jeg er i boks",hvis jeg er ego :)

Lenke til kommentar
Har jeg bor har jeg ikke noe som helst mulighet for å kjøpe CD-plater i butikk, og jeg må kjøre minst en time for å finne en butikk som selger spill. Klart det er mye enklere å laste ned, men jeg laster ned lovlig så fremt det lar seg gjøre og bestiller resten over nettet. Når du får fullt lovlige spill rett ned i postkassa er det ikke lenger noen unnskyldning at "det er så lettvindt å laste ned".

 

 

så du mener fast bestemt på at det er enklere eller like enkelt å bestille et spill, vente 2-7 dager på spillet, instalere spillet fra dvd/cd plate som å laste de ned, ferdig på et par timer og slippe at det tullet med cd'er osv?!

 

Laste ned er enklest, uansett.. har selv kjøpt en del spill, men mesteparten av det er via STEAM.

 

piratbransjen dreper pc spill. Denne komentaren er jeg dritt lei av, det er en grunn til at så mange laster ned spill, selv har jeg lastet ned spil meste parten av mitt liv fordi jeg vet nesten ALDRI hva jeg får vist jeg går i butikken å kjøper et spill.

 

Selv om jeg laster ned alt av spill spiller jeg for det meste Team fortress 2, Left 4 Dead, Warhammer online. Alle disse spillene utenom det siste har jeg lastet ned via steam og fått MYE billigere enn om jeg skulle kjøpt de i butikken. og ikke minst det er så utrolig mye enklere!

 

Jeg vil fremderles komme til å laste ned spill, inkludert starcraft 2 og diablo 3, jeg mener at det er min rett å kunne teste produktet før jeg bruker penger på det.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
piratbransjen dreper pc spill. Denne komentaren er jeg dritt lei av, det er en grunn til at så mange laster ned spill, selv har jeg lastet ned spil meste parten av mitt liv fordi jeg vet nesten ALDRI hva jeg får vist jeg går i butikken å kjøper et spill.

 

Da gjør du ikke leksene dine. Leser du omtaler på nett eller i blader om spillene? Kjøper du 'blindt' uten å gjøre noe som helst for å skaffe informasjon om hva du kjøper, da fortjener du akkurat det du får.

 

Jeg vil fremderles komme til å laste ned spill, inkludert starcraft 2 og diablo 3, jeg mener at det er min rett å kunne teste produktet før jeg bruker penger på det.

 

Det kalles 'demo'. Om demoen er fritt tilgjengelig skulle det ikke være nødvendig å piratkopiere?

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

En demo kan man ofte spille i timevis og de fleste kan som regel raskt danne seg et godt inntrykk av om spillet er av interesse.

 

Sammenligningen av demo og filmtrailere stemmer ikke helt, da filmtrailere vil ofte vise høydepunkter fra filmen. Det får man sjelden fra demoer.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke demoer være en tidsbegrenset fullversjon? Jeg har 5TB med diskplass, men jeg gidder fremdeles ikke å herpe registeret med installasjon/deinstallasjon av demoen for så å legge inn fullversjonen.

 

Vil jeg fortsette å spille fullversjonen så registrerer jeg meg, betaler og vips så er hele spillet låst opp.

Lenke til kommentar
Har jeg bor har jeg ikke noe som helst mulighet for å kjøpe CD-plater i butikk, og jeg må kjøre minst en time for å finne en butikk som selger spill. Klart det er mye enklere å laste ned, men jeg laster ned lovlig så fremt det lar seg gjøre og bestiller resten over nettet. Når du får fullt lovlige spill rett ned i postkassa er det ikke lenger noen unnskyldning at "det er så lettvindt å laste ned".

 

så du mener fast bestemt på at det er enklere eller like enkelt å bestille et spill, vente 2-7 dager på spillet, instalere spillet fra dvd/cd plate som å laste de ned, ferdig på et par timer og slippe at det tullet med cd'er osv?!

 

Lese hele setningen neste gang, kanskje? :p Det jeg sa er at det er jeg laster ned lovlig så fremt det lar seg gjøre og bestiller resten på nettet. Jo flere spill som legges ut for salg digitalt, jo mindre slipper jeg å bestille.

 

Prøvde for øvrig å spille Dawn of War 2 i går/natt fra dvd-platen. Først måtte jeg laste ned og oppdater Steam. Deretter måtte jeg laste ned og oppdatere Games For Windows klienten, før jeg endelig fikk lov til å installere spillet. Når det var gjort fikk jeg en advarsel om at jeg måtte taste inn en cd-nøkkel for å få spille (i tillegg til den jeg skrev inn for å installere). Denne er heldigvis kun for multiplayer, men likevel. Når den eviglange introen var ferdig (den kunne ikke hoppes over) fikk jeg en påminnelse om cd-nøkkelen igjen, før jeg endelig kom til hovedmenyen. Endelig kunne jeg spille... trodde jeg.

 

Men neida. Først måtte jeg logge inn i Games For Windows (for å spille single-player?). Den fant kontoen min automatisk, men nektet å godta passordet. Etter over en time hadde jeg endelig fått startet spillet, men da med å slette kontoen, bytte til xboks live-kontoen, opprette en ny GFW-konto, slette den, opprette den på nytt og koble den til den originale GFW-kontoen.

 

Så tusen takk til alle dere pirater. :(

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke demoer være en tidsbegrenset fullversjon? Jeg har 5TB med diskplass, men jeg gidder fremdeles ikke å herpe registeret med installasjon/deinstallasjon av demoen for så å legge inn fullversjonen.

 

Vil jeg fortsette å spille fullversjonen så registrerer jeg meg, betaler og vips så er hele spillet låst opp.

Stunt racing nitro gjorde dette, men det ble hverken stort eller kjent, mistenker at det har havnet i skyggen til trackmania

Lenke til kommentar
Har jeg bor har jeg ikke noe som helst mulighet for å kjøpe CD-plater i butikk, og jeg må kjøre minst en time for å finne en butikk som selger spill. Klart det er mye enklere å laste ned, men jeg laster ned lovlig så fremt det lar seg gjøre og bestiller resten over nettet. Når du får fullt lovlige spill rett ned i postkassa er det ikke lenger noen unnskyldning at "det er så lettvindt å laste ned".

 

 

så du mener fast bestemt på at det er enklere eller like enkelt å bestille et spill, vente 2-7 dager på spillet, instalere spillet fra dvd/cd plate som å laste de ned, ferdig på et par timer og slippe at det tullet med cd'er osv?!

 

Laste ned er enklest, uansett.. har selv kjøpt en del spill, men mesteparten av det er via STEAM.

 

piratbransjen dreper pc spill. Denne komentaren er jeg dritt lei av, det er en grunn til at så mange laster ned spill, selv har jeg lastet ned spil meste parten av mitt liv fordi jeg vet nesten ALDRI hva jeg får vist jeg går i butikken å kjøper et spill.

 

Selv om jeg laster ned alt av spill spiller jeg for det meste Team fortress 2, Left 4 Dead, Warhammer online. Alle disse spillene utenom det siste har jeg lastet ned via steam og fått MYE billigere enn om jeg skulle kjøpt de i butikken. og ikke minst det er så utrolig mye enklere!

 

Jeg vil fremderles komme til å laste ned spill, inkludert starcraft 2 og diablo 3, jeg mener at det er min rett å kunne teste produktet før jeg bruker penger på det.

 

 

Diablo 3 og SC2 vil begge ha open beta og mest sannsynlig demo klar ved release. Om et spill har en metacritic score på 80-90/100 og spillet er f.eks en oppfølger, så gir anmeldelsene, bilder og litt gameplay-videoer god nok indikasjon om spillet er verdt å kjøpe, og demo blir da ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke demoer være en tidsbegrenset fullversjon? Jeg har 5TB med diskplass, men jeg gidder fremdeles ikke å herpe registeret med installasjon/deinstallasjon av demoen for så å legge inn fullversjonen.

 

Vil jeg fortsette å spille fullversjonen så registrerer jeg meg, betaler og vips så er hele spillet låst opp.

 

1. En fullversjon vil sannsynligvis ta flere ganger så mye plass som en demo, og om man skal laste ned dette vil kostnadene bli betydelig høyere enn det de trenger å være.

2. En tidsbegrenset fullversjon trenger en kode, og denne kan knekkes slik at folk får urettmessig tilgang på fullversjonen, og de aller fleste utgivere ser ingen grunn til å gjøre ting enda lettere for pirater siden tapet av inntekt til piratkopiering er ganske betydelig allerede. Enkelte små utgivere kan gjøre unntak for dette.

3. Om en installasjon og deinstallasjon av demoen 'herper' registeret ditt, bruk CCleaner for å fikse dette på et blunk.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke demoer være en tidsbegrenset fullversjon? Jeg har 5TB med diskplass, men jeg gidder fremdeles ikke å herpe registeret med installasjon/deinstallasjon av demoen for så å legge inn fullversjonen.

 

Vil jeg fortsette å spille fullversjonen så registrerer jeg meg, betaler og vips så er hele spillet låst opp.

 

1. En fullversjon vil sannsynligvis ta flere ganger så mye plass som en demo, og om man skal laste ned dette vil kostnadene bli betydelig høyere enn det de trenger å være.

2. En tidsbegrenset fullversjon trenger en kode, og denne kan knekkes slik at folk får urettmessig tilgang på fullversjonen, og de aller fleste utgivere ser ingen grunn til å gjøre ting enda lettere for pirater siden tapet av inntekt til piratkopiering er ganske betydelig allerede. Enkelte små utgivere kan gjøre unntak for dette.

3. Om en installasjon og deinstallasjon av demoen 'herper' registeret ditt, bruk CCleaner for å fikse dette på et blunk.

 

Les mine andre innlegg også, så skjønner du mer av hva jeg mener med "aktivisering" i ettertid.

 

1. Det koster meg ikke noe mer å laste ned 5GB enn 2GB. Dessuten trenger jeg da bare å laste ned ting EN gang.

2. Aktivisering kan gjøres mye mer smidig og sikrere enn det produsentene gjør pr idag...

3. Hvorfor gi kompromisser? Jeg vet om CCleaner, men har da ikke noe ønske om å bruke det for hver gang jeg legger inn/fjerner noe.

 

Definitivt en uting som har kommet de senere årene at PC-brukere nesten har blitt vant til reinstallering av Windows, CCleaner, Regedit. Det skal da ikke måtte være slik at man må rydde opp på PCn hvis man legger inn "legitim" programvare?! Savner den tiden jeg kunne bruke DEL-knappen i utforskeren...

 

Kjøper jeg noe - i butikk eller på nett - så skal jeg vite at det programmet kan benyttes DER og DA, uten krimskrams som CD-keys, plata i driven eller annet.

Lenke til kommentar
Så tusen takk til alle dere pirater. :(

 

Skyld på nedlastere for hva spillprodusenter gjør for å spytte i ansiktet til kundene sine ja, helt korrekt.

 

Ja, jeg skylder på pirater. Du tror vel ikke spillprodusentene gjør slikt for moro skyld eller på pur faen? Og for den saks skyld, har du den fjerneste anelse hva det koster å lage kopibeskyttelse som dette? Den faktiske kostnaden med å programmere inn slikt tull er ganske høy da det kreves mye lengre tid på å utvikle spillet, og de vet de vil miste mange potensielle kunder ved å gjøre det. Problemet er at de ville mistet enda flere om de ikke gjør det.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke demoer være en tidsbegrenset fullversjon? Jeg har 5TB med diskplass, men jeg gidder fremdeles ikke å herpe registeret med installasjon/deinstallasjon av demoen for så å legge inn fullversjonen.

 

Vil jeg fortsette å spille fullversjonen så registrerer jeg meg, betaler og vips så er hele spillet låst opp.

Stunt racing nitro gjorde dette, men det ble hverken stort eller kjent, mistenker at det har havnet i skyggen til trackmania

 

En liten crack, og vips kan du spille så lenge du vil. Det er litt verre å cracke en ufullstendig demo for å få hele spillet. ;) Selvsagt kan de cracke spillet likevel, men da holder ikke teorien med at "det har ikke en demo, ergo er det lovlig å laste ned for å prøve."

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Ja, jeg skylder på pirater. Du tror vel ikke spillprodusentene gjør slikt for moro skyld eller på pur faen? Og for den saks skyld, har du den fjerneste anelse hva det koster å lage kopibeskyttelse som dette? Den faktiske kostnaden med å programmere inn slikt tull er ganske høy da det kreves mye lengre tid på å utvikle spillet, og de vet de vil miste mange potensielle kunder ved å gjøre det. Problemet er at de ville mistet enda flere om de ikke gjør det.

 

Spillprodusentene gjør det for å kontrollere brukerene sine. Rett og slett. SecuROM, f.eks, tillater deg bare å installere spillet 3 ganger eller noe i den dur. Om du har brenne- eller virtualiserings-programmer på PCen din, vil de bli "skrudd av" takket være SecuROM.

Før Spore kom, lastet jeg ned Demoen (som inneholdt SecuROM) og installerte det. Etterpå, kunne ikke jeg brenne en eneste CD, og hele Windows kræsjet når jeg prøvde. Det var et spill jeg ville kjøpe, men ikke kunne kjøpe, da det ville ødelagt PCen min sine funksjoner.

Mass Effect var et spill jeg lastet ned og koste ræva av meg med, men det lider også av SecuROM, og jeg orker rett og slett ikke å installere Windows på nytt hver gang jeg skal brenne en CD.

 

Er dette god behandling fra Spillprodusentene? Er det slik du vil ha det? Vil du at de skal bestemme at "du får ikke installere spillet mer enn tre ganger, og når du skal starte spillet, må du sende en beskjed til oss først!".

 

Det er fullt lovlig å beskytte produktet sitt mot tyveri, men å spytte i ansiktet til ærlige kjøpere? Nei takk.

 

Steam har en vidunderlig egenskap. Ingen kopi-sperre. Du kjøper, laster ned og spiller via Steam-klienten. Null problem! Null stress!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Spill er uansett ikke bra for helsa. Gå ut å spill noe.

 

Er jo uansett bare FPS og RTS som er litt dårlig på Konsoll.

 

Konsoll eier på lettvinthet i de fleste andre spill.

 

aka Tekken, Gears, Mass effect GTA osv.

 

Føler det ikke like kult når det dukker på programfeil på windows...nevner særlig pga STEAM absolutt skal kørke Empire total War. og spretter opp mens man spiller.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke demoer være en tidsbegrenset fullversjon? Jeg har 5TB med diskplass, men jeg gidder fremdeles ikke å herpe registeret med installasjon/deinstallasjon av demoen for så å legge inn fullversjonen.

 

Vil jeg fortsette å spille fullversjonen så registrerer jeg meg, betaler og vips så er hele spillet låst opp.

Stunt racing nitro gjorde dette, men det ble hverken stort eller kjent, mistenker at det har havnet i skyggen til trackmania

 

En liten crack, og vips kan du spille så lenge du vil. Det er litt verre å cracke en ufullstendig demo for å få hele spillet. ;) Selvsagt kan de cracke spillet likevel, men da holder ikke teorien med at "det har ikke en demo, ergo er det lovlig å laste ned for å prøve."

 

Les mine tidligere innlegg, du også...

 

Det MÅ ikke være mulig å cracke et spill - problemet er bare at produsenten velger å bruke ressurser på å lage en beskyttelse som allikevel ikke fungerer istedet for å bruke de på support/oppfølging av de som faktisk kjøper spillet.

 

Idiotisk uansett å bruke penger på DRM...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...