Gå til innhold

Takk til dere pirater :)


Anbefalte innlegg

Jo velbekomme, dårlige spillmakere slaktes som aldri før, nå må vi ikke kjøpe spillene for å vite hvor dårlige de er lenger :)

 

Jeg har lastet ned haugevis med spill, jeg har ET spill som jeg har lastet ned som ikke ble slettet etter to dager, og det er SOF: PB, først og fremst fordi jeg ikke har kunnet finne det i spillbutikkene her jeg bor.

 

Spilltid på nedlastede og slettede spill:

Crysis: 30 minutter

FC2: 1 time

GRID: 20 minutter

FEAR2: 10 minutter

Det er vel disse jeg kan huske i farta

 

Kjøpte spill

Oblivion: 5 timer, så ble det kjøpt.

D2 + LOD: 150 timer, så fant jeg det endelig i en butikk og kjøpte det.

SC + BW: Så langt tør jeg ikke telle en gang, har kjøpt det tre ganger :)

HL2: Kjøpt samme dag som det kom ut, spillt gjennom mange ganger

CS:S Kjøpt, og spilt i alt for mange timer.

HL1+Blue shift: runnet MAAANGE ganger, kjøpt to ganger :)

Far Cry: runnet 3-4 ganger + litt lan, kjøpt to ganger :)

Transport Tycoon: Har kjøpt det, men har måttet laste det ned i ettertid pga cd'en har blitt borte, men spillt mange mange mange timer.

Metal gear solid 1 og 2: 1000 timer til sammen? (nesten skammelig)

Gran turismo 1, 2 og 3: sikkert ikke langt unna 1000 timer på disse og.

Orange box: Aner ikke, men har runnet portal 8 ganger eller noe, og spiller TF2 jevnlig.

 

 

Noen som ser et mønster her?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg laster som oftest ned spill, hvis jeg har mistet plata (for installering). Og jeg laster da deretter ned en NO-CC crack, (hvis spilet krever disk, og ISO ikke funker). Men noen ganger så laster jeg også ned et spill, hvis jeg ikke finner det i butikk. Og hvis jeg ikke har penger der og da, men jeg kjøper spillet når jeg får penger.

Lenke til kommentar

salg av musikk og film har ALDRI synki. det har solgt bare mer og mer etter at piratkopieringa starta for veldig lenge sia. siden den dagen hvor du fikk record knappen på kasettspillern din.

kampen mot dette er bare for å prøve å tyne ut litt ekstra penger som aldri kommer til å skje. hadde film og musikk bransjen gått for kvalitet istedet for kvantitet så hadde folk kjøpt enda mer.

kampen mot piratkopiering er vel det dummeste og mest unødvendinge som har skjedd etter at bush ble president.

piratkopiering kommer alltid til å være der.

 

bra spill blir solgt uansett om det er online eller ikke.

bransjen må bare finne ut en bedre måte å tilby billigere spill på en enklere måte. DRM og Steam er jo katastrofe eksempler.

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar
salg av musikk og film har ALDRI synki. det har solgt bare mer og mer etter at piratkopieringa starta for veldig lenge sia. siden den dagen hvor du fikk record knappen på kasettspillern din.

kampen mot dette er bare for å prøve å tyne ut litt ekstra penger som aldri kommer til å skje. hadde film og musikk bransjen gått for kvalitet istedet for kvantitet så hadde folk kjøpt enda mer.

kampen mot piratkopiering er vel det dummeste og mest unødvendinge som har skjedd etter at bush ble president.

piratkopiering kommer alltid til å være der.

 

Kult.

 

Denne tråden handler om piratkopiering av pcspill der situasjonen er vesentlig mer alvorlig enn for musikk og film-bransjen. Vi ser allerede konsekvensene. Det er flere spillstudio som gir opp pc-plattformen på grunn av dette, og går over til å lage konsollspill der piratraten er mye lavere. Det vi får da er at tidligere titler som var ment for PC-markedet blir lansert som multikonsoll, der PC-versjonen som oftest får en senere lansering. Eller så prøver de seg på et vanskelig MMO-marked eller gratis nettleserspill.

 

Demigod opplevde en svært høg piratrate(henvender til første post) trass at spillet koster rundt 260kr og er fri for DRM. Om man skal kjøpe et nytt konsollspill må man gjerne opp i mellom 500-600kr.

 

Jeg er mye enig med konklusjonen på denne artikkelen for tiltak som kan forebygge piratkopieringen:

 

- Demoer: Det jeg håper er at demoer blir en selvfølge før release til hvert spill. Å ha demo til Starcraft 2 og Diablo 3 er muligens ikke nødvendig, da alle folk vet hva de får.

 

- DigitalDistrubisjon: Steam er genialt, men muligens ikke så genialt for oss nordmenn, pga litt stivere priser. Men om man ser på prisene kontra de man finner på butikk så er spillene på steam ca like billige(ja billige, sett i forhold til konsollspill) som man finner hos de store butikkjedene. Pluss at steam hele tiden har gode tilbud. Men håper flere aktører kommer på banen, Direct2drive fungerer vel ikke for oss nordmenn heller. Men generelt bør digitaldistrubisjon alltid være billigere enn fysisk.

 

- DRM: Gi opp DRM.

 

- Systemkrav: Snillere systemkrav. Dette er blizzard og Valve gode på.

 

- Lanser spillene samtidig i alle regioner i verden.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
bra spill blir solgt uansett om det er online eller ikke.

bransjen må bare finne ut en bedre måte å tilby billigere spill på en enklere måte. DRM og Steam er jo katastrofe eksempler.

 

Mener du spill med ekstra DRM i tillegg til steam? Kommer på et par spill som har det: Farcry 2 og Football Manager 2009. FM09 hadde dog kun en serial-key du måtte putte inn, som nå er endret på, mens Farcry 2 har securom(5 maskinaktiveringsgrense). Jeg er helt enig at dette er helt unødvendig.

 

Jeg liker veldig godt steam. Har en bærbar og en stasjonær, så når jeg er på ferie er det greit å ha tilgang til spillene jeg har på steam når som helst, uten å ta med meg spillene fysisk.

Lenke til kommentar
Vet at denne tråden omhandler mest spill, men kom over denne artikkelen på Aftenposten angående musikk: Piratene er de beste kundene.

 

Det støtter min tanke om det store "problemet", værtfall.

 

Nok en gang handler det om hvor mange prosent som nedlaster og deretter kjoper, og hvor mange som bare nedlaster de albumene de liker.

Den undersokelsen de har tatt er nok ikke presis siden den forteller ikke om alle de andre i norge eller verden.

Egentlig sa er CD formatet dodt, det kommer ikke til a ta lang tid f0r produksjonskostnadene er altfor hoye mot salget av disse cdéne, og da saerlig for mindre plateselskap.

Lenke til kommentar

.. og en flaske med rom!

Vi kan lese statistikk til vi blir blå i fjeset. Det betyr fuck all. Saken er at det er umulig å si noe om hvor mange som ville kjøpt spillet hvis det ikke lot seg gjøre å laste det ned. Det som gjør kopieringen mulig er så innarbeidet i dagens samfunn at å forestille seg noe alternativt er en jobb vi må overlate til fantasien. Verden slik den var da den første piratmusikken ble delt ut er ikke noen fast referanse vi kan regne på. Saken er at verden beveger seg fremover med rasende fart, og vi trenger ikke bære bransjen bare fordi den ikke gidder å gå selv.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det er litt utrolig hvordan folk tenker her. Bare fordi noe er for dyrt, for dårlig/ikke holder din standard, er for tungvint, eller fordi de rett og slett gir faen føler dere at det gir dere rett til å stjele!? Greit nok at det finnes mye søppel der ute, men er det ikke derfor det finnes reviews, og i noen tifleller demoer? Og om du skulle komme til å kjøpe et spill du ender med ikke å like, ja vel så selg det videre. Du har kanskje tapt litt penger, men er da noe klokere og vet i fremtiden hva du skal se etter.

 

Nå skal jeg ikke sitte her som en helgen og preke til alle om hvor slemme dere er, jeg er selv skyldig i noe nedlastning/kopiering fra venner, men veldig oftet kjøper jeg spill. Tror nok ikke jeg overdriver ved å si at ca 90-95% av alle spill jeg har er kjøpt, og en god del av de som er lasta ned er nesten ikke blitt spilt noen gang. Poenget er at det er ikke noen undskylding for å laste ned ulovlig, uansett hva du enn mener. Stjeling er stjeling. Kanskje den "beste" undskyldning jeg har sett er vel DRM hvor man har x antall aktiveringer (gjærne et lavt antall) for så å måtte aktiverer flere via brukerstøtte til utvikler/utgiver. Detter er jo helt høl i huet, men i stedet for å laste det ned, send en melding til utgiveren ved å boycotte produktet i stedet.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Nå husker jeg et og annet spill studio som er nedlagt, for eksempel looking glass som laget system shock 2, ett av de beste spillene som noensinne er laget, men som aldrig tok av,og det var vel før torrent, muligens på dc++ tiden.

 

Nå er det vel torrent deling strengt tatt, er ikke slik att pirater hacker seg in på serverne til studione og rapper koden til spillet, eller vent litt, det stemmer hvis studiot er valve ;)

 

Allt tilsier att det i mangt og mye er pirater som kjøper spill,musikk og går på konserter, uten deling av kultur på nett hadde det nok vært annerledes :p

 

Må sies att ett studio får dette til å funke, bethseda med en lang rekke av titler som folk kjøper, kan ha med å gjøre att kundene veit det er kvalitets spill, uten drm (nåvel,de har en lite version på noe utvidelser),og fungerende support og kontakt med kunde massen sin med forum, slik ska det gjøres, valve er vel gode på slikt og, for de producentene som synes att kundene ska svi av 5-600 hundre kroner per møkkaspill de gir ut, glem det og gjør noe annet, er ikke en menneskerett å lage spill eller musikk.

Lenke til kommentar
Det er litt utrolig hvordan folk tenker her. Bare fordi noe er for dyrt, for dårlig/ikke holder din standard, er for tungvint, eller fordi de rett og slett gir faen føler dere at det gir dere rett til å stjele!? Greit nok at det finnes mye søppel der ute, men er det ikke derfor det finnes reviews, og i noen tifleller demoer? Og om du skulle komme til å kjøpe et spill du ender med ikke å like, ja vel så selg det videre. Du har kanskje tapt litt penger, men er da noe klokere og vet i fremtiden hva du skal se etter.

 

Nå skal jeg ikke sitte her som en helgen og preke til alle om hvor slemme dere er, jeg er selv skyldig i noe nedlastning/kopiering fra venner, men veldig oftet kjøper jeg spill. Tror nok ikke jeg overdriver ved å si at ca 90-95% av alle spill jeg har er kjøpt, og en god del av de som er lasta ned er nesten ikke blitt spilt noen gang. Poenget er at det er ikke noen undskylding for å laste ned ulovlig, uansett hva du enn mener. Stjeling er stjeling. Kanskje den "beste" undskyldning jeg har sett er vel DRM hvor man har x antall aktiveringer (gjærne et lavt antall) for så å måtte aktiverer flere via brukerstøtte til utvikler/utgiver. Detter er jo helt høl i huet, men i stedet for å laste det ned, send en melding til utgiveren ved å boycotte produktet i stedet.

 

1. Det å laste ned et spill/musikk/filmer kan ikke sammenlignes med stjeling.

 

2. Du tror du får oss til å tro at du har lastet ned mange spill, men ikke giddet å spille dem engang.. ? Dra på sjø`n...

 

3. En review er kun ÈN persons syn på testobjektet det være seg en cd, ett spill eller en film, det har ingen betydning for f.eks meg. Jeg vil høre, se eller spille selv, er det bra så blir det kjøpt.

 

4. DRM kan brenne, det er det mest ubrukelig søppelet som noensinne er oppfunnet.

 

[digresjon]

5. Jeg gleder meg villt til Diablo 3.. det skal KJØPES, uansett.

[/digresjon]

 

Lykke til med diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Detter er jo helt høl i huet, men i stedet for å laste det ned, send en melding til utgiveren ved å boycotte produktet i stedet.

Er det ikke det man gjør ved å laste ned spillet? Du viser at du ikke gidder betale 500kr for et spill som bare er underholdende en liten stund. Lag kvalitets spill som Half Life, Fallout 1 og 2, Starcraft osv, så kjøper vi det.

Endret av Lange
Lenke til kommentar

La nå alle oss pirater bare innse at å laste ned musikk, spill og film er å stjele...siden vi betaler ingenting for å underholde oss.

 

Har vi rett til dette? Nei

 

I mine øyne er 500 kr for spill, 180 kr for musikk og 100 kr for film for mye. Og uten pirater så ville prisene fortsatt vært høye.

 

Jeg har faktisk begynt å kjøpe Tv-serier på DVD, siden man kan få boksene for under 150 kr på play.com!

 

Og det kan jeg delvis takke meg selv for siden jeg har vært så flink å laste ned.

 

 

Husk det neste gang dere kjøper billige DVDer eller DRM-frie sanger på Itunes! Dere sparer penger pga oss! Gi oss en takk!!!!! :)

Lenke til kommentar
La nå alle oss pirater bare innse at å laste ned musikk, spill og film er å stjele...siden vi betaler ingenting for å underholde oss.

 

Har vi rett til dette? Nei

 

I mine øyne er 500 kr for spill, 180 kr for musikk og 100 kr for film for mye. Og uten pirater så ville prisene fortsatt vært høye.

 

Jeg har faktisk begynt å kjøpe Tv-serier på DVD, siden man kan få boksene for under 150 kr på play.com!

 

Og det kan jeg delvis takke meg selv for siden jeg har vært så flink å laste ned.

 

 

Husk det neste gang dere kjøper billige DVDer eller DRM-frie sanger på Itunes! Dere sparer penger pga oss! Gi oss en takk!!!!! :)

 

 

jeg er enig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...