Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Noen som har et forslag til et alternativ til IP Cam Viewer? Den app'en gjør i utgangspunktet jobben, men design-messig er den jo uendret siden Androids barndom.

 

Er det også noen som kan tipse om en grei email-app som støtter Exchange 2010 - noe K9 Mail ikke gjør? Jeg bruker den innebygde email-app'en til jobbmailen for tiden, men det er visstnok ikke mulig å laste ned alle typer vedlegg - fordi jeg ikke har installert noen app som klarer å åpne de, angivelig. Jeg skulle uansett tenkt meg muligheten til å lagre de vedleggene jeg måtte ønske til minnekortet..

Lenke til kommentar

Noen som har et forslag til et alternativ til IP Cam Viewer? Den app'en gjør i utgangspunktet jobben, men design-messig er den jo uendret siden Androids barndom.

 

Er det også noen som kan tipse om en grei email-app som støtter Exchange 2010 - noe K9 Mail ikke gjør? Jeg bruker den innebygde email-app'en til jobbmailen for tiden, men det er visstnok ikke mulig å laste ned alle typer vedlegg - fordi jeg ikke har installert noen app som klarer å åpne de, angivelig. Jeg skulle uansett tenkt meg muligheten til å lagre de vedleggene jeg måtte ønske til minnekortet..

 

Som andre sier: Dropbox. Men prøv Dropsync i tillegg, da får du toveis sync mellom de mappene du ønsker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

finnes det en app som gjør at bildene som jeg tar med tlf blir syncet med pc'en og nettbrettet mitt?

 

Som andre har sagt, Dropbox fungerer veldig fint.

 

En annen, i mine øyne bedre, løsning er dog JottaCloud. Norsk selskap, med norsk fokus på personvern og sikkerhet (noe ingen andre kan matche).

I tillegg får man langt mer gratis lagringsplass enn med Dropbox. Bruker du denne linken, får du i tillegg 5GB ekstra lagringsplass, helt gratis: http://www.jottaclou...D95F7EFACC5E71F

 

Edit: Glemte å ta med at 5GB også kommer meg til gode.

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Som andre har sagt, Dropbox fungerer veldig fint.

 

En annen, i mine øyne bedre, løsning er dog JottaCloud. Norsk selskap, med norsk fokus på personvern og sikkerhet (noe ingen andre kan matche).

I tillegg får man langt mer gratis lagringsplass enn med Dropbox. Bruker du denne linken, får du i tillegg 5GB ekstra lagringsplass, helt gratis: http://www.jottaclou...D95F7EFACC5E71F

 

Edit: Glemte å ta med at 5GB også kommer meg til gode.

Fokus på sikkerhet og personvern? De klarer ikke en gang å oppgi noe som helst om kryptering på nettsiden sin - det eneste de nevner er SSL. Fulstendig amatørmessig hva gjelder sikkerhet mao. (Eller så er det svært merkelig at de ikke er i stand til å kommunisere sikkerheten de hevder de har.)

 

Nei, SpiderOak for syncing og CrashPlan for backup, hvis man bryr seg om at filene forblir private.

Lenke til kommentar

Nei, SpiderOak for syncing og CrashPlan for backup, hvis man bryr seg om at filene forblir private.

Jeg testet SpiderOak en kort periode. Mulig jeg hadde maks uflaks, men opplevde den som treg og uoversiktlig. Jeg er også litt skeptisk til løsningen de har om du glemmer passordet. Så langt jeg kan forstå er du i praksis da fullstendig screwed. Jeg forstår prinsipper bak, men mener det er litt i overkant.

 

Crashplan har jeg brukt et halvt års tid, men tror neppe jeg vil anbefale det egentlig. Det virker for useriøst rett og slett. Jeg har litt over 100GB som jeg tar backup av. Noen ganger får den ikke med seg endringer (enda jeg nettopp har lagt til flere GB skjer det ingenting - men den forteller meg at alt er ok). Ved flere anledninger har jeg opplevd at den har begynt på nytt med backup, altså fra første fil. Siste gangen fikk jeg også en mail om at dette skyldes korrupte data på deres side på en server. Om de ikke har ekstra kopier på sine side stoler jeg ikke på at de håndterer min kopi heller. Jeg tar derfor også backup til noen eksterne disker.

 

Vurderer å sette opp backup hos familiemedlemmer istedet, for nå er jeg usikker på hva som ville skjedd om jeg faktisk trengte å gjenopprette.

 

Når det gjelder de mest sensitive dokumenter (f.eks selvangivelser og slikt) legger jeg disse først i kryptert Truecrypt-container før de synkes til Dropbox. Dropbox (og sikkert de fleste andre) synker på blokknivå, så det er ikke så farlig hvor stor denne containeren er. Jeg har flere som varierer fra 10 MB til 500 MB. De synker like fort når de først er synket etter første gang.

Lenke til kommentar

En enklere løsning er å bruke EncFS, som er det jeg bruker med dropbox. Selv om block-syncingen stort sett gjør det OK med containere, er det et herk hvis du skulle få enh kollisjon.

 

Høres ikke helt bra ut det du sier om CrashPlan. Noen som har gjort noen skikkelige gjenopprettingstester fra dem i det siste?

 

SpiderOak var valgt på grunn av sikkerhet, men Crashplan mest på grunn av pris og deretter muligheten for sikkerhet. Selvfølgelig er filene tapt hvis du mister passordet. I noe annet tilfelle er de jo lagret fullstendig ukryptert - mao fullstendig usikkert, mtp at de ligger hos en tredjepart. Hvis man ikke stoler på hodet bør man skrive passordet ned på papir.

Lenke til kommentar

En enklere løsning er å bruke EncFS, som er det jeg bruker med dropbox. Selv om block-syncingen stort sett gjør det OK med containere, er det et herk hvis du skulle få enh kollisjon.

 

Høres ikke helt bra ut det du sier om CrashPlan. Noen som har gjort noen skikkelige gjenopprettingstester fra dem i det siste?

 

SpiderOak var valgt på grunn av sikkerhet, men Crashplan mest på grunn av pris og deretter muligheten for sikkerhet. Selvfølgelig er filene tapt hvis du mister passordet. I noe annet tilfelle er de jo lagret fullstendig ukryptert - mao fullstendig usikkert, mtp at de ligger hos en tredjepart. Hvis man ikke stoler på hodet bør man skrive passordet ned på papir.

EncFS må jeg lese mer om. Det er helt ukjent for meg. Får søke det opp.

 

Crashplan har jeg også lest litt ymse om, så jeg er ikke alene dessverre.

 

Ang SpiderOak har du nok rett. Det kan nok tenkes jeg gir den et nytt forsøk senere, men foreløpig dekker Dropbox behovet mitt ganske elegant.

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg et automatisk en veis sync app som snakker med min synology server.

Har testet ut syncme som ikke fungerer. Og synodroid som jeg ikke får kontakt med serveren min hjemme ifra 3G nett eller ifra annet WiFi nett.

 

Noen andre Apper som gjør / snakker med synology slik jeg ønsker?

Lenke til kommentar

Dropbox støtter både en-veis og to-veis synk med dropsync, og kan også synkorniseres med PC-en din, har over 50GB på dropbox kontoen min og 48GB på mobilen, og det holder lenge til mitt bruk så har ikke testet så mange løsninger dersom det skulle overstige lagringsplassen min. Tidligere brukte brukte jeg også picasa, og SweetHome, som laster opp bildene dine til PC når du kobler deg til hjemmenettverket ditt (wifi).

Dette er ok, når du er på eget nettverk, men ikke ifra annet WiFi nettverk. Eller 3/4G nettverket.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...