Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til en app som kan gi push varsel for nye innlegg/poster på en eller flere spesifikke sider eller grupper på Facebook, noe lignende det twitter appen gjør?

 

Den vanlige facebook appen gir deg vel bare varsel om "alle" innlegg, og det er vel ikke push heller.

Dette eksisterer allerede i Facebook så vidt jeg kan se:

- For en post: Klikk på pilen som viser i høyre hjørne av posten når du tar musen dit, velg "Follow Post"

- For gruppe: Klikk på notifcations, velg om du ønsker alle eller bare venner. Eller av.

- For personer: Klikk på Friends og velg Get Notifications.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal ha en Galaxy Tab 2 7" fast i bilen og er på leting etter en passende app for å spille av lokallagret musikk, ved siden av TuneIn for radio. Det finnes mye drit der ute, lurer på om noen har noen forslag eller om jeg skal bruke den innebyggede i Android 4.2.2.

 

Kriterier:

  • Må være tilpasset nettbrett, da gjerne med albumart på venstre side og spilleliste på høyre etc.
  • Må kunne la seg scrobble til last.fm, enten native eller at den lar seg oppdage av last.fms egen app
Lenke til kommentar

Jeg bruker aktivt google kalender, tasks, facebook, gmail, sms, mms på mobilen min.

 

Nå i dag så greier jeg ikke å holde styr på hvilken varsel lyd som tilhører hvilken av appene, så hver gang det kommer en lyd så tar jeg telefonen opp av lommen for å se.

 

Det er ikke alltid at det passer, om det ikke er noe viktig(kanskje sms er det viktigste).

 

Jeg ønsker derfor å endre lydvarsel på de diverse appene. Det beste hadde vært helt enkelt en stemme som sa for.eks "sms" eller Gmail" o.s.v.

Altså enkelt å greit navnet på appen som varsler.

 

Noen som vet om det lar seg gjøre og om det er mulig å finne disse varsel lydene på nettet ?

 

For å ta det et steg videre, er det mulig å få Gmail til å kun varsle viktige mailer og sortere vekk reklame og facebook varsel o.l ?

 

Lenke til kommentar

Jeg bruker aktivt google kalender, tasks, facebook, gmail, sms, mms på mobilen min.

 

Nå i dag så greier jeg ikke å holde styr på hvilken varsel lyd som tilhører hvilken av appene, så hver gang det kommer en lyd så tar jeg telefonen opp av lommen for å se.

 

Det er ikke alltid at det passer, om det ikke er noe viktig(kanskje sms er det viktigste).

 

Jeg ønsker derfor å endre lydvarsel på de diverse appene. Det beste hadde vært helt enkelt en stemme som sa for.eks "sms" eller Gmail" o.s.v.

Altså enkelt å greit navnet på appen som varsler.

 

Noen som vet om det lar seg gjøre og om det er mulig å finne disse varsel lydene på nettet ?

 

For å ta det et steg videre, er det mulig å få Gmail til å kun varsle viktige mailer og sortere vekk reklame og facebook varsel o.l ?

 

Den nye innboksen for GMail gjør jo nettopp dette, hvor man kun får varsler for det som er viktig. Fungerer veldig bra for min del, som også får en del mail om tilbud, oppdateringer, forum og slikt.

 

Individuelle lyder for sms, epost, Facebook osv kan vel settes i stor grad per app, så da gjenstår det bare å finne lydene man vil bruke. Zedge kan være et forslag til lydene.

Lenke til kommentar

Kan man velge hvilken kategori i gmail som skal gi varsling?

Måtte sjekke. Jeg har det ikke på selv, men om man på GMail appen går inn på Innstillinger - velger konto - Administrer etiketter, så kan man derfra sette varsler for de fire etikettene/fanene Primær, Sosialt, Kampanjer og Oppdateringer. Jeg har kun varsel for Primær.

 

Man kan også overstyre hva som skal hvor ved å dra den til "riktig" fane i nettleser, og også mest sannsynlig ved å endre etikett i app. Det aller meste havner i en fornuftig fane uten noe hassle for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar

Kjempeflott, tusen takk for hjelpen.

 

Da gjenstår det bare å finne riktige varsel lyder.

Mener jeg så på nettet en gang at man kunne skrive inn ord/setninger så fikk man disse lest opp av en "hollywood stemme". Mulig det går ann å ta opp setningen/ordet som blir lest opp, for å så bruke dette som varsellyd :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen som vet om det finnes en app som registrerer hvor mye jeg bruker telefonen? Hvor ofte jeg låser opp/sjekker telefonen i løpet av en dag?

 

F.eks:

 

I dag har "BlaBla" sjekket:

Facebook: 50 ganger

Klokken: 100 ganger

 

Kanskje litt sær forespørsel. Men bare interessert i å finne ut hvor mye jeg faktisk sjekker og bruker mobilen i løpet av en dag :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes en app som registrerer hvor mye jeg bruker telefonen? Hvor ofte jeg låser opp/sjekker telefonen i løpet av en dag?

 

F.eks:

 

I dag har "BlaBla" sjekket:

Facebook: 50 ganger

Klokken: 100 ganger

 

Kanskje litt sær forespørsel. Men bare interessert i å finne ut hvor mye jeg faktisk sjekker og bruker mobilen i løpet av en dag :)

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.agrvaibhav.AppUsageTracking

 

slik som denne ?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Klokken: 100 ganger

 

Kanskje litt sær forespørsel. Men bare interessert i å finne ut hvor mye jeg faktisk sjekker og bruker mobilen i løpet av en dag :)

 

:eek:

 

sikker på at du trenger en app, ville det ikke vært bedre med et armbåndsur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...