Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Nokon som har ein god birthday app?

Madammen meiner det er viktig å følge med på sånt, og liker godt at den synker med Gmail kalenderen (som igjen synker med jorte appen ho bruker).

Ho bruker Ebo birthday akkurat no (Må ha ein som viser kor gamle dei er), men den ser ut til å skape problem med google sync.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.muzurisana.birthdayfree&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tdXp1cmlzYW5hLmJpcnRoZGF5ZnJlZSJd

Lenke til kommentar

For dere som er sportsinteressert kan jeg anbefale Big Win-spillene.

 

Spillene finnes både i soccer, baseball, basket, ishockey og amerikansk fotball-versjonene.

 

Synes de er kjempegøyale :) Hvertfall amerikansk fotball og basket spiller jeg må. Soccer og ishockey var ikke noe særlig synes jeg.

 

Baseball har jeg ikke prøvd enda.

Endret av Kentinho
Lenke til kommentar

Dropbox støtter både en-veis og to-veis synk med dropsync, og kan også synkorniseres med PC-en din, har over 50GB på dropbox kontoen min og 48GB på mobilen, og det holder lenge til mitt bruk så har ikke testet så mange løsninger dersom det skulle overstige lagringsplassen min. Tidligere brukte brukte jeg også picasa, og SweetHome, som laster opp bildene dine til PC når du kobler deg til hjemmenettverket ditt (wifi).

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Dropbox støtter både en-veis og to-veis synk med dropsync, og kan også synkorniseres med PC-en din, har over 50GB på dropbox kontoen min og 48GB på mobilen, og det holder lenge til mitt bruk så har ikke testet så mange løsninger dersom det skulle overstige lagringsplassen min. Tidligere brukte brukte jeg også picasa, og SweetHome, som laster opp bildene dine til PC når du kobler deg til hjemmenettverket ditt (wifi).

 

I know, men DB alene har kun enveis, og følte det var det han lurte på.

 

Dropbox støtter både en-veis og to-veis synk med dropsync, og kan også synkorniseres med PC-en din, har over 50GB på dropbox kontoen min og 48GB på mobilen, og det holder lenge til mitt bruk så har ikke testet så mange løsninger dersom det skulle overstige lagringsplassen min. Tidligere brukte brukte jeg også picasa, og SweetHome, som laster opp bildene dine til PC når du kobler deg til hjemmenettverket ditt (wifi).

 

I know, men DB alene har kun enveis, og følte det var det han lurte på.

Lenke til kommentar

Noen som vet om tilsvarende program for Andriod som iMessage er for iOS?

 

Har prøvd å finne det samme siden jeg ikke har dekning hjemme, men jeg finner ingenting som fungerer likt. Facebook-messenger appen som er nevnt kan ikke sende eller motta sms via wi-fi, så det nærmeste jeg har kommet iMessage er viber (den hadde kanskje blitt brukt av meg om vennene mine også hadde brukt den).

 

Eneste som mangler er å motta sms via wi-fi, kan det være så vanskelig?

Lenke til kommentar

Det går ikke an å motta sms via wifi - det er umulig, ikke bare vanskelig. Er det umulig å sende en sms automatisk dersom den du sender en chatmelding til ikke er pålogget? Nei, det er det ikke. Hvorfor gjør ingen andre det/hvorfor har ikke google bygget inn muligheten i (g)Talkfor lengst også utenfor USA? veldig godt spøsmål.

Lenke til kommentar

Nå går det jo fint an å sende og motta SMS via PC og nettverket(wifi eller tråd), så teoretisk skulle en app kunne gjort tilsvarende for Android også.

 

Det er såvidt jeg vet to løsninger for dette:

1. Sender en melding til telefonen om å sende SMS. (DeskSMS eller tilsvarende)

2. Skjer via operatørs nettsider.

 

Ingen av de sender SMSen via WiFi. Det eneste som skjer er at telefonen får beskjed om å sende SMS via WiFi på alternativ 1.

Lenke til kommentar

Det var en grunn til at jeg sa motta. Det går ikke an å motta sms via wifi. Da er det ikke lenge en sms. Det finnes selvfølgelig muligheter for å sende o motta sms fra en PC med et mobilmodem i, men da skjer ikke sendingen via wifi/bredbånd.

 

Det finnes også mulighet for å sende sms fra PC uten noe modem. Det som skjer da, er at du sender en beskjed til mobiloperatøren/tjenesteleverandøren, som så sender ut en sms på dine vegne. Motsatt fungerer det imidlertid ikke. OPertøren/tjenesteleverandøren kan selvfølgelig motta sms-en og sende deg en mail, en chat, eller hva som helst annet, men sms motta du ikke over wifi. Punktum.

 

Det er rimelig usnnsynlig at alle verdens mobiloperatøre blir nig om en autorisasjosns og timeoutordning som gjør det mulig på noen paktisk måte.

 

Det er nettopp derfor iMessage IKKE sende sms over wifi, men normalt sndr chatbeskjeder via datatilkoblingen, og kun sender en sms dersom mottaker ikke er påkoblet for øyeblikket.

Lenke til kommentar

TaxFreeKvote

Beregning av taxfreekvote, hva det koster å ta med mer enn kvota og gå på rødt og hva du risikerer i bot for å gå på grønt

Vurdering: Enkel og grei, du legger inn antall ølbokser og slipper å regne om til liter

Pris: 7kr

URL: https://play.google....l.taxfreenorway

 

edit: Må vel også nevne at jeg har laget appen selv... Men den anbefales likevel :-)

Endret av _troffen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen gode tracking programmer som man kan bruke når man går/kjører bil for å logge fart, lengde, rute og andre nyttige/morsomme detaljer? Jeg husker jeg brukte noe lignende til Symbian, og den appen lot seg også integrere med Google Maps slik at du kunne se på kartet hvor du hadde kjørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...