Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Samsung Galaxy Tab.

Jeg ønsker å koble den til stueanlegget via hodetelefonutgangen. (Det er den enkle delen.)

 

 

 

Så ønsker jeg å bruke PCen min til å høre på musikk, f.eks. YouTube.

Men i stedet for å høre på de skingrende høyttalerne i laptopen, ønsker jeg å sende musikken trådløst via blåtann.

 

Altså:

PC ----> blåtann -----> Galaxy Tab -----> Jackplug ------> stereoanleggets inngang

 

 

Er nettbrettet i stand til å motta lyd over blåtann, og sende den videre til jackplugen?

Trenger jeg en app?

 

 

PCene mine har Ubuntu, OSX, Windows 7 og Windows 8.

Jeg liker å teste ulike operativsystemer.

Hvilket av disse er enklest å teste dette med?

 

Kan lyden sendes fra laptop til nettbrett via blåtann, eller aller helst, wifi?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Vil selvfølgelig ha 320 på alle mine offlinelister i nye Spotify. Regner med at jeg ikke kan konvertere de jeg allerede har lastet ned uten å slette de og legge de inn på nytt.

 

Problemet er at når jeg fjerner og legger de inn på nytt finner den de gamle filene som jo er av dårligere kvalitet. Forsøkte også en restart av telefonen for å få de bort fra ev. midlertidige filer, men den finner fortsatt igjen de gamle filene. Noen som vet hvordan jeg får fjernet de gamle filene? Har HTC One X.

Jeg brukte en filmanager (f.eks Astro) og slettet hele mappen med nedlastede filer der. Du finner mappa under Android --> data --> com.spotify.mobile.. --> cache --> storage

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

jeg vet ikke hvor pop det er å snakke om Apple-produkter i denne tråden men here it goes: Når det gjelder lyd fra datamaskinen din til stereoanlegget vil jeg anbefale en enklere løsning. Kjøp Airport express og koble denne til anlegget ditt. Den kan kobles til anlegget ved hjelp av optisk kabel eller vanlig jack. Airport expressen kobler du til det trådløse nettverket jeg regner med du har hjemme. Skaff deg Airfoil som koster USD 25. når dette er installert kan du sende hva som helst av lyd til Airport expressen din som er koblet til anlegget. du kan med andre ord sitte på ramma og skifte lyd på anlegget i stuen. det eneste kravet er at du sitter på det samme nettverket som Airport expressen. Dette funker også fra stasjoære maskiner som er kablet til nettverket. på OS X skal denne funksjonen være innebygget så Mac'en din finner Airport expressen din så lenge den er på samme nettverk. Jeg har ikke testet ut hvordan dette funker på Linux så der er jeg på gyngene grund men jeg regner med det finnes noe program tilsvarende Airfoil til Linux. Ved hjelp av denne løsningen får du sendt musikken fra alle maskinene dine rett til anlegget uten at det må gå igjenom nettbrettet. Til Android finnes Airsync og Airtwist skal gi nesten tilsvarende funksjonalitet som Airfoil.

 

Er det bare jeg som har store problemer med den nye spotify appen? Gjennomsnittlig stopper avspillingen ved annenhver sang. Jeg brukte beta'en før og der hadde jeg ingen problemer.

 

på betaen har jeg opplevd at enkelte sanger kan bli skikkelig hakkete et par sekunder men det kan skylde at jeg har en "gammel" CPU i telefonen da jeg har SE Xperia x10.

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung Galaxy Tab.

Jeg ønsker å koble den til stueanlegget via hodetelefonutgangen. (Det er den enkle delen.)

 

 

 

Så ønsker jeg å bruke PCen min til å høre på musikk, f.eks. YouTube.

Men i stedet for å høre på de skingrende høyttalerne i laptopen, ønsker jeg å sende musikken trådløst via blåtann.

 

Altså:

PC ----&--#62; blåtann -----&--#62; Galaxy Tab -----&--#62; Jackplug ------&--#62; stereoanleggets inngang

 

 

Er nettbrettet i stand til å motta lyd over blåtann, og sende den videre til jackplugen?

Trenger jeg en app?

 

 

PCene mine har Ubuntu, OSX, Windows 7 og Windows 8.

Jeg liker å teste ulike operativsystemer.

Hvilket av disse er enklest å teste dette med?

 

Kan lyden sendes fra laptop til nettbrett via blåtann, eller aller helst, wifi?

Kan du ikke bare bruke Audiogalaxy https://play.google.com/store/apps/details?id=com.audiogalaxy&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hdWRpb2dhbGF4eSJd , dele harddisken/mappen med musikk på og så streame det til nettbrettet (via Wifi)?

Lenke til kommentar

Altså, hvorfor skal du sende lyden fra pc til nettbrett, så videre til anlegg?

 

Det finnes flere muligheter å sende musikken direkte til anlegget fra pc via blåtann.

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/streaming/streaming-tilbehor/qed_uplay-bluetooth-receiver_-.htm

 

Der finnes mange andre alternativer som er billigere.

 

Da kan du velge om du vil sende musikken i fra pc direkte til anlegg via blåtann, eller om du vil sende musikken i fra nettbrett direkte til anlegg.

 

I tillegg er der flere og flere anlegg som støtter dlna som gjør at du kan sende musikken direkte uten ekstra utstyr.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å se YouTube på laptopen, og høre YouTube på stueanlegget.

Tabben er for gammel og treg til å surfe med uansett.

Bruker den bare til musikk.

 

 

Uansett, det virker!!!!!

Jeg installerte AirBubble fra Android Market på nettbrettet.

Gratis prøveversjon som virker en halvtime av gangen, og deretter må restartes. Kan restartes så ofte du vil.

 

På PCen (Windows 8) installerte jeg Airfoil.

Etter bittelitt konfigurasjon fant de hverandre. De bruker det samme WiFi-nettet.

 

Det virker utmerket, en halvtime av gangen.

Eneste kjipe er en liten tidsforsinkelse på 1-2 sekunder mellom munnbevegelser og stemmen til artisten.

Det ser litt dumt ut.

Er det sånn tidsforsinkelse hvis du kjøper Apple-produkter også?

 

 

I tillegg er der flere og flere anlegg som støtter dlna som gjør at du kan sende musikken direkte uten ekstra utstyr.

Ja, jeg planlegger å kjøpe noe slikt på sikt,

men akkurat nå har jeg Tandberg Sølvsuper fra søttitallet.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Tøft.

Kjørte programvareoppdatering på Macen, og den la inn ny versjon av iTunes og AirPlay-programvare automatisk.

Når den var ferdig kunne jeg trykke på et ikon nederst i iTunes, og velge nettbrettet mitt som output-enhet, i stedet for PC-høyttaleren.

 

Kult å høre på musikk trådløst. Men jeg har ennå ikke funnet ut om det finnes en GRATIS måte å høre på YouTube. Eplemetoden er såvidt jeg kan se begrenset til iTunes, og ikke nettleseren.

Kan jo bite i det sure eplet og kjøpe fullversjonen av Airfoil til OSX.

 

(Ja, jeg har fremdeles tidsforsinkelse fra jeg trykker på Pause, og til musikken faktisk stopper. Tidsforsinkelse er ikke ok for YouTube-filmer, selv om det går greit i iTunes.)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Man kan si mye rart om Apple men de har gjort ganske mye for trådløs underholdning. I tilleg til AirPlay det det innebærer av trådløs musikk så har du jo Apple Tv som gjør at en kan streame video trådløst fra iPad, iPhone, iPod Touch og Mac til tv. (Det finnes løsninger som gjør at du kan knytte Windows til Apple TV også). Apple TV kan kobles optisk til anlegg slik at du kan høre på musikk gjennom den også.

Lenke til kommentar

Altså, dlna overfører musikk, filmer og bilder direkte til tv/anlegg eller hva det skulle være. Ikke nødvendig å kjøpe en i dings til hvert av formålene.

 

Så om jeg ønsker kan jeg sende bilde direkte til tv trådløst, lyd direkte til reciver, og alle enhetene har innebygget støtte for dette.

 

iMediaShare støtte you yobe direkte fra nettbrett til tv/anlegg.

 

Uansett, bra du har fått det til å virke slik du ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke riktig forstått forskjellen på DLNA og apple sin løsning.

Er de ombyttbare?

Jeg har noen epler, men jeg har også Linux, Android og Windows.

Jeg har også en Samsung 6-serie Smart-TV. Kan eplene, Windows og Linux vise hele desktopen med ikoner og alt, trådløst på TVen? Liker ikke sånne løsninger som bare virker i iTunes, og ikke nettleseren eller andre programmer.

 

Jeg er nærme målet, men ikke helt i mål.

Jeg vurderer å kjøpe nytt stueanlegg med alle moderne tilkoblinger.

Har de DLNA, Airplay, eller begge deler?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

DLNA er en åpen standard, problemet med den er at den er for snill/løs - Tv-en din kan ikke nødvendigvis spille av H.264 High Profile og DTS_HDMA i en mkv-strøm selv om den støtter DLNA. Det vet ikke taben din som også støtter DLNA. Apple har en streng standard i AirPlay. Mye du ikke får spilt av der og, men det er alltid det samme, og alle Apple-enhetene vet derfor hva som kan spilles av og hva som ikke kan spilles av.

 

Jeg ville brukt en icecast-server på maskinen din. Det finnes løsninger både for windows og linux (og sikkert OSX) som lar deg spille av lyden som ellers ville gått til lydkortet over nettet til en hvilken som helst enhet som støtter nettradio. Det vil si de fleste du kunne tenke deg å få bruk for.

 

Du kan også velge buffer både på klient og server, så i realitetn skal du nesten kunne komme ned i de millisekundene det tar å flytte pakkene på nettverket ditt. Men litt overhead blir det selvfølgelig alltids.

 

Det finnes andre alternativer på ulike OS, PulseAudio, f.eks, men da er enhetsstøtten plutselig ikke like god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...