Gå til innhold

Metallica eller Miley Cyrus? Hvem vil du helst høre på?


mosle

Valgets kvaler... hvem liker du best?  

472 stemmer

  1. 1. ...altså musikalsk sett.

    • Metallica
      350
    • Miley Cyrus
      122


Anbefalte innlegg

Ser ut som Central Park i New York er stedet å holde konsert dersom en ønsker å sette rekord.

 

Ingen slår som tidligere nevnt Rod Stewart på Copacabana Beach med 3,500,000 tilskuere,

men på topp 10-listen over de største konsertene finner vi

 

- New York Philharmonic - 800,000 tilskuere

- Garth Brooks - 750,000 tilskuere

- Simon & Garfunkel - 500,000 tilskuere

 

Alle disse ble holdt i Central Park

Resten av lista er festivaler - inkludert Woodstock med 400,000 tilskuere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikkje meine at teknikk har med meiningar å gjere?

Jo, for god teknikk er ikke synonymt med god musikk. (Det er Dream Theater et glimrende eksempel på.)

 

 

Forresten, om du fortsatt mener popularitet er avgjørende, så håper jeg du enig i at Rod Stewart er verdens flinkeste musiker, da han har spilt en konsert for 3,5 millioner mennesker - mye mer enn Metallica noen gang har gjort. Og rekorden for betalende publikummere tror jeg det er a-ha som holder, med 198 000. Ellers er det verdt å nevne at Celine Dion, Julio Iglesias og ABBA alle har solgt betydelig mye mer enn Metallica.

 

 

Edit: Det hadde vært fint om du kunne byttet nick, så man kan referere til deg uten å måtte bruke copy/paste.

Det er heilt utruleg kor folk brenn av i slike meiningslause diskusjonar, eg har berre kødda meg litt.

Sorry kan ikkje skifte nick før om eit halvt år, men eg likar nicket mitt.

Lenke til kommentar
Miley Cyrus-konsert i 2008, 43 817 tilskodarar. To konsertar, totalt ca 100 000 tilskodarar.

 

Det er meir enn Metallica drar på sin Death Magnetic Tour. Den mest sette Metallica-konserten er nok av mange hundretusen, men det var ein musikkfestival der blant anna Pantera og AC/DC opptredde.

 

Kva rekorden er for kun Metallica på konsert veit eg ikkje.

Vel, med tanke på at Metallica kun har innendørskonserter nå så skal det ikke så mye å slå publikumsrekorden hvis man er ganske populær.

Se f.eks. i fjor når de hadde en tur utendørs. Var vel et sted mellom 20.000 og 70.000 på konsertene.

 

Når det er sagt er det ingen tvil om at Miley Cyrus er veldig populær for tiden blant den yngre garde, men mest sannsynlig vil være helt borte om et par år. Mener å huske at Metallica har solgt ut alle konsertene sine de 10 siste årene og er en av de 5 bandene/artistene som turnerer mest.

 

Slenger opp en poll så får vi se hva som er mest likt/minst hatet på forumet. :p

Lenke til kommentar
noen som nevnte at sangene "hennes" var fengende og at metallica bare var.... ett eller annet...

 

Hehe, jeg har ikke miley på spillelista mi akkurat, men velger hu lett framfor metallica.

I mine øyne må man være hjernevasket for å like metallica, og ikke motsatt. Men orker ikke noe fanboy diskusjon.

 

Er bare noe med metallica jeg ikke klarer, de har så kjedelige sanger på en måte. Hører derimot på noe metalcore.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke engang like metallica for og velge de framfor miley nubit cyrus... Og hvem tullat tulling har stemt på miley nå? Håper d var på kødd ellers kan de to sende meg navn og adresse i posten så bestiller jeg 2 ganger jern balltre NU ! ... Eller kom med en veldig veldig veldig god begrunnelse på hva som er bra (selv om jeg vet dere ikke mener d) med nubit miley... :)

Lenke til kommentar

Tilgir dem ikke for St.Anger, nye er bedre, men ikkeno i nærheten av Ride the Lightning. Idag så forundrer det meg ikke om Miley er større, men fanbasen til Miley dør ut om 3 år, samme gjaldt Britney og andre større pop ikon. Iron Maiden, Metallica, AC/DC, Manowar(!) og flere band i metall sjangeren har en heller stødig fanbase og voksende når yngre folk "tar opp kampen" som Manowar ville sagt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...