Gå til innhold

Metallica eller Miley Cyrus? Hvem vil du helst høre på?


mosle

Valgets kvaler... hvem liker du best?  

472 stemmer

  1. 1. ...altså musikalsk sett.

    • Metallica
      350
    • Miley Cyrus
      122


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, jeg tenkte på å skrive noe om det. Pop står jo for populær musikk, så alt som er veldig populært er på en måte pop, inkludert metallica og Maiden og Dimmu og alle de der.

 

det jeg mente med at det at de er størst ikke betyr at de er best går mer på instrumentene sine. Det finnes sikkert folk som kan danke ut Dave Murray, Hetfield (eller hva han hter, er ikke noe metallica fan.) med tanke på skills.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si meg enig med Blåbær denne gangen. Du kan ikke konstatere noe det ikke finnes noen bevis for. Med mindre man spiller Guitar Hero er det fullstendig subjektivt hvem som er best.

 

Klart, målt i ren popularitet vinner nok Metallica, i hvert fall i det lange løp, men jeg ser ikke helt hvordan det er et godt argument for at Metallica er best, siden det er det samme argumnetet dere bruker for å gjøre narr av musikken til Miley. Jeg tror enkelte her bør revurdere hvordan de bedømmer musikk.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Miley Cyrus-konsert i 2008, 43 817 tilskodarar. To konsertar, totalt ca 100 000 tilskodarar.

 

Det er meir enn Metallica drar på sin Death Magnetic Tour. Den mest sette Metallica-konserten er nok av mange hundretusen, men det var ein musikkfestival der blant anna Pantera og AC/DC opptredde.

 

Kva rekorden er for kun Metallica på konsert veit eg ikkje.

Metallica i noreg så gjekk 30000 billettar på under eit kvarter, tippar det er litt meir i utlandet

Lenke til kommentar
Du kan ikkje meine at teknikk har med meiningar å gjere?

Jo, for god teknikk er ikke synonymt med god musikk. (Det er Dream Theater et glimrende eksempel på.)

 

 

Forresten, om du fortsatt mener popularitet er avgjørende, så håper jeg du enig i at Rod Stewart er verdens flinkeste musiker, da han har spilt en konsert for 3,5 millioner mennesker - mye mer enn Metallica noen gang har gjort. Og rekorden for betalende publikummere tror jeg det er a-ha som holder, med 198 000. Ellers er det verdt å nevne at Celine Dion, Julio Iglesias og ABBA alle har solgt betydelig mye mer enn Metallica.

 

 

Edit: Det hadde vært fint om du kunne byttet nick, så man kan referere til deg uten å måtte bruke copy/paste.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...