Gå til innhold

Den store timelapse tråden! .:Guide/Utstyr/Diskusjon:.


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Info fra DX:

 

Print friendly version Print friendly version

 

Destination - Norway

The item (RTxxxxxxxxxHK) was posted on 6-Nov-2010 and is being processed for delivery to the addressee.

 

Da blir det snart timer her! Bestilte den før eg såg denne tråden.

Bestilte denne, satser på at den funker på min Canon 7D: http://www.dealextre...ls.dx/sku.19691

 

 

Eg lagde denne i 2006 med kompakt kamera mitt.

Ingen HD på den tiden...

 

Satser på å få til noke bedre no ja.

 

 

Henta pakken i dag, kom på posten i går...

Da snakker vi over 1 måned ventetid på timern min!

Men nuh er den her.

Berre å lære seg å bruke den no så.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Wahay. Timelapse tråd jo.

Ble interessert i timelapse i forfjor. Så dabbet det litt av og nå plutselig så er jeg hekta igjen.

Var ute i gårnatt og testa litt. Fikk ikke holdt på så lenge, ble noe sinnsvakt kaldt.

 

Her er min første timelapse noensinne:

 

http://vimeo.com/3452043

 

Samt min fullførte timelapse:

http://vimeo.com/3780063

 

 

I natt skal jeg ut igjen å gjøre et nytt forsøk på en star/night lapse.

Trenger forøvrig litt veiledning.

Skyter med et Canon 400D. Et kamera som i og for seg fungerer greit til det meste, men har ikke de største mulighetene med ISO.

I går skøyt jeg på 30sek exponeringer, f3.5 med ISO 200. Setter jeg den till 400++ så blir det så kornete at det ikke ser ut.

Men problemet mitt er at jeg får ikke stjernene til å poppe noe veldig. Hadde kjørt ut til Obrestad, hvor det var minimalt med lyskilder som kunne forstyrre.

Men fikk allikevel problemer med stjernene.

 

Her er resultatet fra i går:

 

http://www.youtube.com/watch?v=0-uu6f6P_to&hd=1

 

Etter en del fiksing i photoshop så fikk jeg det noenlunde greit til, men jeg ønsker ikke å sitte 2 timer med photoshop hver gang.

post-36035-0-59537400-1292711173_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Flotte filmer, Hille! Likte spesielt godt klippet fra Obrestad fyr. Synd det ble for kaldt og du ikke kunne holde på lenger. ;)

 

Tenkte jeg kunne slenge med noen greie applikasjoner til time lapse for de som har iphone.

 

Star Walk 5

 

Star Walk enables you to point your iPhone at the sky and see what stars, constellations, and satellites you are looking at in real-time.

 

mzl.oyzgcyri.320x480-75.jpg

 

MoonPhase

 

MoonPhase for both iPhone and iPad is your guide to all sorts of moon info! And a little bit of sun info too. All presented in a beautiful, easy to use format. So convenient you will use it everyday!

 

mzl.bghtgwsf.320x480-75.jpg

 

Sun Seeker: 3D

 

Provides both a FLAT VIEW COMPASS and an AUGMENTED REALITY CAMERA 3-D VIEW showing the solar path, its hour intervals, its winter and summer solstice paths, rise and set times and more.

 

mzl.uvgrymdv.320x480-75.jpg

 

MiLapse Moco Calculator

 

The MiLapse MoCo Calculator for iPhone was created for users of the MiLapse Moco panning head as a pocket field reference and calculator for motion controlled timelapse shots. With the MiLapse MoCo Calculator for iPhone, you now have everything you need to set up your shots right in the palm of your hand!

 

mzl.njeogzdo.320x480-75.jpg

 

The Photographer's Ephemeris

 

The Photographer's Ephemeris (TPE) is a tool to help with the planning of all types of outdoor photography, but particularly landscape and urban scenes.

 

mzl.xcztsxlk.320x480-75.jpg

Endret av SkinnyT
Lenke til kommentar

Ja var litt dumt. Skal ut dit igjen i kveld tenkte jeg. Ta med meg termos, ullpledd og bedre klær. Har fått låne meg en Canon D7 også så jeg blir litt mer produktiv når jeg først er der ute.

Driver å skal lage en liten showcase som skal gå under navnet "Night Out". Var ute i hagen i går og testa litt forskjelligt. Filma noen julelys ute av fokus med D7en. Kan bli en artig intro til filmen tror jeg.

 

christmas_bokeh_by_h1lle-d358z0s.jpg

 

Forøvrig veldig kult med den dollyen du har handla. Nå har jeg ikke råd selv. Men så fort jeg får lagt av litt penger så skal jeg definitivt gå til innkjøp av en selv.

 

Kan forresten anbefale et forum som heter http://timescapes.org/phpBB3/index.php

Eid av Tom Rowe, han som dere har postet en del videoer av. Mange profesjonelle og amatører som henger der.

Litt morsomt når de som driver med dette på fulltid kommenterer osv.

 

Edit: Og takk for tips om iphone apps. Alltid kjekt å ha når man sitter ute i ødemarka midt på natta :p

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Skal kjøpe en Hahnel Trådløs Giga T Pro Canon i fra Fotovideo i dag :D

 

Gleder meg veldig til å få den.

 

Vil bukres til timelaps, og langeksponeringer og bulb.Slik som fyrverkeri og lyn.

Vil også burkes som normal fjerutløser, og prøve ut litt spennende vinkeler med kamera på tippeligakamper.

 

Vidvinkel nedi hjørnet av mål, og kanskje se om jeg kan få satt opp mere spennende :thumbup:

 

Her er en link til varen hvis noen er interesert: http://www.fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Systemkamera/Hahnel-Tr%C3%A5dl%C3%B8s-Giga-T-Pro-Canon-Pentax-Timer-fjernkontroll,-fjernutl%C3%B8ser,-remot-121609.aspx

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

options->preferences->editing, default length for stills or generated media, sett varigheten. Dette må gjøres før du importerer bildene (slett dem fra prosjektet og importer på nytt, eller begynn på nytt om du allerede har importert).

 

Dette fant jeg på google, sitter ikke på pc'en jeg har Vegas på akkurat nå, så får ikke sjekket om det er nøyaktig sånn det gjøres...

Lenke til kommentar

Driver med den bildesekvnes tingen. Må de ha finavn med bare "1" "2" "3" ?

 

Har nå 40 bilder som heter "Unitled-1" "Unitled-2" "Unitled-3" etc.

 

Men når jeg velger første bilde som beskrevet i førsteposten får jeg da bare opp dette ene bildet. Ikke noe annet skjer.

 

 

 

EDIT: Jeg fikk det til nå, trodde det med valg av bilder per sek kom etter jeg hadde trykka. men etter å se lit mer var den på samme side som jeg valgte.

 

Utrolig eneklt program 110% fornøyd!

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Har sånn halvveis fått time lapse dollyen i hus nå, har mottatt 1 av 2 kolli og mangler derfor selve railen som kameraet skal bevege seg på. Satser på at USPS har den her om ikke så altfor lenge. Har montert det jeg har fått til nå og testa ut MX2 kontrolleren sammen med stepper-motoren og kameraet. Ser ut til å virke bra!

 

Venter i tillegg på et pan & tilt head jeg bestilte for en stund siden.

 

orion_teletrak_mount_details-L.jpg

 

Gleder meg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...