Gå til innhold

Den store timelapse tråden! .:Guide/Utstyr/Diskusjon:.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Info fra DX:

 

Print friendly version Print friendly version

 

Destination - Norway

The item (RTxxxxxxxxxHK) was posted on 6-Nov-2010 and is being processed for delivery to the addressee.

 

Da blir det snart timer her! Bestilte den før eg såg denne tråden.

Bestilte denne, satser på at den funker på min Canon 7D: http://www.dealextre...ls.dx/sku.19691

 

 

Eg lagde denne i 2006 med kompakt kamera mitt.

Ingen HD på den tiden...

 

Satser på å få til noke bedre no ja.

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

http://www.linkdelight.com/vmchk/R8B9-LCD-Timer-Remote-for-Canon-TC-80N3-7D-/-5D-Mark-II-/-50D.html

 

Noen som kjenner til denne butikken?

 

SkinnyT: Dæven, der har vi dolly, ja. Mon tro om motoren er rask nok til vanlig filming? Antar eksternt intervalometer er overflødig?

 

Jeg bestiller grundig gjennomgang av innkjøpet når det ramler inn døren din!

Endret av Jan
Lenke til kommentar

Har handlet fra Link Delight og som nevnt tidligere kan ting ta tid med dem. Tok to måneder fra jeg bestilte til jeg hadde varene, da delvis også fordi de presterte å skrive feil adresse slik at pakken ble sendt tilbake til Hong Kong (det var i hvertfall det de fortalte, jeg vet ikke om det er sant).

Lenke til kommentar

Mitt første forsøk på timelap tatt 21.09.2010 i tidsperiode kl.0402 til kl.0552.

 

Bør ses i HD og fullskjerm for å se best mulig ut:)

 

http://www.youtube.com/watch?v=_ir2rxsNBs8

 

Jeg har brukt et Pentax k10d kamera og fjernkontroll med timer til ca 24$ kjøpt på ebay.

 

Lukkertid: 30 sek.

Tid mellom hvert bilde: 5 sek.

ISO 250

Brennvidde 18mm, blender f:3,5

Totalt 190 bilder

10 bilder i sekundet

Software: VirtualDub

 

Har sett høyere standard på timelaps for å si det mildt, men sier meg fornøyd da det var første forsøk :thumbup:

 

Fant ut at jeg liker timelapse fotografering godt og vil forsøke meg på dette igjen senere:)

Lenke til kommentar

Dæven, der har vi dolly, ja. Mon tro om motoren er rask nok til vanlig filming? Antar eksternt intervalometer er overflødig?

 

Jeg bestiller grundig gjennomgang av innkjøpet når det ramler inn døren din!

 

I følge spesifikasjonene, skal den klare å bevege seg opp mot 1 meter/min, så skulle gå greit til normal filming i en del situasjoner. Slipper også eksternt intervalometer da kameraet kobles til MX2 kontrollen som følger med. Den kan også kjøpes separat for de som har planer om å bygge egen dolly.

 

Anbefaler å sjekke ut OpenMoco og timescapes.org for mange gode time lapse tips.

Lenke til kommentar

Delvis OT:

Var patruljefører ved IHR tom sommeren. Fantastisk, rett og slett :D

Litt OT er vel lov: Sweet. Har planer om å komme meg opp dit selv i førstegangstjenesten, ser fantastisk ut der oppe :D

Kan absolutt anbefale GSV, kun gode minner derfra. Mange gode motiver for timelapse. Lang mørketid og mange stasjoner langt unna "sivilisasjon" gir fantastiske stjernehimmler og nordlys.

 

Eks:

763696.jpeg

 

Har desverre ikke timelapse av dette (kontrolleren døde av kulden etter 20 eksponeringer :()

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...