Gå til innhold

Den store timelapse tråden! .:Guide/Utstyr/Diskusjon:.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg kjøpt meg et intervallometer.. bestilte fra linken tidligere her i tråden.. de sender jo fraktfritt :thumbs:

Det tok bare en uke fra Hong Kong, det er kjapt :)

 

Har testet den i dag, og den fungerer helt fint.. inntil batteriet på kameraet var tomt.. hadde ikke tid til å lade det før jeg testet ut he heeh..

Batteriet i intervallometeret varer i 3 år står det i brukermanualen..

 

Skal legge ut en "kortfilm" så snart jeg har fått dette til.. og kreativiteten melder seg :)

Lenke til kommentar

Fikk meg Canon 10-22mm objektiv i dag! Bestilte fra USA og slapp faktisk moms og toll. Betalte bare rett over 4000kr og det inkludert uv-filter, polariseringsfilter, star-cross filter, minnekortleser og rensesett.

 

Tenkte jeg skulle prøve å lage noen timelapsefilmer med den i dag. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg kjøpte meg ein slik fjernkontroll du linker til i fyrsteposten, og testa den i går:

http://www.vimeo.com/4196175

 

Den svake bevegelsen og zoominga laga eg med Motion-filteret. Dette er ikkje nemnt i guiden, men eg skal etter kvart oppdatere den med litt info om bruk av det, samt forklaring på korleis eg la til teksten i byrjinga.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå bestilt et ND4-filter - kunne velge mellom ND2, ND4 og ND8, jeg gjettet på at ND4 var greit nok :O) - fra focalprice.com og timer shutter fra dealextreme.com. Blir spennende å se om det blir great success eller massive failure :O) Nå har jeg ikke peiling på hva ND-filtre koster til vanlig, men til ~$10 får man vel neppe det aller beste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette var kule greier.. må prøve og lage meg en slik film. men klarer ikke laste ned programmene dere linker til. trur ikke mine datakunskaper strekker helt til. noen som på en enkel måte kan forklare hvordan jeg innstalerer det?

Lenke til kommentar

Xmas:

Kva program er det du meiner? Virtualdub treng du ikkje installere, det er berre å laste ned ZIP-fila frå heimesida til programmet og pakke den ut.

 

RuneM:

Andre kamera kan eg ikkje snakke for, men mitt K10D klarte nesten 800 bilete i løpet av over to timar, utan å gå tom for batteri.

 

No var det rett nok ikkje veldig kaldt ute den dagen, noko som hjelper på. I tillegg hadde eg (sjølvsagt) skrudd av den korte førehandsvisinga av biletet på LCD-skjermen til kameraet, so eg brukte ikkje unødig batterikraft der. Det optimale er nok å ha straumforsyning eller eit ekstra batteri, men avhengig av situasjon kjem ein nok langt med eitt batteri.

Lenke til kommentar

Torbjørn T.:

Kva program er det du meiner? Virtualdub treng du ikkje installere, det er berre å laste ned ZIP-fila frå heimesida til programmet og pakke den ut.

 

Det har jeg klart med da får jeg bare flere ikoner i en mappe. skal jeg ikke få åpnet en av disse for så og legge inn bilder eller noe for og kunne lage en film?

 

Planen er og ta bilder av en modellflyplass med mye ativitet i ca en time

Endret av Xmas
Lenke til kommentar

Jo, du skal opne fila som heiter Virtualdub.exe ... So kan du følgje guiden som det er linka til i fyrstepost.

 

Når det er sagt, so er MakeAVI, som òg er nemnt i fyrstepost, eit enklare program, om enn med litt færre mogelegheiter.

 

Redigert: Ser forresten at lenkja i fyrstepost ikkje er oppdatert. Rett lenkje her: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=295086

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...