Gå til innhold

Dyre hodetelefoner fra Dr. Dre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Audiophile tror jeg ikke det er så lurt å høre på ;)

 

AtW

Hva mener du?

Jeg vil tro han sikter til de uendelige mengder med nonsens og generelt tullpreik, iblandet en god porsjon med selvopphøyelse, som slike blader ofte serverer. Men det er bare en vill gjetning. :)

Lenke til kommentar
Audiophile tror jeg ikke det er så lurt å høre på ;)

 

AtW

Hva mener du?

Jeg vil tro han sikter til de uendelige mengder med nonsens og generelt tullpreik, iblandet en god porsjon med selvopphøyelse, som slike blader ofte serverer. Men det er bare en vill gjetning. :)

 

Du treffer spikeren på hodet der. Nå skal det sies at jeg ikke er noen guru på området selv heller, så mitt råd angående dt770 er også bare litt subjektivt synseri. Faktisk vet jeg ikke helt hvilke parametre som er viktigst for hodetelefoner heller. Har egentlig ikke lest noe forskning eller litteratur angående det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har egentlig ikke lest noe forskning eller litteratur angående det.

 

AtW

Håper ikke man må det for å bestemme seg for hva som er god lyd.

Jeg foretrekker å bruke ørene mine og ikke måleinstrumenter ol.

 

Kan vel si meg enig i at det står mye rart i div hifipresse.

Abonerer selv på Fidelity, jeg syns de har en del gode artikkler.

Lenke til kommentar

Utstyret er sikkert greit, men med ein så stor artist i bakgrunnen samt at Monster er involvert hadde det overraska meg om dette ikkje er overprisa. Mine anbefalinger går til Sennheiser, Beyerdynamic, AKG og den slags. Om ein går frå billige propper til eit sånt sett blir sjølvsagt forskjellen stor, men samanlikna med sett i same prisklasse ville eg tippa på at dei ikkje yter like bra.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Har egentlig ikke lest noe forskning eller litteratur angående det.

 

AtW

Håper ikke man må det for å bestemme seg for hva som er god lyd.

Jeg foretrekker å bruke ørene mine og ikke måleinstrumenter ol.

 

Kan vel si meg enig i at det står mye rart i div hifipresse.

Abonerer selv på Fidelity, jeg syns de har en del gode artikkler.

 

Må og må, på feks høyttalere vil jeg si man har godt av å kunne endel teori, både fordi det går kjappere å finne en god config enn bare å prøve tilfeldig, fordi man får et inntrykk av hva man faktisk kan forbedre med romakustiske grep, plassering, digitale filter osv, fordi man ofte ikke har muligheten til å prøve i ditt eget rom. Og fordi man kan innskrenke hva slags alternativer man tester, man slipepr feks å bruke masse tid på å teste forskjellige kabler. I tilegg er det ikke sikkert man er heldig nok til å få prøvd et ganske optimalt oppsett før man vet noe om sånn ca hvordan det er.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva ville dere audiofile anbefalt meg å kjøpe av Beats by Dr.Dre (studio) eller http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46848 ?

 

Ville ikke anbefale deg noen av delene.

 

Har du først 3000 til overs:

http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...lefon_svart.htm

 

Mye bedre valg enn både DT770 og Beats. Bedre valg enn DT770 fordi Denon-klokkene har bedre lyd og er mer lettdrevne, slik at du ikke nødvendigvis behøver å investere i en hodetelefonforsterker til PC- og MP3-spillerbruk. Bedre valg enn Beats fordi Denon-klokkene danker ut Beats på alle områder unntatt portabilitet. Beats er bare et passelig godt alternativ om du er moteløve og trenger noe på farten, og er du ikke moteløve og trenger noe på farten kan du like gjerne gå for Westone 3, Shure SE530 eller noe i den duren.

 

EDIT: Hett tips: Besøk head-fi.org og legg inn annonse i forumet der. Om det går bra med klokker som er litt brukt, kan du gjøre kupp. Jeg kjøpte meg f.eks. http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...fon_mahogny.htm brukt 2 timer for 3000 kroner ferdig importert :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Hva ville dere audiofile anbefalt meg å kjøpe av Beats by Dr.Dre (studio) eller http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46848 ?

 

Ville ikke anbefale deg noen av delene.

 

Har du først 3000 til overs:

http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...lefon_svart.htm

 

Mye bedre valg enn både DT770 og Beats. Bedre valg enn DT770 fordi Denon-klokkene har bedre lyd og er mer lettdrevne, slik at du ikke nødvendigvis behøver å investere i en hodetelefonforsterker til PC-bruk. Bedre valg enn Beats fordi Denon-klokkene danker ut Beats på alle områder unntatt portabilitet. Beats er bare et passelig godt alternativ om du er moteløve og trenger noe på farten, og er du ikke moteløve og trenger noe på farten kan du like gjerne gå for Westone 3, Shure SE530 eller noe i den duren.

 

EDIT: Hett tips: Besøk head-fi.org og legg inn annonse i forumet der. Om det går bra med klokker som er litt brukt, kan du gjøre kupp. Jeg kjøpte meg f.eks. http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...fon_mahogny.htm brukt 2 timer for 3000 kroner ferdig importert :)

 

Dt770 32 ohm er ganske lettdrevent, så akkurat det tror jeg ikke er noe problem. Ellers blir det mye smak og behag, jeg synes dt770 gir en bedre lydopplevelse, denonene er for skarpe i lyden etter min smak.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du har rett. Han bør nok prøvelytte begge to. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av skarp lyd i Denon-klokkene, men DT770 er selvfølgelig rasende gode klokker med ekstremt god byggekvalitet og god lydisolering til en relativt rimelig pris. Jeg foretrekker lyden i Denon-klokkene (D5000 i dette tilfellet, men forskjellen på D5000 og D2000 er så liten at det knapt er hørbart), og komforten Denon-klokkene tilbyr er det ingen som kan matche. Er som å ha hodetelefonvarianten av en Rolls Royce på hodet :)

 

EDIT: DT770 32 Ohm bør nok fungere på det meste. Denon-klokkene er 25 Ohm, så forskjellen der blir nok ubetydelig, ja.

 

EDIT2: Dersom man er vill og gal og ikke liker lyden i elektrostatiske klokker som koster det samme som to gode bruktbiler: http://www.head-fi.org/forums/f4/lawton-au...bellina-406578/ :D

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Du har rett. Han bør nok prøvelytte begge to. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av skarp lyd i Denon-klokkene, men DT770 er selvfølgelig rasende gode klokker med ekstremt god byggekvalitet og god lydisolering til en relativt rimelig pris. Jeg foretrekker lyden i Denon-klokkene (D5000 i dette tilfellet, men forskjellen på D5000 og D2000 er så liten at det knapt er hørbart), og komforten Denon-klokkene tilbyr er det ingen som kan matche. Er som å ha hodetelefonvarianten av en Rolls Royce på hodet :)

 

EDIT: DT770 32 Ohm bør nok fungere på det meste. Denon-klokkene er 25 Ohm, så forskjellen der blir nok ubetydelig, ja.

 

EDIT2: Dersom man er vill og gal og ikke liker lyden i elektrostatiske klokker som koster det samme som to gode bruktbiler: http://www.head-fi.org/forums/f4/lawton-au...bellina-406578/ :D

 

Jeg vil tro det kan være en relativt stor forskjell på folk og hvordan de hører det, basert på at formen på ørene våre er ganske forskjellig. I tilegg er det nok litt smak og behag. Det skal sies at jeg ofte synes hodetelefoner er for skarpe. Jeg synes det er tilfellet med feks Grado også. Men som du nevner, prøvelyttinger nok en god ide, på mange måter synes jeg hodetelefoner er noe av det emd størst variasjon på lyden, selv bland gode produkter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Disse får jeg i morgen eller på mandag :D *gleder meg*

Håper du testet de og andre i prisklassen før du kjøpte dem...

Nei... men jeg betalte bare 2000 :innocent: * Også kjøpte jeg de litt pga utseende, de rå :love: jeg trur heller ikke det er så dårlig lyd i dem at de ikke er verdt 2 lapper... men gir min dom når jeg får de ;)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Har selv Bose on Ear silent confort. og Det beste jeg har prøvd. fikk også prøvd en god del siden det var ei messe hvor jeg jobbet. fikk låne med div headsett hjem å teste en dag.

 

Bose slår alt, spesielt Sennheiser (vertfall de 3 jeg prøvde), både på lyd og hvordan de satt/var på hode. kommer til å bruke disse til de er "oppbrukt" da kjøper jeg et nytt par.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...