Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal jo du selvsagt få lov å mene akkurat hva du vil om. Men da kan jo eg bare si at du nok tar feil :)

 

Meget mulig eg ikke bruker alle appene, men poenget er jo overhodet ikke det. Har noen spill som ungene bruker, og noen av disse krever ganske mye lagringsplass. Er dette apper eg ikke trenger? Selvsagt. Vil eg ha de der? Ja. Hadde eg hatt nada problem med lagring om eg fikk lagret ting på SD kort? Ja. 

 

Så å snu på problemet på den måten er unødvendig.

 

Eg sier ikke noe om at det ikke burde holde eller noenting. Det holder. Men eg skjønner ikke hvorfor eg ikke får dataene over på sd kortet, når android sier at de blir flyttet.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg opplever at Snapchat og Instagram ikke vil fungere på min Note 4 når jeg er pålogget på wi-fi hjemme, men når jeg logger meg av wi-fi så fungerer appene perfekt. Hva kan dette være for noe? Har pågått i par dager nå.

 

Skiftet nylig router, men alle andre enheter fungerer strålende med den, er kun Snapchat og Instagram.

Lenke til kommentar

Hva kan jeg gjøre for at jeg motta varsler fra f.eks. Snapchat, GMail og Facebook når jeg bruker mobildata? Jeg får nemlig kun varsler når jeg briker wi-fi.

Jeg bruker en Samsung Galaxy S3.

 

Edit: Jeg fant ut av det. Viste seg at jeg hadde begrenset bakgrunnsdata på disse aplikasjonene. Når jeg fjernet det fikk jeg varslene tilbake.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Jeg kjører twin-sim på mine to mobiler (jobb/privat) og det vil derfor variere hvilken mobil jeg bruker når jeg sender sms'er. Inngående sms kommer til begge, så det er ikke et problem, men utgående sms vil kun ligge på den telefonen den er sendt fra.

 

Det er på tide å finne en app som gjør mine mobiler mer "samkjørte", men jeg klarer ikke helt å finne den rette app'en. Jeg finner flere som håndterer dual-sim, men jeg har ikke funnet den rette til tvilling-sim. Det jeg er ute etter er en app som via skytjeneste (f.eks. dropbox) oppdaterer den tilsvarende appen på den andre telefonen når den er online (wifi/mobildata).

 

Noen gode tips? jeg har ingen problemer med å betale noen kroner for å slippe "reklameinfiserte" apper.

Lenke til kommentar

Opplever en virusaktig greie som jeg tidligere kun har opplevd på en pc.

Jeg kjøpte et 3dagers pass til en festival gjennom billettservice.no for et par uker siden - et lite reklamebanner for denne festivalen dukker nå stadig vekk opp på enkelte nettsider.. (??)... Noen som har opplevd noe lignende?

 

Det er kun denne festivalen som stadig dukker opp. Har ikke klikka på linken for å se hvor jeg havner ennå..

Lenke til kommentar

Hmmm ser ikke helt den og har ikke opplevd det før på mobilen. Google er jo flinke til å reklamere for ting jeg tidligere har googlet på pc'n men..

Her søkte jeg aldri, gikk bare rett inn på billettservice og kjøpte.

Hvorfor drive reklamekampanjer for ting jeg allerede har kjøpt..

Nå har jeg heller aldri brukt Chrome heller da, inntil den siste måneden og da kun på mobil. Kan være en greie..?

 

Skal klikke på linken neste gang jeg ser den.

Lenke til kommentar

Det er nok google adsense som (anonymt, visstnok) har tillatelse til å bruke loggen din som basis for å gjøre annonser mer interessante for deg.

 

Depending on settings you've chosen, here are some factors that also determine the ads you see:

  • Recent, previous searches related to your current search
  • Google Web History and the settings in your Ad Settings
  • Websites you’ve visited that belong to businesses that advertise with Google
  • Non-personally identifying information in your Google account, like your age and gender
  • Previous interactions with Google’s ads, advertising services, or search results

https://support.google.com/ads/answer/1634057?hl=en

 

Hvis du ikke ønsker dette, går du hit https://www.google.com/settings/u/0/ads ogvelger bort interessebaserte annonser.

Lenke til kommentar

Opplever en virusaktig greie som jeg tidligere kun har opplevd på en pc.

Jeg kjøpte et 3dagers pass til en festival gjennom billettservice.no for et par uker siden - et lite reklamebanner for denne festivalen dukker nå stadig vekk opp på enkelte nettsider.. (??)... Noen som har opplevd noe lignende?

 

Det er kun denne festivalen som stadig dukker opp. Har ikke klikka på linken for å se hvor jeg havner ennå..

 

Veldig off-topic, men må bare spørre. Var det festivalpass til Tons of Rock? :)

Lenke til kommentar

Vil ikke en app ment for dual-sim være det riktige? Appen vil vel ikke vite forskjell på dual og tvilling, og resultatet vi bli det samme - full synk begge veier?

Tvillingsim ER jo i prinsippet dual-sim, bare med lik inngående trafikk..

Det er på ingen måte det samme slik jeg ser det.

 

Tvilling-sim er to simkort (i hver sin mobil) som responderer på det samme telefonnr. d.v.s. at alle innkomne samtaler og sms'er kommer til begge telefonene samtidig.

 

¨Dualsim er to "uavhengige" simkort som står i samme fysiske mobiltelefon slik at du kan veksle mellom, eller tildels bruke to forskjellige telefonnr (også to forskjellige selskap) samtidig.

 

På tvillingsim så er problemstillingen min at jeg ønsker å synkronisere utgående sms også (ikke bare inngående) slik at jeg til enhver tid har fullstendige oppdaterte "tekst-samtaler" på begge de fysiske apparatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...