Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så veldig oppsiktsvekkende er det vel ikke.

 

Det er jo ett hav med mobiler som kjører android nå. Og jeg tør påstå at 95 % av kjøpere av andriod telefoner i dag ikke egentlig vet va android er. Like lite som de vet at det er ios på en iPhone. Så da holder det jo at 1 eller 2 av disse android telefonene blir semi populær mens at de andre selger helt greit, så har man solgt MASSE android telefoner. Om man absolutt skal dra frem e-penisen så må man vel nesten sammenligne salgstall per telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android sales up 886 percent in Q2

 

http://www.androidcentral.com/android-sales-almost-900-q2

 

Dette er helt rått.

 

Og hvor tror dere flere og flere utviklere rømmer nå? Salgstall har veldig stor betydning, da flere vil nå ut til et bredere market. Go Android.

 

Jeg vil bare legge til at disse tallene kommer fra samme kilde som Apple brukte på sin keynote i juni:

http://www.androidguys.com/2010/08/02/nielson-android-outsells-iphone-handsets-q2/

Lenke til kommentar

Som en forlengelse av dette (ovenfor) så registrerer jeg med glede at de store avisene (les: VG) nå faktisk ikke bare skriver om iPhone men også har begynt å interessere seg for andre telefoner/operativsystemer: Android. De har en sak nå på nettsidene om Appbrains fortreffeligheter. Det er riktignok tatt fra Dine Penger men likevel. Android kommer seg frem i verden....til fordel for brukerne...oss... :thumbup:

Lenke til kommentar

Et spørsmål til de av dere som (via utenlandske simkort) har fått handlet apps på android marked (betalbare, ikke gratis apps), hvordan betaler dere?

 

Jeg har fått tak i US-simkort, og har "browset" android marked og ser at jeg nå får frem de apps'ene som er til salg og ikke bare gratis apps. Jeg har ikke kjøpt noen ennå, da jeg er usikker på betalingsrutinene.

 

Jeg har vært inne på android marked, via PC, og det ser ut for meg som at man kun kan bruke kredittkort og ikke "mellommenn" som f.eks. paypal. Må dere gi opp kredittkort-info hver gang dere handler, eller er det en plass å registrere kortet slik at man slipper å taste inn alt hver gang? jeg har prøvd å finne om det går an å registrere noe slikt via G-mailkontoen, men finner ikke noen slik mulighet.

Tør jeg spørre hvorfor du ikke bare rooter og kjører market enabler?

Er av den litt forsiktige :whistle: typen som ikke ser noen grunn til å fikle for mye med telefonen. Er godt fornøyd som det er, med unntak av Googles manglende vilje til å tilby "paid apps" i våre områder.

 

Et spørsmål til de av dere som (via utenlandske simkort) har fått handlet apps på android marked (betalbare, ikke gratis apps), hvordan betaler dere?

 

Google Checkout

Takker. enkelt og greit svar.

En liten update :cool:

 

På ferie nede i Europa så måtte jeg med mitt One Call, bruke en "annen" pinkode enn den jeg bruker her i norge (dvs: (1 etterfulgt av normal pin). Da merket jeg at jeg hadde full tilgang til Android Marked i motsetning til det jeg opplevde her hjemme. Når jeg nå er hjemme igjen, så testet jeg med å logge på som om jeg var utenlands, og joda jeg har full tilgang og fikk foretatt mitt første kjøp.

 

Jeg kunne selvsagt, som tidligere foreslått, rootet telefonen. Men når jeg ikke ønsker det, så er dette en brukbar erstatning. Jeg er uten "telefonforbindelse" i den perioden jeg er logget på som utland her hjemme, men det er ett mindre problem. Så for dere andre som eventuelt er One Call-kunder, så er dette en mulig måte for å få full tilgang til markedet.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til de av dere som (via utenlandske simkort) har fått handlet apps på android marked (betalbare, ikke gratis apps), hvordan betaler dere?

 

Jeg har fått tak i US-simkort, og har "browset" android marked og ser at jeg nå får frem de apps'ene som er til salg og ikke bare gratis apps. Jeg har ikke kjøpt noen ennå, da jeg er usikker på betalingsrutinene.

 

Jeg har vært inne på android marked, via PC, og det ser ut for meg som at man kun kan bruke kredittkort og ikke "mellommenn" som f.eks. paypal. Må dere gi opp kredittkort-info hver gang dere handler, eller er det en plass å registrere kortet slik at man slipper å taste inn alt hver gang? jeg har prøvd å finne om det går an å registrere noe slikt via G-mailkontoen, men finner ikke noen slik mulighet.

Tør jeg spørre hvorfor du ikke bare rooter og kjører market enabler?

Er av den litt forsiktige :whistle: typen som ikke ser noen grunn til å fikle for mye med telefonen. Er godt fornøyd som det er, med unntak av Googles manglende vilje til å tilby "paid apps" i våre områder.

 

Et spørsmål til de av dere som (via utenlandske simkort) har fått handlet apps på android marked (betalbare, ikke gratis apps), hvordan betaler dere?

 

Google Checkout

Takker. enkelt og greit svar.

En liten update :cool:

 

På ferie nede i Europa så måtte jeg med mitt One Call, bruke en "annen" pinkode enn den jeg bruker her i norge (dvs: (1 etterfulgt av normal pin). Da merket jeg at jeg hadde full tilgang til Android Marked i motsetning til det jeg opplevde her hjemme. Når jeg nå er hjemme igjen, så testet jeg med å logge på som om jeg var utenlands, og joda jeg har full tilgang og fikk foretatt mitt første kjøp.

 

Jeg kunne selvsagt, som tidligere foreslått, rootet telefonen. Men når jeg ikke ønsker det, så er dette en brukbar erstatning. Jeg er uten "telefonforbindelse" i den perioden jeg er logget på som utland her hjemme, men det er ett mindre problem. Så for dere andre som eventuelt er One Call-kunder, så er dette en mulig måte for å få full tilgang til markedet.

 

Funker ikke med telenor. Kan de andre som har OneCall her prøve?

Endret av Znaky
Lenke til kommentar

 

En liten update :cool:

 

På ferie nede i Europa så måtte jeg med mitt One Call, bruke en "annen" pinkode enn den jeg bruker her i norge (dvs: (1 etterfulgt av normal pin). Da merket jeg at jeg hadde full tilgang til Android Marked i motsetning til det jeg opplevde her hjemme. Når jeg nå er hjemme igjen, så testet jeg med å logge på som om jeg var utenlands, og joda jeg har full tilgang og fikk foretatt mitt første kjøp.

 

Jeg kunne selvsagt, som tidligere foreslått, rootet telefonen. Men når jeg ikke ønsker det, så er dette en brukbar erstatning. Jeg er uten "telefonforbindelse" i den perioden jeg er logget på som utland her hjemme, men det er ett mindre problem. Så for dere andre som eventuelt er One Call-kunder, så er dette en mulig måte for å få full tilgang til markedet.

 

Funker ikke med telenor. Kan de andre som har OneCall her prøve?

For å "oppklare litt":

 

For ett par år siden (tror jeg) så måtte One Call-kunder ta i bruk nye simkort, der vi ved pålogging i utlandet (utenfor skandinavia, tror jeg) måtte plusse på ett siffer til simkoden når vi slår på telefonen der. Jeg er ikke ekspert, men det virker på meg som at vi har to simkort i ett. I Danmark så måtte jeg logge meg på som i Norge, men i Tyskland, Tjekkia m.m. så måtte jeg bruke den alternative påloggingen. Det var da jeg tilfeldig merket at jeg fikk inn full android marked. Dette er en "teknisk ordning" som er pre-android, og muligheten dette gir er vel en ren tilfeldighet.

 

Når det gjelder Telenor og andre, så er det ingen grunn til å tro at det fungerer på samme måte. Hvis du i utlandet logger på som normalt, så har du nok ikke denne muligheten. Men jeg ser det som godt mulig at kunder i Network Norway (som eier One Call) er rammet av den samme "bivirkningen" :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg fikk det ikke til med onecall men mulig jeg gjorde noe feil. Orket ikke legge spesielt mye tid i det da jeg allerede har root og marketaccess installert...

Siden du har alternativer innstallert så er det selvsagt ikke så interessant for deg. Men jeg kan ta "oppskriften" min for eventuelle andre One Call-brukere ( og jeg skal ikke underslå at det kan være en litt "lang" vei til målet).

 

1. Start opp telefonen med simkode 1???? (???? er din vanlige simkode). Oppstarten tar litt lenger tid enn vanlig.

2. Når du er inne så må du ha tilgang til WIFI, og koble deg opp til en wifi-kobling.

3. Du får beskjed om at du må inn med passord på g-mailen, legg inn dette. ( dette er bare nødvendig hvis du skal kjøpe og bruke google checkout for å betale).

4. Gå inn på markedet, søk og shop.

Du vil underveis sannsnligvis få opp bildet om tilgjengelige nettverk, hopp ut av det da disse nettene ikke kan brukes i norge når du er logget på som utland.

 

Når du er ferdig, slå av telefonen og start opp som vanlig. Du må dessverre på nytt legge inn passordet på Gmailen, men appsen vil virke.

 

Det er som sagt ikke den letteste veien til målet, men det er en mulighet (med One Call-sim) hvis du ikke ønsker å bruke andre metoder som f.eks. å roote.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WTF!?! Har OneCall, og kan bekrefte at det fungerer. Har ikke kjøpt noe enda, men paid apps er synlige i market. Skal teste litt senere å kjøpe. Takker så mye for tips!

 

Edit: Var en del frem og tilbake før jeg fikk gjennomført et kjøp. Fant ut at det er nok å sette telefonen i flymodus, så man trenger ikke å slå helt av. Når man deaktiverer flymodus, tar man bare pinkoden med/uten 1 foran. Jeg måtte og foreta kjøpet før telefonen fant dekning, og på den måten fant ut at den er i Norge. Heldigvis er telefonen treg til å gjøre dette når man taster 1 foran, men måtte av/på med flymodus ett par ganger før jeg fikk lastet ned og fullført handelen. Jeg er nå den lykkelige eier av fullversjonen av Robo Defense :)

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...