Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@alle over;

 

ja, samma det. jeg har to valg; telenor superpluss (maks 10 pr dag) og ludo t6 (4/mb). Hvilket abo. er best da?

Hvor mangen mb tar det å gå inn på android market / laste ned fra appbrain en gjennomsnittlig app?

En app er gjerne på 700 kB og den største appen jeg har sett (etter hukommelsen) er 3-4 MB som er spillet Colorix.

Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for å ringe folk med Google Talk? Ser at det er mulig via Gmail på en nettleser, men hva med en egen app for å ringe til andre Google-brukere?

 

Skulle helst brukt Google Voice, men det fungerer bare på folk i USA for øyeblikket :(

Ikke ettersom jeg har lest med opp til i hvertfall.

Lenke til kommentar

Men herregud, du har mulighet til å sjekke AppBrain, vil du vi skal sitte og regne gjennomsnittet for deg i stedet for å titte innom noen apps selv? Det varerierer ekstremt, gjennomsnittet av de jeg har er vel på en drøy MB.

 

Normalt laster man jo ned sånt via wifi uansett, og hvis du ikke har wifi, er du tilnærmet nødt å ha en datapakke, ellers blir det enten veldig dyrt eller veldig kjedelig.

Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for å ringe folk med Google Talk? Ser at det er mulig via Gmail på en nettleser, men hva med en egen app for å ringe til andre Google-brukere?

 

Skulle helst brukt Google Voice, men det fungerer bare på folk i USA for øyeblikket :(

Ikke ettersom jeg har lest med opp til i hvertfall.

 

Vil tro Google møter en del motstand fra telefonoperatørene der foreløpig ;) Med fastprisabo på datatrafikk og "ingen" inntekter via ringing blir det nok en, for operatørene, skremmende lav fortjeneste på oss smarttelefonbrukere. Skype ble jo også lansert til Android, men da måtte man ringe for Skype credits.

Lenke til kommentar

@alle over;

 

ja, samma det. jeg har to valg; telenor superpluss (maks 10 pr dag) og ludo t6 (4/mb). Hvilket abo. er best da?

Hvor mangen mb tar det å gå inn på android market / laste ned fra appbrain en gjennomsnittlig app?

 

Hvor mange tråder skal du bruke til å spørre om dette? Regn litt sjøl da vel..... Det er jo umulig å si når me ikke vet hvilken app du skal laste ned. Og tror egentlig ikke så mange her gidde gjøre en så enkel jobb for deg, som du fint kan regne ut sjøl.

Lenke til kommentar

@alle over;

 

ja, samma det. jeg har to valg; telenor superpluss (maks 10 pr dag) og ludo t6 (4/mb). Hvilket abo. er best da?

Hvor mangen mb tar det å gå inn på android market / laste ned fra appbrain en gjennomsnittlig app?

Kan jo nevne at jeg har slått av nedlasting over GPRS fordi en eller annen app plutselig lastet ned 8Mb, uten at jeg aner hva den lastet ned. Helt greit som enkelthendelse, men dyrt hvis det skjer hver dag. Og jeg har ikke funnet noen app som kan fortelle meg hvilke app som gjør sånt. Så enten kan man avinstallere alle apps man ikke vet oppfører seg, eller så kan man slå av nedlasting over GPRS. Eller så bør man ha et abonnement hvor det ikke er så dyrt å last ned noen ekstra MB i ny og ne.

Lenke til kommentar

 

@alle over;

 

ja, samma det. jeg har to valg; telenor superpluss (maks 10 pr dag) og ludo t6 (4/mb). Hvilket abo. er best da?

Hvor mangen mb tar det å gå inn på android market / laste ned fra appbrain en gjennomsnittlig app?

Kan jo nevne at jeg har slått av nedlasting over GPRS fordi en eller annen app plutselig lastet ned 8Mb, uten at jeg aner hva den lastet ned. Helt greit som enkelthendelse, men dyrt hvis det skjer hver dag. Og jeg har ikke funnet noen app som kan fortelle meg hvilke app som gjør sånt. Så enten kan man avinstallere alle apps man ikke vet oppfører seg, eller så kan man slå av nedlasting over GPRS. Eller så bør man ha et abonnement hvor det ikke er så dyrt å last ned noen ekstra MB i ny og ne.

 

 

ja... men det står omtrent på alle jeg laster ned at;

 

*nettverktilgang - har full internett-tilgang,

*lagring: kan redigere/slette innhold på minnekort

*lese kontaktinfo, skrive kontaktinformasjon

*meldinger; kan sende sms, ringe kontakter, sende sms (uten at jeg godtar)

 

 

er ikke det litt oppsiktsvekkende? den kan jo gjøre alt mulig som koster penger!

 

 

---

og, når jeg prøver å laste ned 'shazam' så står det at den blir lastet ned, men det blir den ikke.. hjelp?

 

-barcode scanner vil heller ikke laste ned

Endret av diskutant
Lenke til kommentar

Slutt nå å gnål her for hver eneste ting du er på skjermen din. Noen ganger er Market tregt.

 

Og nei, nesten ingen programmer krever tilgang til å sende meldinger eller ringe. Redigere slette filer på minnekortet trengs naturlig nok for å lagre noe der. Gud, så skummelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...