Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Et spørsmål til de av dere som (via utenlandske simkort) har fått handlet apps på android marked (betalbare, ikke gratis apps), hvordan betaler dere?

 

Jeg har fått tak i US-simkort, og har "browset" android marked og ser at jeg nå får frem de apps'ene som er til salg og ikke bare gratis apps. Jeg har ikke kjøpt noen ennå, da jeg er usikker på betalingsrutinene.

 

Jeg har vært inne på android marked, via PC, og det ser ut for meg som at man kun kan bruke kredittkort og ikke "mellommenn" som f.eks. paypal. Må dere gi opp kredittkort-info hver gang dere handler, eller er det en plass å registrere kortet slik at man slipper å taste inn alt hver gang? jeg har prøvd å finne om det går an å registrere noe slikt via G-mailkontoen, men finner ikke noen slik mulighet.

Tør jeg spørre hvorfor du ikke bare rooter og kjører market enabler?

Er av den litt forsiktige :whistle: typen som ikke ser noen grunn til å fikle for mye med telefonen. Er godt fornøyd som det er, med unntak av Googles manglende vilje til å tilby "paid apps" i våre områder.

 

Et spørsmål til de av dere som (via utenlandske simkort) har fått handlet apps på android marked (betalbare, ikke gratis apps), hvordan betaler dere?

 

Google Checkout

Takker. enkelt og greit svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er villig til å bruke en del penger på dette, men vil nok ikke finne det til min HTC Desire pga jack utgang på toppen og USB i bunnen. Vet jo at man kan koble til aux inngang med dobbel jack, også til Ipod docking anlegg, men ønsker en dedikert avspiller hvor min neste android kan trone på toppen.

 

Med micro USB som kommende standard plugg kan jeg ikke skjønne annet enn at det skulle være butikk i å produsere telefoner og dockinger på tvers av brand for dette? Dvs plassering av audio og usb likt på telefonene. Hvilke utfordringer bremser dette?

 

Vet om folk som kjøper Iphone kun pga av mulighetene på dette området og kjenner at det gjør meg både litt pissed og misunnelig...

Endret av Desire
Lenke til kommentar

Sjekk Android Service Menu.

 

Velg "Telefon", og tast

 

*#*#INFO#*#*

 

 

Takk, denne kjente jeg faktisk ikke til fra før!

Etter en dag "på veien" ser jeg nå hvem som antakelig er synderne, så dette var gull.

Da får jeg kanskje laste ned igjen ettellerannet-Cut (husker ikke hva den heter, over ett år siden jeg brukte den sist) og legge inn en shortcut til denne tjenesten.

 

̃Christopher

 

EDIT: anycut, var det, ja...

Endret av grenness
Lenke til kommentar

Du går inn på google calendar og inn på innstillinger. Inne der vil du få opp en side hvor du skriver inn tlf nummer. Så får du en kode på tlf som du skriver inn på pc. Så er det gjort.

Er ikke det for å få avtalene på sms? Det er ikke noe poeng med Android. Min Nexus One syncer helt automatisk.

 

Jeg har problemer med å legge til nummer for kontaktene jeg har synkronisert fra facebook til mobil, noen som vet hva jeg må gjøre?

Gå inn på kontakten -> Menu-knapp -> Edit contact -> Menu-knapp -> New contact. Ved å gjøre dette får du en Google kontakt som er linket med Facebook kontakten.

Lenke til kommentar

Du går inn på google calendar og inn på innstillinger. Inne der vil du få opp en side hvor du skriver inn tlf nummer. Så får du en kode på tlf som du skriver inn på pc. Så er det gjort.

Hm, virker mer som om det er for å få påminnelser på epost/sms. Jeg vil synce kalenderen min på mobilen med Google Calendar, og omvendt.

 

EDIT: Fant det ut. Innstillinger -> Datasynkronisering -> Kalender

Endret av SPRCO
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å legge til nummer for kontaktene jeg har synkronisert fra facebook til mobil, noen som vet hva jeg må gjøre?

Gå inn på kontakten -> Menu-knapp -> Edit contact -> Menu-knapp -> New contact. Ved å gjøre dette får du en Google kontakt som er linket med Facebook kontakten.

 

Jeg får bare opp "slett, koble kontakt og merk som standard" når jeg går inn på kontakten og trykker menu knappen. Har Galaxy S.

Endret av Mufcy93
Lenke til kommentar

Du går inn på google calendar og inn på innstillinger. Inne der vil du få opp en side hvor du skriver inn tlf nummer. Så får du en kode på tlf som du skriver inn på pc. Så er det gjort.

Hm, virker mer som om det er for å få påminnelser på epost/sms. Jeg vil synce kalenderen min på mobilen med Google Calendar, og omvendt.

Hvilken mobil har du? Standard Android mobiler syncer automatisk med Google Calendar hvis du logga inn med Google kontoen da du satte opp mobilen.

 

-hvilket filmformat spiller htc wildfire?

-støtter den .avi?

-spiller den .mp3-filer?

 

 

bump

Spiller hvertfall mp3. Tror du kan bruke Rockplayer og da støtter den de aller fleste musikk og filmformater, inkludert avi, men vet ikke om den er kraftig nok til å spille vanlige avi videoer.

 

Jeg har problemer med å legge til nummer for kontaktene jeg har synkronisert fra facebook til mobil, noen som vet hva jeg må gjøre?

Gå inn på kontakten -> Menu-knapp -> Edit contact -> Menu-knapp -> New contact. Ved å gjøre dette får du en Google kontakt som er linket med Facebook kontakten.

 

Jeg får bare opp "slett, koble kontakt og merk som standard" når jeg går inn på kontakten og trykker menu knappen. Har Galaxy S.

Prøv å lage en ny vanlig kontakt, velg deretter koble kontakt på den og velg Facebook-kontakten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har problemer med å legge til nummer for kontaktene jeg har synkronisert fra facebook til mobil, noen som vet hva jeg må gjøre?

Gå inn på kontakten -> Menu-knapp -> Edit contact -> Menu-knapp -> New contact. Ved å gjøre dette får du en Google kontakt som er linket med Facebook kontakten.

 

Jeg får bare opp "slett, koble kontakt og merk som standard" når jeg går inn på kontakten og trykker menu knappen. Har Galaxy S.

Prøv å lage en ny vanlig kontakt, velg deretter koble kontakt på den og velg Facebook-kontakten.

 

Dette fungerte fint, thanks;)

Lenke til kommentar

Hvordan kan man rename filer i /system/app/ mappen?

 

Jeg har rootet mobilen, har allerede prøvd Android Mate.

Jeg kan også bruke adb hvis det må til

 

edit: Root Explorer gjorde biffen :)

 

FYI: Hvis det er noen programmer du vil skjule fra drawern kan du rename programmene i /system/app/.

eksempel: på tableten min bruker jeg kun Opera; så jeg trenger ikke Browser. Jeg vil ikke avinstallere den for sikkerhets skyld, men skjule den fra drawern. Så jeg renamer Browser.apk til Browser.apk.old

Da vil den ikke vises :)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Jeg ser nå på Android 2.2 keynoten fra Google IO. En av de nye mulighetene er å browse apps på nettet, så trigge nedlastingen rett på mobilen via nettsiden.

 

Nå har jeg Froyo og programmene som kreves for å få slikt til å virke. Men hva er linken til det nettstedet? På keynoten var linken http://android-marketplace-consumersite-dogfood.corp.google.com/, men nå finnes den ikke.

 

Det nærmeste jeg kommer er http://www.android.com/market/, men det er ikke den samme siden.

 

Noen som vet råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...