Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Sakset fra digi.no :

 

 

Google har som kjent ikke åpnet for kjøp og salg av programvare i Android Market i mer enn en håndfull land, Norge og Norden ikke inkludert.

 

- Kan noe av grunnen være at Google avventer, i påvente av forhandlinger om å tilby betaling direkte over mobilregningen?

 

- Jeg har også den tanken, sier Marius Halle, og fortsetter - men Norge er også et relativt lite land og står ikke først på listen til Google. For Googles del ville det vært en stor fordel å gjøre slike lokale tilpasninger, ikke minst i konkurransen med Apple.

 

- gang på gang vinkles dette inn som en årsak for ventetiden for kjøpe apps fra Google. Begynner å anse dette som en mer enn mulig forklaring...

Endret av Desire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om google search by voice funger på norske android telefoner (ut fra boksen)?

Skjønner at det evt kun fungerer med engelsk tale.

 

Hvordan er det med stemmesøk på lokalisjoner i google maps med norske telefoner (ut fra boksen)?

Også her med engelsk tale selvfølgelig.

 

Det er snakk om en Samsung Galaxy S.

Lenke til kommentar

La oss si at jeg har installert Market-enabler (alternativer til denne?), og at jeg gjerne skulle hatt en norsk leverandør som Telenor eller et eller annet lignende sinnssykt noe, for å få tilgang til de få særnorske programmene som ikke er tilgjengelig når man bruker svenske Tele2. Noen som har peiling på hvilken kode man skal bruke?

 

Red: 24201 Norway Telenor Mobil, 24202 Norway NetCom GSM.

Endret av mrhanky
Lenke til kommentar

La oss si at jeg har installert Market-enabler (alternativer til denne?), og at jeg gjerne skulle hatt en norsk leverandør som Telenor eller et eller annet lignende sinnssykt noe, for å få tilgang til de få særnorske programmene som ikke er tilgjengelig når man bruker svenske Tele2. Noen som har peiling på hvilken kode man skal bruke?

 

Red: 24201 Norway Telenor Mobil, 24202 Norway NetCom GSM.

MarketAccess er basert på MarketEnabler, men har et par forbedringer.

Lenke til kommentar

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-VODAFONE-SIM-CARD-1-CREDIT-FREE-2ND-SIM-/280537931946?cmd=ViewItem&pt=UK_Mobile_Home_Phones_Sim_Cards_CV&hash=item41515d20aa#ht_1637wt_911

 

Tror dere dette sim-kortet vil åpne market bra?

Jeg er fersk når det gjelder ebay-ing, så vet ikke helt hva jeg skal se etter/unngå...

 

Enten åpner det marked, eller så gjør det ikke det ;)

 

Litt nedi linken er liste over land som har tilgang til payable apps...

Det gjør det trolig.

Jeg fikk mine 2 vodafone kort for ei ukes tid siden, og de virker fint.

Lenke til kommentar

Hvorfor tar det så lang tid før de nyere versjonene av Android kommer til de forskjellige HTC-mobilene? Og hvorfor får noen mobiler updates før andre? Alle har Sense-UI, så det kan da umulig være så utrolig mye forskjellig "konfigurering" de må fikle med før de kan legge ut updates.

Lenke til kommentar

Hvorfor tar det så lang tid før de nyere versjonene av Android kommer til de forskjellige HTC-mobilene? Og hvorfor får noen mobiler updates før andre? Alle har Sense-UI, så det kan da umulig være så utrolig mye forskjellig "konfigurering" de må fikle med før de kan legge ut updates.

 

Tror jeg har lest at det bare er de nyeste modellene som får 2.2 (Froyo) oppgradering. Hvilken modell tenkte du på?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd psx4droid på min rootet XPERIA X10. Og jeg får de fleste spill til å gå ganske greit. Litt små hakking innimellom er det, men så kjører XPERIA X10 på et OS som ikke er noe ytelses monster for å si det slikt.

 

Jeg tipper jeg ligger på rundt 25-30 fps normalt i Chrono Cross før det begynner å små hakke litt av og til.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...