Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før du ringer de så kan du deaktivere mobilt data, så ser du fort om det er dette som suger deg for kroner. Har du denne aktivert vil jo automatiske oppdateringer gå til innstilte tider og bruke 3g/2g... Da kan det fort bli dyrt ;)

 

Hvordan gjør man dette her? Jeg har nettopp sett litt rundt i innstillinger nå da. Gikk innpå datasynkronisering og skrudde av bakgrunnsdata. Har ikke fått noen "mobillyder" fra høytalerene ennå. Hva er bakgrunnsdata, og kan det ha vært det som satte fyr på pengene mine rett foran nesen min?

Lenke til kommentar

Grønn hake finnes vel kun med froyo? Dersom du ikke har rootet og har en annen telefon enn nexus en har du ikke froyo.

 

Da kan du gå inn på APN under settings, wireless & networks, mobile..., APN. Gå inn på APNen for internet. På denne endrer du feltet for apn. Hvis det fra før er "internet.telenor.no" endrer du det til "internet.telenor.nox" Så lenge xen er der, vil ikke internet over mobilnettet fungere.

 

Det finnes apps som gir deg dette i form av widget. F.eks. APNdroid. Søk på market.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler iallefall galaxy s. Det er riktignok den eneste android mobilen jeg noensinne har prøvd, men den er utrolib! skjermen er bra, den er lett og tynn. Jeg angrer ikke på kjøpet iallefall :)

 

Jeg må bare spørre deg som har galaxy s, har du hatt problem med mms?

 

Jeg får mottatt mms, men ikke sendt mms. Har prøvd å finne ut hva som gjør det, men klarer ikke få fikset opp i det!

Lenke til kommentar

hei! jeg var å testet htc hero i en butikk, og da la jeg merke til at tastene på qwerty-tastaturet var litt små.. går det an å få tastaturet sidelengs? altså legge telefonen vannrett og få det litt større?

 

merket også at den brukte veldig lang tid på å slå på, er det noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar

På min HTC Desire har jeg mulighet til å slå av mobilt nettverk ved å holde inne på/av-knappen i ett par sek. Får da opp en meny med bla mulighet for å slå av mobilt nettverk.

 

Ingen mulighet for dette på samsung. Måtte laste ned APNdroid, 3g watchdog og advanced task killer. Nå bruker ikke mobilen penger lenger uten tillatelse. Skulle bare ønske jeg gjorde dette 140 kroner tidligere ...

Lenke til kommentar

hei! jeg var å testet htc hero i en butikk, og da la jeg merke til at tastene på qwerty-tastaturet var litt små.. går det an å få tastaturet sidelengs? altså legge telefonen vannrett og få det litt større?

 

merket også at den brukte veldig lang tid på å slå på, er det noe jeg kan gjøre med det?

Hvis du huker av Settings -> Sound & display -> Auto-rotate screen, så er det bare å legge mobilen på siden for å få større tastatur.

 

Er nok ikke noe du kan gjøre for å få den til å slå seg på raskere (annet enn å velge en raskere (og dyrere) mobil).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...