Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Har en Magic jeg har roota, men føler ikke veldig for å tulle med Desire'en min.

 

Hvis jeg kjøper en app på en rootet telefon via market enabler, får jeg overført/lastet ned til en ikke-roota telefon også? Jeg regner med svaret er nei, men hvis noen kan bekrefte/avkrefte hadde det vært hyggelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kjøpt er kjøpt. Er ikke sikker på om kjøpte applikasjoner vises i 1.5 markedet med i 2.1 gjør det definitivt det.

pga. hvordan market enabler virker kan jeg ikke kjøre 3G samtidig som den er enablet, så jeg har den kun på i det jeg skal kjøpe en app. Og jeg ser fremdeles alle mine kjøpte app, som ikke er installert, i market når jeg går på nedlastinger.

Lenke til kommentar

@Mascot68

Nei. Market ser etter hvilken SIM som er i mobilen, men marketenabler/marketaccess lurer dette. Dette har du nok gjort med Magic-en din. Market på din Desire vil se ditt vanlige norske simkort og dermed ikke vise programmene du har kjøpt. Eller; de vil nok dukke opp på lista, men når du går inn på de kommer meldingen "object not found" eller noe i den duren.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Hallo

Jeg kjøpte meg et T-Mobile sim for å få handlet på market men jeg kommer ikke inn på market. Får bare opp en mld om at det har skjedd en påloggingsfeil og ja jeg har sjekket at jeg har rett passord ;) . Er det noen innstillinger eller noe jeg må laste ned for å få handlet?

Help me plz :p

Lenke til kommentar

@Mascot68

Nei. Market ser etter hvilken SIM som er i mobilen, men marketenabler/marketaccess lurer dette. Dette har du nok gjort med Magic-en din. Market på din Desire vil se ditt vanlige norske simkort og dermed ikke vise programmene du har kjøpt. Eller; de vil nok dukke opp på lista, men når du går inn på de kommer meldingen "object not found" eller noe i den duren.

Jeg, med min hero og Android 2.1, får opp betalingapplikasjoner selv om ikke marketenabler er aktivert. Ikke i market generelt, men på nedlastinger. Og jeg kan uten problemer trykke på dem, og installere dem, uten market enabler.

 

Sukk, da får jeg vel bare vente til Google får ut finger'n og lar oss kjøpe apps da. Utrolig at de skal være så vriene på å la oss betale. :(

 

Så i en artikkel at Google "tror/håper" å ha betalingsmulighet på plass i løpet av året. Jeg tror det når jeg får se det.

Prøv da vel. Kjøp en app som koster 10 kroner, og ikke kjøp en sjokolade neste gang du får lyst på. Så kan du jo se om det virket eller ikke. Hvis ikke, prøv å restarte telefonen, og slette cache til market.

Lenke til kommentar
Prøv da vel. Kjøp en app som koster 10 kroner, og ikke kjøp en sjokolade neste gang du får lyst på. Så kan du jo se om det virket eller ikke. Hvis ikke, prøv å restarte telefonen, og slette cache til market.

Ok da. Skal prøve når jeg får tid :p Hvis det er så billige applikasjoner å oppdrive så er det jo i og for seg ingen big deal nei.

Lenke til kommentar
Prøv da vel. Kjøp en app som koster 10 kroner, og ikke kjøp en sjokolade neste gang du får lyst på. Så kan du jo se om det virket eller ikke. Hvis ikke, prøv å restarte telefonen, og slette cache til market.

Ok da. Skal prøve når jeg får tid :p Hvis det er så billige applikasjoner å oppdrive så er det jo i og for seg ingen big deal nei.

De fleste applikasjonene ligger rundt 10-30 kroner. Man unner seg jo en sjokolade i uka (hvertfall jeg), så hvorfor ikke en app?

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med bluetooth / blåtann tastatur til en android telefon? Er det mulig å få et hvilket som helst trådløst tastatur til å fungere med en android telefon? Eller er det noen som har tips om hvilke eksterne tastatur som skal fungere? Helst norske, men det er ikke noe krav.

 

Hadde vært digg å skrive meldinger på et vanlig tastatur ;)

Lenke til kommentar

Android støtter ikke HID-standarden, noe som er forjævlig irriterende. Man KAN bruke bluez-versjoner som støtter HID med Android, men ikke med mange offisielle ROMs. Så da må tastaturet støtte en eller annen annen langt dårligere standard - MIDP eller hva den nå enn heter. DU må gjerne stemme her..

 

Det er en annen issue her, men den dreier seg mye om usb-støtte (USB GTO aka *hardware*spørsmål og er usannsynlig at det blir gjort noe medø.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har slått av Roaming, men det vises fortsatt en R i menylinjen over signalikonet. Jeg er også koblet på Wi-fi. Bruker jeg da kun wi-fi nettverket? (HTC Desire)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med kalenderen, på google.com/calendar er tiden på mine aktiviteter riktig men på telefonen er tidene 1 time for tidlig. klokka og tidsone er riktig begge sttedene. Noen som vet hva dette kan skyldes?

 

EDIT: jeg trodde norge altid hadde GMT+1, noe telefonen var innstilt på. men jeg ser nå på

timeanddate at vi er GMT+2. ved å forandre tidzone til GMT +2 på telefonen ble det riktig igjen.

Endret av lilfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...