Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Tilgang til betalte apps, mulighet til å fjerne programmer som kom preistallert, kjøre en brannmur som DroidWall for å minimere data-bruk, blokkere reklamer (også i spill), og en del annet.

 

Et ROM er enkelt sagt den pakken med operativsystem og programmer som kom preinstallert på telefonen, og liknende pakker som kan leges inn i stedet for den som fulgte med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal som hovedregel klusse en del for å få det til. Det er gjerne når man tukler med "SPL" og radio-versjoner at det skjer, men jeg tror ikke det er så vanlig å tukle med SPL på andre telefoner enn Dream/G1.

 

Unrev0ked skal f.eks. være bra sikkert. DUn kan til og med legge inn 2.2 (som er siste versjon) på en del telefoner. Jeg kjører det på min Desire nå. (Og Dream-en, men der går det tregt.)

 

khaffner: Gjennom adb: adb shell pm uninstall com.utviklernavn.appduvilavinstallere

Akkurat den siste biten varierer jo litt, men det er sjelden du ikke kan skjønne det ut fra applikasjonsnavnet.

Lenke til kommentar

khaffner: Gjennom adb: adb shell pm uninstall com.utviklernavn.appduvilavinstallere

 

Det der fungerte ikke; fikk "Failure" som svar.

 

Prøvde en annen kommando for å fjerne apk-en, output er følgende:

 

root@khaffner:/home/khaffner/android-sdk-linux_86/tools# ./adb shell rm /system/app/Stock.apk

rm: remove '/system/app/Stock.apk'?

Hva gjør jeg så?

Lenke til kommentar

Noen som vet om et program som kan gi meg mer detaljer om data-forbruk enn f. eks. 3G Watchdog?

Er for tiden på ferie i utlandet, og ser til min store skrekk at kb'ene flyr avgårde uten at jeg vet hva det skyldes.

Kjører en sånn APN-greie som kan slå av data-trafikken totalt, men det er litt tungvint å slå på igjen for å sende/motta MMS og det er ikke alltid det funker slik at jeg må boote telefonen (G1/Dream m/Cyanogen 5.0.8).

Skulle altså gjerne likt å vite nøyaktig hvilke program som bruker datatrafikk i det skjulte...

 

Mvh

Christopher

Lenke til kommentar

NetCounter.

 

EDIT: Nei, misforsto. NetCounter viser bare hvor mye trafikk du har brukt tilsammen, ikke hvilke programmer som bruker trafikk.

 

Jepp, det er akkurat det som er problemet - 3G Watchdog sier at jeg i dag har brukt 800kb, men ikke hvilke program som har sendt/mottatt dette...

Lenke til kommentar

Et spørsmål til de av dere som (via utenlandske simkort) har fått handlet apps på android marked (betalbare, ikke gratis apps), hvordan betaler dere?

 

Jeg har fått tak i US-simkort, og har "browset" android marked og ser at jeg nå får frem de apps'ene som er til salg og ikke bare gratis apps. Jeg har ikke kjøpt noen ennå, da jeg er usikker på betalingsrutinene.

 

Jeg har vært inne på android marked, via PC, og det ser ut for meg som at man kun kan bruke kredittkort og ikke "mellommenn" som f.eks. paypal. Må dere gi opp kredittkort-info hver gang dere handler, eller er det en plass å registrere kortet slik at man slipper å taste inn alt hver gang? jeg har prøvd å finne om det går an å registrere noe slikt via G-mailkontoen, men finner ikke noen slik mulighet.

Lenke til kommentar

Hei lurer på om noen har noen forslag til hvordan man kan sende musik til et bluetooth headsett som ikke støtter a2dp? tenker liksom vis noen ringer meg og setter telefonen ved en høytaler vil jo det komme musikk til headsettet. prøvde meg på denne, men støtta vist ikke bluetooth, men fikk musikken til riktig høytaler på telefonen.

 

Har nå funnet et program som fikser biffen. Fungger som det skal. Selvfølgelig ikke den beste kvaliteten men funger hvertfall

Lenke til kommentar

Et spørsmål til de av dere som (via utenlandske simkort) har fått handlet apps på android marked (betalbare, ikke gratis apps), hvordan betaler dere?

 

Jeg har fått tak i US-simkort, og har "browset" android marked og ser at jeg nå får frem de apps'ene som er til salg og ikke bare gratis apps. Jeg har ikke kjøpt noen ennå, da jeg er usikker på betalingsrutinene.

 

Jeg har vært inne på android marked, via PC, og det ser ut for meg som at man kun kan bruke kredittkort og ikke "mellommenn" som f.eks. paypal. Må dere gi opp kredittkort-info hver gang dere handler, eller er det en plass å registrere kortet slik at man slipper å taste inn alt hver gang? jeg har prøvd å finne om det går an å registrere noe slikt via G-mailkontoen, men finner ikke noen slik mulighet.

Tør jeg spørre hvorfor du ikke bare rooter og kjører market enabler?

Lenke til kommentar

Noen som vet om et program som kan gi meg mer detaljer om data-forbruk enn f. eks. 3G Watchdog?

Er for tiden på ferie i utlandet, og ser til min store skrekk at kb'ene flyr avgårde uten at jeg vet hva det skyldes.

Kjører en sånn APN-greie som kan slå av data-trafikken totalt, men det er litt tungvint å slå på igjen for å sende/motta MMS og det er ikke alltid det funker slik at jeg må boote telefonen (G1/Dream m/Cyanogen 5.0.8).

Skulle altså gjerne likt å vite nøyaktig hvilke program som bruker datatrafikk i det skjulte...

 

Mvh

Christopher

Mange som har spurt om dette, men har enda ikke sett noe godt svar. Uansett, så ville jeg slått av datatrafikk når du er i utlandet. MMS kommer igjennom uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...