Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det bare er irriterende når folk kommer med helt ubrukelige innlegg på et spørsmål. Jeg skulle heller bare sakt "nei, har ikke dragonage! WHAT TO DOOO?" Og sett på rare kommentarer jeg hadde fått tilbake, hadde iallefall vært en smule morsomt..

(er trøtt)

Nå er faen ikke du noe bedre selv.

Nå har jeg gitt deg svaret, og får ikke takk engang.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvordan du får til så mange timer i spillet. Åler du deg gjennom? :)

 

På første gjennomspilling så tok jeg meg god tid, jeg minet så mye at jeg fikk researchet alt av interesse, jeg utforsket 100% og jeg snakket med og kjøpte fra de som var å finne. Jeg tok meg til og med til en dans, men innså at Shepard er verre enn meg til å danse så det ble bare med den ene.

 

På andre gjennomspilling nå så har jeg recruited alle og er bare på 4 timer. Det skal sies at jeg ikke tar meg god tid nå, men det går mye raskere med Vanguard merker jeg. Tror man slipper en del kamper også når man stormer frem. Virker som det er mange plasser man må sloss mot et bestemt, eller uendelig, antall fiender om man står i cover, men bare trenger sloss mot noen få dersom man rusher frem.

 

En annen ting som er imponerende, forruten det faktum at du ofte har poster kl.5 om natten, er at du skrev du var 30 timer inn i spillet 05:07 i går morrest og 44 timer 20:45 i går. Det er ikke mye tid til overs dersom du presset inn 14 timer Mass Effect 2 i det tidsrommet. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Hehe jeg har litt kort attention span kan man kanskje si..alt-tabber gjerne og sitter og leser en time på forum hvis jeg plages litt. Poster ofte på morgenen denne uka fordi jeg jobber dagskift og står opp i 4-5 tida og sjekker forums.

 

Men lurer også litt på hvordan jeg har greid å få 44 timer playtime uten å plukka opp alle sammen enda.

Lenke til kommentar
Det er ikke selvsagt at du har Dragon Age. Flere jeg kjenner som ikke har det spør om hvordan man får armoren.

 

Du må registrere begge spillene på Social.bioware.com

 

Jo det var faktiskt selvsakt det når det står i posten at man trenger DragonAge.

 

Jeg manglet en char når jeg var ferdig med spillet. Sto en open slott helt til venstre, hvem er det?

Lenke til kommentar
Da har du vel ikke oppgradert skipet ditt eller skaffet lojaliteten til folk.

 

Bruk forresten [ spoiler] XX [ /spoiler]

 

Har gjort samtlige oppdrag for alle folkene. Hva mer kan man gjøre? Har på ingen måte feilet noen av disse.

 

Og når det gjelder skipet har jeg ikke oppgradert noe som helst. Var blakk, og for å skaffe penger må man desverre drive å skanne planetene, noe som er Mass Effect 2 sin største svakhet etter de kjedelige minispillene.

Lenke til kommentar
Da har du vel ikke oppgradert skipet ditt eller skaffet lojaliteten til folk.

 

Bruk forresten [ spoiler] XX [ /spoiler]

 

Har gjort samtlige oppdrag for alle folkene. Hva mer kan man gjøre? Har på ingen måte feilet noen av disse.

 

Og når det gjelder skipet har jeg ikke oppgradert noe som helst. Var blakk, og for å skaffe penger må man desverre drive å skanne planetene, noe som er Mass Effect 2 sin største svakhet etter de kjedelige minispillene.

 

Det enkleste er å importere en ME1 character som er rik (tilgang på å kjøpe spectre våpen), får 50k av hver resurs når du starter spillet. Hvis ikke så er nok eneste mulighet å skanne planeter.

 

Men de eneste oppgraderingene du virkelig trenger er skips oppgraderingene, som ny armor og kinetisk barrier. Alle de andre bare gjør kampene dine litt enklere.

Lenke til kommentar

Romanse:

 

 

Klarte heller aldri å ha sex med Tali eller Miranda. Tali brukte en evighet på å finne ut hvordan man kunne gjøre det uten å bli syk. Kom aldri noe vei. Og Miranda ville vente til ting ble litt mer rolig i skipet. Skjedde aldri noe der heller. Mens Jack var lett helt fra starten av.

 

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Du fikk nok ikke Jack sin romanse, men heller et ligg med henne. Det er ikke det samme.

 

Det er forresten viktig å oppgradere skipet, slik folk ikke dør under den første sekvensen i siste oppdrag.

 

Når jeg begynner med en Renegade-gjennomgang av ME2, skal jeg ta en tur innom Jack tror jeg.

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så farlig om folkene dør så lenge Shepard overlever. Spiller som Renegade, og dersom Bioware lager ME3 slik de lagde ME2 blir neppe lagkameratene du har i dette spillet å ha mye påvirkning i neste spill. Det blir rett og slett å ta for lang tid dersom de må lage forskjellige spill på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Er egentlig ikke så farlig om folkene dør så lenge Shepard overlever. Spiller som Renegade, og dersom Bioware lager ME3 slik de lagde ME2 blir neppe lagkameratene du har i dette spillet å ha mye påvirkning i neste spill. Det blir rett og slett å ta for lang tid dersom de må lage forskjellige spill på grunn av dette.
Sikker på det? Det er jo allerede flere sekvenser som er forandret i ME2 fra ME1, på godt og vondt. Og jeg kan lett forestille meg valg fra ME1 og ME2 vil ha store konsekvenser i ME3.

Eksempel:

 

Rachni levende i ME1, sier de vil hjelpe deg i ME2 via en person når "tiden kommer". Altså, ME3.

Geth-hæren som blir reprogrammert i lojalitetsoppdraget til Legion. De kommer nok også i ME3.

Hjelpe Liara i ME2. Hvis du ikke gjør det/gjør det feil, kan hun bli drept (mellom ME2 og ME3 kanskje?) av The Shadow Broker.

Wrex død/Levende? Han prøver å skape en ny kultur for Krogans. Vet ikke hva erstatteren hans gjør om han er død.

 

 

Og siden du fikk både Tali og Garrus med på laget, skal du ikke se bort ifra at tidligere lagmedlem også blir med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...